XXL Nutrition

Log Machete

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Goed bezig bro!

Netjes dat je vandaag dit hebt kunnen opbrengen, ondanks dat je lichaamlijk niet 100% bent.
Verstandig dat je tijdelijk overstapt op een ander schema, maar eerst ff je rust pakken van het weekend.

Ik merk zelf ook wel dat 4x in de week veel vraagt i.c.m. met voorbereiding van voeding en dan heb jij ook nog 's avonds je studie erbij.
Dan houdt je (als het goed is) in het weekend nog wat tijd over om bepaalde dingen in te halen (huishouding) of sociaal te zijn tegenover vrienden/familie :p

Wat hebben wij het toch zwaar als bodybuilders, maar in de zomer mogen we daar dan wel weer van "oogsten" :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.763
Schema waar ik aan dacht, RPT training style:

Maandag
- deadlift RPT 3x4-6
- chins RPT 3x6-8
- leg extension 3x10-12
- pendlay rows 3x5
- straight leg calf raise: 5x5
- bent knee calf raise: 3-4x8-10

Woensdag
- benchpress RPT 3x6-8
- dips RPT 3x6-8
- incline db press 2x10-12
- db side raises 3x10-12
- db hammer curls 2x12-15

Vrijdag
- front squat RPT 3x4-6
- military press RPT 3x6-8
- leg press 3x10-12
- lying leg curls 3x10-12
- straight leg calf raise: 5x5
- bent knee calf raise: 3-4x8-10
Een beetje verdwaald schema, any comments?

Netjes dat je vandaag dit hebt kunnen opbrengen, ondanks dat je lichaamlijk niet 100% bent.
Verstandig dat je tijdelijk overstapt op een ander schema, maar eerst ff je rust pakken van het weekend.

Ik merk zelf ook wel dat 4x in de week veel vraagt i.c.m. met voorbereiding van voeding en dan heb jij ook nog 's avonds je studie erbij.
Dan houdt je (als het goed is) in het weekend nog wat tijd over om bepaalde dingen in te halen (huishouding) of sociaal te zijn tegenover vrienden/familie :p

Wat hebben wij het toch zwaar als bodybuilders, maar in de zomer mogen we daar dan wel weer van "oogsten" :D

Thanks bro.
Haha precies, hoop even snel van deze drukke fase te ontkomen!

Laatst bewerkt:
Wat doe jij net van studies Machete?

Zijn dat niet teveel oefeningen voor benen op vrijdag? :o

• #1.767
Misschien wel inderdaad, denk leg extension weg te halen.

Woensdag ziet er gelikt uit:) Alleen maar compounds en de beste iso voor schouder. Klassieke afmaker voor de tricpes.

• #1.769
7-06-12 deadlift day

deadlift (straps)
5x150
4x154
6x140

weighted chin ups
6xBW+15
8xBW+5
8xBW

leg extension
12x50
12x54
12x54

pendlay row
3x5x60

standing calf raises
5x5x105

seated calf press
3x6x140

Comment
Training duurt vanwege de RPT oefeningen lang > 1,5u. De keuze voor weinig oefeningen begrijp ik nu, hoge intensiteit zware belasting CNS dus meer rust nodig tussen sets. Vandaar geen db row gedaan.

Volgende week met 154kg beginnen te deadliften, 150kg was te licht als eerste set. Wel netjes gezien ik vrijdag ook zwaar had gedeadlift.

Pendlay row, moeilijke techniek. Kreeg last van me polsen en stoot steeds tegen mijn knieën aan.

Hoop dat het een beetje complete training was, volgens Martin is er niet meer nodig dan de big compounds. Als accessory pendlay row, dat upperback goed aanpakt waaronder traps en rear delts dus dan kan je shrugs en db rear delt ook weglaten (chins pakken die ook aan).

Calves train ik op de manier van Lyle Mcdonald.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/training-the-calves.html

Woensdag ziet er gelikt uit:) Alleen maar compounds en de beste iso voor schouder. Klassieke afmaker voor de tricpes.

Compounds ftw! Jammer dat ik niet fatsoenlijk kan squatten door pijntjes, ga nu enkel front squat doen.

Hoe kan dat dan, dat je er zo lang over doet? Binnen een uur zou ik sowieso wel klaar zijn met zo' training.

• #1.771
Hoe kan dat dan, dat je er zo lang over doet? Binnen een uur zou ik sowieso wel klaar zijn met zo' training.

Dit keer ben ik wat later gegaan, waarschijnlijk lijkt het daardoor ook langer. Normaal gesproken ben ik rond half 12 klaar, maar toen was ik net klaar met chins (ik ging rond kwart voor 11 trainen), maar alsnog te lang. Misschien teveel rust genomen.

Trouwens wat vind je van schema, compleet? Denk dat ik db row voortaan weglaat, of als pendlay row niet lukt verwisselen voor db row en shrugs en/of db rear delt erbij oid.

Ik deadlift nu met straps, maar ben bang dat ik grip/onderarmen verwaarloos. Kan ook niet vinden wat Martin aanraad.

Dit keer ben ik wat later gegaan, waarschijnlijk lijkt het daardoor ook langer. Normaal gesproken ben ik rond half 12 klaar, maar toen was ik net klaar met chins (ik ging rond kwart voor 11 trainen), maar alsnog te lang. Misschien teveel rust genomen.

Trouwens wat vind je van schema, compleet? Denk dat ik db row voortaan weglaat, of als pendlay row niet lukt verwisselen voor db row en shrugs en/of db rear delt erbij oid.

Ik deadlift nu met straps, maar ben bang dat ik grip/onderarmen verwaarloos. Kan ook niet vinden wat Martin aanraad.

Ik denk dat je andere schema beter was. Nu pak je je spieren maar 1x pw aan ipv 2x. Voor iemand die naturel traint is het tweede beter.

• #1.773
Ik denk dat je andere schema beter was. Nu pak je je spieren maar 1x pw aan ipv 2x. Voor iemand die naturel traint is het tweede beter.

Dat is waar. In principe lijkt dit aardig op een push/pull schema. Ik heb hiervoor altijd met een split getraind, waarvan vaak tot failure. Nu is volume iets lager maar intensiteit is wel hoger. Belangrijk is gewoon dat ik progressie toon op de compounds dan komt massa ook wel.

Ach ja het is nu ook even niet anders, misschien na de vakantie weer bulking routine van Lyle gebruiken.

Voeding van vandaag:
- 100gr havermout, 30gr whey, banaan
---trainen---
- 50gr havermout, 30gr dextrose, 30gr whey
- 130gr bulgur, blik tonijn, lading ketchup, banaan
- 5 volkoren broodjes (20gr carbs p/stuk), kalkoenfilet
- 130gr bulgur, 300gr kipfilet, 200gr appelmoes, 30gr casseine

Dat is de grootste generaliserende bullcrap die ik in een tijdje ben tegengekomen IMO. Alle naturals moeten maar al hun spieren twee keer per week trainen "omdat ze natural zijn". Heb je wel naar zn workout gekeken? Er zijn er weinig die goed gaan op 2x per week zwaar deadliften. Lijkt me overduidelijk dat een juicer hier makkelijker van hersteld dan een natural.

@Machete: Heb je een bepaalde reden om niet push/pull/benen te doen? Ff schuiven met je curls en extensions en je komt een heel end. Kuiten 2x is dan nog wel prima. En als je t erbij kan doen zou ik DB Rows toevoegen, compounds doen groeien. Die pendlay gaat wss wel wennen trouwens, had ik ook ff tijd voor nodig. Volgende keer ff op knallen trouwens, beetje lopen slacken...

• #1.775
Nee, geen reden. Wil alleen benen 2x aanpakken, met deads pak je zo ook aan dan maar een leg extension bijgedaan. Wat betreft hammer curls, is meer voor grip en onderarmen, nu ik enkel bij straps ga deadliften tot ik 1x200kg haal.

DB rows zaten er eigenlijk wel in, maar had niet de pit meer naar gisteren. Misschien volgende week weer proberen te doen. Gekke is dat de RPT routine van Martin in essentie, maar enkel uit 3/4 hoofdoefeningen bestaat. Wat voor reprange, sets zal ik doen? Ben niet echt een kei in opstellen van trainingsschema's qua sets/repranges.

Martin has not explicitly outlined his workout, but the general schedule is:

Monday: deadlifts + chinups, accessory
Wednesday: bench press, accessory
Friday: squats, accessory

http://examine.com/leangains-faq/#summary5

Waar staat dat RPT voor? Maar ziet er goed uit, zou zelf alleen iets meer splitsen prefereren :D

En die deadlift is dik man!

• #1.777
Waar staat dat RPT voor? Maar ziet er goed uit, zou zelf alleen iets meer splitsen prefereren :D

En die deadlift is dik man!

Haha ja dat heb ik ook wel, maar uitgangspunt is compounds hierop zwaar knallen door RPT en daarop sterker worden en dan volgt de rest.

RPT

Basically do X # of reps for Z weight. Next set, do (Z-10%) weight for X+1 reps. Next set, do (Z-20%) for X+2 reps. Alternatively, you can do (Z-5%) weight for X reps.
An example to elucidate:

• Bench Press: 4 reps of 300 pounds (10% = 30)
  • Next set, drop 30 lb (now at 270) and do 5 reps
  • Next set, drop 30 lb (now at 240) and do 6 reps.
Remember for chinups that the weight is any weight you have attached to you plus bodyweight. So if you weigh 150lb and do chinups with 50lb attached (total weight=200lb, 10%=20lb), next set you should do chinups with 30lb attached to you.
Stel dat je bij deadlift 3 sets hebt met een reprange van 4-6. Dan warm je goed op en dan ga je het gewicht hanteren waarmee je 4 reps met moeite kan.

Daarna verlaag je het gewicht, zodat je 1 rep meer kan (vaak 10% minder) en de derde doe je dan uiteindelijk 6 reps.

Als je meer kan is het te licht en dan doe je volgende week weer zwaarder eerste set.

Vrij zware belasting op CNS, rust heb ik goed nodig. Afgelopen vrijdag gedeadlift, kon de volgende dag moeilijk uit bed komen en dat had ik gisteren ook, maar ja moest wel vanwege omschakeling. :roflol:

Thanks man ! Helaas niet RAW, zonder straps doe ik 20kg minder oid.

Lekkere methode lijkt me dat. Wel vrij zwaar, dus dat doe je dan zeker met lage volume.
Raw of niet maakt niet veel uit vind ik. Grip kan altijd nog bijtrekken.

Hey Machete,

Spring maar achterop bij mij, achter op me fiets ! :D

Lang geleden dat ik hier iets gepost&gevolgd heb, maar aan die foto's te zien begin je een buffe man te worden !!!

Keep it up brah !

Nice DL
Ik ga deze week ook eens over de 150 heen hopelijk :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven