AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine

Antibiotica is echt smerig spul inderdaad! Nu even wat inleveren, maar dat heb je straks vast zo weer terug. Zou ook even niet teveel van jezelf eisen. Sterkte man.

Ziek nou toch gewoon eerst even uit man.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.063
My god, wat heb ik een absurde training achter de rug:

duur: 2 u17 min
verbruikte kcal: 1150 kcal !!!!

Opwarming: 10 min shadow boxing

bench press
20 x barbell
5 x 60
3 x 75
1 x 80

5 x 95 voelde zeer zwaar aan (antibiotica toonde enkel bij bench press zijn invloed)
5 x 95
5 x 100
4 x 105 (viel bijna flauw nadat ik me recht zette)
4 x 105

1 x 115 gelukt

1 x 120 fail (was ook te verwachten)

Verrassend dat ik de bench press schade heb kunnen beperken tot - 5 a 8 procent krachtverlies)

deadlift
6 x 120 (heb nog onvoldoende schijven thuis maar wou me ook niet te moe maken voor de rest van de training

Squat

5 x 60 (paused denk ik
5 x 80
5 x 100
4 x 115 (lekker grinden... was geïnspireerd door een forumlid wink wink) de 5de rep zou gelukt zijn maar aangezien ik vond dat de vierde niet diep genoeg was vond ik het niet correct nog een 5de rep te proberen) Weet niet of dit dom is.

1 x 122 pr denk ik sinds herstart (niet zeker, zou mijn log eens moeten checken.

Hier was ik al twee uur aan het trainen. Blijkbaar toch veel tijd genomen tussen iedere set.

Voelde me nog goed dus even verder gedaan, met toch nog een mooi volume:

OHP
5 x 60 vlot

barbell row
5 x 60
5 x 75
5 x 85 + gevolgd door een power clean 1 x 85 (was zeer vermoeiend

Lat pull down

5 x 60 wide grip + 5 x 60 chin up grip

Barbell curl

"21" x barbell

Power clean

5 x 60 zwaar en zeer moe maar ging toch vlot.

Video van iedere set en rep volgt.

Nog 1 dag antibiotica en dan terug knallen.

Laatst bewerkt:
  • #1.064
Complete training 6 januari

• #1.065
Opwarming : huis gedweild hihiihih

bench press
5 x 60
3 x 75
1 x 80

5 x 95
5 x 95
5 x 100
4 x 105 ( dank aan de antbiotica kuur)
5 x 100

paused bench rep out

5x80

ohp voor checken mobiliteit linkerschouder
10 x barbell

squat
1x60
1x80

5 x 100 een grinder
5 x 115 evenaring 5 rep record
3 x 120 dit is een 3 rep PR (opvallend was dat ik hier een zeer smalle stance nam en de knieën veel meer naar voren dan naar buiten drukte. Ik weet namelijk dat ik bij zware PR squats, soms iets te ver naar buiten ga met de knie en dan weken pijn aan de achterkant heb (oude ongevalblessure)

barbell row
5 x 75
5 x 85
3 x 95 vlot maar was echt wel moe

Om af te sluiten een lat pull down
5 x 40 maar redelijk wat momentum gebruikt bij het naar beneden drukken. Bij het terug laten zakken wel traag en gecontroleerd.

Volgende training:
bench press
20 x barbell
5 x 40
3 x 60
5 x 90 pauzed
5 x 90 pauzed
5 x 90 pauzed
3 x 100 normal

deadlift
5 x 140

db row
5 x 48
5 x 48
5 x 48

..

• #1.066
Man man man, wat een training alweer. Iedere keer als ik denk "hmm het gaat toch niet meer zo snel vooruit als vroeger" en "ah mss moet ik ergens iets bijsturen"... komt er zo'n training waarvan ik denk " ben ik terug 20 of zo"?

Opwarming: 5 min crosstrainer, 50 kcal

Bench press
Vandaag eens besloten eens een paar pause bench presses te doen...

Eerst gewone bench press als opwarming:
20 x barbell
5 x 40
5 x 60
1 x 80
1 x 90

dan de pause bench press, de werksets
5 x 85 voelde vreemd aan, zo die 5 sec pause zo net 1 mm boven de borst
3 x 90 ging vlot
3 x 95 nog vlotter
3 x 100 voelde zelf niet echt zwaar aan, wtf

dan maar eens een normale zware bench press
4 x 110 (4 rep pr sinds herstart denk ik)
toen dacht ik: het gaat lekker, waarom eens niet 1 x 120 proberen (1 x 122 was pr sinds herstart een paar maanden geleden)
1 x 120 ging zo makkelijk dat ik drie keer de schijven heb herteld.
Daarom dacht ik, hey, vorig record van een paar weken geleden is 1 x 122 dus laten we 1 x 125 proberen. Dus zonder spotter, zonder catches,.... hier gaan we:
normal bench press
1 x 125 EN SUCCES dus een nieuw PR Sinds herstart
en goed op weg naar de 1 x 150 binnen 5 maand.

Squat rack was bezet door een kerel die WEL zwaar kon squatten (bestaan ook in basic fit :)

dus

Deadlift (was alweer lang geleden)
1 x 100 zeer licht
1 x 120 zeer licht
1 x 140 was al lekker zwaar maar niet heel erg

Life time record poging:
1 x 185 : Gefaild (zie video onderaan).

f**k me, ik had hem bijna. Hij was 40 cm van de grond en toen was het alsof ik een black out had of zo. Ik moest hem terug deponeren. HAd ik zo geen zware bench press sessie achter de rug gehad, dan was het mss gelukt. Dus de 1 x 185 zit er in, in de komende 15 dagen.

Dan nog eens geprobeerd maar toen kreeg ik geen beweging in de stang.
Dan maar wat lager gegaan:
1 x 170 Geslaagd maar slecht "barely". f**k wat voelde dit zwaar aan, wellicht door de vorige pr pogingen volledig leeg.

Dumbell row
5 x 48 makkelijk
5 x 48 makkelijk
Dit is geen uitdaging meer maar ze hebben geen zwaardere dumbells.

Voor de lol eens Dumbell curl, alternate
5 x 20 kilo (gewicht per dumbell) was zeer licht

Al jaren geleden dat ik eens incl db bench press 45 graden deed, dus eens voor de lol getest
5 x 20 (gewicht per db) zeer makkelijk, schouder protesteerde niet
5 x 26 idem
5 x 32 hier voelde ik toch de blessure van de linkerschouder toch een beetje. (ik voel dat de schouder nog niet 100 procent stabiel is) Maar het gewicht voelde niet echt superzwaar aan.

Triceps press down
5 x 35 makkelijk
5 x 40 hier begon de vermoeidheid toe te slaan. Zwaar maar perfect form, traag en gecontroleerd, full rom

Lat pull down (ook al lang geleden)
5 x 60 makkelijk
5 x 70 makkelijk
5 x 80 zwaar maar vlot en niet zo moeilijk

dan de grip veranderd naar chin grip en het gewicht even zwaar gemaakt als mijn lichaamsgewich zodat de stapel niet naar beneden kwam als ik aan de baar ging.
5 x 95 zeer zwaar maar vlot

Pectoral fly machine (al jaren geleden)

5 x 40 easy
5 x 50 easy
7 x 60 easy
5 x 80 iets zwaarder en zou nog veel zwaarder kunnen maar de schouder protesteert een beetje dus daar pas ik mee op.

Training duurde bijna 100 minuten.
Ik was echt moe na de training.

Het gaat lekker.

als je ooit een schouderblessure hebt gehad lijkt het me beter om steile inclines te vermijden (45° en meer). Het plaatst de schouder in een mogelijk onveilige positie: Als je vermoeid geraakt bij de zwaardere reps kan je lichaam niet compenseren door bvb achteruit te leunen zoals bij staande press, dus krijg je het volle gewicht te verduren in een positie waarin de schouders niet heel sterk zijn. Ik parafraseer Starting Strength Ed. 2 maar, dus als je de niet-retarded uitleg wilt zul je die even moeten opzoeken bij het hoofdstuk incline press :D
met de Barbell is valt dat al bij al wel mee hoor trouwens, maar voor zware dummels is deze waarschuwing zeer terecht me dunkt.

• #1.068
als je ooit een schouderblessure hebt gehad lijkt het me beter om steile inclines te vermijden (45° en meer). Het plaatst de schouder in een mogelijk onveilige positie: Als je vermoeid geraakt bij de zwaardere reps kan je lichaam niet compenseren door bvb achteruit te leunen zoals bij staande press, dus krijg je het volle gewicht te verduren in een positie waarin de schouders niet heel sterk zijn. Ik parafraseer Starting Strength Ed. 2 maar, dus als je de niet-retarded uitleg wilt zul je die even moeten opzoeken bij het hoofdstuk incline press :D
met de Barbell is valt dat al bij al wel mee hoor trouwens, maar voor zware dummels is deze waarschuwing zeer terecht me dunkt.
Bedankt voor het advies. Ik ben begonnen met de incline db bench omdat ik de indruk kreeg dat mijn schouders achterlopen en dit een krachtimpact heeft op mijn flat bench press. Ik dacht er dus aan incline db bench te doen met lichte dumbells, om de binnenkant van de schouder (het kapsel?) te versterken. Ik had trouwens toch iets meer last van de pectoral fly op de machine (gevoel van instabiele schouder of zo. Gaat nog jaren duren eer die volledig zal hersteld zijn. Ik vermoed trouwens een labrum scheur want na een jaar revalideren zou deze schouder volledig genezen moeten zijn. Ik ga binnen een maand eens een MRI vragen.

Je duwt bij de lift off precies de barbell weg van je terwijl je 'em eigenlijk naar je toe moet trekken.

• #1.070
Je duwt bij de lift off precies de barbell weg van je terwijl je 'em eigenlijk naar je toe moet trekken.
Jup, ik heb ooit mijn rechterscheenbeen gekwetst tijdens eeen verhuis en net onder de huid, net onder de knie zitten twee zenuwen, en als daar iets tegenbotst,dan is het net alsof ik een elektrische schok krijg. Dus heb ik de neiging of de gewoonte ontwikkeld om daar te veel op te letten en dus minder naar me toe te trekken; De knee sleeves beschermen deze plek maar enkel bij lichtere gewichten. Vanaf 140 kilo, als de barbell tegen de kneesleeve glijdt, voel ik de pijn. Ik zal toch nog meer op mijn techniek moeten letten. Zal eens naar Nederland moeten komen voor bijles :)
Maar verdomme, binnen 2 weken heb ik die 185 kilo!

Laatst bewerkt:
  • #1.072
Auch, dat is ook goed kut.

Ik ben gewoon een Belg hoor :P Je bent altijd welkom om eens naar SMTK (Herentals) te komen !
Super. Ik checkte net en zag dat het maar een uurtje rijden is. Als ik de 150 kilo bench en de 200 deadlift, en de 150 squat, kom ik langs :)

Super. Ik checkte net en zag dat het maar een uurtje rijden is. Als ik de 150 kilo bench en de 200 deadlift, en de 150 squat, kom ik langs :)
Niemand ligt wakker van je stats daar hoor, er trainen ook een paar absolute beginners mee zelfs :)

:haha:

Klopt, de log gebruik ik om uit te rusten.

36.jpg

• #1.076
Nog eens thuis trainen en de training van 6 januari proberen verbeteren:

Opwarming:gewoon de schouders wat losgemaakt en 200 punches

bench press
20 x barbell
3 x 60
3 x 75
1 x 80

5 x 95 voelde zwaar aan, iets te smal genomen)
5 x 95 correcte grip, voelde ook zwaar aan)
5 x 100 vlotste set tot nog toe.
5 x 105 zeer zwaar maar good form (identieke training van 6 januari meer rust tussen sets en slechts 4reps gehaald)
5 x 105 laatste rep was doodgaan. (ook hier 1 rep beter dan training van 6 januari)

1 x 115 gelukt (net als training van 6 januari)

1 x 120 Gelukt (training van 6 januari was dit niet gelukt)

Dus de hele bench sessie is zwaarder dan 6 januari

deadlift

8 x 120 (training van 6 jan slechts 6 dus 2 reps meer. Wel moet ik er op letten meer naar achteren te trekken. Vroeger deed ik dat veel beter)

Squat

5 x 60 (paused denk ik, makkelijk)
5 x 85 (5 kilo zwaarder dan 6 januari) voelde zwaar aan, wide stance)
5 x 100 (laatste rep was verrassend zwaar)
3 x 120 ( 3 rep lifetime pr ware het niet dat ik niet vind dat ze diep genoeg waren. Dus volgende training terug meer volume op 105, 110 en 115)

Hier was ik al 1u35 minuten aan het trainen. Dus 25 minuten sneller tot hier geraakt dan training van 6 januari. Dus minder rust tussen sets, toch overal zwaarder kunnen tillen!

Voelde me nog goed dus even verder gedaan, met toch nog een mooi volume:

OHP
5 x 65 vlot maar zwaar (5 kilo zwaarder dan training van 6 januari)

barbell row
5 x 75 (15 kilo zwaarder dan 6 jan)
5 x 85 (10 kilo zwaarder dan 6 jan)
5 x 95 (10 kilo zwaarder dan 6 jan + gevolgd door een power clean 1 x 85 fail, 15 sec platte rust en dan gelukt

Lat pull down

5 x 65 wide grip (5 kilo zwaarder dan 6 jan) + 5 x 65 chin up grip (5 kilo zwaarder dan 6 jan)

Barbell curl

"21" x barbell (+ 5 kilo van de klemmen) dus 5 kilo zwaarder dan training van 6 januari: prikte enorm

Power clean

5 x 65 (5 kilo zwaarder dan training van 6 jan, zwaar en zeer moe maar ging toch vlot.

Conclusie:

Ondanks het feit dat de training van 6 januari een succes was en zeer zwaar, heb ik vandaag alle sets zwaarder kunnen doen.
Ook was de training korter, wat wil zeggen dat ik minder rust tussen de sets heb gehad.
ik verbrandde 980 kcal op bijna 2 u 00.

-----------------

Video van de complete training volgt rond 21u00.

• #1.077
Video van de bovenstaande training van 15 januari:

• #1.078
Vandaag in de gym getraind, en eens gefocust op accessory work, ten eerste om de schouders wat te sparen (de training van eergisteren waar ik ondermeer benchte en ohp deed, liet z'n sporen na, dus niet meer op dezelfde dag doen), en ten tweede om eens extra hard de triceps te prikkelen. Heb daarna nog een beetje van dit en een beetje van dat gedaan.

Opwarming : crosstrainer, 5 min, 50 kcal

Skull crusher (jaren geleden)
10 x curl bar + 10 x cgbp
10 x curlbar (+10 kilo) + 10 x cgbp (+10 kilo)
10 x curlbar (+15 kilo) + 10 x cgbp (+15 kilo)
8 x curlbar (+20 kilo) + 8 x cgbp (+20 kilo)
6 x curlbar (+25 kilo) + 10 x cgbp (+25 kilo)

triceps press down

10 x 25
8 x 30
6 x 35
5 x 40

lat pull down
8 x 65 wide grip + 5 x 65 chin up grip

Hexbar deadlift

5 x 100
5 x 120
5 x 140
3 x 160 voelde zeer zwaar aan( vreemd)

dan willen afsluiten met een
traditionele deadlift
1x 160 voelde zwaar aan, wellicht te wijten aan de vele reps met de hexbar)
1 x 170 fail (zielig maar wellicht te wijten aan de vele reps met de hexbar)
1 x 170 fail (frustrerend maar money in the bank.... zal opbrengen in de komende dagen.
Eind deze maand poging trad. deadlift 1 x 185

OHP
triceps waren reeds heel moe dus deze oef was heel zwaar

5 x barbell
5 x 40
5 x 60
2 x 70
Indien de triceps niet eers uitgeput zouden worden moet een 5 x 70 mogelijk zijn.

Dumbell row
5 x 48 easy
5 x 48 easy

barbell curl
5x30 easy
5 x 40 zwaar maar vlot en correct uitgevoerd
3 x 50 was het absolute maximum.

Ongeveer 90 minuten getraind.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Overmorgen, vrijdag, cgbp en pause bench, alsook squat en dan de training daarna, zondag, kijken hoe de twee vorige training een impact hebben gehad. Ik zal dus zondag volgende bench press set proberen afwerken:
5 x 90
5 x 95
5 x 100
5 x 105
5 x 110
en indien dit lukt =>
3 x 115

PS: er was een beer van een kerel in de gym, wellicht de sterkste uit de gym: 10 bench press sets met 110 kilo, alsof het een lege barbell was. Misschien is die hier wel lid.

• #1.079
Vandaag gestart met MADCOW, ik merkte een nieuwe bron van motivatie. Was mijn vorige schema, na 14 weken of zo, toch wat beu.
Ik ben nieuwsgierig wat de resultaten zullen zijn binnen 4 a 8 a 12 a 16 a 20 weken.

1ste training Madcow

opwarming, armroeier, 5 min, 50 kcal.

Moest normaal met squat starten maar er was een kerel aan het barbell curlen in het rack (en voor 1 keer had ik geen zin om hem om zijn klootzakkerij te wijzen)

Bench press

5 x 60 (omdat dit zo licht was heb ik dit paused gedaan)
5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 100 vlotjes en makkelijk. Traag en gecontroleerd.

barbell row (want squatrack nu bezet door iemand die superset ohp db shoulder press doet) tof, in de gym trainen.
rug perfect horizontaal, met arched back. Full ROM, traag en gecontroleerd.

10 x 40 (normaal slechts 5 reps maar zo licht dat ik er tien deed.
5 x 50 makkelijk
5 x 60
5 x 70 (begint wat zwaar aan te voelen maar slechts een beetje)
5 x 80 (voelde zwaar aan omdat ik alle reps van alle sets traag en gecontroleerd heb uitgevoerd en de spieren wat vermoeid raken. Ging toch vlot.

squat (eindelijk)

Ik heb vandaag, plots, terug mijn perfect form gevonden. Ik vond dat ik sinds mijn herstart 15 weken geleden niet zo correct squatte als een paar jaar geleden. Vandaag heb ik plots terug perfect gesquat. ATG, wat heel lang geleden was, romp goed recht, wide stance, niet te wijd,.... was heel blij.
5 x 60 paused (perfect form) ATG
5 x 75 paused (perfect form) ATG
5 x 85 paused (perfect form) ATG
5 x 100 NIet paused (perfect form) ATG
3 x 120 Perfect form, ATG ( PR SINDS herstart. Een vierde en 5 de rep zat er in maar één van de catches had ik op verkeerde hoogte geplaatst en botste er tegen toen ik heel diep ging. Ik was mijn evenwicht kwijt.

----------------------

Na de squat was ik 1u05 minuten bezig, dus 20 min per oef, niet slecht

dan nog wat accessory work gedaan:

Skull crusher
5 x ez bar +20
5 x ez bar + 25
5 x ez bar + 30 (voelde zwaar aan door vermoeidheid)

Lat pull down (voelde dat de linkerschouder deze oefening steeds makkelijk, of beter, de beweging, soepeler maakt)
5 x 35 ( om even te schouder aan te voelen, ging lekker en licht)
5 x 60 licht
5 x 75 begint zwaar aan te voelen
5 x 85 zwaar maar 5 x 95 zou ook gelukt zijn, maar dan zou ik te diep in het rood gaan, en zou ik daar de gevolgen van dragen de komende dagen

Chest press op machine, om eens mijn sticking point te trainen, namelijk de laatste 40 % van de rom, maar ook vanuit de touch positie ook een paar keer explosief gebencht.

5 x 85
5 x 100

Conclusie deze training:
--------------------------------

Duur: 1u35 min
896 kcal

1ste training madcow was leuk. Ben op alle oefeningen iets zwaarder gegaan dan wat mijn schema voorschreef, dus daar moet ik mee opletten. Ik moet voldoende discipline hebben de eerste vier weken daar het pas binnen vier weken de gewichten zullen zijn die ik nu al 5 keer kan.
Ik ben benieuwd.

• #1.080
Volgende training zal wellicht maandag 22 januari zijn.

2de training Madcow

Gewichten zijn laag, alleen deadlift zal pittig worden omdat ik al lang niet meer zo veel volume deadlift.

squat
5 x 50
5 x 65
5 x 80
5 x 80

ohp
5 x 40
5 x 45
5 x 55
5 x 60

deadlift
5 x 90
5 x 105
5 x 120
5 x 140

derde training Madcow op woensdag 24 januari (1 ste training als 40 jarige :)

squat
5 x 50
5 x 65
5 x 75
5 x 90
3 x 105
8 x 75

bench press
5 x 50
5 x 65
5 x 75
5 x 90