AndroidHealthClinic

Log Laluzz

Balen dat je niet weet waar het aan ligt. Hoop wel dat ze er snel achter zijn zodat er wat aan gedaan kan worden.
Maar toch wel lekker om even te trainen ook al is het licht toch?

Spannend die eerste meting! :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik hoop het ook. Ik heb er wel vertrouwen in :)
En idd het was uberhaupt al lekker om weer te kunnen trainen!

Als je de challenge gehaald hebt mag je extra trots zijn met je lichaam dat niet altijd meewerkt :D

Ja precies :p

Vandaag heb ik gesport met twee vriendinnen, ik heb ze geïntroduceerd met krachttraining, superleuk :D De training was -voor mij- niet zo zwaar/compleet, omdat ik vooral bezig was om ze helpen met vorm en uitvoering en alles. En vaak maar 2 setjes gedaan, gewoon om vanalles te kunnen proberen.
We hebben iig eerst 10 minuten cardio gedaan, actieve stretch en daarna:

Squats
Deadlifts
Leg press
Chest press (bankdrukken ben ik zelf nog niet zo goed in, dus ik ben niet echt juiste persoon om het ze te leren zeg maar)
Dumbell shoulder press
Bicep curls
Tricep cable extension

ENN! We hebben meegedaan met het buikspierkwartier!! Voor mij dus de allereerste keer en ik ben supertrots haha. Het ging gewoon goed en ik heb 't volgehouden - alleen had ik last van m'n nek, dus ik doe iets niet helemaal goed. Mijn 'doel' was om het voor het einde van vorig jaar te proberen, maar toen werd ik ziek. Dus het is met een maand uitgesteld nu haha. Ga het zeker vaker doen!

En morgen is de eerste meeting van de flexchallenge! Ik ben superbenieuwd en zal morgen nog een update geven (als ik eraan denk :p )

Leuk joh! Klinkt goed allemaal. Zou leuk zijn als je vriendinnen ook de smaak te pakken krijgen!

Klinkt zeker leuk! Misschien gaan ze wel meedoen en kunnen jullie vaker samen trainen.

Super van je buikspierkwartier! zie je nu wel dat je het kan! :thumb: was je voor niets zo bang voor he! ;)

Succes en veel plezier morgen. ben benieuwd hoe het is. :)

Ja dat zou ik wel tof vinden inderdaad! Een vriendin vond het wel leuk, de andere vond het vrij lastig. Dus misschien dat ik 1 van de twee nog wel zover kan krijgen haha.

Dankje Marina! Nee idd, ik heb mezelf misschien toch een beetje onderschat wat die buikspieren betreft :p

Dus misschien met zijn 2 en trainen dan he!
Ach ja.. soms kan je gewoon heel veel meer dan je denkt! ;)

Leuk van je vriendinnen! Tja, lastig, squat en deadlift zijn ook een van de moeilijkste oefeningen qua techniek, dus snap het wel, maar als ze een doorzetter is dan gaat ze door haha! Ken het dat je dan zelf wat minder kan trainen, omdat je continue bezig bent met uitleggen en opletten etc. Maar toch knap dat je het hebt gecombineerd! Hou ons asjeblieft even op de hoogte over vandaag haha, ben echt heeel benieuwd! :D

Haha jongens het was zo tof! Het duurde helemaal niet lang (ik was zelfs te laat, dus heb 20 minuutjes gemist), vooral het wachten tot de foto gemaakt werd en we gemeten konden worden kostten tijd.
Eerst hield Harry een praatje over waar je allemaal mee te maken gaan krijgen komend jaar (eind van het jaar alleen nog koolvis - al zal dat in mijn geval tofu zijn) en squatten tot we kotsen haha. Het begin is nog leuk, maar het laatste beetje word hels, omdat je dan bijna niks meer mag eten en dan zijn je trainingen ook k*t. Ah well, dan ben ik daar in ieder geval een beetje op voorbereid. We kregen gelijk een trainingsschema - die voor iedereen gelijk (behalve verschil tussen dames/heren). Eerste week is nog even een 'wen-schema'/overgangsweek;

dag 1 quadriceps, hamstrings, billen
dag 2 borst triceps buik
dag 3 rug en biceps
dag 4 quadriceps, billen kuiten

We beginnen dus met twee keer per week benen, maar dat word drie keer per week. En twee keer per week een halfuur steady state cardio. We kregen ook het spieropbouw-schema van week 3-4-5, maar die ben ik vergeten mee te nemen :p hij komt nog op facebook, dus dat kan ik later nog laten weten.
Voedingsschema krijgen we over een paar dagen (moeten ze even voor 120 man in elkaar flansen!).

Daarna werden we per persoon geroepen om te wegen en vet te meten. Ik weeg nu iets meer dan 56 kilo en mijn vetpercentage bleek dus 23,4%!!! Mag ik even juichen? Ik dacht dus dat het 27% was! Whoehoe! Daarna moest ik in de rij staan voor de foto, dat duurde een kwartiertje ofzoiets. Ik vond het wel een beetje eng, in m'n ondergoed enzo, maar het viel echt super mee (wel jammer dat de foto's voor een raam gemaakt werden, zo kon heel Veldhoven meegenieten. Dat vind ik wel een verbeterpuntje :p), fototje van voor en eentje van de achterkant. Ik weet eigenlijk niet hoe het met die foto's zit verder, of we ze zelf krijgen enzo. Anders post ik ze wel een keer denk ik, als ze niet te genant zijn ten minste haha.

Ik heb er in ieder geval superveel zin in! Ook wel heel spannend, omdat het op een gegeven moment echt superzwaar gaat worden, maar voorlopig is het nog wel te doen haha. En pluspuntje, ik ben erachter dat als ik me slap voel (door ziekte) dat het helpt om pre workout te nemen. Dus ik kan ook gewoon sporten als ik me niet lekker voel :)
Zal binnenkort ook nog updaten als ik mijn voedingsschema binnen heb!

Dat klinkt allemaal super! Die laatste periode schijnt echt megazwaar te zijn... Maar je met er wat voor over hebben he! Als je het echt wil lukt het je zeker wel!
Ben benieuwd hoe je voedings schema je zal bevallen. Zal vast even wennen zijn.
Goed van je meting zeg! Je ziet dus nu dat je verder stond dan je had gedacht met je vet% he!
Wel lekker dat je weet dat een PWO je kan helpen bij het slap voelen.
Geniet ervan en straks lekker knallen he!
Succes.

Leuk allemaal joh! Lekker dat je VP zo meeviel ook. En die foto's voor het raam, hahaha. Was het geen spiegelglas aan de buitenkant? :) Hoe lang gaat het duren in totaal, tot eind van het jaar?

Als ik jouw foto's zie denk ik meteen dat mijn eigen meting (met tang) dan vast niet helemaal klopt, maargoed. Het blijft toch wat vaag, dat meten.

Haha, mooi dat de vetmeting meeviel , ik had jou trouwens nooit 27% gegeven hoor :). Is er ook een bepaald percentage waar je naar toe moet werken of is dat voor iedereen anders? Het klinkt allemaal superleuk en spannend in elk geval!

En ook relaxed dat een pre workout een beetje helpt, en dat je dus weer aan de bak kan. Zal vast een emmer voor je achterlaten bij het squatrack ;)
Wel benieuwd naar je voedingsschema, jij bent ook vegetariër dus? In elk geval, succes! Lekker knallen!

@marina, ja klopt! Een jongen die er werkt vertelde dat hij vorig jaar ook meedeed en de laatste weken echt niet te genieten was, toen ie alleen nog koolvis en mini hoeveelheden rijst at. Kan ik me wat bij voorstellen, kijk daar ook niet zo naar uit :p maar als het resultaat er maar mooi uit ziet!

@milly, nee was geen spiegelglas helaas haha, soms liepen er ook wel opvallend geinteresseerde mensen voorbij zeg maar :p De flexcup is in het weekend van 6-7 december, dus dan is het afgelopen. Als t bevalt, ga ik volgend jaar weer mee doen en dan voor een klasse hoger :D
Wat denk je dan over je VP? Ik had die 27% ook bij mezelf gemeten, dus misschien kan je 't door iemand laten meten die er meer over weet!

@ferociousfeline, ja het verschilt natuurlijk per persoon heel erg hoe het vetpercentage eruit ziet zeg maar, maar het zal rond de 15% liggen geloof ik. Dat klinkt nu nog echt superonmogelijk, maar we'll see :p
haha ja dankje, vooral met squatten is PWO wel fijn idd! Ik ben vegetarier idd, maar denk niet dat er van die hippe vleesvervangers van de appie in het voedingsschema zitten, jammer :p

Morgen ga ik de eerste dag van m'n 'overgangsweek-schema' doen met leg extensions, squats, leg press, straight leg deadlift en lying leg curl!

Nou ik heb m'n voedingsschema gekregen vandaag! Helaas wel allemaal vlees en vis erin. Ik had al een vraag op de fb pagina geplaatst welke vervangers ik kan gebruiken, maar nog geen antwoord gehad. Ga er vanuit dat ik in ieder geval tofu en tempeh mag gebruiken, maar alleen maar dat is ook zo saai. En nog iets voor op brood moet ik hebben - ik heb wel een vegapate maar ik weet niet of die geschikt is?
Anyway, ik heb een schema met 1482 kcal per dag, dat lijkt echt superweinig, maar dat valt best mee eigenlijk :D 60% koolhydraten, 25% eiwitten en 15% vet. Het schema heeft zes dagen, waarvan je dan allerlei maaltijden kunt 'uitwisselen' enzo. Dag 1 is bijv: havermout met whey (in water, helaas :p ), pannekoeken, rijst+kip+ananas, pannekoeken, whey, nog eens whey, aardappels+biefstuk+broccoli, caseine. En mag 1 maaltijd per week cheaten, liever iets vets dan iets met suiker. En ik heb ook alvast een zoetstof gehaald, aangezien ik geen appelstroop of honing ofzo meer mag gebruiken door m'n havermout, dat wordt wennen :p
Ben echt heeel benieuwd welke resultaten dit voedingsschema gaat opleveren!

Ook heb vandaag de eerste training gehad, legday. Moest echt heel erg wennen aan 15 en 20 herhalingen per oefening, m'n gewichten bleven vrij laag haha. Ik dacht dat 't wel easy zou zijn, aangezien er niet zoveel oefeningen en sets in de legday zitten, maar men t was toch wel vermoeiend haha, zat met een rode kop in de kleedkamer :o

5 minuten cardio gedaan van te voren + stretch - was van plan om nog 25 minuten cardio na afloop te doen, maar had geen tijd meer. Dat ga ik morgen doen denk ik.
Ik heb overigens 3 vd 5 minuten hardgelopen/gerend, dat heb ik serieus nog nooit in m'n leven gedaan of gekund!! W00t! (vroeger viel ik flauw na een sprintje. Zelfs tijdens het badmintonnen op de middelbare school viel ik flauw:o) Dus dat was wel een tof momentje.

Leg extensions
1x20x23
2x20x30

Squat ATG
1x15x20
1x15x30
2x10x40 - lukte niet om 15 herhalingen te doen, dus maar 2x10 gedaan..

Leg press mijn favorietje <3
1x15x50
1x15x60
1x15x70

Straight leg deadlift
1x15x30
1x15x35
2x10x40 - zelfs als met de squats

Lying leg curl
3x15x10

En toen met trillende beentjes omgekleed :p

Fijn dat je alles nu hebt en er zo een zin in hebt! :)
Moet zeggen dat ik je vetten wel heel erg laag vind zitten.. als ik zo zie rond 25 gram... Ze zullen er wel over nagedacht hebben.. maar vind het minimaal.... Het geheel vind ik ook wat weinig. Maar ze zullen wel weten wat ze doen.

Beentjes op high rep is slopend! Gewichten moesten bij mij in het begin ook fors omlaag toen ik dat voor het eerst deed. Het lijkt dan niet veel.... maar het brand wel goed! :D
Nice train!

En ik heb ook alvast een zoetstof gehaald, aangezien ik geen appelstroop of honing ofzo meer mag gebruiken door m'n havermout, dat wordt wennen :p
Ben echt heeel benieuwd welke resultaten dit voedingsschema gaat opleveren!

Misschien is palmsuiker of kokosbloesem suiker iets voor je? Laag in calorieën en heeft een hoop voedingswaarde.

Ja idd Marina, ik ga er ook maar gewoon vanuit dat ze weten wat ze doen. Ze hebben er veel ervaring mee, dus ik vertrouw er maar gewoon op! :)

Oh thanks voor de tip Danielle! Weet je ook waar ik die kan halen? Palmsuiker heb ik wel eens gezien, maar kokosbloem suiker nog nooit (wat klinkt dat ook exotisch :p )

Body en fit shop! Maar je kunt ook naar de bio winkel of de tuinen. Palmsuiker vind ik zelf het lekkerst. Smaakt en ruikt een beetje naar bruine suiker :)

Thanks! Ik heb net die zoetstof in mn kwark gedaan, gatverdamme wat smerig haha. Echt superbitter. Snel de palmsuiker proberen :D

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven