MuscleMeat

Webby's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zondag @ Kei Boulderhal

De 2 routes die ik echt wilde halen gehaald. Wat enge momenten beleefd. Wilde nog iets simpels wat ik al 3x gehaald had doen om af te sluiten, maar was zo op dat zelfs dat niet lukte. Mental fucked up op de terug weg. Maar daar moet ik me overheen zetten allemaal.

Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x108
1x12x16
3x8x24

Goblet squat
3x12x24


Shoulder Press with Bamboo Bar
3x20x20

Lat Pulldown
3x12x60

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Knie voelde toch kut bij de warmup. Sets van 8 ipv 12 gedaan. Geen goblet.

Donderdag @ Home

Face Pull
3x20x10

Plate Press
3x40x25

Single Leg Extension
1x15x10
3x15x20

Seated Rows
3x15x70

Wrist Curl
2x20x10

Dead Bug
1x40xBW

Last van de rug aan het einde. Nu in de ochtend nog last van.
 
Zondag @ Kei Boulderhal

Klimmen ging initieel kut. Na vorige keer vond ik het ineens weer hoog. Maar op een gegeven moment me eroverheen gezet en wat routes die ik vorige keer niet durfde getopt. Uiteindelijk 7 routes gehaald, dus was echt een goede sessie van 2,5 uur. Helemaal leeg.

Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
3x12x24

Goblet squat
3x12x24

Shoulder Press with Bamboo Bar
3x20x20

Lat Pulldown
3x12x60

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Knie ging nu weer probleemloos.

Donderdag @ Home

Face Pull
3x20x10

Plate Press
3x40x25

Single Leg Extension
1x15x10
3x15x20

Seated Rows
3x15x70

Wrist Curl
2x20x10

Dead Bug
1x40xBW

Had woensdag veel rugpijn, als ik te lang slaap op de linkerzij is het vaak ruk, donderdag overdag ook last van, maar onder de training gelukkig niet echt.
 
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
3x12x24

Goblet squat
1x12x24

Single Arm Kettlebell Press
1x12x8
1x12x12
1x12x16

Lat Pulldown
3x12x60

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Knie ging nu weer probleemloos.

Donderdag @ Kei Boulderhal

Klimschoentjes gekocht en eens doordeweeks geprobeerd. Donderdag gaat de vaste boulderavond worden voor nu, in de toekomst misschien dinsdag er bij. 2 nieuwe gele routes geflashed en een nieuwe roze. Een bestaande roze geflashed die ik nog niet had gedaan en een gele die er op lijkt durfde ik niet aan, miste grip en vertrouw de voeten nog niet goed genoeg. Moet vallen ook nog wat leren en aandurven. Daarna mijn eerste oranje (5A+) gehaald, die had ik de week ervoor geprobeerd, vertrouwde hier de voeten genoeg met nieuwe schoenen en hij had best goede holds. Ook 2 andere oranje een paar keer geprobeerd. Kwam op elke steeds verder, maar allemaal holds zonder grip waar ik nog techniek mis. Durfde niet 1 hand los te laten op een gegeven moment. Heb wel mezelf vanaf die hoogtes een paar keer expres laten vallen om dat ook te oefenen. Goeie sessie weer.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x12x90
3x12x120

Dumbell Press
4x12x(2x20)

Leg Curl
3x15x25

Single Arm Kettlebell Row
3x15x24

Een aantal weken geen deadlift gedaan, twijfelde of ik op de 115 van vorige keer zou starten, maar heb toch 120 gepakt. Ging goed. Knie irriteerde minimaal initieel. Bij klimmen zit dat soms ook in de weg als je een voet hoog moet zetten en dan jezelf omhoog moet duwen. Hopen dat het goed blijft gaan, anders toch een keer naar de huisarts.
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
3x12x24

Single Arm Kettlebell Press
1x12x8
1x12x12
1x12x16

Leg Curl
1x15x25

Single Leg Extension
2x15x25

Lat Pulldown
3x12x60

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Donderdag @ Kei Boulderhal

Alle nieuwe gele en roze routes geflashed. Ook een nieuwe oranje geflashed en een andere lukte totaal niet. Nog wat nieuwe dingen geprobeerd en de boulder waar je op moet klimmen die ik niet durfde gedaan. Lukte me nu wel, maar ging niet van harte. Arm en knie opengeschaafd.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x12x90
3x12x122,5

Dumbell Press
4x12x(2x20)

Leg Curl
3x15x25


Single Arm Kettlebell Row
3x12x24

Zaterdag vanaf 15:00 een bottleshare, maar wel eerst nog ff lekker getraind.
 
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
3x12x24

Single Arm Kettlebell Press
1x12x12
2x12x16

Leg Curl
3x15x25

Lat Pulldown
3x12x60

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Donderdag @ Kei Boulderhal

Was moe, 2 nachten ruk geslapen met een peuter en onweer. Zat slecht in de kracht en vond ineens de eerste 2 warmup 3A routes die ik deed hoog en eng. Gelijk door naar de nieuwe routes, 3 gele, 3 roze en 2 oranje leken me wel wat. Maar 2 van de roze waren gewoon te moeilijk. Bij een van de oranje haalde ik de eerste greep niet en de andere kwam ik tot de helft, wat al vrij technisch was, maar ik begin het een beetje te leren. Daarna werd het zo technisch dat ik van de muur viel. Had ondertussen wel weer vertrouwen, nog 2 andere oranjes geprobeerd die ik soort van project. Bij eentje durfde ik niet, stond op een hold van een centimeter en moest een sloper vasthouden waar ik geen grip op had. De andere had ik al een paar keer gedaan en ik kwam nu een greep verder. Was best een overwinning.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x12x90
1x12x110
3x12x125

Dumbell Press
4x12x(2x20)

Leg Extension
3x15x25

Single Arm Kettlebell Row
3x12x24

Dead Bug
1x40xBW

Vingers blijven pijn doen na klimmen. Moeite met de bar vasthouden zonder straps bij deadlift. Op zolder ook nog 24 graden, goeie isolatie, wel lekker met de gasprijs. Zweet druppelde al van mijn armen na de warmup. Had straps en magnesium nodig.
 
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
1x12x24
1x12x28
1x12x24

Single Arm Kettlebell Press
3x12x16

Leg Curl
3x15x25

Lat Pulldown
3x12x60

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Donderdag @ Kei Boulderhal

Een nieuwe gele en een nieuwe roze, beide geflashed. Daarna enthousiast de 3 nieuwe oranje routes geprobeerd. Zagen er allemaal niet moeilijk uit, maar als de holds schuin zijn en je je lichaam als tegenhanger moet gebruiken en soms ineens andersom moet draaien zonder los te komen van de overhangende muur is het toch wel erg moeilijk. Geen enkele in 1x gehaald. Bij een moest je de laatste 2 holds zonder voetholds doen op een volume. Durfde de laatste move niet, stond met 2 voeten tegen de muus zonder hold en had 2 flauwe holds vast en durfde er geen los te laten. Andere route zat de voethold erg raar op een volume achter je, dat kreeg ik maar niet in het vizier zonder van de muur af te draaien. De laatste nieuwe lukte tot de eindhold, die was erg overhangend. Bij de 3e poging gewoon geprobeerd, de een na laatste hold was super klein en dan door naar de eindhold. Mis en ik viel van de top. Maar ik lande supergoed en dat gaf zelfvertrouwen. Daarna vanaf de helft wel gehaald. Maar niet als ik de hele route deed, dan was ik teveel kracht kwijt voor die laatste move. Daarna met een tip voor andere voet plaatsing hem eerst half en daarna heel gehaald. Liet ook nog ff die project van vorige week aan de gast van de bar zien, dat ik niet bij de eindhold kon, of hij tips had. Dus ik doe het beginstuk en pak zo de eindhold. Supernice. Alleen daarna bij het haren wassen schoot mijn linker onderarm in de kramp. Paar uur last van gehad en slecht geslapen. Dat krijg je er van als je 3 uur doorgaat op moeilijke routes voor je niveau.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x12x90
1x12x110
3x12x127,5

Dumbell Press
4x12x(2x20)

Leg Extension
3x15x25

Single Arm Kettlebell Row
3x12x24

Dead Bug
1x40xBW
 
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
1x12x24
2x12x28

Single Arm Kettlebell Press
3x12x16

Leg Curl
3x15x25

Lat Pulldown
3x12x60

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Donderdag @ Home

Face Pull
3x20x10

Wrist Curl
1x20x10

Vrijdag @ Kei Boulderhal
Kon donderdagavond niet, dus vrijdag gepakt. Was lekker rustig. Eerst warming up op wat geel en roze. Daarna het oranje project die ik vorige week ineens haalde. Ging nu soepel, grappig als je eenmaal weet hoe het moet het ineens makkelijk is, terwijl ik per week een greep verder kwam en helemaal stuk was. Daarna een andere oranje nog gehaald die ik vorige week had gemist. Nog een geprobeerd zonder voetholds bij de eindgreep, maar ik durfde weer niet. Wel een roze waar de eindgreep geen greep is en je op balans moet staan. Na 2x gelukt. Twee uurtje trainen en toen waren de armen best wel op, niks lukte meer, dus nog redelijk op tijd naar huis.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x12x90
1x12x110
3x12x130

Dumbell Press
3x12x(2x20)

Leg Extension
3x15x25

Single Arm Kettlebell Row
3x12x24

Dead Bug
1x40xBW
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
3x12x28

Single Arm Kettlebell Press
3x12x16

Leg Curl
3x15x25

Lat Pulldown
3x12x62,5

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Donderdag @ Kei Boulderhal

Van de nieuwe een oranje echt geproject. Elke poging een hold verder en bij de 3e poging gehaald. Gind ook heel soepel toen. Nog wat moeilijke dingen geprobeerd, maar geen geschikte blauwe kunnen vinden.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x12x90
1x12x110
3x12x132.5

Dumbell Press
1x12x(2x20)
1x15x(2x20)

Leg Extension
3x15x25

Single Arm Kettlebell Row
3x12x24

Dead Bug
1x40xBW
 
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
1x12x28
1x12x32
1x12x28

Single Arm Kettlebell Press
1x12x16
1x10x20
1x12x16

Leg Curl
3x15x25

Lat Pulldown
3x12x62,5

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Donderdag @ Kei Boulderhal

...

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x8x90
1x4x110
1x2x130
3x12x135

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Leg Extension
3x15x22,5

Single Arm Kettlebell Row
3x15x24

Dead Bug
1x40xBW
 
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
1x12x28
1x12x32
1x12x28

Single Arm Kettlebell Press
1x12x16
1x10x20
1x12x16

Leg Curl
3x15x25

Lat Pulldown
3x12x62,5

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Donderdag @ Kei Boulderhal

De nieuwe gele en roze geflashed. Twee oranje routes geproject. Eentje tot de een na laatste greep, eindgreep was erg ver weg met een mini voethold. De andere na 3x gehaald, was een mooie.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x8x90
1x4x110
1x2x130
3x12x137,5

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Leg Extension
3x15x22,5

Single Arm Kettlebell Row
3x15x24

Dead Bug
1x40xBW
 
Dinsdag @ Kei Boulderhal

Mijn vrouw wilde een keer mee, ds een halve dag vrij genomen en samen gegaan terwijl de kleine op de opvang was. De eerste blauwe route gehaald. Was best hoog en zat al een tijdje te twijfelen, dacht ik probeer gewoon een stukje. Kwam ik tot de een-na-laatste hold, maar was op en de laatste move was tricky. Toen ik vanaf de grond keek zag ik hoe die moest en baalde ik een beetje dat ik niet eerst ff de route had gelezen. Haalde hem daarna. Toen was het hek van de dam, nog 2 nieuwe blauwe geflashed en 2 lichtblauwe (verassing grade) geflashed die tussen oranje en blauw leken te zitten qua grade. Daarna woensdag de hele dag pijn in de armen, 3,5 uur boulderen is iets teveel. Maar wel een mega lekkere sessie.

Donderdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
1x10x8
1x12x16
1x12x28
2x12x32

Single Arm Kettlebell Press
3x12x16

Leg Curl
3x15x25

Lat Pulldown
3x12x62,5

Hanging Knee Raise
1x30xBW

Zaterdag @ Home

Huis opruimen voor kinderfeestje zondag. Gelijk een mooie deload. Dinsdag misschien ook wel wat rustiger.
 

 
Dinsdag @ Home

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
3x20BW

Barbell Press
3x20x10

Single Leg Curl
2x12x5
1x15x12

Single Arm Lat Pulldown
3x12x10

Hanging Shoulder Shrug
1x30xBW

Knie voelde al niet lekker met fietsen de afgelopen paar dagen. Dus besloot me aan het deload plan te houden. Split squat irriteerde de rechterknie al. Single leg curl was zelfs best pijnlijk. Irritant. Pulldown zonder beenrol, los op een bankje, en dan de arm roteren naar supinated. Langzaam en gecontroleerd, voelde goed. Linkerarm wel wat last van de voorarm, klimmen, ondanks dat het al een week geleden is.

Donderdag @ Kei Boulderhal

Helemaal geen gele of roze op de nieuwe muur. Wel een oranje en 2 blauwe. De oranje en een van de blauwe geflashed, de andere blauwe de 3e keer gehaald. Nog wat paars geprobeerd, maar dat is dan ineens wel erg moeilijk. Haalde bij 2 de eerste move na veel proberen en dat vond ik al heel wat.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x8x90
1x4x110
1x2x130
4x9x140

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Leg Extension
3x15x22,5

Single Arm Kettlebell Row
3x15x24

Dead Bug
1x44xBW
 
Maandag @ Kei Boulderhal

Strippenkaart was leeg, dus tijd voor een abo. En dan ook 2x in de week. De nieuwe wand was een lichte slab met veel balans routes. Daar merk je dat techniek echt erg belangrijk is. Haalde de oranje routes pas na een paar keer en de blauwe geheel niet.

Donderdag @ Kei Boulderhal

Donderdag een keer naar de andere hal in het centrum. Met één abo kan je beide hallen in. Kleinere hal met meer routes. Voor mijn gevoel veel technischer. Haalde veel oranjes niet eens. Wel leuk dat alle routes nieuw zijn. Kreeg alleen vrij snel last van mijn rechterarm, binnenkant elleboog. Toch ruim 25 routes geklommen. Mixed feelings.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x8x90
1x4x110
1x2x130
4x9x142,5

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
3x12x32

Leg Extension
3x15x22,5

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Dead Bug
1x44xBW

Thuis nu meer focus op lowerbody. Als ik de armen al overbelast met 2x per week klimmen lijkt het me beter die niet teveel te gebruiken. Rug komt ook wel genoeg aan bod, dus alleen een press.
 
Maandag @ Kei Boulderhal

Nieuwe routes op de boulder. Echt op een boulder klimmen is heet iets anders, maar wel de gele en roze gedaan. Toch een beetje over mijn angst heen. Ging soepel. De andere kleuren waren dan wel direct veel moeilijker, dus die laten liggen.

Donderdag @ Kei Boulderhal

Donderdag weer naar de andere hal in het centrum. Blijft moeilijk daar, wel iets meer routes gehaald, maar ook genoeg waar de start niet eens van lukte.

Zaterdag @ Home

Intocht van de sint op zaterdag, bed voor de kleine geknutseld op zondag. Was een volledige workout!
 
Maandag @ Kei Boulderhal

Eerst daar deadliften, aangezien ik dit niet in het weekend had gedaan. Er was maar 120 kilo gewicht, dus 2 sets 15 reps. Daarna op de competitie boulders, er was een wedstrijd in het weekend en die boulders zijn nu voor algemeen gebruik. Hert verschil is dat er niet alleen 2 handholds als start zijn gedefinieerd, maar 4 startpunten die je allemaal moet aanraken. Ook is er een zone hold, als je die haalt, dan krijg je al punten en voor de top nog eens. Deze waren wel wat technischer dan normaal. Geel en roze allemaal geflashed, 1 oranje flash en eentje een aantal keer geprobeerd, kwam steeds verder, leerde dat er ergens een teentje nodig was, maar de laatste hold een undercling en dan door naar de top lukte niet. Dan een blauwe, hele lange route met grote moves. Kwam initieel best ver, maar liep dan vast en een kleine gladde voethold. Bleek op een hold waar je je hand op had ook een hakje moest zetten, kwam een hold verder. Daarna weer eentje verder en toen was ik op.

Donderdag @ Kei Boulderhal

Wilde nu die oranje en blauwe halen. Even opwarmen met 3 gele routes en daarna de blauwe gedaan. Op de top hold moest je schuin hangen en hij was best ver. Had hem met 1 hand vast, maar was zo verzuurd in de voorarm dat ik de arm niet vertrouwde. Wel getopped uiteindelijk. Daarna de oranje, ook in een keer. Als je vers bent gaat het gewoon beter en ik wist de route natuurlijk al. 2 andere blauwe geprobeerd waar ik niet eens verder dan 1 hold kwam. En daarna mijn eerste 5c. De start was al moeilijk met een mini voethold waar je zo afgleed. Dan 2 holds verder waarna je een hele lange move moest maken. Paar keer daar gestart en de start overgeslagen en vond hoe ik via een undercling een draai moest maken en dan omhoog kon. Poging erna kwam ik nog een grote move verder via een tiny voethold. Dan een side hold met een grote move opzij en toen was ik op. Wel bijna gehaald. Dacht ik ga tot aan daar filmen vanaf de starthold, maar dan ben ik zeker op, zoveel grote moves, maar ik had energie en had al gezien dat je met een hakje door naar de top kon. Die bleek best stabiel, dus ik haalde hem gewoon. Mijn eerste 5c, was een leuk project.

Zondag @ Home

Sumo Deadlift
1x12x70
1x8x90
1x4x110
1x2x130
3x9x145
1x7x145

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
3x12x32

Leg Extension
2x15x22,5

Leg Curl
2x15x22,5

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Dead Bug
1x44xBW

Deadlift was wat kut, voelde heel zwaar. Normaal rep ik door, maar nu moest ik de bar echt stil leggen en opnieuw op spanning komen elke rep. Laatste set was ik zo op dat ik geen spanning meer kreeg, dus ben gestopt. Word ondertussen op youtube geconfronteerd met mijn filmpje dat ik 12x150 + yellow bands deed.
 
Laatst bewerkt:
Maandag @ Kei Boulderhal

Als warmup de nieuwe gele en roze gedaan. Het competitie blok was erg ruimtelijk opgezet en ze hadden nu rondom allemaal nieuwe routes geplaatst. Meer nieuw dan normaal. Een paar tricky oranje routes, sommige lukte, sommige echt niet. Nog een nieuwe blauwe 5B geprobeerd en die had ik eigenlijk moeten flashen, maar kwam niet goed uit op het einde. Tweede keer gehaald. Verder samen met een goede klimmer meegedaan. Die had wat goeie tips en trainingsmethodes. Ook nog een andere 5B gehaald die ik wilde laten zien aan hem, was me nooit gelukt, maar ik deed hem gewoon, toen ik wilde laten zien waar ik normaal vastliep. Leuke training, maar wel te laat gemaakt, ging 12:00 weg.

Zaterdag @ Kei Boulderhal

Donderdag uitje van het werk, dus geen tijd. Zaterdag dan klimmen. Mijn verkoudheid wordt met de dag erger, voornemen was om alleen geel en roze te klimmen. Dus in de praktijk heb ik eerst 2x15x125 gedeadlift en bijna 4 uur geklommen, waarvan een uur een blauwe 5C geproject. Alle moves lukte me op een gegeven moment los van elkaar, maar de hele route was zo zwaar dat ik aan het einde de eindhold steeds miste en viel. Uiteindelijk opgegeven, maar was wel echt leuk. Werd midden in de nacht wakker met kramp in de onderarmen.
 
Maandag @ Kei Boulderhal

Begonnen met een 3-delige basiscursus. Vandaag les 1. Niet superveel geleerd, maar het was wel leuk. Nog Even de blauwe 5C waar ik me zaterdag op stuk had gebeten in 1x gedaan en naar huis. Was nog steeds zwak van ziek zijn en mijn armen deden overal pijn van de zaterdag training waar ik me teveel uitgesloofd had.

Donderdag @ Kei Boulderhal

En nog steeds ziek en moe. Heb me nu eens aan mijn voornemen gehouden, geen blauwe routes gedaan. Wel iets te lang doorgegaan, maar het was gezellg. Qua klimmen niet heel veel spannends. De nieuwe routes waren op de slab wand, die is minder dan 90 graden en daar moet je alles op je voeten doen. Je voeten vertrouwen op kleine holds en balans vinden. Ben bang als ik daar afglij dat ik langs die hele muur van schuurpapier inclusief holds glij. Geel en roze allemaal geflashed, de 3 oranjes durfde ik niet op bepaalde punten. Ook nog de boulder gedaan, wat ik ook eng vind. Moet dit soort dingen toch leren. Heb 3 gele en 3 roze routes gedaan en een oranje waar je moet toppen zonder handholds. Dat rondje nog een keer en daarna naar huis. Goed voor mijn vertrouwen en nog energie in de tank gelaten ook.

