Fitness Seller

Log Laluzz

Interessante log! Ik ga je volgen! Succes met de flexcup!

Haha, ik vind de meeste zoetstoffen ook niet weg te krijgen..

Ik maak havermout ook altijd met water, flinke scheut kaneel of koekkruiden is echt een must. Een schepje whey maakt het ook wel lekkerder vind ik. Is ook lekker door de kwark of griekse yoghurt. En iets van amandelen (of schaafsel), fruit erover heen helpt ook goed. Na iets van zeven maanden elke dag kwark te eten begon ik het echt beu te worden, maar met verschillende smaken whey is het voorlopig wel weer te doen. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
oh koekkruiden klinkt als een goed idee! Nootjes ook wel idd, fruit mag ik volgens mij niet al te veel, maar dat kan ik er ook wel bij doen. Whey erdoor had ik eerst ook, maar dan wordt t vaak zo'n droge hap! Misschien deed ik gewoon teveel haha. Iig bedankt voor de tips!

en welkom kayle! Dankje :D

Spannend de flexchallenge! Heel veel succes!

Kan je geen druivensuiker gebruiken (zonnatura)? Doe ik wel eens door mn brinta pap. En kaneel is inderdaad ook heerlijk door je havermout.

Waarom zou ze wel palmsuiker of druivensuiker door dr havermout moeten gooien, als stroop en honing niet mag :D

Zoetstof, kruiden of whey met een lekker smaakje is dan de enige oplossing.

Ja das waar... meh :p zijn er ook zoetstoffen zonder smerige bijsmaak? Iig koekkruiden en kaneel en whey idd.
Ik had vanmorgen pannekoeken gemaakt (tarwebloem, ei en water) en ik had er whey bij gedaan. Dan is t wel zoetig. Maar ik had er ook havermout doorheen gemieterd en het werd zo'n superstevige koek, was veel te veel haha. Moet nog duidelijk m'n draai erin vinden :p

Vandaag echt mega spierpijn in m'n hamstrings! Super a-relaxed om te gaan zitten/op te staan :p maar goed, push gedaan. Echt veel oefeningen, zou net zo goed in twee dagen kunnen volgens mij. Heb uit tijdgebrek ook wat oefeningen overgeslagen.

Dit was 't schema:

Schuin bankdrukken 12-12-10-10
Vlak dumbbelldrukken 12-12-10-10
Flyes op vlakke bank 12-12-10-10
Pullover dwars over bankje 15-15-15
Voorslaan en uitstoten 12-12-10-10
Zijwaarts heffen 12-12-12
Voorovergebogen zijwaarts heffen 12-12-12
Liggend triceps strekken 12 12 10
Kickbacks 12 12 10
Crunches 15 15 15 extra gewichtje vasthouden
Omgekeerde crunches 15 15 15

En dit heb ik gedaan:

Incline bp (vind het in 't nederlands zo lelijk klinken :o )
2x12x10
2x10x15

Flat db press
1x12x5
1x12x6
1x10x7
1x10x8

Db Flyes
2x12x4
2x10x5

pullover overgeslagen

Clean & press
2x12x10
2x10x15 - hierbij moest ik de laatste herhalingen echt uit m'n tenen halen! Ging nog net, daarna ook fokking misselijk

Buikspierkwartier
vanallesennogwat:D

rear delt flyes overgeslagen

Side raises
3x12x3

Overhead extension aan pulleystation
2x12x9
1x10x14

geen crunches omdat ik al buikspierkwartier gehad gedaan. Weer geen tijd gehad voor cardio, dus dat ga ik morgen doen. En 's avonds met een vriendin paardrijden:)

Gebruik dan havermoutmeel ipv tarwebloem, dat scheelt al. En het is even zoeken naar de juiste verhouding. Zo sappig als met een flinke klont boter worden ze natuurlijk nooit.

Misschien s stevia of whey gezoet met stevia proberen. Dat is wel een andere smaak.

---------- Toegevoegd om 07:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:38 ----------

Lekker getraind wel. Is dat schema ook van de challenge?

Ja stevia hadden ze niet bij m'n plaatselijke super, maar ik ga vandaag wel even langs appie - die heeft dat wel denk ik :)

Dit schema is van de challenge idd! Deze week nog vier keer trainen (benen, push, pull, benen), maar volgende week vijf keer, met drie keer benen. Dat wordt constant spierpijn in m'n benen haha.

Ziet er goed uit Laluzz!

Hoe gaat het eten? Is nog wat vroeg om te zeggen denk ik.. maar ben benieuwd. 1400 kcal klinkt zo bar weinig :O
Ik zit momenteel op 2000 en heb constant honger..

Ben ook wel benieuwd hoeveel lager je moet gaan zitten tegen het einde aan? Je bent wel een bikkel in elk geval :)

haha thanks ladies :) Ze gaan niet lager dan 1300 kcal! Dus ik hoef max 200 kcal lager dan nu, dus dat scheelt wel. Eten gaat nogal chaotisch, ze gaan er niet vanuit dat je pas 11-12 uur op staat (ik heb gewoon heel veel slaap nodig sinds ik wat zieker ben) en dan moet ik dus in 1 keer 3 maaltijden eten haha. En dat lukt natuurlijk nooit :p de hoeveelheden zijn ook nog niet zo slecht eigenlijk! Wel heel random (27 gram brinta met 119 ml melk :p ). Ik moet er nog echt m'n draai in vinden. Vooral 3 keer per dag whey ben ik niet zo gewend nog. Maar vanochtend dus die brinta met whey en magere melk = no problemo! Eet nu zelfs weer brood haha, dat deed ik al maanden niet meer, dus dat is wel bererelaxed.

ik zou vandaag cardio gaan doen maar CHRISTUS wat een spierpijn. Ik ben nog wel gaan paardrijden (alleen stap want ik ben nog te schijterig om te draven hahaha) en nu is de spierpijn nog erger. Lopen kan gewoon niet - ik schuif gewoon met m'n voeten over de grond. Ziet er niet uit haha. Dus maar cardio weer verplaatsen naar morgen :p

Training ziet er heftig uit. Dat zal je zeker wel voelen. Vooral in het begin met een nieuw schema voel ej het bar. :D
Je eten.. tja.. het is imo heel weinig.. maar ik eet gewoon veel. :o
Ik hoop dat dit voor je gaat werken.

enne.. paardrijden is toch ook beweging! :p

Ja ik hoop dat ik wel een beetje snel ga wennen aan dit schema haha, dit is echt niet te doen! Kan zo morgen ook niet trainen :( Lijkt wel alsof ik voor het eerst heb getraind ofzo!
Haha ik wacht ook geduldig af tot ik ook een keertje mag bulken en wat meer mag eten :D maar dat zal nog wel een hele tijd duren helaas.. paadrijden zou wel cardio kunnen zijn, als t niet alleen stapvoets was haha. Dus telt deze keer helaas niet :p

Met 3 keer per week benen, ben je wel snel gewend en van de spierpijn af.
Train je nu zo anders als voorheen dan?

Nee niet eens, maar heb nu een tijdje vrijwel niet getraind vanwege ziekte. Twee maanden ofzoiets, ongeveer 1 keer per twee weken. Dus ik denk dat 't daar mee t maken heeft! Wat wel anders is, zijn de herhalingen. Ik deed eerst meestal 5 tot 10 herhalingen ongeveer en nu is 't 12, 15 of 20.

Succes met je weg naar de flexcup.
Door de havermout kan je ook Goji besjes doen, helemaal als je havermout warm is zijn ze lekker. Ze zijn zoetig en maken dus je havermout zoet maar niet mierzoet. En er zitten ook nog eens best veel eiwitten in deze besjes.

Oh dat klinkt wel goed! Ik zal eerst nog even vragen of ik die mag hebben. Ik mag namelijk niet zomaar ergens anders calorien uit halen en ik vond dit; "De Goji bes wordt vaak droog geconsumeerd en zijn daarom een geconcentreerde bron van calorieën." Maar who knows :)

Gister weer getraind! Kon eergister eigenlijk ook alweer lopen enzo haha, maar toen was ik ineens weer heel ziek??? en gister weer was 't weer oke, heel random allemaal. Pull gedaan!

6 minuutjes cardio, waarbij ik een pr heb gezet met 4 minuten rennen:D daarna actieve stretch

de eerste oefening op m'n schema was 'pulley tot op de borst', maar het was me niet helemaal duidelijk wat dat was en ik begon met cable row (want dat is tot op de borst tja haha), maar ik zag later dat er gewoon 'zittend roeien' op stond. Dus ik deed toen later maar face pulls (dat is ook pulley en tot op de borst/gezicht...), maar nu ik google op 'pulley tot op de borst' kom ik uit op lat pull down en die had ik er zelf nog bij gedaan op het laatst haha. Dan weet ik dat voor volgende keer:p

Cable Row
1x12x18
1x12x23
1x10x27
1x10x32

T-bar row moest bent over row zijn, maar dat was allemaal bezet.
1x12x5
1x12x7.5
2x10x10

Face pull voor het eerst gedaan, dus was nog beetje wennen. Maar wel leuk :o
1x12x14
1x12x18
1x10x23
1x10x27

Dumbbell row ook voor het eerst, vond 't best lastig om 'm goed uit te voeren, maar ging uiteindelijk wel goed.
1x12x7
1x12x8
1x10x9
1x10x10

Hyperextensions
1x12xbodyweight
1x12x10
1x6x10 + 1x6x5 fail:o
1x15x5

Lat closegrip pulldown
2x12x23
2x10x27

Dumbbell curl deze deed ik eerst altijd om en om en dan dus eigenlijk maar de helft van de herhalingen per arm. Nu gewoon voluit 12 of 10 herhalingen per arm en dus gewicht wat omlaag.
2x12x5
1x10x6

Curl met EZ-stang
2x12x10
1x8x15 fail (moest 10 herhalingen doen)

Cardio
30 minuten steady state op de loopband

ennn daarna m'n cheatmeal van deze week gehad, bij een mexicaans restaurant :D ik weet nu ook al wat m'n cheat van volgende week wordt haha

Mooie training!
Nieuwe oefeningen zijn altijd een beetje wennen. Dat gaat snel. :)

Ja daar ga ik ook vanuit idd! Regelmatig oefenen en dan lukt 't wel.

Vandaag weer benen gedaan! Ging redelijk, voelde me halverwege helemaal duizelig worden, dus heb even een 'pauze' gehad. Daarna ging 't wel weer goed :)

5 minuutjes fietsen + stretchen
Ik moest opwarmen met 'opstappen' zonder gewicht en dat voelde echt vet lame haha. Maar ja, dat dus vier setjes gedaan, 15 herhalingen.

Front squat
1x15x20
1x15x25
1x15x30
1x10x25

Leg press stond niet in het schema, maar wilde ik toch doen
1x15x40
1x15x60
1x10x80

hierna even pauze genomen vanwege de duizeligheid

Lunges
1x15x20
2x15x25
1x10x30

Standing calf raises in de smith, op zo'n step-ding
3x20x40

Seated calf raises moest heel snel, want ik had nog 2 minuten voor 3 setjes voordat de sportschool sloot :p
1x20x15
2x15x15

geen tijd meer gehad voor cardio, dus dat ga ik zo nog ff buiten doen:o

Goede training! Hoe bevalt je nieuwe trainingsschema nou je het even hebt al? Succes met de cardio nog!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven