AndroidHealthClinic

Log van de oude dag

• Topic Starter Topic Starter
Had gisteren thuis nog wat setjes upright rows achter de rug gedaan, rond 20 uur begon de pijn in de nek te komen, geen oog dichtgedaan van ongelooflijke spierpijn in de nek, kon geen enkele houding aannemen zonder zware pijnscheuten echt niet normaal! Nu voel ik het nog wat maar is aan de beterhand. Was de eerste en meteen ook de laatste keer dat ik die oefening gedaan heb.

klinkt heel bekend dat, zelf doe ik soms upright rows met Dbs, maar nooit meer met BB of pulley, kreeg er zelf last van in me schouder(rotator).

Uitgeteld op de grond en minutenlang hijgen als een man van 60 (en ik ben nog maar 59;)) Tussen haakjes vorig jaar in de zomer heb ik het eens meegemaakt dat een jong meisje die werkte in de sportschool mij kwam vragen of alles wel in orde was met mij en zei dat ze het niet wou meemaken dat ik ter plekke zou doodvallen. Ik wou nog zeggen dat ik nog altijd in staat was om haar een goede beurt te geven, maar heb het maar niet gedaan:) jaja oud worden is wat:cool:

Haha, held :D

Ja dat meisje was echt bezorgd, je zag haar denken die oude man gaat hier sebiet omver vallen, man dan voel je je oud:o

:roflol:

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Had gisteren thuis nog wat setjes upright rows achter de rug gedaan, rond 20 uur begon de pijn in de nek te komen, geen oog dichtgedaan van ongelooflijke spierpijn in de nek, kon geen enkele houding aannemen zonder zware pijnscheuten echt niet normaal! Nu voel ik het nog wat maar is aan de beterhand. Was de eerste en meteen ook de laatste keer dat ik die oefening gedaan heb.

Ja, als je een nieuwe oefening niet goed of meteen te zwaar uitvoert kan dat behoorlijk slecht uitpakken. Beter maar voorzichtig zijn....

Vandaag geen training want nog steeds last van de nek, ga trouwens mijn training wat wijzigen:
1e training:
Incline Bench press
1x 10/1x8/1x6/1x6/1x6/1x3/1x5-8 to failure
Chest dips: zelfde als hierboven.
Cable flyes 2 x 10-15.

Rust.

2e training:
Bent over row: zelfde systeem.
Lat pulls (close grip).
Seated cable row/ 2 x 10-15.

Rust.

3e training:
Standing Barbell shoulder press: zelfde systeem.
Cable frontals: 2 x 10-15.
Leg presses high/medium en low stand.
wat rust nemen.
Deadlift: zelfde systeem.

Schema en repranges zien er goed uit, training 3 word wel de grootste training dan kwa oefeningen?

Ja benen met hoge reps en daarna nog deadlifts is heel zwaar voor mij, mijn kracht zit nog op zo'n 80 % van toen ik op mijn best was (lees jonger) maar mijn conditie misschien nog op 50 % van toen, ik heb dus veel moeite met hoge reps en langere trainingen.

Nog steeds niets te melden van trainingen, nek doet nog steeds pijn, dat is echt klote want een ander lichaamsdeel daar kan je een rekverband aan doen en toch wat trainen, maar doe maar eens een rekverband rond de nek :eek: Wel goed eten, heb al een paar dagen mijn smaak gevonden in sardines in blik, om 10 uur 2 blikjes van 90 gram (uitgelekt gewicht) gegeten met 150 gram roggebrood en een kop muntthee met 3 suikers.
Sardines (180 gram): 282 cal. en 44 gram eiwitten (4,60 gram omega 3).
150 gram roggebrood: 330 cal./10 gram eiwitten/63 gram carbs.
1 thee + 3 suikers: 72 cal. en 18 gram carbs. Samen toch 704 cal./54 gram eiwit/81 gram carbs.
Ideaal toch voor een tussen maaltijd.

Laatst bewerkt:
balen van de nek man.

iedeaal tussendoortje idd.

balen van de nek man. iedeaal tussendoortje idd.
Zal wel zijn, hoop op het einde van de week toch te kunnen trainen ---------- Toegevoegd om 17:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:50 ----------
Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------
Bij gebrek aan trainingen zal ik maar af en toe een maaltijd posten. Net gegeten (om 18u30): 250 gram gezouten spek + 200 gram bruine bonen + 150 gram roggebrood + 1 thee en 3 suikers. Toch ook weer goed voor zo'n 1500 calorieën. Later op de avond eet ik niet meer, mijn avondmaal is voor mij het einde van de dag wat voeding betreft en dat is altijd zo geweest. ---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------
Tussen haakjes, die tijdsweergave van DBB klopt ook wel niet, ik post dit om 18u57 en er staat toegevoegd om 17u57 (of kent Nederland het winter- en zomeruur niet?).

gisteren eindelijk verlost van de (meeste) nekpijn, een combi-training gedaan:
Incline Bench Press:
70 x 10.
80 x 6.
90 x 6.
100 x 3.
110 x 2.
120 x 2.
135 x 4.
Bent over row:
80 x 10.
90 x 6.
100 x 3.
110 x 2.
120 x 2.
130 x 2.
140 x 6.
145 x 3.
Standing Barbell shoulder press:
50 x 10.
60 x 8.
70 x 6.
80 x 6.
97 x 2.
Dit ging echt goed, nog maar eens een bewijs dat je meer kracht opbouwt als je weinig traint, als ik trainen niet zo plezant moest vinden dan trainde ik elke spiergroep maar 1 x om de 14 dagen, zou het meeste resultaat opleveren maar het moet nog plezant blijven ook :)
PS: het grote voordeel van 1 x om de 14 dagen zou volgens mij ook zijn dat je ook met wat minder voeding veel vooruitgang zou maken, je verbruikt ook veel minder energie. Ik weet dat de theorie van eens om de 14 dagen tegen elk principe indruist maar ik geloof er heilig in.

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Vergeten te vermelden: telkens 20 minuten rust tussen de incline en de rows en de rows en de shoulder presses.

Mooi dat er weer getraind word, mooie gewichten.

Abbo, hoop over 29 jaar ook nog zulke trainingen neer te kunnen zetten, heb er zelf slechts 12 dienstjaren op zitten nu in de gym.

Respect!

Mooi dat er weer getraind word, mooie gewichten.

Bedankt!

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

Abbo, hoop over 29 jaar ook nog zulke trainingen neer te kunnen zetten, heb er zelf slechts 12 dienstjaren op zitten nu in de gym. Respect!

Bedankt, mijn dienstjaren lopen ondertussen op tot 45 jaar, en ik hoop nog zolang mogelijk mee te gaan. Veel succes met jouw verdere training!

Respect man, IN

20min rust tussen de oefeningen? :eek:

Ben wel eens met je dat je soms beter langer kan wachten om te trainen. Maar imo is de 10 dagen regel dan beter.
14 vind ik net wat te lang. Maar, het is maar hoe je het aanvoelt hé :)

20min rust tussen de oefeningen? :eek: Ben wel eens met je dat je soms beter langer kan wachten om te trainen. Maar imo is de 10 dagen regel dan beter. 14 vind ik net wat te lang. Maar, het is maar hoe je het aanvoelt hé :)
Yep twintig minuten rust, lekker lui op mijn gat zitten met een zelfgemaakte shake, zo ben ik volledig gerecupereerd tussen de verschillende oefeningen, doe ik niet altijd hoor, normaal doe ik slechts 1 spiergroep per training en dan train ik alles na mekaar. ---------- Toegevoegd om 09:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:29 ----------

Net pangasiusfilet gegeten zie, die van de colruyt heeft wel ontgoochelende waarden hoor, 76 cal en 15,5 eiw. de 100 gram, komt natuurlijk door al dat ijs, ontdooit zal de waarde wel wat omhoog gaan. Heb daar een goede oplossing voor, 4 eigelen en kruiden in een pot, dan de filet door het eigeel halen en in bloem, daarna nog eens door het eigeel en bestrooien met paneermeel. Zo wordt 400 gram pangasius toch een ijzersterk bulkvoedsel! Voeding om 10 uur was dus:
400 gram gepaneerde pangasius: voedingswaarden ?
1 appelflap: 214/1,8/40.
1 thee met 3 suikers: 60/0/18.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven