Fitness Seller

SP'S powerlifting & building log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

M'n foon was leeg dus wist niet precies wat ik moest doen. Assistance werk is nu minder ter voorbereiding op zondag.

DL
8 x 60
5 x 70
3 x 80
1 x 90
Werksets 80%
5 x 4 x 95
Ging beter dit keer:)
Donderdag ga ik naar de 98% toe (ben benieuwd hoe dat gaat).

Pullups wide grip bodyweight
4 x
3 x 3

Bent over rope rows ramped
8 x 64
8 x 69
8 x 74
8 x 79
8 x 84
(Bijna full stack)

Lateral raise (staand).
3 x 10 x 2 x 8

Bloodflowrestriction ezcurl (30 sec rust)
30 x 10.5
3 x 15 x 10.5

Standing calve raises smith
3 x 15 x 50

Vandaag ook ff gewogen.
Nu 68.5 kg:roflol:

Dat was niet echt de bedoeling :p

Vandaag begin het water laden:zuip:
 
Waar komt je gewicht ineens vandaan? :o
Ben erg benieuwd naar je set op 98%, je gaat lekker!
 
Waar komt je gewicht ineens vandaan? :o
Ben erg benieuwd naar je set op 98%, je gaat lekker!
IK ook! Ik was vorige x al vet zenuwlappig voor de 83 kg sq (wat uiteindelijk heel soepel ging), maar ben dat nu natuurlijk nog meer! Wel op een goeie manier verder, maar ik vind alles wat "nieuw" is wel ff spannend.

Gewicht gain is gok ik combi van veel zoute troep en veel teveel eten.. heb ook extreem veel honger (hopelijk niet zwanger:D).. hehe just kidding

Maar goed, van de week gaat mijn zouttinname naar 5 en vervolgens naar 1 g O.O Dus ik als zout junk gaat het zwaar krijgen (is als test om te kijken wat ik in een week aan vocht kan lozen).
 
Best wel lekker getraind vandaag

Totaal maar 45 min, lekker basic verder.

SQ
10 x 20
10 x 40
8 x 50
5 x 60
1 x 70
Werksets 3x5 81%
3 x 5 x 75
Blij mee:)

BP paused
10 x 20
8 x 30
3 x 40
Werksets 3x5 81%
3 x 5 x 46.5

Hip thrusts
3 x 15 x 60 vpr

OHP. S.
3 x 10 x 29 vpr +7 reps

Dips bodyweight
3 x 8

Tot dusver nog geen enkele rep gefaald sinds m'n nieuwe schema en zo goed als elke week kunnen ophogen. Ik ben tevreden:)

Volgende week begin ik met een nieuw schema. Niet zo gek veel anders als deze, maar nog meer "basic".
Ik wil mij naast de 3 pl oefeningen ook richten op de overhead press, pullups, dips, en hip thrusts. Daar was ik in feite al mee begonnen. Dat als basis iig.
 
Vandaag ff weer gewogen. -1.3 kg en dat puur door te laden met water (circa 5 liter per dag). De eerste dag merkte ik nog niet echt verschil qua wc bezoeken, maar gisteren was het idioot vaak en vandaag nog vaker. Het duurt ook even voor je lijf het hormoon adh verminderd, vandaar dat de effecten ervan een dag later te merken zijn. Omgekeerd (wanneer men te weinig drinkt) duurt het even voor het lichaam adh aan maakt om vervolgens weer vocht vast te houden. Vandaar dat de avond voor een wedstrijd vaak zo goed als niets wordt gedronken, het lichaam reageert hier pas later op.

Vandaag weer 5 liter drinken en ik start ook weer met een mini cut. De 3 weken bulk zitten er namelijk alweer bijna op! Vandaag gaan de carbs terug naar 200 en dat zal nog iets omlaag gaan richting zondag. Vandaag heb ik de laatste training dus heel veel carbs heb ik ook niet nodig.

Zout gaat terug naar 5 g vandaag (wat overigens een normale hoeveelheid zout is, alleen ik zit daar ruim boven). Zal ik overigens nooit adviseren;)

Morgen en overmorgen gaat dit terug naar 1 g. Ik had voor mn prep nog een pot waterloss staan dus daar begin ook mee (of dat helpt weet ik niet, maar heb het toch nog staan en het is verder natuurlijk spul).

Vandaag heb ik ook mijn laatste trainingssessie van de week!! Ik ga voorzichtig naar "conservatieve" 1 rep maxen toewerken. Geen werksets verder op de 3 lifts om herstel te bevorderen (al is het niet aan te raden kort voor een meet te maxen, maar zoveel tijd had ik niet en wellicht pakt dit gewoon goed uit). Daarna miss nog wat isolatie oefeningen, maar niets tot failure en wat hoger in de reps.

Eerst kijken of ik vanavond overleef :D Heb besloten om alle lifts op 2 rep max te doen en dat voor 1 rep tenzij ik zeker weet dat ik meer reps kan zonder grinders.

Voor BP zal dat 55 kg zijn, voor DL 113 kg en voor SQ 89 kg.
Voor SQ zou dat ook een pr zijn, omdat ik nooit onder de 3 reps ben gegaan.
 
Oehhh, ben erg benieuwd naar vanavond!
Altijd erg mooi om te lezen hoe je het aanpakt, ben nu dan ook weer erg nieuwsgierig naar hoe het gaat uitpakken ^^.
 
Interessant om je te lezen, t lijkt haast een experiment wat je doet :)
 
Oehhh, ben erg benieuwd naar vanavond!
Altijd erg mooi om te lezen hoe je het aanpakt, ben nu dan ook weer erg nieuwsgierig naar hoe het gaat uitpakken ^^.

Ging heel goed:D Verslagje lees je hieronder

Interessant om je te lezen, t lijkt haast een experiment wat je doet :)
Haha ja is het ook wel een beetje:)

____

Goed m'n training van gisteravond.

Eerst de Squat. Vet zenuwachtig weer (niet bang om te falen maar gewoon een gezonde dosis adrenaline;)).Dit keer cafeïne voor het trainen gehad wat niet zo slim was :p Heb de hele nacht amper geslapen... Hielp wel mee om net iets explosiever te zijn.

10 x 20
5 x 40
3 x 50
3 x 60
1 x 70
1 x 80
2 x 89 en rpe 8 (min nog 2 reps over. Misschien nog meer).
Had een spotter en dat hielp wel mee qua vertrouwen:)
Dus ja wat nu.Als 3e poging voor 100 kg gaan?

Bp paused
10 x 20
5 x 30
3 x 40
1 x 50
3 x 55 met wellicht nog 1 a 2 reps in de tank. 60 moet te halen zijn.

Deadlift
5 x 60
5 x 70
3 x 80
1 x 90
1 x 100
2 x 113 rpe 9? E1rm 123 op 3 reps en 117.5 op 2 reps

Ik zit nu te denken aan het volgende
SQ 90 - 95-97.5 - 100-102.5
BP 55 - 57.5-60 - 60-62.5
DL 110 - 115-117.5 - 120-122.5

Ik had gisteren nog heel licht spierpijn dus er zou meer in moeten zitten, maar dat zal ik pas zondag ervaren. Het is wel een andere omgeving, andere bench etc. Dan de commando's nog erbij.

Ik moet iig de "openers" door geven. Dat is ongeveer tussen de 89-92% van mijn 1rm. De rest kan ik daarna door gaan geven (ligt er ff aan hoe de openers gaan..).

Vandaag 66.2 dus alweer -2.2 kg. Ik oog ook gewoon droger en dat puur door het lozen van vocht. Taille is 2 cm geslonken.

Ik zou vandaag naar de 1 g zout moeten, maar ik bewaar dat denk ik voor morgen en blijf vandaag gewoon op die 5 liter zitten en 5 g zout. Ik kreeg gisteravond kramp in mn voet ondanks dat ik extra magnesium heb genomen (heb ik vaker gehad dus misschien gewoon toeval).

Koolhydraten heb ik gisteren verlaagd naar 220 ongeveer. Daar ga ik verder ook niet veel mee spelen, die hou ik ook op 220.

Goed dat was het!! Na zondag maar ff een verslagje;)
 
Laatst bewerkt:
Nice, de 100 SQ en 60 bench komen wel héél erg dichtbij, gaaf! :D
 
Wat bedoel je met die reps wat achter je dl staat?

Mooie training. Erg benieuwd wat je gaat doen bij de meet. Niet het idee dat je nu beetje gaat inleveren zo kort erop zwaar trainen?
 
Nice, de 100 SQ en 60 bench komen wel héél erg dichtbij, gaaf! :D
Ja zou heel gaaf zijn!! Zou ook blij zijn met 95 en 57.5 op de meet :)

Wat bedoel je met die reps wat achter je dl staat?

Mooie training. Erg benieuwd wat je gaat doen bij de meet. Niet het idee dat je nu beetje gaat inleveren zo kort erop zwaar trainen?
Thnx!

Ik had wel het idee dat er min nog 1 rep in zat bij 113 kg, dus ik denk dat 113 m'n 3 rm is.

Wat ik her en der lees is dat met name volume bijdraagt aan "fatique". Heb deze week m'n volume drastisch verminderd, gisteren dus ook maar 1 werkset gedaan per oefening op rpe 8-9 en geen assistance oefeningen. Het zenuwstelsel schijnt wel langer (min een week) nodig te hebben om te herstellen dus in dat opzicht niet optimaal (ik gok de pezen en dergelijke ook). Maarja, had ook niet bepaald veel tijd en ik wou toch ff testen hoe ik er nu voor sta. Ik had als ik meer tijd had minstens een paar weken op hogere percentages gelifd en dan een min. 5 dagen voor de competitie voorzichtig gemaxt (op rpe 9) + een deload.

Iets wat ook mee speelt is hoe gevorderd je bent. Je ziet de toppers vaak weken achter elkaar "overreachen" en dan heb je wel een langere "taper" nodig. Ook gewicht speelt een rol. Meer massa betekent ook een langer herstel. Per oefening zit daar ook weer een verschil in. DL heeft een langer herstel nodig dan BP.

Maar goed, dit is wat ik lees. Denk dat het iets is wat ik zelf moet ervaren. Iedereen doet het weer net anders.
 
Ik denk dat je als beginner nog wel behoorlijk last van je lijf kunt krijgen als je zo traint;)
Ben hele week dood van die zware lifts maar doen dan ook hele training.
Maar wat je ook zegt het is zelf ervaren.

Spannend op welk gewicht je gaat uitkomen helemaal omdat je nog niet 1rm test hebt gedaan natuurlijk. Hoop dat positief uitvalt en een leuke leerzame ervaring voor je gaat worden .
 
Ik denk dat je als beginner nog wel behoorlijk last van je lijf kunt krijgen als je zo traint;)
Ben hele week dood van die zware lifts maar doen dan ook hele training.
Maar wat je ook zegt het is zelf ervaren.

Spannend op welk gewicht je gaat uitkomen helemaal omdat je nog niet 1rm test hebt gedaan natuurlijk. Hoop dat positief uitvalt en een leuke leerzame ervaring voor je gaat worden .
Ja vind het ook spannend! Ik vind die volume lifts echt killing (zegt iets over m'n conditie miss;)), maar heb ook geen grinders gedaan want dat put wel flink uit. Daar kom ik zondag wel achter denk ik:D

Ik weet wel zeker dat het leerzaam is en ook een leuke ervaring. Heb er iig zin in:D

Wel irritant dat ik nu niet kan trainen terwijl ik overloop qua energie..pff.. straks ff shoppen (uit 2 broeken gescheurd:()
 
Heb je mooi energie voor de meet! Lekker gaan relaxen.
 
Ja vind het ook spannend! Ik vind die volume lifts echt killing (zegt iets over m'n conditie miss;)), maar heb ook geen grinders gedaan want dat put wel flink uit. Daar kom ik zondag wel achter denk ik:D

Ik weet wel zeker dat het leerzaam is en ook een leuke ervaring. Heb er iig zin in:D

Wel irritant dat ik nu niet kan trainen terwijl ik overloop qua energie..pff.. straks ff shoppen (uit 2 broeken gescheurd:()
Sinds woensdag niet kunnen slapen omdat zoveel energie voor de meet en zonder training :p
 
gewoon 100 squatten

Niet zo onzeker

Nu alweer aan het cutten?
 
Sinds woensdag niet kunnen slapen omdat zoveel energie voor de meet en zonder training :p
Haha ben dus niet de enige:D

gewoon 100 squatten

Niet zo onzeker

Nu alweer aan het cutten?
Ok ik ga voor de 100, beloofd;)

Ja sinds gisteren weer op 2300 kcal. Ik ga zondag wel lekker laden, daarna door tm vrijdag.
 
Spannend zondag!
Ben benieuwd naar je verslagje. :)
 
Back
Naar boven