- Waardering
- 666
Tieves, ik moet altijd 10 min uittrekken om m'n eigen log bij te lezen!
Ik ga weer voor de multi-quote...wacht ff
oke komt ie;
Neen neen en nog eens neen, eerst massa bouwen en dan finetunen. Bulken is the way to go, hou het wat in de hand zodat je niet op die 20 % komt en ga dan finetunen.
+1
Denk eerlijk gezegd als TS(Loo) ook eens een tijdje na de zomer uiteraard echt flink gaat bulken en zich gaat focussen op de compounds brute gains gaat pakken. Al is het alleen maar om je lichaam totaal een nieuwe training te geven waardoor een nieuwe impuls. Denk dat Loo zijn body inmiddels wel "gewend" is na al die jaren splittraining. Stap van je geloof Loo![]()
Ik ben in ieder geval van plan na de zomer de kcal's wat meer op te schroeven ja, maar niet meer dan nodig.
Tiger en ik zullen misschien ook een een ub/lb schema gaan doen, maar we blijven voor deze zomer even bij het oude vertrouwde in de bodybuild-wereld alom gerespecteerde en toegepaste "compounds uitgebreid met waar nodig isolatie-oefeningen schema"
Overigens zul je harder groeien bij een bf van rond de 10 a 12. Je hebt dan veel betere hormoon waarden. Minder oestrogeen etc.
nee, ik durft er 100 euro om te wedden dat iemand met een bf van 12 veel beter zal gainen als iemand met 30%.
Die gozer met 30% zit vol oestrogeen en zal over het algemeen een lager Test niveau hebben.
Persoon B heeft betere en stabielere hormoon waardes.
Daarbij: waarom zou je op 16% of hoger willen staan?
Stel je staat op 16 en je gaat bulken as hell. Je bf zal dan zeker stijgen. Daarna moet je gaan cutten, een veel langere cut als iemand die op 12% staat.
Netto: zul je dan minder vvm overhouden.
Waar komen deze wijsheden mbt oestrogeen vandaan?
Naar mijn weten heeft oestrogeen zeer gunstige eigenschappen met oogpunt op groei. Oestrogeen vergroot GH-waarden, oestrogeen "upgraded" de androgene receptor, oestrogeen verbetert de glucose utilisatie, oestrogeen heeft een positief effect op de HDL>LDL ratio van cholesterol.
De positieve effecten van oestrogeen zijn vooral bij anabolen sterïoden bewezen, waar je pas echt de significante effecten van oestrogeen kan waarnemen. Kuren waarbij er heftige aromatisatie plaats vindt zorgen ook voor de meeste winst. Kuren met een anti-a zorgen voor minder winst, juist vanwege het feit dat die positieve werking van oestrogeen achterblijft.
Ik snap het probleem van oestrogeen daarom niet zo.
Daar komt bij; waarom stijgt je oestrogeen eigenlijk bij een hoger vet %?
Ik weet dat oestrogeen verantwoordelijk is voor een stijging van vet, maar vice versa; een stijging van vet zorgt voor een stijging van oestrogeen, is mij niet bekend eigenlijk.
Gaarne jullie wetenschappelijke onderbouwde weerwoord.
Je hebt wel gelijk dat een extreme bulk hand in hand gaat met een extreme cut. En een cut is potentieel katabool, dus in dat opzicht is het hoog op laten lopen van het vet & totaal nutteloos.
wat een bs.Er zijn genoeg pro bb-ers die het hele jaar door niet boven de 12-14% bf komen denk ik zo, hell, ik kan je zo een paar namen geven including enkele beesten op het forum die nooit die 15+ gezien hebben naar ik weet. ALS dat bulken tot 18-20% al een klein massavoordeel oplevert dan verlies je dat toch weer (al is het maar in termen van tijd omdat je in een cut niet degelijk kunt gainen) door die 8% die je er weer moet afcutten wanneer iemand die het hele jaar droger staat wel nog lekker kan gainen.
Lijkt mij dus ook. +++
Met een echt zware bulk lijkt de progressie gewoon sneller te gaan omdat je er snel zwaarder gaat uitzien maar in realiteit is de progressie veel matiger.
dat overdreven bulken is zooooooo jaren 90.
Ik zie het hele jaar door mn abs en je ziet in mn sign dat ik daar ook prima op kan groeien (als ik nog eens moeite doe teminste). Ook seagal en tiger (en hoe zit het nu met loo?
) zijn daar bv (betere) voorbeelden van.
Gewoon knallen en het niet onnodig ingewikkeld maken.
Het is heel simpel;
blijf je droog staan; dan zit je te laag in kcals.
wordt je te snel dik; dan zit je te hoog in kcals.
wordt je langzaam aan iets dikker; dan zit je net boven je behoefte en in principe dus goed.
Je kan ook de jackpot winnen en PRECIES met je voedingsinname op je behoefte zitten, dan ben jij die lucky mother****er die maximaal spiermassa gaint zonder vet aan te komen.
Maar in de regel kan je er vanuit gaan; blijft je vet % gelijk, dan is de kans groot dat je meer moet eten.
Overdreven bulken en overdreven vetpercentages zijn overrated; kom je te veel en te snel aan in vet, dan moet je je kcal's naar beneden schroeven want dan zit je ver boven je behoefte. Daarbij natuurlijk wel rekening houdend met je eiwitbehoefte, die kan je niet zomaar naar beneden schroeven aangezien dit in principe een vast gegeven is in je off season dieet.
Met je carbs-inname kan je gaan spelen. Carbs on demend....
It's no rocket science...
Kijk eens naar sommige gewichtheffers en powerlifters van de zware klassen, hebben die een lager test niveau? Lijkt me sterk dat je dan wereldrecords kan breken.
Juist.
Gewicht = kracht. Mensen met meer lichaamsgewicht zijn in staat om meer gewicht te verzetten. Dat lijkt me duidelijk.
Kracht is in principe niet relevant voor een bodybuilder, echter....meer kracht = meer stress op je spieren = grotere groeiprikkel = meer groei.
Indirect is een zwaarder lichaamsgewicht dus wel gunstig voor het bewerkstelligen van hypertrofie.
Ten eerste is dat Juice. Ten 2de ik heb niet gezegd dat die mensen slechter zullen presteren qua kracht niveau.
Die trainen puur voor kracht en niet voor hypertrofie.
Daarbij is de vraag of die hormoon wisselingen wel significant zijn in de praktijk.
Maar goed ik blijf bij mijn punt. Zwaar bulken is overrated.
Waarom niet 4 weken clean bulk en dan 2 weken cut.
Zo schrikt het lichaam lekker![]()
zie m'n comment over gewicht > kracht > hypertrofie.
Daarom doe ik ook ff een duit in het zakje gebaseerd op fysiologische wetmatigheden.
Je kent Loo het is weekend. Ligt waarschijnlijk net te slapen na 1 of ander avontuur. En als de kat van huis is dansen de muizen op tafel.Loo`s dagboek is een soort meeting point geworden in deze sectie
Langzaam zo gegroeid een soort van natuurlijke verbintenis valt niet meer terug te draaien.
Klopt normaal post ik in het weekend nooit omdat ik nog een leven heb buiten DBB, maar toevallig blijf ik vanavond thuis omdat het telkens terugkerende innerlijke conflict op zaterdagavond verloren is door het kwaad dat drank en vrouwen heet.
Cashewnoten + magere kwark maken vanavond de dienst uit.

Er zijn genoeg pro bb-ers die het hele jaar door niet boven de 12-14% bf komen denk ik zo, hell, ik kan je zo een paar namen geven including enkele beesten op het forum die nooit die 15+ gezien hebben naar ik weet. ALS dat bulken tot 18-20% al een klein massavoordeel oplevert dan verlies je dat toch weer (al is het maar in termen van tijd omdat je in een cut niet degelijk kunt gainen) door die 8% die je er weer moet afcutten wanneer iemand die het hele jaar droger staat wel nog lekker kan gainen.
). Ook seagal en tiger (en hoe zit het nu met loo?
) zijn daar bv (betere) voorbeelden van.
Gewoon knallen en het niet onnodig ingewikkeld maken.

. Is goed dit onthoud ik.