- Waardering
- 666
kerel, ik reply even vanuit het log van jesaja ivm de zwakke knie.
Ik lees dat je ook last heb van je knieen.
Ik zag je schrijven over sporing van de knie, hetzelfde verhaal dat myn fysio gaf.
Doe je daar rehaboefeningen voor? behalve 400 kg legpresses
Ik heb begrepen dat om de sporing beter te laten lopen (of in te slijten) je de laatste beweging van het strekken van de knie moet trainen, lichte leg exstensions, op 1 been zakken en weer omhoog drukken (met BW) en fietsen enz.
Ik weet niet of jij hetzelfde probleem heb maar ivm met je comment in jesajas log dacht ik, vraag even wat jij er mee doet.
Verder mooi log man, mooie gewichten.
thanks voor je comment.
Gaat het bij jou vooral om een inadequate sporing van je knieschijf?
In dat geval is vooral training van de VMO (vastus medialis obliques) inderdaad efficiënt. Dave Tate heeft ook knie-schijf problemen gehad er staan wat filmpjes op youtube over zijn knie-rehab bij EliteFitness.
Zeer interessant. Ik heb de filmpjes weleens op deze site gepost.
Die betere sporing door "inslijten" van kraakbeen vind ik wat discutabel, het wordt in de volksmond wel vaak gezegd maar ik heb m'n twijfels of je daadwerkelijk je kraakbeen "slijpt".
Mijn inziens is het gewoon een kwestie van die VMO trainen op specifieke manieren, die spiergroep is verantwoordelijk voor een goede sporing van je knieschijf.
Mijn knieklachten zijn overigens van een andere aard, ik heb pijn in de aanhechting van m'n quadricepspees, dus op het bot van m'n onderbeen. In de volksmond ook wel een "jumpersknee" genoemd. Google er maar eens op.

)