XXL Nutrition

Log: Time to get bigger & stronger

• Topic Starter Topic Starter
dat is wel bizar laag. Ik zou volgende keer eerst met licht gewicht opwarmen en gewoon de 14kg dumbbells pakken en er zoveel uit persen als je lukt. Niet te lang blijven aankloten met die lage gewichten en af en toe nieuwe prikkel geven door stuk zwaarder te pakken, ook al kan je er minder reps mee

dankje voor de tip ik ga et volgende week ff gelijk proberen!

goed advies baksteen,

@GZHN; je wou meer over mij weten, ik heb een heel verhaal geschreven in me log;)
ik ging trouwens altijd tot het uiterste, en vaak ook gewoon echt te zwaar, maar ik zit nu wel op de gewichten waar ik eerst bijna of geen reps mee kon maken.

goed advies baksteen,

@GZHN; je wou meer over mij weten, ik heb een heel verhaal geschreven in me log;)
ik ging trouwens altijd tot het uiterste, en vaak ook gewoon echt te zwaar, maar ik zit nu wel op de gewichten waar ik eerst bijna of geen reps mee kon maken.

hey ik las je verhaaltje even:D
je doet dus 3 tot 6 setjes, verschilt per oefening,
ik doe dus altijd 3 setjes waarbij de 1e set gewoon licht in gewicht 12 reps,
en dan verhoog ik het gewicht waarbij k net 10 reps kan maken en dan de laatste set nog zwaarder zodat ik net 6 of 8 reps kan maken.

misschien moet ik maar es bij de zware compunds 4 of 5 setjes doen en dan 3e en 4e setje op aller zwaarst en dan met het 5e setje gewicht ietsjes verlagen zodat ik nog even extra reps kan maken!
ook is mijn probleem dat ik met sommige oefeningen wel de oefening met de juiste techniek doe maar te snel, en dan denk k na het setje, k*t waarom deed ik dat nouw en dan doe ik het laatste setje wel gewoon gecontroleerd en rustig, waarbij de spier veel meer wordt aangesproken.

en wat betreft mijn lage gewichten ik ga even vanaf de eerstvolgende training gewichten omhoog gooien, en ff op allerzwaarste knallen, hopelijk groei ik dan op kracht en tegelijkertijd massa.
want zoals je al ziet aan me trainingen zijn de gewichten die ik verplaats niet erg hoog :(

hey ik las je verhaaltje even:D
je doet dus 3 tot 6 setjes, verschilt per oefening,
ik doe dus altijd 3 setjes waarbij de 1e set gewoon licht in gewicht 12 reps,
en dan verhoog ik het gewicht waarbij k net 10 reps kan maken en dan de laatste set nog zwaarder zodat ik net 6 of 8 reps kan maken.

misschien moet ik maar es bij de zware compunds 4 of 5 setjes doen en dan 3e en 4e setje op aller zwaarst en dan met het 5e setje gewicht ietsjes verlagen zodat ik nog even extra reps kan maken!
ook is mijn probleem dat ik met sommige oefeningen wel de oefening met de juiste techniek doe maar te snel, en dan denk k na het setje, k*t waarom deed ik dat nouw en dan doe ik het laatste setje wel gewoon gecontroleerd en rustig, waarbij de spier veel meer wordt aangesproken.

en wat betreft mijn lage gewichten ik ga even vanaf de eerstvolgende training gewichten omhoog gooien, en ff op allerzwaarste knallen, hopelijk groei ik dan op kracht en tegelijkertijd massa.
want zoals je al ziet aan me trainingen zijn de gewichten die ik verplaats niet erg hoog :(
zo deed ik het eerst ook altijd, ik was toe aan iets nieuws en ja dat is het geworden.

hmm ja dat heb ik ook wel eens, maar alleen bij de upright-row maar dan let ik extra op hoe ik de BB terug laat zakken, gewoon een kwestie van wennen.

het beste is nog dat je een trainingspartner vind, en dan max je gewoon om de zoveel weken, ik deed eerst altijd maxen bij elke training wel:rolleyes:
niet 1RM maar gewoon alles geven voor minimaal 6 reps.

succes! en misschien nog een tip; sample's van bestellingen die je maakt, je whey bijv., altijd handig als je een sample er bij krijgt, ik train dan ook regelmatig met een boostertje, en dan ga je ook wel!
(niet bij alle sampletjes ofc.)

rug & tricep workout van gistere avond

BOR
15x 30
10x 50
6x 50
10x 40

chin ups wide grip and small grip
10x wide
6x small
3x wide
8x small

lat pulldown small grip
12x 30
10x 35
11x 30

2 arm dumbbell row
12x 12,5
10x 15
10x 15

shrug
12x 25
10x 20
8x 20

Close grip bench press
15x 30
10x 45
7x 55
7x 40

dippen
10x
7x
10x

single arm cable pushdown
12x 12,5
10x 12,5
10x 15

ik wil denk k vanaf volgende week beginnen met een 3x 5/6 schema, dus gwn 3 setjes van 5/6 reps ongeveer en dan veel zwaarder pakken, mischien dat ik op die manier me spieren prikkel, want volgens mij zijn ze nu gewend aan 3 setjes van 12, 10, 8
denk je dat k met 3x 5/6 meer massa zal pakke of meer kracht?

ik denk meer kracht, massa is zeg maar zoals mijn schema.

8,10,12
zwaar,lichter nog iets lichter.
(toch zwaar:P)

die chin-ups gaan je goed af

ik denk meer kracht, massa is zeg maar zoals mijn schema.

8,10,12
zwaar,lichter nog iets lichter.
(toch zwaar:P)

die chin-ups gaan je goed af

ja chin-ups zijn 1 van me favourite :D

maar dus 1e set zwaar en steeds gewicht afbouwen en reps verhogen.
ik doe het dus andersom al die tijd :P
ik begin licht, veel reps en bouw het op tot zwaar en weinig reps. maar mijn spieren zijn daar nu aan gewend denk k ik zit echt op een punt datk geen vooruitgang meer boek.
ik ken trouwens wel wat lui die groeien met 3x5 reps, dus ik weet het niet, mischien dat ik 1 maand lang 3x 5 doe ff kracht winnen en dan jouwn systeem even proberen:D

ja chin-ups zijn 1 van me favourite :D

maar dus 1e set zwaar en steeds gewicht afbouwen en reps verhogen.
ik doe het dus andersom al die tijd :P
ik begin licht, veel reps en bouw het op tot zwaar en weinig reps. maar mijn spieren zijn daar nu aan gewend denk k ik zit echt op een punt datk geen vooruitgang meer boek.
ik ken trouwens wel wat lui die groeien met 3x5 reps, dus ik weet het niet, mischien dat ik 1 maand lang 3x 5 doe ff kracht winnen en dan jouwn systeem even proberen:D
geef mij maar dips

ja 1e set zwaar, maar ik zou wel goed opwarmen van te voren, 1 a 2 setjes.
zelf ben ik ook nog steeds aan experimenteren of dit schema echt werkt voor mij, ik vind het in ieder geval fijn trainen.

ik zou 3x5 gewoon proberen variatie is altijd goed

geef mij maar dips

ja 1e set zwaar, maar ik zou wel goed opwarmen van te voren, 1 a 2 setjes.
zelf ben ik ook nog steeds aan experimenteren of dit schema echt werkt voor mij, ik vind het in ieder geval fijn trainen.

ik zou 3x5 gewoon proberen variatie is altijd goed

dat is ook mijn doel, even variatie aanbrengen, me spieren verassen:D
en vooral even zwaardere gewichten proeven :D

dat is ook mijn doel, even variatie aanbrengen, me spieren verassen:D
en vooral even zwaardere gewichten proeven :D
ik heb ook super lang zo getraint zoals jij nu doet, ben nu een maandje bezig met dit schema.

succes alvast man!

benen & schouders workout van afgelope woensdag!

squat
12x 27,5
10x 50
8x 60
6x 60

leg extension
12x 37,5
8x 45
7x 60
6x 45

lunges (reps zijn allebei de benen totaal)
20x 10
16x 12,5
8x 15

donkey raise(met een vriend van 80 kilo op me rug)
3 setjes van ongeveer 15 tot 20

shoulder press machine
12x 15
12x 25
8x 25
10x 15

lateral dumbbell raise

12x 4
10x 5
10x 6

front raise
8x 5
8x 5
8x 6

en me borst&bicep workout van zaterdag ochtend!

benchpress
10x 60
5x 70
6x 60
12x 37,5

incline dumbbell press
8x 17,5
6x 20
6x 22,5

flat dumbbell fly's

10x 12,5
8x 15
6x 17,5

chest press machine
18x 30
12x 45
4x 55

EZ-bar curl
12x 23,5
6x 33,5
7x 28,5
10x 18,5

preacher dumbbell curl
6x 10
6x 10
5x 10

cable rope curl
12x 15
8x 25
5x 30

het was de bedoeling dat ik deze workout zou doen op me nieuwe manier, 3/4 setjes van ongeveer 5 tot 6 reps en dus hogere gewichten(behalve chest press machine en cable rope curl want die deed ik gewoon lage gewichten veel reps om even te pompen, als extratje) ik verhoogde al me gewichten maar ik kon gewoon nog steeds 8 tot 10 reps maken met sommige oefeningen zelfs 12!
dus volgende training gewichten nog hoger gooien:D zodat ik gwn rond de 5 en 6 blijf!!
had het niet verwacht om eerlijk te zijn!

Ik ga nu gewoon ene week elke spiergroep op die manier trainen (3x 5/6)
en dan de week erop weer normale manier gwn tussen de 8 en 12 reps zoals k altijd deed!
snapje wat ik bedoel? op deze manier wil ik dus kracht en massa tegelijk trainen en wie weet is het wel een super goeie manier.
wat denken jullie

lijkt me wel een goeie manier, gewoon varieren, houd het ook leuk voor jezelf.
@benen workout; je squat is niet hellemaal in verhouding tot je BP he.
je doet meer benchen dan dat je doet squatten, terwijl je squat toch wel hoger zou moeten zijn, maar ja dat trekt wel bij! uiteindelijk zal je meer squatten dan benchen
@chest workout; serieuze gewichten op de BP/Flyes zelfde geld voor de EZ-bar curls, zo te horen gaat het steeds beter.

lijkt me wel een goeie manier, gewoon varieren, houd het ook leuk voor jezelf.
@benen workout; je squat is niet hellemaal in verhouding tot je BP he.
je doet meer benchen dan dat je doet squatten, terwijl je squat toch wel hoger zou moeten zijn, maar ja dat trekt wel bij! uiteindelijk zal je meer squatten dan benchen
@chest workout; serieuze gewichten op de BP/Flyes zelfde geld voor de EZ-bar curls, zo te horen gaat het steeds beter.

jah was me 3e keer squat ofso, remember? die nieuwe methode die k ontdekte..met de 2 stangen van de bankdruk verhogen zodat k er onder kan kruipen, we hebbe geen squatrek he!
maar dat trekt wel bij ja:D kbegon met 40 ofsow doe nu al rond de 60:D

en ja gaat alweer lekker, ging super vanmorgen lekker hoge egwichten:D
maandag doe ik de zelfde principe met de rug & tricep, lage reps, hoge gewicht, woensdag ook met benen en schouders en dan zaterdag begin ik weer met de borst en bicep op de oude manier!
ben benieuwd hoe ddeze methode gaat werke na paar maanden! of ik echt kracht en massa ga bouwen!
maar dude ik ben nu maar even slapen..ben doodop!

jah was me 3e keer squat ofso, remember? die nieuwe methode die k ontdekte..met de 2 stangen van de bankdruk verhogen zodat k er onder kan kruipen, we hebbe geen squatrek he!
maar dat trekt wel bij ja:D kbegon met 40 ofsow doe nu al rond de 60:D

en ja gaat alweer lekker, ging super vanmorgen lekker hoge egwichten:D
maandag doe ik de zelfde principe met de rug & tricep, lage reps, hoge gewicht, woensdag ook met benen en schouders en dan zaterdag begin ik weer met de borst en bicep op de oude manier!
ben benieuwd hoe ddeze methode gaat werke na paar maanden! of ik echt kracht en massa ga bouwen!
maar dude ik ben nu maar even slapen..ben doodop!
ach zo, jij kan teminste de stangen van de BP omhoog doen, wat hebben een die eraan is bevestigt.
dus ik squat gewoon in de smith, maar compenseer het met heavy leg-presses.
wel opassen met je rug met eruit tillen, als je gewoon een box-squat uitvoering doet om het eruit te tillen lijkt het mij wel goed.

haha is goed ik ga nog even COD MW2 doen:p
succes alvast voor komende week

Terug
Naar boven