Ik mocht nu reeds crosstrainen maar over de "weerstand" (level) zei hij niks.
echte gewichten gaan tillen mag pas als de fusie compleet is, en dat zal binnen 4 a 6 weken zijn; Maar ik vrees er voor dat ik zo lang zal kunnen wachten.
Weet je wat vreemd is. Dat ik al jaren merk dat ik minder kracht had in mijn linkerarm (triceps en bors en rug) maar dat ik dit vooral merkte bij bankdrukken. En ik zei het nog een paar weken geleden in mijn log: ik heb het gevoel dat de beperkende factor bij mijn bankdrukken mijn linkertriceps is. En wat blijkt is dat de zenuw vooral dat deel zeer zwaar aanpakte. De arts was een man van 60 kilo of zo en hij zei me: tracht mijn hand weg te duwen (van mijn borst naar zijn borsthoogte). Rechts vloog die zowat tegen de muur, links bewoog die geen mm. Daar zei hij: onmiddellijk de mri en vandaar zien we wel.
Toen die daarna met een wat verzuurd gezicht en aarzelende openingszin begon wist ik dat het fout was. Dat het zo erg ging zijn wist ik niet.
Wat heb ik nu al gehad in mijn leven:
5 jaar: aan 90 km per uur aangereden door een opel record op ijsgladde besneeuwde baan
8 jaar: van drie meter hoogte '(minstens) om pijn hoofd gevallen
9 jaar; van een balkonnetje gesprongen richting "kraan" (maar de kraan was die vorige dag verwijderd en uit gewoonte sprongen we zonder te kijken): gelukkig op een hoop zand gevallen die er lag op beton of zo te maken. Was 3 verdiepen hoog, voet gebroken)
16 jaar: bijna dood door co-vergiftiging NEt voor het flauwvallen tegen de koerdeur gevallen waardoor die openviel en ik dus in open lucht kwam te liggen.
21 jaar; zware knieoperatie
26 jaar (denk ik) groepje skinheads willen een ex vriendinnetje in de Schelde gooien (als je daar in valt dan red je het echt niet). Ik riep haar met rust te laten maar had niet gedacht dat ze naar beneden zouden komen (ze stonden op een brug en ik aan de bushalte). Dit leidde gelukkig maar tot een schedeldeuk, fractuur en hematoom, maar men was er op tijd bij. De skinhead had iets minder geluk: drie weken ziekenhuis, schedelfractuur, maagbloeding of iets gescheurd in zijn maagstreek, herinner me het niet meer zo goed)
27 jaar : rechtervoet ( de vier lange botjes die naar je tenen leiden) in meerdere stukken gebroken omdat ik een meisje van 4 of zo voor me (op het zebrapad) een trap moest geven omdat ze anders verplet zou zijn door een te laat remmende motoscooter. Mijn voet was minder dankbaar
30 jaar: tijdens verhuis scheenbeen gestoten tegen een metalen plaat: tot op het bot : alles was gewoon door; zenuwen,... Nog steeds gevoelig.
32 jaar : rugoperatie: fusie van 3 gebroken wervels van toen ik 5 was (dat ongeval remember)
33 jaar: bijna dood door scepsis (of hoe schrijft men dit): door alle zware medicatie was mijn immuunsysteem zo verzwakt dat ik zeer gevoelig werd voor stafyllo en streptokokken. Die zelfde nacht zei de man in de spoed mij (toen ik hem zei dat ik normaal gign wachten tot maandag):"nou meneer, dan was u wellicht zondagmorgen niet meer wakker geworden.
37 jaar: goedaardig gezwel, drukkend op twee niveau's, en zwaar verstrengeld. Deze was de meest angstaanjagende want de risico's waren hallucinant hoog.
What's next?
Ik heb eeen goede engelbewaarder of iemand die echt pissed op me is. Zou voodoo echt werken. Indien ja, who ever I did wrong, I'm sorry!!

---------- Toegevoegd 22 August 2014 om 01:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst 21 August 2014 om 19:18 ----------
zonet voor een intervaltraining gekozen van 15 min. Verbrandde 125 kcal en voelde goed aan.
Morgen ga ik dat twee keer per dag proberen, gedurende een paar dagen en daarna per week 5 min opdrijven. Daarna drijf ik de weerstand 2 levels hoger en kijk hoe ver ik geraak.
Ik voel me kiplekker.
---------- Toegevoegd om 01:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:47 ----------
Nog een vraagje voor de kenners: als ik vet wil verbranden dan moet ik rond de 110 hatslagen per minuut zitten maar als ik conditie wil opbouwen dan moet dat rond de 160. Dat haal ik voorlopig echt niet. Goed idee om dus rustig verder te doen zoals nu tot die 160 wel mogelijk wordt?