Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

bedankt voor de raad!! De bench, daar ga ik geen jaar op wachten!!! ik wil mijn 5 x 125 en 4 x 130 binnen 5 maand terug hebben.
ongeduldigaard :p
als je te gehaast bent kan dat een averechts effect hebben he,demotivatie kan volgen als je je doelen niet bereikt.
beter realitscher doelen stellen,bolton en magnusson hebben ook niet na een jaar trainen 400kg kunnen deadliften,die hebben er 10-15jaar overgedaan.
ik heb 2j over gedaan om mn loglift met 2,5kg te kunnen verhogen.en mn bench stond jaren stil.
maar je kunt proberen

• Topic Starter Topic Starter
ik deed altijd eerst een paar warmup sets en dan werksets.
bvb
warm up
10x50
5x60
5x80

en dan
5x100
5x120
5x140
5x160
of 3x5,3x3 oplopend en zwaarder

zoiets,
dl en sq zijn uiteraard zwaardere oefiningen dan bp,waar ik soms 4x8 of 4x10,als je dat bij dl doet ben je dood :D (ik toch :o)

Ja, inderdaad.
Ik herinner me, toen ik 22 was, dan kon ik drie uur keihard trainen, en dan nog was ik niet moe. Ik ging tot het uiterste. Maar toen was ik nog dom en deed ik enkel isolatieoefeningen;

Nu met de deadlift en squat, of de power clean, daar ben je echt kapot van.

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:38 ----------

ongeduldigaard :p
als je te gehaast bent kan dat een averechts effect hebben he,demotivatie kan volgen als je je doelen niet bereikt.
beter realitscher doelen stellen,bolton en magnusson hebben ook niet na een jaar trainen 400kg kunnen deadliften,die hebben er 10-15jaar overgedaan.
ik heb 2j over gedaan om mn loglift met 2,5kg te kunnen verhogen.en mn bench stond jaren stil.
maar je kunt proberen

Toen ik de 4 x 130 benchte, ben ik daar ook geraakt op 6 maand. dus nu moet dat weer lukken.
Nu ben ik aan 5 x 80. Eind januari: 5 x 90.
Eind februari 5 x 100
eind maart 5 x 110
eind april: 5 x 120
eind mei: 5 x 130

16de training vandaag (deadlift eens vervangen door bent over row)

bench (nog steeds zeer zwak maar lichte verbetering)
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 80 (vorige keer maar 4 keer)
1 x 90 fail '(maar bijna gelukt)

bent over row
5 x 40 easy
5 x 50 easy
5 x 60 easy
5 x 70 zwaar
3 x 80 zwaar

squat (enorm record sinds operatie)
5 x 80 zeer vlot
5 x 80 zeer vlot
5 x 80 zeer vlot: bij 4 de rep plots te ver naar voren geleund en daarom de 5 de rep extra goed willen doen en dan maar een paused squat gedaan

dit alles ging zo vlot dat ik dacht:" hey waarom niet eens 1 x 100 proberen
En wat bleek???!!! :

5 x 100 !!!!!! SUPER PR sinds operatie

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Beste squat ooit was vorig jaar, dus voor de longontsteking en nekoperatie en dat was 5 x 110
Deadlift was toen 5 x 145 als beste en nu zit ik aan 5 x 140

alleen bench en OHP blijft belachelijk.

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:58 ----------

Hier de video:
https://www.youtube.com/watch?v=43vV82ottUU&feature=youtu.be

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

Training dinsdag vermoedelijk:

bench
5 x 5 x 75

deadlift
5 x 5 x 122,5 (dus + 2.5 kilo)

derde oef: nog niet bekend.

Wil de trainingsdag waar ik zwaar ga squatten, geen deadlift doen maar bent over row. En de dag waar ik zwaar ga deadliften, niet zwaar squatten; Bench zal er in iedere training zijn. OHP, daar moet ik nog mee wachten.

Super Happy: heb mijn knee sleeves van Strengthshop ontvangen; Op een paar dagen tijd, stel je voor.
Heb ze gepast en ze zitten perfect.
Ik merk dat ze net strak genoeg zitten om pas na 30 min oncomfortabel te worden; Perfect dus.

Bedankt Sanca voor het advies. Vanavond testen!! Dit vereist een PR natuurlijk :)

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:39 ----------

Start training 19u30
Squat
5 X 75 easy
5X 75
5 X 85
5 X 90
2 x 105
Deadlift
5 X 60 + 1 X powerclean voor de lol.
5 X 80
5 X 100
5 X 120 voelde zeer zwaar aan.
1 X 145 wou 5 keer maar dat zat er vandaag niet in.

Morgenochtend bench

Jij draait ook met de wind hé :D

Ja ik zie door de bomen het bos niet meer. eerlijk gezegd.

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Maar ik ben er uit denk ik dankzij Meaantje

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Maar ik ben er uit denk ik dankzij Meaantje

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

de video van de squat en deadlift
http://youtu.be/n3Q2pgnBVyY

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Super aangenaam met de triple ply knee sleeves van strenghtshop.

Gisterenavond om 1u00 in bed, pas om 12u00 opgestaan. Feeling like crap.
Nog steeds zeer vermoeid.
Vandaag goed eten en vandaag eens wat bench en pull ups of zo.

En morgen, dat zien we dan wel weer. mss rust en dan overmorgen

bench (nog steeds zeer zwak maar lichte verbetering)
5 x 55
5 x 65
5 x 75
5 x 80
5 x 85

bent over row
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 75

squat
5 x 80
5 x 80
5 x 80
5 x 80
5 x 80

18de training sinds operatie vandaag, zeer zwakke gewichten: triceps en biceps nog steeds zeer zwak.

Bench press
5 x 50
5 x 60
5 x 70
4 x 80
5 x 70 pauzed bench
dan maar een dropset gedaan om de time under tension toch wat te verhogen
6 x 70 + 5 x 60 + 5 x 50

had mss wat closed grip bench press moeten doen maar niet aan gedacht

chin up
5 x bw

barbell curl (om de spieren toch wat in balans te houden en te revalideren want zeer zwak geworden)

5 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 35
3 x 40 (voelde een vreemde gewaarwording tussen de schouderbladen en dus maar "wijs" geweest en even gestopt

OHP (mag nog niet van de arts maar toch heel licht gedaan en goed geluisterd naar de nek)

5 x 40
5 x 50 (relatief goed)

Iemand enig idee waar de boosdoener ligt van mijn zwakke bench. Ik vermoed dat het grotendeels de zwakke triceps is, maar ik neem aan dat ook het feit dat ik de borst al een jaar niet heb getraind, alsook de schouders, zal er voor iets tussen zitten, niet?
Blijf ik dus zo gewoon verder doen?
Jammer dat ik geen lat pull down meer heb want ik trainde daar vak de triceps op met de push down en ik vermoed dat daar een groot deel van mijn sterke bench vandaan kwam.

Laatst bewerkt:
Met de hulp van Mehdi (starting strenght) dit schema opgesteld.

34ngl20.jpg

Originele file is pdf en is duidelijker.
Maar geen idee hoe ik dat hier kan posten.

Ik hoop echt dat je niet hebt moeten betalen voor dat schema

Ik hoop echt dat je niet hebt moeten betalen voor dat schema
Gratis en voor niks.

Dus het is heel slecht neem ik aan.
Ik denk vooral dat de evolutie van de squat wat overenthousiast is en de deadlift niet enthousiast genoeg.
Maar ik ga het trachten te volgen en hier en daar wat aan de gewichten sleutelen.

Gewoon overal 2.5kg erbij zoals ik het zie, idd wat weinig voor de deadlift (en imo ook voor de squat)

Ik ga het schema (de voorgestelde oefeningen en hun volgorde) volgen maar de cijfers louter als een indicatie nemen.
Ik start dus met het schema met die gewichten die twee weken achterliggen op wat ik nu reeds kan (gestaag) want ik denk dat het daarna toch wat snel oploopt, zeker voor de squat.
De deadlift lijkt me daarentegen te licht. Dus louter indicatief en indien ik kan, ga ik zwaarder, maar niet zo zwaar dat ik te snel tegen een plateau aanloop. Ik ga het proberen; Op 10 weken lijkt het me toch deftige "revalidatie-cijfers" op te leveren. De cijfers zullen me ook helpen me wat te temperen.
We zullen zien. Ik ben benieuwd. Ik ga me nu wel eens 12 weken engageren. :)

3xweek squat 2,5kg erbij is zeker meer dan voldoende
1xweek dl is mss beter 5kg erbij

3xweek squat 2,5kg erbij is zeker meer dan voldoende
1xweek dl is mss beter 5kg erbij

Ja dat dacht ik ook.

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

1ste sessie achter de rug

19de training sinds operatie
1ste sessie van starting strength (12 week program, eerste genegeerd).
Niet opgewarmd en niet gestretcht => bad form, en tevens te wijde stance bij de eerste 4 sets. 5de ging al beter.
squat: 5 x 5 x 75
Overhead press
5 x 5 x 40 easy
deadlift
1 x 100 easy
1 x 130 easy
1 x 170 recordpoging maar dit was een belachelijk idee. Ik ben nog lang niet terug op mijn oude niveau dus moet dit niet proberen.
https://www.youtube.com/watch?v=ZsLeoJ3Jq3s&feature=youtu.be

Morgen 20 ste training
2 sessie van starting strength

squat
5 x 5 x 80
bench
5 x 5 x 65
barbell row
5 x 5 x 65

heb je nog blessures?

Ik ben een 4 maanden geleden geopereerd aan de nek ( verwijdering van 2 gezwellen die onder andere 2 hernias veroorzaakten, en daardoor twee tussenwervelschijven moesten verwijderd worden waar men dan twee blokjes in de plaats plaatste om een fusie van twee wervels te bewerkstelligen) en die is nog niet volledig " verteert" maar voor de rest gaat het uitstekend. De nek is nog wat stijf en is nog pijnlijk tot zeer pijnlijk als ik bijv een overhead press doe bij 80% effort Volgens de chirurg zal dit pas beteren als de fusie compleet is.

Laatst bewerkt:
gees wat heb jij toch altijd ongeluk zeg.

Terug
Naar boven