MuscleMeat

Log: Road naar being a Beeer!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
bench doe je niet, ohp nu ook niet, rows niet en deadlifts ook niet.

van ohp krijg je echt geen blessures. Van je spieren verkeerd of te veel belasten wel. Volgens jou redenatie kan je dan gewoon beter helemaal maar stoppen met trainen omdat je anders kans hebt op blessures

• Topic Starter Topic Starter
bench doe je niet, ohp nu ook niet, rows niet en deadlifts ook niet.

van ohp krijg je echt geen blessures. Van je spieren verkeerd of te veel belasten wel. Volgens jou redenatie kan je dan gewoon beter helemaal maar stoppen met trainen omdat je anders kans hebt op blessures

Dat zeg ik niet, alleen denk ik wel als je bij alle oefeningen tot het randje gaat dat de kans dan wel groter is.

Bench doe ik trouwens wel, evenals ohp (alleen dan wel in machine) en toevallig alleen DL deze training niet. Het enige verschil is dat ik de rows nog moet vervangen dat is alles.

Daar ben ik weer, Zondag goede train gehad en nu definitief overgegaan op de Barbell Row.
Traininkje van gisteren was wel weer lekker groet

Squat
1x8x20kg
1x5x60kg
3x5x65kg
de 70 zat er niet in helaas

Shoulderpress in Machine

5x5x45kg

Barbell BOR
5x5x40kg
50 was Fail helaas

Deadlift
1x5x70kg

Tricep Extensions
4 setjes
Cable Curl 2sets + Hammercurl 2 sets

Wel aardig sterke beengains trouwens

Lekkere training gehad vandaag! Was weer aardig druk, maar toch wat mooi's van weten te maken. Even een weekje van de crea af, bw momenteel 76,5kg dus gaat de goede kant op :) Vooral benen en chest lopen nu voor, helaas zit er geen vooruitgang in de bi's en tri's.

Squat:
1x8x20kg
5x5x60kg
Had weer last van m'n kniën dus een keer geprobeerd om de squat wat lichter te pakken maar wel met een hele hoge 'Time Under Tention' en heel langzaam op laten komen, echt een aanrader!

Barbell BOR
1x5x40kg
4x5x45kg

DB Benchpress
In machine setje opwarmen
2x5x18kg (beetje uit balans)

Cable flys
3x8x 18kg (per kant)

Bicep werk
Cable curl 2 sets en hele langzame hammercurls

Tricep en wat onderrug werk

:( :(

gewoon meer volume draaien en hard uitvoeren broeder

Thanks voor t advies broeders, was ik vandaag ook weer op overgegaan, haalde helaas de 70 weer niet.

Squat
1x8x20kg
1x5x60kg
3x5x65kg
de 70 zat er niet in helaas

Shoulderpress in Machine

5x5x45kg

Barbell BOR
5x5x50kg PR

Deadlift
1x5x70kg
80 kg was epische fail, zelfs met straps kon ik hem nieteens houden.

Tricep Extensions
4 setjes zwaar
Cable Curl 2sets + Hammercurl 2 sets

Goeie roeier PR mate

Wat je kan doen, is bijvoorbeeld:

Training 1:
5x70kg
2x5x65kg

Training 2:
2x5x70kg
5x65kg

Training 3:
3x5x70kg

Training 4:
5x75kg
2x5x70kg

Op deze manier toch nog de progressie vol kunnen houden, gewoon proberen.

Goeie roeier PR mate

Wat je kan doen, is bijvoorbeeld:

Training 1:
5x70kg
2x5x65kg

Training 2:
2x5x70kg
5x65kg

Training 3:
3x5x70kg

Training 4:
5x75kg
2x5x70kg

Op deze manier toch nog de progressie vol kunnen houden, gewoon proberen.
thanks man voor je reply! ik stuur wel ff een persoonlijkberichte

goede rows, maar wat ging er mis met de deadlifts?

met straps zou het geen probleem moeten zijn.

goede rows, maar wat ging er mis met de deadlifts?

met straps zou het geen probleem moeten zijn.
Stond net een man voor me toen ik stond te deadliften :roflol: maar buiten dat had ik dat m'n vingers afgezien van straps het niet kunnen houden. Rug voelde ik geen problemen. Vingers voelen ook nogal stijfig, weet niet of dat door t liften komt.

