Liezzzje
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 84kg
Hey,
Even voorstellen:
Mijn naam is Annelies, de meesten noemen me Lies.
Ik ben op dit moment 31 jaar (amai dat lijkt oud als ik het zo typ) (°26/10/1983), Software engineer, getrouwd en heb 1 zoon en een meisjestweeling
Beetje background info:
Mijn doel toen ik startte vorige zomer was vooral om sterker te worden, maar nu ik merk dat ik het plezant vind en dat ik er toch wel aanleg voor lijk te hebben, ben ik beginnen cutten begin december. (Ja ik weet het, met Sinterklaas en Kerst lijkt het geen goeie moment maar ik wou het ineens) Bij het begin van het jaar heb ik dan ook een aantal doelen gezet die allemaal uit te voeren zijn voor januari 2015. Heb stiekem ook wel wat dromen voor 2016 maar die hou ik liever voor mezelf.
Mijn schema:
Ma: SpinningBBB
Di: av: Pilates lesgeven + KT thuis
Wo: vm: KT fitness av: SpinningBBB
Do: RUST (of KT thuis als die de vorige Di of Zo is weggevallen)
Vr: mi: KT fitness
Za: RUST
Zo: KT thuis
Ik heb wel wat gewichten liggen (barbells, curl bar, dumbbells) zodat ik niet altijd uit huis moet, ook al train ik liefst in de fitness. De SpinningBBB les is een halfuur BBB oefeningen die kunnen toch wel tellen voor kracht (but not really) - wel verzuring. Het spinnen is een halfuur cardio aan hoge intensiteit.
Mijn stats op 21/01/2015:
Qua voeding doe ik aan IIFYM, mijn voedingsplan heb ik opgesteld aan de hand van deze link. Ik zou het eens moeten herberekenen, maar aan mijn startgewicht kwam ik op de volgende macro's: C159/F52/P209 aan 1855kcal. Met myfitnesspal hou ik dit netjes bij.
Een paar van mijn gewichtjes die ik uit het hoofd weet:
Ik ben van plan hier mijn vooruitgang te posten, maar niet zoals sommigen elke workout. Dat zou me teveel tijd in beslag nemen.
Even voorstellen:
Mijn naam is Annelies, de meesten noemen me Lies.
Ik ben op dit moment 31 jaar (amai dat lijkt oud als ik het zo typ) (°26/10/1983), Software engineer, getrouwd en heb 1 zoon en een meisjestweeling
Beetje background info:
Na het bevallen van de tweeling wilde ik afvallen en ging ik lopen. Mijn buikspieren waren echter uit elkaar gegaan van de zwangerschap (diastase) en dit heb ik dan laten fixen - en heb meteen een bwc laten doen ook. Daarna terug beginnen lopen. Het was niet echt mijn ding maar heb het toch een jaar uitgehouden met véél blessures. Geen progressie in te merken, gewoon geen talent voor hardlopen, punt. Ondertussen ook gestart met Pilates, en SpinningBBB groepslessen.
Zomer 2014 heb ik mijn Pilates instructor diploma gehaald, heb ik het hardlopen voorgoed vaarwel gezegd en ben ik voor het eerst begonnen met krachttraining. Wauwie, dàt vond ik wel leuk. En het lijkt erop dat ik best wel sterk ben voor een vrouw en het gaat nog steeds de goede kant op.
Zomer 2014 heb ik mijn Pilates instructor diploma gehaald, heb ik het hardlopen voorgoed vaarwel gezegd en ben ik voor het eerst begonnen met krachttraining. Wauwie, dàt vond ik wel leuk. En het lijkt erop dat ik best wel sterk ben voor een vrouw en het gaat nog steeds de goede kant op.
Mijn doel toen ik startte vorige zomer was vooral om sterker te worden, maar nu ik merk dat ik het plezant vind en dat ik er toch wel aanleg voor lijk te hebben, ben ik beginnen cutten begin december. (Ja ik weet het, met Sinterklaas en Kerst lijkt het geen goeie moment maar ik wou het ineens) Bij het begin van het jaar heb ik dan ook een aantal doelen gezet die allemaal uit te voeren zijn voor januari 2015. Heb stiekem ook wel wat dromen voor 2016 maar die hou ik liever voor mezelf.
Mijn schema:
Ma: SpinningBBB
Di: av: Pilates lesgeven + KT thuis
Wo: vm: KT fitness av: SpinningBBB
Do: RUST (of KT thuis als die de vorige Di of Zo is weggevallen)
Vr: mi: KT fitness
Za: RUST
Zo: KT thuis
Ik heb wel wat gewichten liggen (barbells, curl bar, dumbbells) zodat ik niet altijd uit huis moet, ook al train ik liefst in de fitness. De SpinningBBB les is een halfuur BBB oefeningen die kunnen toch wel tellen voor kracht (but not really) - wel verzuring. Het spinnen is een halfuur cardio aan hoge intensiteit.
Mijn stats op 21/01/2015:
Lengte: 1m83
Gewicht: 83.6 (Startgewicht 88.9 op 8/12)
Gewicht: 83.6 (Startgewicht 88.9 op 8/12)
Qua voeding doe ik aan IIFYM, mijn voedingsplan heb ik opgesteld aan de hand van deze link. Ik zou het eens moeten herberekenen, maar aan mijn startgewicht kwam ik op de volgende macro's: C159/F52/P209 aan 1855kcal. Met myfitnesspal hou ik dit netjes bij.
Een paar van mijn gewichtjes die ik uit het hoofd weet:
Bench press: 35 schamele kilootjes (2*8)
Diagonal leg press: 160 kg (2*8)
Leg curl 55kg (2*8)
Wide grip lat pulldown 47kg (2*8)
Hammer curl 9kg (2*8)
Triceps dumbbell kickback 9kg (2*8)
Deadlift 90kg (2*8) Denk wel dat ik meer kan, ging vorige keer erg goed
Squat 80kg (2*8) Het gekke hierbij is dat het lijkt dat mijn benen/kont meer gewicht zouden aankunnen maar mijn buik(?) niet sterk genoeg lijkt om mijn rug hol genoeg te houden - of doe ik ze dan toch fout?
Diagonal leg press: 160 kg (2*8)
Leg curl 55kg (2*8)
Wide grip lat pulldown 47kg (2*8)
Hammer curl 9kg (2*8)
Triceps dumbbell kickback 9kg (2*8)
Deadlift 90kg (2*8) Denk wel dat ik meer kan, ging vorige keer erg goed
Squat 80kg (2*8) Het gekke hierbij is dat het lijkt dat mijn benen/kont meer gewicht zouden aankunnen maar mijn buik(?) niet sterk genoeg lijkt om mijn rug hol genoeg te houden - of doe ik ze dan toch fout?
Ik ben van plan hier mijn vooruitgang te posten, maar niet zoals sommigen elke workout. Dat zou me teveel tijd in beslag nemen.

Het gewicht gaat idd iets sneller dan gepland. Had bij nieuwjaar een kilo per maand gepland elke zes maanden en dan 1/2 kg voor de volgende maanden. Als het zo snel blijft gaan, doe ik er wat kcal bij per dag, denk je dat ik ook spier verbrand als het zo snel gaat?