MuscleMeat

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.061
Waarschijnlijk is het gewoon een heel artikel over de sportschoolruil, niet alleen die ene foto.

Yep, ik snapte je verhaal:p thanx

Ik heb vandaag met Sannee, flowergrrl, kitty en Mishale getraind. Ik vond het leuk om met andere dames te trainen.

Het was geen gewone training, dus deze valt ertussen uit en maandag ga ik verder met het schema

deadlift
8x30
8x40
8x40
8x40
8x40

pull row
6x39
6x45
6x48
6x48

pull down
6x32
6x39
6x39
6x39

front raise
6x7
6x9
6x9
6x9
6x9

row zittend naar voren gebogen en een hele ander houding, dan als ik het staand uitvoer
8x4
8x4
8x4
8x4

Row zittend
8x5
8x5
8x5

Upright Row
8x18
8x18
8x18
8x18

Conclusie: Als ik naar de andere dames kijkt moet ik mijn billen met de squat verder laten zakken. Ik ga als ik zwaar ga niet verdere dan horizontaal met de benen, ik moet verder doorzakken.
de DL: laat ik nooit in aanraking komen met de grond, ook al die ik de gewone. Ik zal de volgende keer de DL elke keer op de gvrond laten rusten.

Ikhou wel de hogere reps aan.

Ik vond het gezellig en heb toch zeker wat geleerd. Thanx dames:D:D

Laatst bewerkt:
dat met dl is onzin..je kan beter de spanning op je rug laten door hem niet op de grond te laten komen dan iedere keer de spanning er op/er af. Zo heb ik het geleerd iig

Nette training stuiter!:D

Leuk man.zo met ze alleen trainen tof mooie training

Mooie training stuiter.

• #2.065
:D
dat met dl is onzin..je kan beter de spanning op je rug laten door hem niet op de grond te laten komen dan iedere keer de spanning er op/er af. Zo heb ik het geleerd iig

Nette training stuiter!:D

Dank je, maar was niet heel intensief.
Ik ben er niet ui met de DL, want als je het op de grond laat rusten, dan moet je steeds opnieuw die spanning opbouwen. Dant kan ook goed zijn:D

Leuk man.zo met ze alleen trainen tof mooie training

Dank u, ik vond het gezelli:D

De deadlift dit jij deed was meer een stiff deadlift met ez-bar. :P Is totaal wat anders dan een normale deadlift.

Was wel gezellig! Volgende keer weer en dan misschien met z'n allen ergens eten. :D

BB omhoog tillend van middel naar schouder aan de voorkant ( nu hoop ik op een naam)
Dat heet Upright Row.

row zittend naar voren gebogen en een hele ander houding, dan als ik het staand uitvoer
Dat was toch: Seated bent over dumbbell raises? Anders moet je dat even op google invoeren, dan krijg je wat foto's te zien.

Laatst bewerkt:
  • #2.067
De deadlift dit jij deed was meer een stiff deadlift met ez-bar. :P Is totaal wat anders dan een normale deadlift.

Was wel gezellig! Volgende keer weer en dan misschien met z'n allen ergens eten. :D

BB omhoog tillend van middel naar schouder aan de voorkant ( nu hoop ik op een naam)
Dat heet Upright Row.

Dat was toch: Seated bent over dumbbell raises? Anders moet je dat even op google invoeren, dan krijg je wat foto's te zien.

Thanx,:D Ik wil het best nog een keer regelen, dan zorgen we dat het regent en gaan we gezellig ergens eten:D:D

maar bij een gewone dl ( doe ik ook met een BB) raak ik de grond ook niet aan, dan ga ik onder de knie weer omhoog.

Het is wel die oef, maar ok weer grappig als ik een staande side raise uitvoer, dan voel ik het aan de bovenkant van mijn schouderkop, maar nu kwam de kracht uit het schouderblad?

Thanx weer voor de info:D

Thanx,:D Ik wil het best nog een keer regelen, dan zorgen we dat het regent en gaan we gezellig ergens eten:D:D

maar bij een gewone dl ( doe ik ook met een BB) raak ik de grond ook niet aan, dan ga ik onder de knie weer omhoog.

Het is wel die oef, maar ok weer grappig als ik een staande side raise uitvoer, dan voel ik het aan de bovenkant van mijn schouderkop, maar nu kwam de kracht uit het schouderblad?

Thanx weer voor de info:D

Nou dan doe je een mix van stiff deadlift en romanian deadlift :P Haha. Bij een echte deadlift moet je stang op de grond neerleggen. :p (Daarom de naam, Dead > lift )

Ehmm doe je die staande side raises recht op of sta je meer naar voren gebogen zoals seated?

• #2.069
Dat is dus wat ik nu heb geleerd ( volgens mij).
rechtopstaand = schouderkop
vooroverhangend = schouderblad/vleugel

Als dat is wat iemand je verteld heeft, dan zal het wel kloppen.. daar heb ik weinig verstand van. Vind die oefening echt naar.;)

• #2.071
Leuk om zo met zn allen bezig te zijn geweest. Je steekt er altijd wel wat van op. Nice training.:)

Ah gezellig zo met de dames onder elkaar :D

Is idd seated dumbbell bent over row... en is een zware oefening :D
mooie training!

(Overigens zou ik ook de barbell bij DL laten liggen op de grond voor een seconde of 2.
En inderdaad opletten dat het geen romanian DL/stiffed wordt.. Dit gebeurt bij velen overigens!)

Die DL zoals ik 'em deed is hoe ik het geleerd heb. Met deadstop dus.
Bij een Stiff legged DL hou je wel de spanning er in door de grond net niet te raken. Maar die doe ikzelf van af een verhoging(wat grote schijven op mekaar of een step plankje).

Vond je die seated bent over prettiger dan staand? Probeer 't een paar keer zoals vandaag. Denk wel dat dat beter voor je is ivm stabiliteit.

Kijk een productieve dames training:) nice

Gezellig zo met zn allen getraind! Leer je weer veel van :)

• #2.078
Leuk om zo met zn allen bezig te zijn geweest. Je steekt er altijd wel wat van op. Nice training.:)

Yep dat is zeker waar
Ah gezellig zo met de dames onder elkaar :D

Is idd seated dumbbell bent over row... en is een zware oefening :D
mooie training!

(Overigens zou ik ook de barbell bij DL laten liggen op de grond voor een seconde of 2.
En inderdaad opletten dat het geen romanian DL/stiffed wordt.. Dit gebeurt bij velen overigens!)

Mishale deed gewoon even 28 kilo en ze kon volgens mij nog wel zwaarder:p
Ik vind de romanian DL juist wel fijn, daar het ik het gevoel mee dat mijn lichaam harder moet werken dan bij de gewone DL

Die DL zoals ik 'em deed is hoe ik het geleerd heb. Met deadstop dus.
Bij een Stiff legged DL hou je wel de spanning er in door de grond net niet te raken. Maar die doe ikzelf van af een verhoging(wat grote schijven op mekaar of een step plankje).

Vond je die seated bent over prettiger dan staand? Probeer 't een paar keer zoals vandaag. Denk wel dat dat beter voor je is ivm stabiliteit.

Ik ga misschien even kijken of ik de ene week de gewone DL doe en de andere week de romanian DL doe.

Ik ga de volgende keer even een vergelijking maken met de twee rows. Ik had nu het gevoel dat het twee verschillende oef zijn!! even kijken:rolleyes: verrschillende spierspanning??? als dat kan?

Klopt. Rechtop zijn het side of lateral raises. Voorovergebogen rear delt raises.
Dat voel je toch ook wel?

Yep dat voelde ik juis:p

Kijk een productieve dames training:) nice

Gezellig zo met zn allen getraind! Leer je weer veel van :)

Yep daar heb ik ook wat van geleerd:D

SLDL en RDL zijn twee oefeningen die weliswaar een raakvlak hebben maar er is wel degelijk een groot verschil. Zo steek je bij de RDL je kont naar achteren omdat je de onderrug in z'n normale positie houdt waardoor het zwaartepunt boven de voeten blijft. Bij de SLDL houd je het zwaartepunt boven de voeten door de onderrug te ronden. Op het moment dat je de onderrug (erector) niet buigt/ rond doe je geen SLDL meer maar een RDL.
Bij de RDL kom je (normaliter) niet veel verder als halverwege je schenen (afhankelijk van de buiging in je benen). Terwijl bij de SLDL helemaal tot de grond wordt gegaan en soms zelfs verder door op een vehoging te gaan staan. Dit laatste kan voor ernstige blessures zorgen. Veel mensen denken dat de oefening het best op deze manier gedaan kan worden maar het is juist de overdreven diepte die voor problemen kan zorgen.

---------- Post toegevoegd Sun 2 Oct 2011 om 13:49 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/...igercattys-log-276265/index8.html#post5917636

• #2.080
SLDL en RDL zijn twee oefeningen die weliswaar een raakvlak hebben maar er is wel degelijk een groot verschil. Zo steek je bij de RDL je kont naar achteren omdat je de onderrug in z'n normale positie houdt waardoor het zwaartepunt boven de voeten blijft. Bij de SLDL houd je het zwaartepunt boven de voeten door de onderrug te ronden. Op het moment dat je de onderrug (erector) niet buigt/ rond doe je geen SLDL meer maar een RDL.
Bij de RDL kom je (normaliter) niet veel verder als halverwege je schenen (afhankelijk van de buiging in je benen). Terwijl bij de SLDL helemaal tot de grond wordt gegaan en soms zelfs verder door op een vehoging te gaan staan. Dit laatste kan voor ernstige blessures zorgen. Veel mensen denken dat de oefening het best op deze manier gedaan kan worden maar het is juist de overdreven diepte die voor problemen kan zorgen.

Thanx voor de duidelijkheid:D
De RDL voelt voor mijn rug zeker beter aan omdat ik mijn rug beter kan blokken. Mijn rug is gevoelig:o
maar moet je bij een SLDL tot aan de grond uitvoeren of mag je dan ook tot onderaan je schenen en dan omhoog gaan? Of moet je een beetje buigen met je rug en tot de vloer gaan?

---------- Post toegevoegd Sun 2 Oct 2011 om 13:56 ----------

Oeps net je stukje bij tigercatty's log gelezen. Ik heb het antwoord:D

Terug
Naar boven