Stond net een man voor me toen ik stond te deadliften :roflol: maar buiten dat had ik dat m'n vingers afgezien van straps het niet kunnen houden. Rug voelde ik geen problemen. Vingers voelen ook nogal stijfig, weet niet of dat door t liften komt.

meer grommen voor dat je begint met je set.

ik zou toch eens gaan werken om die grip te fixen, je zou zonder straps echt wel 80kg moeten kunnen vasthouden.

ik keek even terug in m'n log en ik heb zelfs faggothandschoentjes gekocht rip

Mixed grip al geprobeerd? Elke pullvariant werkt goed voor je grip, optrekken/deadlifts/rows etc. Wat je kan doen is aan het einde van de training bijvoorbeeld zo lang mogelijk hangenof een zware schijf/db vasthouden voor zo lang mogelijk.

ik keek even terug in m'n log en ik heb zelfs faggothandschoentjes gekocht rip

Mixed grip al geprobeerd? Elke pullvariant werkt goed voor je grip, optrekken/deadlifts/rows etc. Wat je kan doen is aan het einde van de training bijvoorbeeld zo lang mogelijk hangenof een zware schijf/db vasthouden voor zo lang mogelijk.
Jup heb ik ook al geprobeerd, dat staat ongeveer in vergelijking met straps gebruik op t gebied wat ik in m'n handen kan houden

Want als je je palmen naar buiten richt hebben straps volgens mij niet zoveel zin.

maar je moet echt iets fout doen. Kan er bij mij niet in dat je met geen mogelijk 80kg kan vasthouden

Wat een heerlijke training weer vandaag, was deze keer trainen met maat van me in mijn sportschool. Alle grote jongens waren weer aanwezig, waarvan ééntje me nog een aantal tips gaf hoe ik m'n BOR kon verbeteren. Ik dacht altijd dat ik het goed deed door te kijken naar andere mensen in de sportschool en filmpjes van bbers te aanschouwen. Volgens hem was de beste manier om in de houding van stiff leg deadlift (dan de eindpositie waarbij de bar laag is) op een opstapje gaan staan. En dan de oefening uitvoeren en ervoor zorgen dat je je knien zoveel mogelijk rechthoud, merkte echt een enorm verschil.

Squat
1x8x20kg
2x5x60kg
1x5x70kg (eindelijk weer)
1x3x70 lukte niet zonder hulp

BP
5x5x40kg

Rows
40kg en 50kg kwamen aanbod

BI, Tri
Hammeren cable curl enz.

de eind positie van een stiff leg deadlift is recht opstaant met halter in je handen ;) En een normale deadlift is geen stiff leg deadlift

99% van alle mensen kan niet of niet goed deadliften dus is het niet slim om naar andere mensen te kijken. Ook leggen veel mensen in de sportschool echt totale bullshit uit. Wat bedoel je met knieen recht houden? Film je deadlifts anders een keertje zodat we je wat feedback kunnen geven

de eind positie van een stiff leg deadlift is recht opstaant met halter in je handen ;) En een normale deadlift is geen stiff leg deadlift

99% van alle mensen kan niet of niet goed deadliften dus is het niet slim om naar andere mensen te kijken. Ook leggen veel mensen in de sportschool echt totale bullshit uit. Wat bedoel je met knieen recht houden? Film je deadlifts anders een keertje zodat we je wat feedback kunnen geven

Ik had het deze keer niet over de deadlift maar over de 'bent over barbell row' zoals hierboven staat;) Is nogal lastig uit te leggen, maar staat ongeveer in vergelijking met wat op het filmpje gebeurd hieronder (zie link) vanaf 2min 18sec.

Merk trouwens wel dat het steeds lastiger wordt om elke keer m'n macro's te halen en om consistent de vaste maaltijden te eten ipv een beetje snacken met vlees en plakjes kip enz. Moet eigenlijk weer proberen om m'n kh's te bereiken de rest zit wel goed

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven