MuscleMeat

Log Laluzz

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik had dat ook gezien op bodybuilding.com enzo, dat ze het vooral als hamstring-oefening zien, maar ik voel 't zelf eigenlijk vooral in mn rug :P
Seated calf raises is wel een idee, die doe ik dan wel bij lowerbody 2 :)

Ik zou de deadlift inderdaad LB dag 2 doen, voor frontsquats aan en die legpress variant dan eruit halen.
Ipv van je deadlift zou je UB dag1 een dumbell row kunnen doen ofzo.
UB1 zou ik dan beginnen met MP en BP naar UB2 verplaatsen en die oefening die dag als eerste doen.
Je dumbellpress superset zou je dan naar UB1 kunnen doen, na MP.
UB1 zou je nog een cable row kunnen doen om de hoeveelheid rug/borst oefenigen gelijk te houden op beide dagen.

Zo begin je elke dag met een goede compound oefening.

Dus zowel deadlift als straight leg deadlift op LB2?

Dan zou 't totaal dus zo zijn (heb nog een T-bar row bij UB1 gedaan):

Lowerbody 1
• Squat
• Barbell lunges
• Goodmornings
• Leg press
• Calf press

Upperbody 1
• Shoulder press
• Incline Dumbbell press & chest flyes superset
• T-bar row
• Cable rows
• Bench dips & tricep extensions superset
• Bicep curls

Lowerbody 2
• Deadlift
• Front squat
• Straigt leg deadlift
• Leg extension & leg curl superset
• Seated calf raises

Upperbody 2
• Bench press
• Bent over row
• Side/front raises superset
• Lat pulldown
• Tricep pulldown
• Bicep cable curl

Ik zou het zo laten ja.. Goodmornings voel je ook wel goed in je onderrug, dus heb je op beide dagen zo'n oefening erin zitten..

Ik weet niet wat voor legpress jullie hebben, maar als het kan zou ik die vooral voor supersetjes (varieren in voetstanden) en dropsetjes gebruiken.. Ik vond het altijd fijn om het als 1na laatste oefening te doen op die manier.. Supersetjes, afsluiten met dropset met spotter (die ook het gewicht veranderd) en dan tot fail door gaan en dan afmaken met walking lunges :D :heart:

Nu hebben we 1tje die je moet pompen voor en na het verwisselen van gewicht, wat het dus niet meer mogelijk maakt.. Duurt veel te lang, voor je door kunt met bijv een dropsetje. Ik vind het super jammer :(

Ziet er netjes uit zo die laatste opzet.
Ik zou zeggen gewoon proberen of het je bevalt.

Welke voetstanden gebruik je dan allemaal? Klinkt wel intens haha, supersetjes, dropset en daarna gelijk walking lunges! Hardcore :P zal het eens proberen.
We hebben drie soorten leg press, 1 horizontale machine, 1 horizontale waar je zelf gewicht aan hangt en 1 'verticale' waar je zelf gewicht aan hangt. Ik gebruik meestal de machine, die is 't makkelijkst met gewicht instellen. Heb vandaag geen spotter bij me, maar ga wel afsluiten met een dropset :)

Meestal 8x wijd + 8x small + 20x calf raises achter elkaar met hetzelfde gewicht.. Dat 3 setjes dan zwaar dropsetje.. Ik vind zelf plate loaded en dat je dan wat achterover ligt het fijnste hahah. Een spotter is wel echt fijn, gewoon ff iemand vragen. Is maar een minuutje.. Als je zelf tussendoor moet opstaan, zak je misschien wel door je benen haha

Lunges pas doen als je ff een kwartier op de grond hebt gelegen ofzo haha dat is al heavy genoeg :-p

Je kunt ook ipv supersetjes bijv zoveel mogelijk reps in 1min doen ofzo, 3 setjes.. Zelfde effect :-p

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 21:28 ----------

Goed uitrusten na de training voor je naar huis gaat.. Vooral als je ver moet lopen of fietsen :-p

Ik heb echt superlang alleen die horizontale gedaan en toen ik een keer de verticale deed, wist ik niet wat me overkwam :P ik dacht dat ik daar wel even hetzelfde gewicht kon als bij de horizontale, NIET DUS haha. Maar des te meer reden om daar ook mee aan de slag te gaan.
Ik ga de helft van de tijd samen met m'n vriend trainen, dus die kan me meestal wel spotten. (ben echt te p*ssy om iemand anders te vragen, ik train tussen allemaal apen) Volgende keer gaat ie mee en dan ga ik die supersetjes + dropsets proberen!
(ik woon trouwens 5 minuutjes lopen van m'n sportschool, superchill)

Heb net LB1 gedaan en het ging lekker! Voor het eerst sinds een tijd echt vooruitgang geboekt.
Eerst 10 minuutjes loopband en bodyweight squats & lunges.

