MuscleMeat

Log Laluzz

Krijg m eigenlijk altijd wel gelocked, als ik m van de grond krijg. Ligt er maar net aan wat je sterkste punt is.
Maar de grond niet kunnen aanraken is wel raar ja, dan werkt de zwaartekracht juist in je voordeel ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik leg 'm eerst in een rek, een klein stukje boven de grond. Dan til ik 'm op en leg 'm normaal gesproken op de grond, maar de schijven waren klein (normaal pak ik hele grote 5kg schijven, zodat het op de grond leggen makkelijker gaat :P ) en dan is het laatste stukje tot de grond te zwaar om gecontroleerd neer te leggen. Waarschijnlijk als ik die grote schijven had gebruikt, lukte het wel helemaal, maar die waren zoek :P

"Dead" in deadlift is ook het dode gewicht dat je optilt. Ook is het minder belastend voor je onderrug. Volgende keer gaan we voor 65kg van de grond. :D

Haha ssst 65kg kan ik helemaal niet man. Mafkees.

Anyhoww vandaag ging superk*t zeg jezus. Was helemaal gemotiveerd, maar m'n lichaam had er duidelijk minder zin in.
Eerst 5 minuten cardio en actieve stretch.

Calf press want beide squatrek en powerrack waren bezet en moest ergens mee beginnen :p
4x10x120

Squat
1x12x42
1x5x52
1x2x42 en toen ging het mis.
Voelde me ineens helemaal slap worden en ben flauwgevallen (stang al wel teruggelegd gelukkig). Godver zeg wat een tegenvaller, voelde me echt een megaloser en heb ff in de kleedkamer zitten janken:o
Bedacht me wel dat als ik nu naar huis zou gaan ik NOG meer zou balen van mezelf, dus besloot wel door te gaan op een laag niveau.

Good mornings
2x10x22
2x10x28

Leg press
1x15x109
2x15x127
1x12x136

Leg extension en leg curl superset
4x15x36 en 4x12x30

Hierna kon ik echt niet meer en ben naar huis gegaan, nog enigszins tevreden. Heb iig alles eruit gehaald wat erin zat haha.

Ik viel vroeger -tot halfjaar terug ong- met grote regelmaat flauw en andere klachten. Sinds ik medicijnen heb sinds een paar maanden zijn die klachten allemaal heel veel minder geworden, dus ik baalde extra omdat het lijkt alsof het hele gebeuren weer opnieuw begint. Als het niet beter wordt, ga ik weer naar mn huisarts denk ik.

Klote jho! Stress gerelateerd? Of te weinig gegeten ofzo?

Gewoon door blijven zetten!

Damn wat naar!

Respect dat je je daarna herpakt hebt en je training hebt doorgezet!

Maar goed in de gaten houden! Hoop voor je dat het gewoon eenmalig was!

Ja geen idee, ik had wel genoeg gegeten en erg gestressed kan ik nog niet zijn haha. Kwam echt out the blue voor m'n gevoel.

dankje hillr:)

Bikkel, na het flauwvallen nog doorgaan met je workout.

Ik vind je ook wel een badass dat je daarna toch gewoon bent doorgegaan met je training. Good job.

Gewoon zo doorgaan!

Echt knap dat je bent doorgegaan! Das nog eens doorbikkelen he! :thumb:
Ik hoop dat het niet vaker gebeurt. Niet fijn dat soort momenten...

Ahh misschien ben ik emotioneel incontinent maar het doet me echt goed dat jullie dat zeggen:grinny:

Vandaag ging weer superlekker, niet flauwgevallen of slap oid. Push gedaan.
6 minuutjes cardio vooraf, actieve stretch.

Barbell shoulder press
2x10x10
2x5x22
1x4x22

menn dat is zwaar. Kan ook niet iets tussen de 10 en 22 doen, want op de stang van 10kg passen geen gewichten meer, omdat ie daarvoor te smal is voor het powerrack :p

Dips
4x10

Incline db press
1x10x5
1x10x6
2x10x7
1x8x8

Arnold press
1x10x4
1x10x5
1x10x6
1x8x7

Tricep cable extensions
1x12x23
2x10x27
1x8x32 en gelijk erachter aan 1x10x14 auww

Daarna nog een circuitje gedaan van jackknifes, bicycle crunches en scissor crunches/crossover oid en een minuutje planken.

Maandag is college weer begonnen, wat inhoudt dat ik weer drie keer per week een uurtje moet fietsen (halfuur naar uithof en weer terug), dus ook weer wat meer cardio jeuj. Sinds ik terug ben van m'n vakantie ben ik begonnen met cutten en heell langzaam gaat er iets vanaf. Ik ga nog een keer naar m'n huisarts om te vragen of ik m'n schildklierpilletjes niet wat omhoog mag gooien:p

menn dat is zwaar. Kan ook niet iets tussen de 10 en 22 doen, want op de stang van 10kg passen geen gewichten meer, omdat ie daarvoor te smal is voor het powerrack

wel de 10kg stang pakken, met gewichtjes, maar hem niet in het power rack leggen, maar eerst cleanen, zou een mogelijkheid zijn?
Maar top hoor dat je het 2x5 en 1x4 red met 22kg!

Stoer! Inderdaad cleanen, dus zelf op je borst leggen. Maar anders zijn wat setjes met 5 reps toch ook prachtig?

Ja op zich zijn setjes van 5 ook prima, maar ik kan als opwarming iig wel meer dan 10kg gebruiken. Wat is cleanen precies? Ik heb 't gegoogled, is het een soort deadlift en dan t gewicht op de borst/schouders ongeveer leggen?

Het is de beweging die je maakt als je zelf de stang op je borst legt. Kan helemaal vanaf de grond, dan heb je wat meer vaart, maar ik doe het meestal vanuit staande positie.

Dus alleen de second pull in dit filmpje:

Komt verder niet zo nauw als je het niet als oefening doet, maar is bij gebrek aan een rek wel handig om te kunnen.

Helder, thanks :) Ik ga het eens proberen!

Klinkt heel moeilijk als het zo stapgewijs uitgelegd word. Gewoon doen, zo moeilijk is het eigenlijk niet.. Je kunt meestal veel meer cleanen dan je kunt pressen, dus het clean gedeelte van je press valt meestal wel mee qua gewicht..
Het is ook een goede oefening voor explosiviteit en voor je traps, dus je zou het ook als oefening een keer kunnen doen..

Lekkere press wel!

Vandaag ging weer lekker, pull gedaan dus nog niet de cleans geprobeerd, maar komt nog wel :)

6 minuutjes warming up cardio, actieve stretch.

Deadlift
1x10x42
2x8x52
2x3x62 SHAZAAAM PR:D
1x8x52

Lat wide grip pulldown
1x12x23
1x12x27
1x8x32
1x8x36

Bicep db curls
1x12x6
1x12x7
2x8x8

T-bar row
2x10x5
2x8x10

Hyperextensions
1x12x5
3x10x10

Wilde nog rear delt flyes doen in die machine, maar die was bezet en ik had geen zin om te wachten, dus toen ging ik maar naar huis :P

gefeliciteerd met je PR!

Super PR!!! congrats!
mooie training!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven