MuscleMeat

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

Meestal als ik bij sldl spanning voel in mijn hams ga ik weer terug omhoog
de ene keer is dat wat dieper als een andere keer en wat J zegt t.a.v de oef doen vanaf een verhoging helemaal mee eens - een vriend van mij is op deze manier erg door zijn rug gegaan - ik doe als ik hem doe ook gewoon vanaf de grond

nice training by the way

gaat weer goede kant op hier

SLDL en RDL zijn twee oefeningen die weliswaar een raakvlak hebben maar er is wel degelijk een groot verschil. Zo steek je bij de RDL je kont naar achteren omdat je de onderrug in z'n normale positie houdt waardoor het zwaartepunt boven de voeten blijft. Bij de SLDL houd je het zwaartepunt boven de voeten door de onderrug te ronden. Op het moment dat je de onderrug (erector) niet buigt/ rond doe je geen SLDL meer maar een RDL.
Bij de RDL kom je (normaliter) niet veel verder als halverwege je schenen (afhankelijk van de buiging in je benen). Terwijl bij de SLDL helemaal tot de grond wordt gegaan en soms zelfs verder door op een vehoging te gaan staan. Dit laatste kan voor ernstige blessures zorgen. Veel mensen denken dat de oefening het best op deze manier gedaan kan worden maar het is juist de overdreven diepte die voor problemen kan zorgen.

---------- Post toegevoegd Sun 2 Oct 2011 om 13:49 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/...igercattys-log-276265/index8.html#post5917636

Zeker niet, SLDL is veel op de hamstrings gericht en hoe strakker en rechter jij je rug houdt, des te meer spanning er op komt. Juist door op een verhoging te staan kan de BB de grond niet raken en zullen de schijven niet op de grond knallen juist op het moment dat jij de spanning in de rug en hamstrings hebt. Bol jij je (onder)rug, trekt het gewicht heel je rug aan flarden. Lijkt me ook niet echt kikke. En mensen die denken dat het om overdreven diepte gaat, true, das fout. Maar zeker niet bollen, maar recht houden zodat je hams sneller gespannen staan en je juist niet diep hoeft te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.084
Maandag -> Upperbody 12 x

cardio

Incline bb press
12x10
12x12
12x12
12x12
12x12

Fly
12x8
12x10
12x10
12x10
12x10

DBbor seated
12x5
12x5
12x5
12x5 echt slecht, staand is 12 kilo:o

incline DB curl
12x7
12x9
12x9
12x9
12x9

BB curl
12x18
12x18
12x18
12x18

optrekken ondersteuning. Ove zijn oplossing ging niet:o het was te druk en het squatrek bezet
3x-45
3x-45
3x-45
3x-45

Ik vond het niet lekker gaan een watjestraining:o

Mooie training

• #2.086
Meestal als ik bij sldl spanning voel in mijn hams ga ik weer terug omhoog
de ene keer is dat wat dieper als een andere keer en wat J zegt t.a.v de oef doen vanaf een verhoging helemaal mee eens - een vriend van mij is op deze manier erg door zijn rug gegaan - ik doe als ik hem doe ook gewoon vanaf de grond

nice training by the way

ik maar dat doe je toch ok bij de RDL?

gaat weer goede kant op hier
dank u :D

Zeker niet, SLDL is veel op de hamstrings gericht en hoe strakker en rechter jij je rug houdt, des te meer spanning er op komt. Juist door op een verhoging te staan kan de BB de grond niet raken en zullen de schijven niet op de grond knallen juist op het moment dat jij de spanning in de rug en hamstrings hebt. Bol jij je (onder)rug, trekt het gewicht heel je rug aan flarden. Lijkt me ook niet echt kikke. En mensen die denken dat het om overdreven diepte gaat, true, das fout. Maar zeker niet bollen, maar recht houden zodat je hams sneller gespannen staan en je juist niet diep hoeft te gaan.

maar dat is toch ook wat jezza zegt??? alleen de bolling is anders.
Ik probeer zo recht mogelijk mijn rug te houden en diepte is voor mij niet het belangrijkste. als i mijn spieren maar goed kan voelen.

Maandag -> Upperbody 12 x

cardio

Incline bb press
12x10
12x12
12x12
12x12
12x12

Fly
12x8
12x10
12x10
12x10
12x10

DBbor seated
12x5
12x5
12x5
12x5 echt slecht, staand is 12 kilo:o

incline DB curl
12x7
12x9
12x9
12x9
12x9

BB curl
12x18
12x18
12x18
12x18

optrekken ondersteuning. Ove zijn oplossing ging niet:o het was te druk en het squatrek bezet
3x-45
3x-45
3x-45
3x-45

Ik vond het niet lekker gaan een watjestraining:o

Niet heel erg raar, is een aardige overkill training imo. Veels te veel reps bij de vele sets. Pak gewoon lekker wat minder sets en reps, doe je oefening langzaam en focus op je uitvoering. Mishale en ik doen niet anders, werpt al langere tijd vruchten af ;)

ik maar dat doe je toch ok bij de RDL?

dank u :D

maar dat is toch ook wat jezza zegt??? alleen de bolling is anders.
Ik probeer zo recht mogelijk mijn rug te houden en diepte is voor mij niet het belangrijkste. als i mijn spieren maar goed kan voelen.

Ik quotte eigenlijk alleen erop dat je je rug bij een sldl niet moet bollen. Dat de uitvoering juist wel goed is zo ;)

Toch een mooie training Stuiter ;)
Volgende gewoon beter en harder erover heen

Ik quotte eigenlijk alleen erop dat je je rug bij een sldl niet moet bollen. Dat de uitvoering juist wel goed is zo ;)
He animal, tijd geleden. Wat ik zeg is dat SLDL in feite per definitie met bolling onderrug is (op enkele uitzonderingen daargelaten), omdat de meesten onder ons geen fullrom kunnen maken zonder bollen. En fullrom hoort bij SLDL, is een kenmerk. Dus als je de onderrug niet bolt doe je RDL, op heupen naar achteren steken wellicht na. Heel goed dat je advies geeft niet de onderrug te bollen, daar zijn we over eens.

• #2.091
Niet heel erg raar, is een aardige overkill training imo. Veels te veel reps bij de vele sets. Pak gewoon lekker wat minder sets en reps, doe je oefening langzaam en focus op je uitvoering. Mishale en ik doen niet anders, werpt al langere tijd vruchten af ;)

Hé leuk dat je er bent:D
Ik doe meestal 6 oefs met een opwarm rep en vier reps. Mijn schema staat eventueel in mijn opening, maar dan ben ik een uurtje bezig???
Als ik minder doe heb ik het gevoel dat er weinig overblijft?

thanx voor de info:D

flink volume gedraait netjes!

Hé leuk dat je er bent:D
Ik doe meestal 6 oefs met een opwarm rep en vier reps. Mijn schema staat eventueel in mijn opening, maar dan ben ik een uurtje bezig???
Als ik minder doe heb ik het gevoel dat er weinig overblijft?

thanx voor de info:D

Voor een beetje kracht/massa aanzet is het veels te hoog. Ook om vet te verliezen vind ik zelf. Met zoveel volume en dan ook nog cardio erbij neem ik aan verlies je veels te veel aan wat je probeerd te winnen. Of je moet een zeer denderend voedingsschema hebben?
Niet lullig bedoeld hoor, maar omdat je samen met Mish trainde zaterdag hoorde ik een beetje wat de doelen zijn namelijk ;)
En voor dat doel zal je toch je schema moeten omgooien. Misschien zijn er weinig mensen het eens, maar ik praat niet echt mee, ik pm je wel ff.

Less is more stuiter ;)
Probeer het eens een paar weken, en kijk wat er van komt! :D

damn, heftige training weer stuiter!

Reversed pushups kan je ook gewoon in de Smit doen he.

Wat ik al eerder vroeg, maar geen antwoord kreeg. Gaat je gewone BOR nog wel vooruit? Is ook wel een graadmeter of je rug nog wel sterker wordt.

Best goede training. Nette curlzzzz.:)

• #2.098
Toch een mooie training Stuiter ;)
Volgende gewoon beter en harder erover heen
dat heb ii vandaag gedaan, ikke had schijt aan het schema

flink volume gedraait netjes!
dank u

Voor een beetje kracht/massa aanzet is het veels te hoog. Ook om vet te verliezen vind ik zelf. Met zoveel volume en dan ook nog cardio erbij neem ik aan verlies je veels te veel aan wat je probeerd te winnen. Of je moet een zeer denderend voedingsschema hebben?
Niet lullig bedoeld hoor, maar omdat je samen met Mish trainde zaterdag hoorde ik een beetje wat de doelen zijn namelijk ;)
En voor dat doel zal je toch je schema moeten omgooien. Misschien zijn er weinig mensen het eens, maar ik praat niet echt mee, ik pm je wel ff.
Thanx voor de info, Ik heb liever commetaar van mensen zodat ik moet nadenken of ik wel goed bezig bent. dus voel je zeker rot eronder. door jou mail ga ik sneller aan het werk om beter te worden dan als men geen mening heeft( waar ik vaak ook onder val:o).

Ik ben vandaag gelijk door mijn schema gegaan en afgeweken (dat is niet mijn ding), maar dat betekend wel dat ik aan een nieuwe schema moet gaan sleutelen:D

Voeding is ook niet optimaal:o, dat kan altijd beter, maar-ja dat zijn keuzen in het leven die maakt of niet:p:o
thanx

Less is more stuiter ;)
Probeer het eens een paar weken, en kijk wat er van komt! :D

Ik denk ook maar dat het less is more wordt, alleen al omdat ik het leuker vind om met de gewichten te kloten.

damn, heftige training weer stuiter!
Dank u

Reversed pushups kan je ook gewoon in de Smit doen he.

Wat ik al eerder vroeg, maar geen antwoord kreeg. Gaat je gewone BOR nog wel vooruit? Is ook wel een graadmeter of je rug nog wel sterker wordt.

Maar alles zat vol, dus zodoende.
Sorry de vraag is langs mij heen gegaan.
nou dat je het vraagd, zit er wel wat in want de bor gaat ook niet goed vooruit:o. maar wat moet ik dan veranderen is de vraag

Best goede training. Nette curlzzzz.:)
Dank u wel meneer

---------- Post toegevoegd Tue 4 Oct 2011 om 19:25 ----------

oke na de training van gisteren en de opmerking van teveel reps, en geen zin hebben in 12x, ben ik lekker gaan doe wat ik wilde en de 6x gepakt. jjaaa en hij ging lekker:D:D

cardio

Lunges
6x14
6x16
6x16
6x16

leg press
6x78
6x93
6x107:D
1x107:D
6x107:D, geen idee naar afgelopen week

leg curl
6x30
6x52
6x59:D

squat, was weer bezet:mad:ze moeten er gewoon nog een aanschaffen:mad:
6x50
6x55
6x60:D
6x57.5

leg extension
6x39
6x52
6x55
6x55
6x55

buikoefs + 5 kilo

Ik ben moe en ik heb honger:D

zo die beentje zullen wel effe pijn gedaan hebben goed bezig geweest! en eetsmakkelijk

zo zo... sterk hoor!

Terug
Naar boven