Squats
1x10x32
1x10x42
1x8x52
1x8x58
1x8x62
1x8x68!! PR :D
daarna kleine dropset naar 52 en 42 kg.

Barbell lunges, setjes per been
4x6x42
1x6x52 PR

Goodmornings
1x10x22
1x10x32
1x10x42
1x10x48 PR

Leg press
gewone horizontale nog
1x10x118
1x10x173
1x0x173, kreeg 'm gewoon niet meer weg
1x10x164
2x10x156

Calf press
1x10x120
1x10x140
2x10x160 PR

Daarna nog 6 minuutjes op de crosstrainer en snel nog ff stretchen, want de sportschool ging dicht haha, precies 11 uur liep ik de deur uit:o

Ik was tijdens de training niet eens bewust van m'n PR's van de lunges en goodmornings, leuke verrassing achteraf :P

45 graden of echt verticaal?

ja 45 graden denk ik.. :P

je squat is hoger dan je deadlift?
zak je wel diep genoeg? normaal gesproken is het namelijk andersom en is je squat gewicht vele malen lager dan je deadlift max.

Squat tot parallel, atg is m'n max wel wat lager idd. Maar ik doe ook al wat langer squats dan deadlifts, dat trekt wss nog wel bij.

Ik zou een rear delt isolatie doen ipv die cable rows na de t-bar rows. Je front delt krijgt het namelijk vrij zwaar met presses. Facepulls of reardelt flyes zorgen er voor dat de achterkant niet uit balans raakt met de rest.

Heb de cable rows op UB1 veranderd naar rear delt flyes :)

Vandaag UB1 dus gedaan en het was best wel intens haha, zoveel oefeningen! Maar ging echt superlekker en had veel energie. Dat ben ik helemaal niet gewend eigenlijk, maar sinds ik vorige week m'n schildkliermedicijnen heb opgehoogd zit ik echt veel lekkerder in m'n vel en heb meer energie : D af en toe wel hoofdpijnaanvallen, maar dat schijnt normaal te zijn volgens mij als je net hebt opgehoogd.

Enniewee: ik ga voortaan tien minuutjes ipv vijf warming up cardio doen om nog net wat extra kcals te verbranden zonder mezelf uit te putten:D
Dus ben begonnen met 10 minuutjes loopband, daarna actieve stretch.

Shoulder press met cleans
1x10x10
3x5x20, ging al wat beter dan vorige keer!
1x5x25 PR, wel met spotter though
1x10x10

Incline db press & chest flyes superset
10x5 & 10x4
10x6 & 10x5
10x7 & 10x5
10x8 & 10x5
1x8x10 PR(met spotter weer :P) & 1x8x6

T-bar row
1x10x5
1x10x10
2x10x15 PR

Rear delt flyes
2x10x16
2x10x23

Bench dips & tricep extensions superset
1x12 & 1x10x7
1x12 & 1x8x8
2x12 & 2x10x8

Bicep curls
1x12x7
3x12x8

weer tien minuutjes cardio + statische stretch = klaarr:)

Lekkere training en nice PR's!
Gaat lekker zo!

Thanks! :)
Vandaag eindelijk weer gesport, maandag en dinsdag was te krap vanwege college en ik had voor woensdag lowerbody gepland. Maarr toen moest ik naar de tandarts en ik ben fokking bang voor de tandarts en het was naar en toen was ik serieus de rest van de dag van slag :P

DUS.
10 minuutjes cardio, stretchen met bodyweight squats en lunges. Het was echt niet normaal druk, dus de volgorde van de eerste oefeningen was niet helemaal zoals gepland.

Deadlift
1x10x42
2x8x52
2x8x62

Straight leg deadlift
1x10x42
2x10x52
1x10x58
1x8x62

Squat
1x10x42
1x8x52
1x8x58
1x8x62
2x3x68:D

Leg extension & leg curl superset
12x30 & 12x30
12x43 & 12x30
10x50 & 12x30
8x64 & 12x30

Seated calf raise
1x6x50, beetje te enthousiast:o
5x10x40

Even stretchen en naar huis, geen energie meer voor cardio:D

Tandarts... nou ik heb er ook een hekel aan.. teveel wortelkanaals gehad en een mislukte kiezen trekken ervaring.. brrr.. ook mijn favo niet en moet donderdag weer... :(

Lekkere training! die gewichten van je gaan goed omhoog! :thumb:

Je was er vroeg bij vanochtend Marina! :P
ahh mislukte kiezen trekken, dat klinkt echt als horror! Ik schijt 'm al voor gaatjes boren, ik lag te shaken van angst in die stoel haha.
Maar meestal als je bent geweest, betekent het ook gelijk dat je voorlopig niet meer hoeft te gaan en da's wel een prettig idee;)

Vandaag ging wel oke, voelde me op het begin niet zo lekker, beetje misselijk. En op 't laatst chagerijnig omdat alles kwijt was wat ik nodig had:p maar training zelf was wel prima. Merk wel dat als ik 's avonds ga, dat ik veel meer energie heb en meer gewicht kan pakken dan 's ochtends.

10 minuutjes cardio, actieve stretch

Bench press
1x10x22
1x8x28
2x5x32
1x3x38 maar dat ging niet zo soepel, dus weer omlaag
1x8x32

Bent over row
gaat al steeds wat beter:) heb soms het gevoel dat ik nog wat sta te slingeren ermee, maar m'n vriend zegt dat m'n vorm wel goed is
1x12x10
1x10x15
1x10x20
1x10x25
1x10x30

Side & front raises superset
4x10x4 & 4x12x5

Lat pulldown
kon het close-grip ding nergens vinden, dus toen ging ik op zo'n machine
1x12x30
men wat is dat ding k*t, toen maar gewoon wide grip en wel gewoon bij 't pulley station:p
1x10x36
1x5x41, ging niet lekker
1x8x36

Bicep curls
de jongen naast mij deed ook bicep curls, met 7 kg en dat is mijn opwarmset. Feels good:D
1x10x7
2x10x8
toen wilde ik de 9kg pakken, maar die was dus ook al kwijt grr dus toch weer begonnen aan een setje met 8kg
1x5x8 - een kerel legt de 9kgs neer, ik gooi m'n 8kgs op de grond haha
1x10x9:D PR, met spotter wel

Tricep cable pushdown
1x12x23
1x12x27
2x10x32

En dan zondag of maandag pas weer, aangezien ik twee nachtjes niet thuis ben.

Gisteren getraind, maar geen tijd gehad om te loggen. Dus nu alsnog:

10 minuutjes cardio, actieve stretch;

Squat
1x10x42
1x8x52
1x8x62
1x6x72!!! PR :D
daarna kreeg ik wat advies van een instructeur om wat lichter te gaan, zodat ik nog wat dieper kan gaan en het wat 'vloeiender' gaat. Hij zei dat ik relatief snel zak en dan langzaam naar boven kom, waardoor er teveel druk op m'n heup en knieen zou komen te staan. Ik heb eerst geprobeerd om wat dieper en langzamer te gaan met 72:
1x2x72, heel langzaam en gecontroleerd en wat dieper dus, zwaar:p
daarna nog wat afgebouwd
1x6x62
1x6x52

Goodmornings
ging wat minder lekker dan vorige keer, maar an sich prima
1x10x22
1x10x32
1x10x42, ging wat moeizaam, dus wat lager
1x10x38

Barbell lunges, setjes per been
1x8x38
2x6x42
2x6x48

Leg press
ik was hier eigenlijk al best wel doodop, dus ben niet tot m'n max gegaan en wat meer herhalingen
1x12x118
3x12x155

Calf press
2x10x120
2x10x140

Nog 10 minuutjes cardio en statische stretch :)
Morgen weer UB1:D

Je gaat lekker zo meid! en toch wel handig om soms wat advies te krijgen he!
succes morgen!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven