MuscleMeat

Log Laluzz

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren dus de tweede meting gehad van de flexchallenge en ik heb vooruitgang geboekt :D ik had me 's morgens gewogen in de sportschool, volgens die weegschaal zou ik een halve kilo zijn aangekomen, dus ik dacht meh. Maarrr uit de vetmeting door Rene bleek wel dat ik 1.2% vet kwijt ben! Dus dan zou ik spier zijn aangekomen :D Ik zit nu dus op 22,1% vet, wat voor mijn gevoel nooit kan kloppen haha. Er zit nog zooooveel vet op m'n benen en billen.. maar goed, ik ga er vanuit dat het klopt.
Ik ga in ieder geval vanaf nu elke maand wegen bij de sportschool, zodat ik wel elke keer dezelfde weegschaal gebruik. Doel voor komende maand is om 2% vet te verliezen!

Verder hebben we onze nieuwe trainingsschema's gekregen en die zijn heel pittig :p meer sets, HEEL veel dropsets, geforceerde herhalingen (dus met spotter). Scheelt wel dat we de komende maand 'maar' twee keer per week benen hoeven te trainen ipv drie keer, dus dat valt dan hopelijk wat mee met de chronische spierpijn :p

Goed, heel lulverhaal, maar heb vandaag ook niet getraind. Enkel een uurtje geskeelerd en dan morgen beginnen met het nieuwe schema :)

Lekker zeg dat je meting zo gunstig was! :D Maakt je gemotiveerd om door te gaan! Ben benieuwd hoe je nieuwe schema gaat verlopen.

Gaat goed zo! vet omlaag en spieren omhoog! dat is je doel dus lekker doorgaan!

Goedzoo gewicht zegt niet alles zoals je kan zien, goed dat je spier omhoog is en vet omlaag echt netjes :)

Gisteren dus de tweede meting gehad van de flexchallenge en ik heb vooruitgang geboekt :D ik had me 's morgens gewogen in de sportschool, volgens die weegschaal zou ik een halve kilo zijn aangekomen, dus ik dacht meh. Maarrr uit de vetmeting door Rene bleek wel dat ik 1.2% vet kwijt ben! Dus dan zou ik spier zijn aangekomen :D Ik zit nu dus op 22,1% vet, wat voor mijn gevoel nooit kan kloppen haha. Er zit nog zooooveel vet op m'n benen en billen.. maar goed, ik ga er vanuit dat het klopt.
Ik ga in ieder geval vanaf nu elke maand wegen bij de sportschool, zodat ik wel elke keer dezelfde weegschaal gebruik. Doel voor komende maand is om 2% vet te verliezen!

Verder hebben we onze nieuwe trainingsschema's gekregen en die zijn heel pittig :p meer sets, HEEL veel dropsets, geforceerde herhalingen (dus met spotter). Scheelt wel dat we de komende maand 'maar' twee keer per week benen hoeven te trainen ipv drie keer, dus dat valt dan hopelijk wat mee met de chronische spierpijn :p

Goed, heel lulverhaal, maar heb vandaag ook niet getraind. Enkel een uurtje geskeelerd en dan morgen beginnen met het nieuwe schema :)

Top toch, vet omlaag en gewicht omhoog!
OMG 3x per week benen? dat is echt zwaar! gelukkig nu nog 'maar' 2x, haha!
Klinkt in ieder geval als een zwaar schema, lekker!

Zo dat zijn goede resultaten zeg! Maar als ik het goed begrijp ben je dus tot december bezig met je vp naar beneden te halen?

Dank allemaal dames! :D

Heb nog eens gekeken en het is toch wel soort van 3 keer per week benen, alleen 1 dag is schouders en hamstrings. Maar iig niet drie keer per week quads en glutes, dus alsnog scheelt het wel haha.

En ja ik denk het wel Daphne, ik weet niet precies wat het plan is voor het de rest van het jaar, maar ik denk wel dat ik tot de wedstrijd m'n vp moet verlagen. Waarschijnlijk gaat het ook steeds langzamer naarmate ik 'droger' word.

Heb vandaag ook m'n voedingsschema gekregen en het is een kleeiin beetje aangepast. Ipv 1482 kcal mag ik nu 1448 kcal en de verhoudingen zijn ook iets anders. Iets minder koolhydraten en iets meer eiwitten. Maar ik mag nog wel gewoon dezelfde dingen eten gelukkig :D

Net de eerste beentraining gedaan! Het was zo benauwd in de sportschool, dus het ging minder lekker dan normaal, maar alsnog wel oke.
Eerst 5 minuutjes hiit om op te warmen, geen stretch want de matten waren bezet (buikspierkwartier).

Leg extensions
1x20x23
2x20x30
1x20x36

Jump squats, met kettlebells
2x12x8
2x12x16 PR

Straight leg deadlifts, met dumbbells
1x15x20
1x15x24
1x15x32

Front squat, sportschooleigenaar gaf me een complimentje hierover, jeuj!:D
1x12x20
1x12x30
2x12x35

Lunges, ik was eigenlijk al op, dus ging niet zo lekker als normaal
2x12x30
2x12x35

Lying leg curl dropset
12-12-12 herhalingen met gewichten van 15-10-5

Seated leg curl
3x12x23

Cardio
20 minuten loopband, 20 minuten crosstrainer, allebei steady state. Was wederom knalrood en m'n pony plakte op m'n voorhoofd:o

nice train!

Oke, wel knap dat je dat hele jaar dan vol houdt zo weinig calorieen. Het werkt iig wel aangezien je al 1,2 vp kwijt bent :D En lekkere training weer!!

Goeiee trainingg :D

thanks!! :D

haha ja ik weet ook nog niet of ik het vol ga houden, maar ik ga er maar gewoon vanuit :p als andere het kunnen, kan ik het ook ^^ nu is het nog wel goed te doen, met veel koolhydraten!

Ugh drops set en daarna seated leg curls, so hardcore.

not sure if sarcasm.. ah well :p

Net borst, biceps en buik getraind. Zaten een aantal nieuwe oefeningen tussen, ook wel leuk:)
Eerst vijf minuutjes crosstrainer en een actieve stretch om op te warmen.

Incline benchpress (zie nu pas dat ik eigk met db's moest maar ach)
moest 16-14-12-10 en dan nog 2-3 geforceerde herhalingen doen met spotter
1x16x20
1x14x20
1x7x25 fail + 1x5x20
1x8x25 fail + 3 met spotter

Reversed grip benchpress, op platte bank
1x14x10
1x12x10
1x10x20 + 3 met spotter

Flyes ietsje incline
1x16x5
1x14x6
1x12x7
1x10x8 PR!!:D + 3 met spotter

Skullcrushers + small grip benchpress, om en om, dus 1 skullcrusher, 1 bp, 1 skullcrusher etc. en 1 zo'n setje is 1 herhaling
1x10x10
1x8x10
1x6x15

Bench dips, hier moest ik 40 herhalingen in zo min mogelijk setjes doen
1x15xbw
1x12xbw
1x13xbw

Kickbacks, voelde me echt een loser met zo'n gekleurde 2kg dumbbell:o
1x16x2
1x14x2
1x12x2,5 - die maar gewoon met een 2.5kg schijfje gedaan ipv zo'n knullige db:p

Decline sit-ups
4x15xbw burrrnnn

mooie training! en niet schamen voor de 2kg dumbell! haha iedereen begint ergens toch? De meeste doen überhaupt niet wat jij kunt in de sportschool toch? :)

gewicht is sowieso irrelevant bij die oefening, net als bij side raises. Mensen die daar hun ego volgen trainen alles behalve de spier die ze willen trainen :P

haha ja is ook wel zo, maar voelt altijd toch een beetje jammer :p

Nieuwe oefeningen zijn altijd wel leuk hihi, goed bezigg ;)

Komt wel die gewichten met kickbacks. Je gaat hartstikke goed! :D

Thanks ladies! :D vandaag weer wat nieuws geprobeerd jeuj, was rug&biceps-dag:p

eerst 5 minuutjes crosstrainer en stretch om op te warmen. Volgorde van de oefeningen is een beetje random vanwege bezette dingen

Seated row
1x14x27
1x12x27
1x10x32 + dropset naar 23 kg
dropset van 36 naar 27 kg met 10-8-6-4 herhalingen

Lat pulldown wide grip; hierbij moest ik 40 herhalingen doen in zo min mogelijk sets, met een gewicht van 65% van mn lichaamsgewicht, in mijn geval 37kg (maar er was alleen 36kg of gelijk 45kg)
3x7x36
1x9x36
1x10x36, ging nog best goed! Geen PR, maar wel vooruitgang:D

Bent over row
1x15x20
1x14x20
1x12x25
1x5x30 + 1x5x25

Good mornings
1x15x20
1x12x25
1x10x30

EZ-curls
1x16x10
1x14x10
1x12x15 + 3 geforceerde herhalingen

Db curls, herhalingen per arm. Gewichten wat lager dan normaal, biceps zaten al helemaal vol :p
1x14x4
1x12x5
1x10x6

Db concentration curl, herhalingen per arm
3x12x4

Cardio
20 minuten uphill wandelen, 20 minuten crosstrainer, 10 minuten fietsen.
Zag nu pas dat ik eigk maar 40 minuten cardio hoefde te doen, maar hey ik had van vandaag ook m'n cheatmeal (high tea!:D) dus wat extra verbranding kan nooit kwaad haha.

en hier nog een puike foto waarmee ik m'n anonimiteit kwijt raak, maar dat moest er toch wel eens van komen :p in een kleedhokje van de H&M overigens achja
33lzc5k.jpg

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven