Stuiterbal75
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 377
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 28%

Als je in "Men's health" de schema's ziet van Chad Waterbury...
Dat staat lijnrecht tegenover wat je hier bedoelt hoor.
Full body, 3 oefeningen, totaal van 50 herhalingen, 3x/week.
Stuiter doet haar eigen zin.
Ze vroeg of het wat zou zijn om een 5/3/1 schema te doen met wat andere repranges.
Natuurlijk why not..?
De basis is goed dan.
Velen trappen in de val van "meer = beter" maar in veel sportscholen zie je steeds diezelfde harde werkers met die mega schema's die jaar in, jaar uit niets vooruit gaan.
Ze worden nauwelijks sterker, niks groter, en als ze niet oppassen alleen maar zwakker en kleiner...
Aan de andere kant zie ik wel veel powerlifters heel veel volume doen tegenwoordig, en er goed op vooruit gaan.
Powerlifters trainen natuurlijk nooit veel tot falen en zullen dus wat dat betreft sneller herstellen en er mee weg komen.
Ik zou het niet kunnen op een paar boterhammen met Gulpener kaas en mosterd, maar da's weer wat anders.![]()
Ik blijf gewoon nog met dit schema aan het stoeien. Ik weet in ieder geval dat ik dit schema bijv. niet kan volhouden met hogere reps
. Dat heb ik well geleerd
.Less is more.
Zijn tijden geweest dat ik 1,5 uur zat te trainen, elke dag ****ing moe was, en eerlijk gezegd amper vooruitging.
Nu zit ik soms maar 45 minuten te trainen, en ik ga meer vooruit dan toen.
Overigens voel ik me ook fitter.
Als je trainingen zoals jij doet 1 week per (2) maand(en) doet (als je het toch zo graag doet), dan zou dat al een stuk beter zijn voor je lichaam.
My 2 cents.
Ik sta na elke training na een 45 min (is de cardio wat meer, dan een uur) weer buiten. 1.5 uur kan ik helemaal niet volhouden, dan ben ik helemaal leeg
.Mijn karakter laat niet toe dat ik 7 weken onder mijn kunnen train en dat ik dan een week mag knallen.

een eigen draai is niet verkeerd , maar je moet ook realistisch blijven
stuiter moet eens bij robke in zijn log kijken hoe hij daar een eigen vorm van wendler doet en progressie maakt + qua repranges wendler dicht benadert
of ze dan ook alle suppies moet innemen zoals robke doet , dat is weer een ander verhaal![]()
Als ik tijd heb ga ik even uitfilteren, waar robke mee bezig is. Kijken hoe en wat.
suppies ga ik niet gebruiken

Hmmm, toch... Robke zijn ervaring is niet te vergelijken. Hij weet na die jaren best wat hij doet. Maar ik zeg het abbo hier op, tis mij wat te vrolijk aanmoedigen.
Maar daarom mag ik wel van een ander leren. John Ove zegt niet dat ik hetzelfe moet doen
. Robke heeft mij zeker al goed geholpen met adviezen. ik zou zeker lekker weg gaan als het hier te vrolijk wordt en een discussie wordt uitgewerkt. Ja dat is zeker te vrolijk
.Jou logje heeft daar zeker last van hé, van die vrolijke opmerkingen. Enne het doet je zeker ook niks