Zondag @ Home

Sumo Deadlift (thumbless)
3X15x70

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
3x15x20

Leg Extension
2x15x25

Leg Curl
2x15x22,5

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Dead Bug
1x44xBW

Vandaag geen zware deadlifts, maar uiteindelijk toch wel lichte gedaan voor de beweging. Blijf moe en slap, van covid had ik minder last dan dit griepje. Vanavond taptakeover met Fraugruber, neem ook 2 mooie flessen dikke stout mee, dus wilde toch iets bewegen. Kijken of ik wakker blijf vanavond. Mag het niet te laat maken, morgenmiddag Sinterklaas vieren met de kleine, dan moet de kater weer over zijn.
 
De taptakeover werd wel laat, om 04:00 toen we bezig waren met jenga en limoncello shots ben ik er vandoor gegaan. Werd de volgende middag om half 2 uit mijn bed getrapt.

Maandag @ Kei Boulderhal

Op de nieuwe want twee gele, een roze en een oranje, allemaal flashed. Er was maar een blauwe en die bleek aan het einde te moeilijk op 2 slopers. Kwam ik daarna er pas achter dat er nog een muur nieuw was, ik vond het al zo weinig. Allemaal routes aan het plafond, maar ik was al te moe om daar door te komen bleek. Volgende training beter.

Woensdag @ Kei Boulderhal

Donderdag had mijn vrouw een sinterklaasviering van het werk, dus een dagje eerder. Op de nieuwe wand waren ook drie paarse, leek me wel mooi wat te gaan proberen in een volgende moeilijkheidsgraad. Betje projecten, begin proberen, wat moves uit het midden, etc. Kwam bij alle drie toch zeker op 75 tot 80%. Daarna nog wat aan het plafond geklommen en de blauwe daar gehaald.


Zaterdag @ Kei Boulderhal

Vrijdagavond kerstuitje met de zaak, paar biertjes gedronken en wel op tijd naar huis. Wel vroeg op voor de kleine, maar daarna ging mijn vrouw met de kleine op pad tot in de avond. Dus ik dacht why not, nog een keer naar de bouldergym. Had als doel om een paarse route te halen. Na iets van een uur oefenen was het gelukt. Supergaaf. Wel mijn nagels van de middelvingers er helemaal af geslepen en bloed op 2 vingers.

Dat was dan een hele week geen krachttraining voor het eerst.
 
Maandag @ Kei Boulderhal

Deel 2 van de basiscursus. Was erg leuk, geleerd hoe je je armen minder gebruikt door je heupen in de muur te draaien. Dan klim je meer op je voeren kom je makkelijker bij verre holds. Dat was echt een move die ik miste en waarmee ik next level unlock. Voelde goed, leuke training.

Donderdag @ Kei Boulderhal

De nieuwe boulders waren nu allemaal op overhang. En geen geel of roze, een oranje en verder blauw, paars en nog veel moeilijker. De Oranje was al tricky. Daarna een blauwe die geen voetholds had en ook geen muur, dus moest op armen een hold verder en daarna op een verre voethold. Zwaaide 3x mis, alle energie op, daarna nog een foutje met voetplaatsing, waardoor ik erg lang in de muur hing, maar wel gehaald in 1x. De blauwe ernaast lukte me de start niet eens, dus dan de laatste, die was 5B, waar de andere 2 5C waren, dus leek makkelijk. Grote moves met goeie holds van links naar rechts en dan omhoog heel hoog met kleine holds. Qua route lezen was ik er niet helemaal uit bij dat laatste stuk, dus proberen. Begin kon ik heel goed door wat ik maandag had geleerd, lekker ontspannen, maar liep boven vast. Nog een 2x geprobeerd, maar wist het niet. Was ook wel op.

Zaterdag @ Home

Sumo Deadlift (thumbless)
3X15x70

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
3x15x32

Leg Extension
2x15x25

Leg Curl
2x15x22,5

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Dead Bug
1x44xBW

Maandag @ Kei Boulderhal

Deel 3 en tevens laatste deel van de basiscursus. We moesten projecten, een route die je niet in een keer flashed langzaam leren tot je hem kan, liefst 1 á 2 levels boven je niveau. Ik pakte eerst de blauwe 5B die me vorige week donderdag niet was gelukt, maar haalde die in 1x. De trainer zag me ook op blauw en zei dat ik minimaal paars of zelfs rood moest pakken. Zag een mooie paarse 5C+ die begon met crimps en later betere holds kreeg. Grote moves en tot helemaal in de top. Kwam telkens 1 of 2 holds verder. Later in de route beginnen en puur de moves laren. Kon op een gegeven moment de route vanaf de helft tot de top. Maar vanaf het begin waar ik ook nog een foutje maakte was hij wel erg zwaar, de laatste 2 holds lukte niet. Beetje meegekeken met een paar anderen die een balans blauwe route deden en besloot nog een kaar all out te gaan. Trainer vroeg of de rest kon meekijken en we daarna afsluiten. Beetje druk is lekker. Zonder fouten zo door tot waar ik de vorige poging kwam met energie over. De hold daarna goed vast, alleen nog de eindhold, ik maak vol vertrouwen de move, net mijn vingertoppen er op, nog eromheen. Viel zo van boven op mijn rug op de mat, was een mooie aaaaaah.

Donderdag @ Kei Boulderhal

Meteen naar de paarse. Eerst een move in het begin waar je loskomt van de muur even los geprobeerd en die ging goed, daarna vanaf het begin en hem meteen gehaald. Die was in de pocket. Verder de gele, roze en oranje op de nieuwe muur gedaan. Twijfelde over een blauwe zonder voetholds waar je horizontaal over de muur moest met je voeten op de holds ernaast. Om een gegeven moment moet er een hakje naast ja hand en moet je omhoog. Was bang dat als je dan de hoge handgreep mist je achterover valt. Toch gedaan en hakje voelde stabiel. Met gemak geflashed. Goeie sessie.

Zaterdag @ Home

Single Leg Deadlift
3X15x20

Rear feet elevated split squat (Bulgarian)
3x15x20

Leg Extension
2x15x25

Leg Curl
2x15x22,5

Dumbell Press
3x15x(2x20)

Dead Bug
1x44xBW

Maandag @ Kei Boulderhal

Kerst, geen training, hal was wel open, maar mijn kerstprogramma begon al 's middags.

Donderdag @ Kei Boulderhal

Had woensdag een bottleshare, dus erg veel bier gedronken. Lag zo rond half 2 in bed. Had goed geslapen en veel water gedronken en de kater viel mee. Dus lekker overdag naar de klimhal. Merkte wel in het klimmen dat ik niet optimaal was. Er waren geen nieuwe boulders geplaatst deze week, dat gebeurd normaal op maandag, maar toen was kerst. Heb rustig wat gele en roz gedaan, wilde niet te zwaar gaan en deed dus uiteindelijk zoals dat bij mij gaat een boulder van een moeilijkheidsgraad die ik nog nooit had gedaan. Het begin lukte me aardig, op het plafond met veel voetjes, daarna moest je om de rand, dit lukte na een tijdje ook, heupen in de muur en gaan, daarna een hakje ergens in en verder omhoog, maar dat was te zwaar. Met veel spanning in het been kwam ik 1 á 2 holds verder, maar daarna lukte de 3e hold niet voor je echt geheel op de muur zat. Wel leuk.

Zaterdag @ Home

Oud en nieuw, druk met boodschappen doen en in de bierwinkel een mooi bier meegenomen om te delen.

Maandag @ Kei Boulderhal

Nieuwe routes op de boulder waar je op moet klimmen. Mijn zwakte, maar heb de vorige routes vrij vaak gedaan, uiteindelijk zelfs een blauwe gedaan waar je geen voetjes hebt en de wand moet gebruiken om er op te komen. Ging in één keer goed. Maar hij was erg druk. Uiteindelijk 2 gele, 2 roze en een oranje geflashed. Een blauwe geprobeerd, maar daar kwam ik niet meteen uit. Blijven nog een gele, roze, oranje en een blauwe over zelfs, maar daar was het te druk voor. Viel me wel mee met de goeie voornemens, de drukte was normaal, niet extreem toegenomen zoals in de sportschool vaak in januari. Afgesloten met een circuit van 4 roze en 4 blauwe die ik zonder rust achter elkaar wilde doen. Na de 4 roze redelijk op. De eerste blauwe had ik al even niet gedaan en die faalde ik. Na de 2e falende poging was ik er bijna klaar mee, maar heb me herpakt en hij lukte wel. Daarna de andere 3 en toen was ik best op inderdaad. Goeie oefening. Zag net voor het omkleden 2 gasten deadliften, ze gingen voor alle schijven die er waren, 125 kilo incl. bar. Dus ik dacht ik doe even mee. Mooie afsluiter, 20 reps.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven