Guts
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 938
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 99kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik ben een goed jaar niet meer actief geweest. Wat is er uiteindelijk nu gebeurd? Als ik me goed voorheb had je een risico op een te hoge druk in je schedelpan oid, waardoor trainen eigelijk te gevaarlijk was?
Ik ben nu op zoek naar een bjj-club zodat ik dat kan combineren met powerliftingwaarom klappen op de kop krijgen als je leuk in de gym kan trainen. Wel, succes alvast.
De afgelopen 6 maanden is de druk niet meer gestegen en is die genormaliseerd. De barst in de schedel is volledig dicht en er is geen noemenswaardige ophoping van vocht meer. Het hersenvlies werkt correct. Ik moet nog regelmatig op controle maar het ziet er goed uit; Ik heb wel nog vaak hevige hoofdpijnen, maar die worden steeds zeldzamer en minder intens; We hebben aan de hand van een hoofdpijn logboek kunnen vaststellen wat de triggers zijn: te weinig eten (te lage suikerspiegel, al is het maar miniem) kan een hoofdpjn induceren die zeer zacht start en eens ze start is ze niet meer te stoppen en duurt ze meer dan 20 uur. Dus ik zorg er voor dat ik altijd voldoende gegeten heb; ook hebben we vastgesteld dat ik opsta met een hoofdpijn als ik te lang slaap. Langer dan 8 uur en ik heb het zitten. Als ik dus vroeg ga slapen, zet ik de wekker zodat ik na 7 uur slaap toch even wakker word. Er zijn vermoedens dat bepaalde voedingswaren een hoofdpijn kunnen induceren, en we dachten dat het bij mij kaas was maar dat bleek het uiteindelijk niet; Om en lang verhaal kort te maken: ik kan kan terug sporten naar hartelust, maar kan niet meer sparren (klappen op de kop is een No NO.
Heel veel uit jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik heb van mijn 3e tot mijn 18e last gehad van zeer zware migraine aanvallen, gelukkig ben ik er soort van overheen gegroeid, eigenlijk weet men tot de dag van vandaag niet hoe dat zo gekomen is, maar het schijnt vaker voor te komen. Jouw historie en achtergrond is natuurlijk heel anders. Maar ik denk ik reageer toch even op de triggers, want die komen allemaal 100% overeen met een aantal van de triggers die ik ook had. Na jarenlang onderzoeken, diverse medicijnen en dagboeken zijn er zeker een aantal triggers terug te vinden. Maar recent onderzoek heeft juist aangetoond dat het omgekeerde waar is.
Waar we vroeger dachten dat voedsel zoals; kaas, chocolade, citrusvruchten(sap) etc., bijdroegen aan een nieuwe aanval, toont recent onderzoek aan dat in een voorstadium van een aanval je juist trek krijgt in dit soort middelen.
Voor wat betreft te lang slapen, ook dat was voor mij een trigger en tot de dag van vandaag is niet bekend waar dit door komt. Te lang slapen betekende een zacht opkomende en steeds heviger wordende aanval die inderdaad zomaar 24u kon duren.
Ik heb diverse medicijnen gehad die heel goed zijn werk deden, volgens mij is de eerstgenoemde niet eens meer op de markt, dat was ook echt een enorm krachtig medicijn met vrij veel bijwerkingen die deden denken aan de werking van MDMA. Imigran was dit. Later is dit vervangen voor Maxalt. Beide medicijnen deden uitermate goed hun werk, voor 100% als je er vroeg bij was en voor 50-75% als de aanval al echt op zijn top was. Wellicht kun je er eens naar vragen, mits dit geen problemen veroorzaakt verder voor je.
Dit is de beste raad die ik ooit in mijn leven heb gekregen , zo blijkt; Stel je voor.start eens met deadliften en squatten en core training. zal je goed doen. succes