AndroidHealthClinic

Loopband aanschaffen

Rick29

Cool Novice
Waardering
156
Lengte
1m65
Massa
80kg
Vetpercentage
7%
Hallo

Zijn er hier mensen die een loopband hebben?

Ik ben mijn homegym aan het inrichten en het enige wat nog ontbreekt zijn enkele krachtmachines maar vooral een loopband.

Het heeft geen haast maar voor de koude dagen (oktober, november) moet het er zeker staan.

Mijn vriendin en ik kunnen zo nog aan cardio doen zonder meteen buiten de kou in te moeten.

zijn er slechte en betere merken of blijven machines vaak altijd doen zonder mankementen?

Het lijkt mij lastig om een apparaat te hebben die kapot gaat ivm het opsturen, lijkt me een heel gedoe, ook al heb je er garantie op.

Ben heel benieuwd naar ervaringen.

Wat maakt dat je cardio keuze op de loopband is gevallen?
Juist hardlopen kan buiten, zou binnen eerder voor roeitrainer, crosstrainer of airbike/spinning fiets gaan.

Budget lijkt me sowieso een belangrijk punt, dat maak ik echter niet op in je post :p

• Topic Starter Topic Starter
Budget lijkt me sowieso een belangrijk punt, dat maak ik echter niet op in je post :p

500-700 euro

Kan er wel 2000 aan uitgeven maar dat vind ik het niet waard.

Ikzelf zal er 1 x per week gebruik van maken en mijn vriendin ook.

Dus niet voor dagelijks gebruik.

Wat maakt dat je cardio keuze op de loopband is gevallen?
Juist hardlopen kan buiten, zou binnen eerder voor roeitrainer, crosstrainer of airbike/spinning fiets gaan.

Sluit me aan bij deze vraag. Heb zelf een Concept2 roeier gekozen, kan je op rustiger tempo cardio op doen maar in 3min ook helemaal van naar de klote gaan. Plus er is best goeie handel op Marktplaats in deze dingen, voor rond de €400 moet je een hele nette kunnen krijgen.

Ik loop altijd in korte broek buiten. Winter of zomer. Tenzij het -10 is ofzo dan kijkt iedereen je aan. Buiten hardlopen is zoveel leuker dan saai op een loopband.

Naar mijn mening is 5-700euro aan de lage kant. Bij het gebruiken van zo'n apparaat thuis moet de kwaliteit gewoon in orde zijn en moet je je hier niet aan gaan ergeren..

Misschien heb je geluk en kun je voor binnen je budget een bijvoorbeeld 2e hands Technogym loopband vinden via Marktplaats oid, bedenk dan echter wel dat deze vaak uit een sportschool komen en normaliter gezien flink gebruikt zijn.

Naar mijn mening is 5-700euro aan de lage kant. Bij het gebruiken van zo'n apparaat thuis moet de kwaliteit gewoon in orde zijn en moet je je hier niet aan gaan ergeren..

Misschien heb je geluk en kun je voor binnen je budget een bijvoorbeeld 2e hands Technogym loopband vinden via Marktplaats oid, bedenk dan echter wel dat deze vaak uit een sportschool komen en normaliter gezien flink gebruikt zijn.

ik ben het met je eens wat betreft de kwaliteit.

maar welke ergenissen zul je tegenkomen bij een nieuwe loopband van een minder goed merk?

het is jammer dat je ze niet kunt uitproberen, de technogym begint nieuw vanaf 3500-13.000

Ben bang dat ik zoeen niet 2e hand snel vind in een goede staat voor weinig.

Vrouwtje van me heeft deze.

https://www.helisports.nl/products/427619/UsaEon-Fitness-A165-Loopband.html

Op zich een prima loopband voor een vrij lage prijs. Hiervoor had ze een 2e hands professionele Kettler loopband en die beviel haar iets beter maar was ook een heel stuk duurder en zwaarder dus alle waarde naar zijn geld.

Helisports heeft een behoorlijk assortiment staan welke je kan uitproberen in hun winkel.

Bijkomend voordeel is dat ze gratis thuis bezorgen en installeren.

Vrouwtje van me heeft deze.

https://www.helisports.nl/products/427619/UsaEon-Fitness-A165-Loopband.html

Op zich een prima loopband voor een vrij lage prijs. Hiervoor had ze een 2e hands professionele Kettler loopband en die beviel haar iets beter maar was ook een heel stuk duurder en zwaarder dus alle waarde naar zijn geld.

Helisports heeft een behoorlijk assortiment staan welke je kan uitproberen in hun winkel.

Bijkomend voordeel is dat ze gratis thuis bezorgen en installeren.

Dat klinkt goed, ook 3 en 5 jaar garantie op belangrijke onderdelen.

Thnx

Dat klinkt goed, ook 3 en 5 jaar garantie op belangrijke onderdelen.

Thnx

Hoor van diverse mensen dat garantie en service daar niet altijd optimaal wordt geregeld. Zijn ook enkele topics over op t forum.
Maar moet wel zeggen dat de spullen die ik van helisports heb allemaal prima zijn, maar hebben geen mechanische onderdelen en heb nooit aanspraak hoeven maken op garantie.

Hoor van diverse mensen dat garantie en service daar niet altijd optimaal wordt geregeld. Zijn ook enkele topics over op t forum.
Maar moet wel zeggen dat de spullen die ik van helisports heb allemaal prima zijn, maar hebben geen mechanische onderdelen en heb nooit aanspraak hoeven maken op garantie.

Met een foto van aankoopdatum en garantie icm een goede rechtsbijstandsverzekering kom ik een heel eind :)

Terug
Naar boven