MuscleMeat

Log Laluzz

• Topic Starter Topic Starter
i know right :D

net terug van uitgaan, vandaar dat ik zo laat nog post :P benen getraind, vond het een beetje een rare training, gekke oefeningen naar mijn idee. Maar anyway;

opwarmen met cardio en stretch

Opstappen herhalingen per been, gewicht van 2 kettlebells samen
1x15x8
1x15x16
1x15x24

Jump squat, deed ik voor het eerst en voelde vet ongemakkelijk :p
3x15x8

Leg press met 1 been herhalingen per been uiteraard
1x15x45 dat was niet te doen eigenlijk:o
2x15x35

Lying leg curl - er stond standing leg curl in het schema, maar dat hebben we niet in onze gym en dit lijkt me net zo nuttig:o -
2x15x10
1x15x15 PR (met deze specifieke legcurl-apparaat)

Hyperextensions??? beetje weird, Harry zei dat ik dan gewoon m'n hamstring moest 'strekken'. Dus ik maar gewoon 'focussen' op m'n hamstring, maar ja het is voornamelijk onderrug? Ging wel lager dan bij een gewone hyperextension zodat ik het meer in m'n hamstring (en kont) voelde. Maar ik denk dat ik 't alsnog verkeerd begrepen heb ofzo. In het schema staat 'hamstrings in rugstrekbankje'..
1x15xbw
1x10x5
1x10x10

Standing calf raises
1x20x30
1x20x45, dat brandde zo erg
1x20x37.5

Calf press
3x20x25, het brandde zo erg dat ik bij 15 herhalingen even moest pauzeren:o

Cardio
3 uur gedanst:o

zondag ga ik weer 'offciele' cardio doen haha. En morgen (vandaag dus al) een rustdagje. Ik ga naar een verjaardag, dus wordt wel lastig om overal nee tegen te zeggen (taart en hapjes enzo). Maar vandaag ook bij vriendinnen gegeten en gewoon m'n bakkie voer + shake meegenomen, terwijl zij chocoladecake en popcorn aten en wijn dronken:D toch wel een beetje trots:cool:

lekker beziggg :)
Hyperextentions is inderdaad meer voor je onderrug (ik doe deze heel veel omdat ik snel last van me rug had en hem gesprierder wil laten worden), ook wel voor je hamstrings hooe maar een oefening die er heel veel op lijkt en die meer voor se hamstrings is: glute ham raise. Je ziet hier alleen veel meer naar voor (kan het niet uitleggen dus je moet het maar even googlen :) )
Goed dat je het heb volgehouden met je voeding, is vast best moeilijk om vol te houden als je je vriendinnen allemaal lekkere dingen zie eten.

Laatst bewerkt:
Bedoelt ie geen glute-ham raises dan? Volgende keer ff vragen.

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------

Echt wel knap om tussen vriendinnen je eigen voer te eten. Bij mij gaat t daar meestal fout, maar het zou zonde zijn een kluizenaar te moeten worden vanwege dieet.

Nice train hoor!

en hardcore hoor met je eigen bakkie. Ik doe het zelf ook. :D

Ja ik had nog specifiek gevraagd of hij niet glute-ham raises bedoelde inderdaad, maar dat was niet zo! Want dat leek mij ook het meest logisch. Misschien ga ik die wel gewoon doen, het gaat er uiteindelijk om dat je die spiergroep traint natuurlijk :D maar ik weet niet precies hoe ik dat zou moeten doen in onze gym, volgens mij hebben dat ding niet.

Normaal gesproken zou ik ook niet m'n eigen eten meenemen en dan ook alles kunnen afwijzen. Maar met zo'n challenge weet je wel echt dat je gewoon je best moet doen en aan het eind van de maand wordt alles gemeten en gewogen, dan leer je het wel af om stiekem chocoladecake te eten haha :p maar vanavond ga ik waarschijnlijk m'n cheatmeal houden, ik word nu al blij van het idee :D

Is dit weer een nieuw trainingsschema dan? :) En super knap hoor dat je het gewoon meeneemt dan! Respect :D

Ja, vorige week hadden we een 'overgangsweek' om te wennen. Vooral omdat we dan net dat voedingsschema hadden waar we dan helemaal van ondersteboven zouden zijn, dus de training was minder heftig. Nu hebben we een schema voor drie weken (dus ik denk dat we elke maand een nieuwe trainingsschema krijgen) en dit was de eerste week.
En dankje haha :D

Training ging superlekker vandaag! ferociousfeline ook weer tegen gekomen, gezellig :)

Eerst 5 minuutjes fietsen om m'n benen om te warmen en een uitgebreide stretch. Had nog spierpijn in m'n kuiten en billen:o

Walking lunges herhalingen per been, gewicht van 2 dumbbells samen
1x15x16
1x15x18
1x15x20

helemaal buiten adem! M'n hartslag ging echt zooo snel, moest echt ff op adem komen

Straight leg deadlift met dumbbells
1x15x14
1x15x24
1x15x32

Single leg squat in de smith, herhalingen per been
2x15x30
1x15x40

dat brandde:p

Buik
buikspierkwartier gedaan, dus van alles. Alles volgehouden dit keer!:D

Standing calf raises ik had nog best veel spierpijn in m'n kuiten, dus dit was echt niet grappig :P het gewicht dus extra laag gedaan en hoefde bijna niet tussendoor te pauzeren
3x25x22.5

Eigenlijk alles ge'PRt vandaag, omdat alle oefeningen nieuw voor me waren, of het aantal herhalingen.. maar goed dat telt niet echt natuurlijk

Cardio
25 minuten op de loopband, ECHT NIET leuk voor m'n kuiten. Ik denk dat ik morgen weer niet kan lopen. Moest 45 minuten cardio doen, maar de gym ging dicht, dus daarna nog buiten gelopen.

En dan overmorgen weer legday..:o

oh en gister goed volgehouden op een verjaardag; had m'n pannekoekjes met walden farms meegenomen. Ik heb 1 rolletje wrap met avocado gehad en 1 hapje aubergine-salade, dat was toch niet zo ongezond dus kon wel. En 's avonds gebunkerd bij een burgerbar (meneer smakers) met een vegetarische burger, friet, cheesecake, fanta en chocomel. Lekkaahh

Borst, schouders en triceps getraind vanavond. Had deze keer op papier meegenomen wat m'n vorige resultaten waren (dat vergeet ik vaak) en geprobeerd alles te PR'en:D

opwarmen op de crosstrainer en uitgebreid gestretcht.

Incline BP
1x12x10
2x12x20
2x12x25 PR

Flat db press
1x12x5
2x12x8
1x10x10
1x7x12 PR!!! :D + 1x5x10, wilde perse de 12kg doen, maar 10 herhalingen was too much. Maar voor het eerst de magische 10-grens voorbij:D

Flat chest flyes
1x12x5
2x12x6
2x10x7 PR

Overhead extension
1x12x9
2x12x14
2x10x14
1x10x18 PR!! met veel pijn en moeite haha

Clean & press
2x12x10
2x12x15, ik wilde wel hoger in gewicht, maar 5 kg erbij was weer te veel. Dus wilde er 3kg bij doen, maar kon geen 1.5kg schijfjes vinden

Side raises
1x12x3
2x12x4
1x10x5, maar lelijke vorm. Was al helemaal uitgeput van de clean & press:(
1x10x4

Rear delt fly machine
1x12x9
1x12x16
1x12x23 PR

Tricep cable pushdown
1x15x14
1x10x23 + 1x5x18 fail
1x10x18 + 1x5x14 nog een fail

Crunches machine
1x15x30
2x15x36 PR

Moest nog hanging leg raises doen, maar ik viel al bijna om, dus lekker overgeslagen:o

Best veel PR's goed bezigg! :D

haha thanks :D

T regent PR's en je gaat gewoon helemaal top!!

thanks! :)
vandaag een dagje rust, zou benen moeten trainen, maar m'n kuiten doen nog te veel zeer. Vorige keer ook met kuit-spierpijn m'n benen getraind en toen werd het alleen maar heel veel erger, dus daar trap ik niet meer in :P Morgen weer!

Jezus die PR's van jou!!! Jaloers :eek:! Super goed zeg :D Dagje rust zal je goed doen, kun je morgen weer goed er tegen aan :D Hoe gaat het met eten? Hoelang zit je in totaal rond die 1400 calorieën?

Eten gaat wel oke! Ik word steeds creatiever met 'saai' eten haha. Aangezien ik elke dag echt veeeel te laat op sta (11-12 uur), heb ik ook nooit honger :p ik weet niet precies hoelang ik op dit aantal kcal moet blijven, maar ik denk niet dat het dit jaar nog hoger zal worden.. denk dat vooral de verhoudingen veranderen, zit nu echt hoog in koolhydraten en dat zal wel verminderen iig!

Vandaag benen getraind en weer geprobeerd om alle vorige resultaten te verbeteren (m'n pr's zijn laatste tijd allemaal op aantal herhalingen overigens, omdat ik nu op hoger volume moet trainen). Spierpijn in m'n kuiten was gelukkig al helemaal weg:D

5 minuutjes cardio en stretch om op te warmen

Leg extension andere dan die ik normaal gebruik, zo een waar je losse schijven aanhangt
1x20x5
1x20x10
1x20x15
1x15x17.5 + 1x5x15 fail :o maar m'n benen zaten echt helemaal vol hierna, dat voelt wel lekker haha

Squatrek was nog bezet, dus eerst leg press gedaan
Leg press
1x15x40
1x15x60
1x15x90
1x15x100 PR mensechristus dat was zwaar, helemaal duizelig erna

Squat
1x15x20
1x15x30
1x15x35
1x15x40
1x15x45 PR:D was helemaal uitgeput, maar het lukte toch! Yeah!

Straight leg deadlift met dumbbells
1x15x14
1x15x20
1x15x32
1x15x36 PR

Lying leg curl
1x15x5
2x15x10
1x10x15 + 1x5x10 fail

Cardio
45 minuten: 15 min. uphill lopen, 15 min. fietsen en 15 min. crosstrainer. Weer een kop als een ontplofte tomaat:o

Oh ja snap het met je voeding. Wel leuk haha dat je wat creatiever bent geworden haha, zo is het wel gemakkelijker vol houden natuurlijk! Maar wat doen je dan voor werk/school omdat je zo laat op kan staan elke dag? Wel lekkere training weer!!

Lekkere training! Goeie PR's :D

dank dank!

Ik studeer, maar heb nu een onderwijsvrije week en normaal heb ik maar 2 dagen per week college (om 1 uur en om 11 uur), dus het is te makkelijk om m'n slechte slaapritme in stand te houden.. :o

dank dank!

Ik studeer, maar heb nu een onderwijsvrije week en normaal heb ik maar 2 dagen per week college (om 1 uur en om 11 uur), dus het is te makkelijk om m'n slechte slaapritme in stand te houden.. :o

WOW maar 2 dagen per week college? Zullen we ruilen :eek: haha!

haha ja goed idee, misschien leer ik dan ook es op tijd naar bed te gaan en op te staan enzo... :p heb dit blok ook maar 1 vak overigens, normaal gesproken heb ik wel 3-4 dagen per week college (maar dan ook maar 2.5 uur per dag.. :p )

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven