Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
De kritiek die je kreeg bij je zwaardere bench sets is al te zien bij je lichtere sets. De truc is (in mijn mening) om alles proberen perfect uit te voeren, zelfs je allerlichtse sets. Alle sets doe je dezelfde routine en set up voor de lift en heb je exact dezelfde uitvoering. Probeer gecontroleerd te unracken, rustig zakken en eventueel even te pauzeren zelfs. Daarna compleet locken en weer racken. Nu ziet het er wat sloppy uit doordat je ook wat te hard zakt volgens mij en meteen weer omhoog schiet. Ik ben zeker geen bench expert dus ik ga er niet te diep op in voordat iemand broscience roept ;p

Ga ik proberen opvolgen.
Volgende training doe ik
5 x 50
5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 90
en probeer rustig te unracken, gecontroleerd te zakken, niet te bouncen, te stijgen, te locken, en dan te racken.

Thanks.

ik gebruik mezelf niet heel graag als voorbeeld omdat ik niet zo heel sterk ben maar kijk eens naar mijn bench vids ; http://www.youtube.com/watch?v=C4grTFtrbEI

Dat is inderdaad een mooie techniek.
Maar zo'n arch kan ik echt niet maken omdat mijn onderste drie wervels vastgeschroefd zijn met 6 schroeven en dus heb ik een fusie waarbij drie wervels er slechts 1 meer is. Dus die arch, no way.
Ik merk wel dat ik minder met de ellebogen naar buiten mag gaan . De volgende trainingen eens op techniek oefenen.

het ging me niet perse om de arch ;p

Knappe bench zie ik, jij hebt al serieus wat massa, je krachtstats zullen snel omhoog gaan, ik zag in dat bench-filmpje nog mogelijkheid voor een tweede rep op 105, maar ja zonder spotter is dat tricky.

Knappe bench zie ik, jij hebt al serieus wat massa, je krachtstats zullen snel omhoog gaan, ik zag in dat bench-filmpje nog mogelijkheid voor een tweede rep op 105, maar ja zonder spotter is dat tricky.

Mijn rack heeft spots dus ik kan tot failure gaan zonder me te onthoofden :)

Maar in het topic 'race naar de 150 kilo bench" vond men de uitvoering zeer slecht. En na het beluisteren van hun raad, het bekijken van video's merk ik dat ik inderdaad een slechte form heb.

Ik heb vandaag, ondanks het feit dat ik me vandaag zeer moe en zwak voelde, toch de tips toegepast en merkte dat het niet makkelijk is de bench correct uit te voeren.
Ondanks het toepassen van de tips blijf ik wiebelen op de bench, zelf bij zeer lichte gewichten. Heel vreemd fenomeen.

Ik zal hier de sessie posten waar ik de nieuwe technieken tracht toe te passen. Vond het allesbehalve geslaagd.

Ik heb ook mijn set up in de clipjes gelaten want daar moet ook aan gewerkt worden en dus kan ik enkel raad daaromtrent krijgen als ik de set up er niet uitknip.

[Link niet meer beschikbaar]

Vandaag 41 ste training maar atypisch omdat ik wat ga experimenteren met de techniek van de bench press:

hoe breed de barbell vastnemen
waar de voeten het best plaatsen
...

41 ste training

bench met nieuwe techniek

5 x 50
5 x 70
5 x 90
5 x 90
4 x 90
3 x 95
2 x 95
3 x 5 x 50 (experimenteren met verschillende grips: ringvinger om smalste lijn lijkt beste)
3 x 80 om nog eens te checken.

Ondanks opspannen core en leg extension-beweging met druk tegen de vloer, toch blijven wiebelen. Ik vermoed dat dit komt omdat de rechterkant van mijn lichaam dunner is dan mijn linkerkant (zowel rug als borstspier).

3 x 80 met assymetrische grip
2 x 95 met voeten voor de knie op 2 matjes (hoek dijbeen scheenbeen > 90 °)
Dit is duidelijk een experimenteersessie om te kijken wat voor mij werkt. Ik heb een vermoeden dat de fusie van de drie onderste wervels, er voor zorgt dat ik, als ik mijn voeten onder mijn dijbeen breng (hoek kleiner dan 90 °), geen druk kan zetten.

incline bench
5 x 50 easy
5 x 70 easy
2 x 90 zeer zwaar

ohp
3 x 50
3 x 60 easy
3 x 70 zwaar maar goed (vreemd na zoveel volume op de bench
1 x 80 fail
1 x 80 fail

low bar squat
5 x 80 zonder squatschoenen
5 x 90 zonder squatschoenen, en geen pijn in de knie!
5 x 100 easy en zonder squatschoenen,.
1 x 130 recordpoging: gefaald op het allerlaatste moment. Maar het zat er in.
volgende squatsessie zal worden
5 x 85
5 x 95
5 x 100
5 x 105

Morgen deadliften en biceps trainen want ik merk dat mijn biceps nog steeds zeer zwak zijn sinds de operatie.

---------- Toegevoegd om 23:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

video van 41 ste training sinds operatie.

set up bij bench niet weggeknipt om te kijken of daar advies kan gegeven worden.

http://www.youtube.com/watch?v=II31GQ1q578&feature=youtu.be

Laatst bewerkt:
42ste training
gisteren ook getraind dus normaal rustdag maar kon het niet laten

barbell curl (moet er terug eens werk van maken want ik merk toch dat die te zwak is als ik bij alledaagse taken iets moet tillen en dragen (bijv wasmand vol boodschappen)

10 x 20
8 x 30
6 x 35
6 x 40 zeer zwaar

deadlift
5 x 60
5 x 120
5 x 130
5 x 145 pr sinds operatie Laatste rep viel de laptop uit, lege batterij. bij de vierde rep de zenuw geraakt aan rechterscheenbeen die 6 jaar geleden was doorgesneden en nog steeds zeer gevoelig is)
PR sinds operatie was verrassend (5rm record) want ik had gisteren zeer zwaar gesquat)

chin up (verrassend goed gelukt, ik herinner me dat biceps altijd mijn sterkste spier was en door het gebrek aan training is die normaal tot zwak geworden. In no time terug chin ups met bw + 40 kilo en bb curls met 50 kilo)

5 x bw
5 x bw + 5 kilo

overmorgen

bench

incline bench

squat

ohp
of zoiets (moet schema checken)

---------- Toegevoegd om 23:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:39 ----------

Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd maar ik wil elke dag trainen.
Aangezien ik vandaag heb gedeadlift en met barbell curls en chin ups de biceps probeer te genezen, kan ik morgen enkel benchen en OHP doen.
Morgen probeer ik een DIY prowler te maken. Heb uitgerekend dat het ongeveer 50 euro aan materieel zal kosten.
Ik moet ergens een grote band vinden.
En overmorgen maak ik een log uit hout. Ergens hout gaan pikken in het bos. :)

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd maar ik wil elke dag trainen.
Aangezien ik vandaag heb gedeadlift en met barbell curls en chin ups de biceps probeer te genezen, kan ik morgen enkel benchen en OHP doen.
Morgen probeer ik een DIY prowler te maken. Heb uitgerekend dat het ongeveer 50 euro aan materieel zal kosten.
Ik moet ergens een grote band vinden.
En overmorgen maak ik een log uit hout. Ergens hout gaan pikken in het bos. :)

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=eEp9zgQh4cE&feature=youtu.be

43 ste training sinds de operatie

https://www.youtube.com/watch?v=Jwn6fHhhqHI&feature=youtu.be

flat bench
12 x 20
5 x 50 pink
5 x 70 pink
5 x 90 ringvinger (zz)
4 x 90 pink
5 x 90 oude techniek
2 x 95

incline bench
5 x 50 ringvinger makkelijk
5 x 70 ringvinger makkelijk
5 x 80 ringvinger zwaar zondermeer
3 x 90 ringvinger zeer zwaar

low bar squat zonder squatschoenen
5 x 50
5 x 80
5 x 90
5 x 100
1 x130 recordpoging maar net gefaald
volgende keer 50/80/90/100/110 en de training nadien overal 5 kilo bij.

44 ste training
video

https://www.youtube.com/watch?v=niRx6KEzsW0&feature=youtu.be

flat bench
12 x 20
5 x 50
5 x 70
5 x 90
5 x 90
3 x 95
1 x 112.5 fail (maar zeer gecontroleerde negatieve rep)
2 x 95
10 x 65 of 70 (?) zeer vlot

incline bench 45 °
5 x 50
5 x 70
5 x 85 nice

low bar squat (zwaarste squatset ooit denk ik en zonder squatschoenen en zonder enige ongemak of pijn in de knie)
5 x 50 (22 feb;:50)
5 x 85 ( 22 feb: 85)
5 x 95 (22 feb : 90)
5 x 100 (22 feb : )95
5 x 105 (22 feb: 100)
3 x 115 (22 feb: 5 x 105)
dus mooie vooruitgang)

OHP (zwaarste OHP sessie sinds operatie
3 x 65
3 x 70
3 x 75 (dit was sterven!!!)

deadlift niet gedaan. Het was al laat maar 1 x 145 zou gelukt zijn.
Morgen rust
Overmorgen

flat bench board press met 10 kilo meer dan vorige flat normal bench

incline bench
10 x 50
10 x 60
10 x 65

deadlift
3 x 100
3 x 110
3 x 120
3 x 130
3 x 140
3 x 150

----------------

Laatst bewerkt:
45ste training sinds operatie

45ste training

flat bench

20 x barbell
10 x 50
8 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 95
3 x 100
5 x 92.5
5 x 95
Zwaarste bench set sinds operatie

Incl bench
60 / 75 / 3 x 90
Zwaarste incl bench set sinds operatie

deadlift
2 x 60
2 x 80
1 x 100
1 x 120
1 x 160 evenaring pr sinds operatie (oud record is 165)
1 x 170 fail

OHP
3 x 65
1 x 80 PR sinds operatie

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

hier de training

https://www.youtube.com/watch?v=jLcFRaq5ZvM&feature=youtu.be

46e training.

Goed dat je wel een goede negatieve rep kon maken met die 112,5. Ik kijk nu al uit naar de 51ste training waarin je hem misschien 2 keer kan laten zakken.

goeie training man

veel prs of evenaringen van prs

doe zo voort!

Knap werk! Ik denk dat je de 150 bench wel gaat halen!

Goeie training man, veel pr's. De weg naar de 150kg is ingezet.

Goeie training man, veel pr's. De weg naar de 150kg is ingezet.

Ik weet dat het niet verstandig is iedere keer weer een pr trachten neer te zetten maar na iedere training, waarbij iedere set net iets zwaarder is dan de vorige training, voel ik me soms nog zo fris dat ik denk dat een pr er wel in zit. En als het dan lukt, werkt dat zeer motiverend.

---------- Toegevoegd om 23:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

Als het goed is is je volgende training de 46e hoor...

Jup, die is dan vrijdag.

Dan probeer ik board press
10 kilo zwaarder dan de vorige normale bench press.

dan squat
even zwaar proberen, behalve 1 van de sets 5 kilo zwaarder maken

barbell row (al een tijdje geleden) en weighted chin ups.
Ik kijk er al naar uit;
Binnen een maand of twee denk ik even sterk te zijn als 18 maand geleden, voor de longontsteking die me 5 maand kapotmaakte en de nekoperatie.

---------- Toegevoegd om 23:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:57 ----------

Knap werk! Ik denk dat je de 150 bench wel gaat halen!

8 juli denk ik 1 x 145 te halen maar hoop natuurlijk de 1 x 150

---------- Toegevoegd om 23:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:59 ----------

Goed dat je wel een goede negatieve rep kon maken met die 112,5. Ik kijk nu al uit naar de 51ste training waarin je hem misschien 2 keer kan laten zakken.

Het was eerder gewoon effe aanvoelen waar ik stond en hoe het gewicht aanvoelt.

Terug
Naar boven