AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.041
kerel, ik reply even vanuit het log van jesaja ivm de zwakke knie.

Ik lees dat je ook last heb van je knieen.

Ik zag je schrijven over sporing van de knie, hetzelfde verhaal dat myn fysio gaf.

Doe je daar rehaboefeningen voor? behalve 400 kg legpresses:rolleyes:

Ik heb begrepen dat om de sporing beter te laten lopen (of in te slijten) je de laatste beweging van het strekken van de knie moet trainen, lichte leg exstensions, op 1 been zakken en weer omhoog drukken (met BW) en fietsen enz.

Ik weet niet of jij hetzelfde probleem heb maar ivm met je comment in jesajas log dacht ik, vraag even wat jij er mee doet.

Verder mooi log man, mooie gewichten.

thanks voor je comment.

Gaat het bij jou vooral om een inadequate sporing van je knieschijf?

In dat geval is vooral training van de VMO (vastus medialis obliques) inderdaad efficiënt. Dave Tate heeft ook knie-schijf problemen gehad er staan wat filmpjes op youtube over zijn knie-rehab bij EliteFitness.
Zeer interessant. Ik heb de filmpjes weleens op deze site gepost.

Die betere sporing door "inslijten" van kraakbeen vind ik wat discutabel, het wordt in de volksmond wel vaak gezegd maar ik heb m'n twijfels of je daadwerkelijk je kraakbeen "slijpt".
Mijn inziens is het gewoon een kwestie van die VMO trainen op specifieke manieren, die spiergroep is verantwoordelijk voor een goede sporing van je knieschijf.

Mijn knieklachten zijn overigens van een andere aard, ik heb pijn in de aanhechting van m'n quadricepspees, dus op het bot van m'n onderbeen. In de volksmond ook wel een "jumpersknee" genoemd. Google er maar eens op.

Die knie-rehab heeft zeker weinig invloed op een jumpers knie?

• #5.043
thanks voor je comment.

In dat geval is vooral training van de VMO (vastus medialis obliques) inderdaad efficiënt. Dave Tate heeft ook knie-schijf problemen gehad er staan wat filmpjes op youtube over zijn knie-rehab bij EliteFitness.

Die betere sporing door "inslijten" van kraakbeen vind ik wat discutabel, het wordt in de volksmond wel vaak gezegd maar ik heb m'n twijfels of je daadwerkelijk je kraakbeen "slijpt".
Mijn inziens is het gewoon een kwestie van die VMO trainen op specifieke manieren, die spiergroep is verantwoordelijk voor een goede sporing van je knieschijf.

Mijn knieklachten zijn overigens van een andere aard, ik heb pijn in de aanhechting van m'n quadricepspees, dus op het bot van m'n onderbeen. In de volksmond ook wel een "jumpersknee" genoemd. Google er maar eens op.

U vraagt, wij draaien.
Meeste chondropathie klachten komen door een verkeerde sporing van de knieschijf.
Als de knieschijf niet helemaal lekker geleidt over je bovenbeen (bijvoorbeeld tijdens squats) dan gaat het kraakbeen achter je knieschijf irriteren cq ontsteken.

Dave Tate had hetzelfde probleem.
Hier zijn een aantal uitstekende oefeningen die de VMO (vastus medialis obliquus) trainen.
De VMO is ook wel "de druppel" net boven je knie.
De VMO zorgt voor een goede sporing/geleiding van je knieschijf.
Door deze oefeningen te doen voorkom je in de toekomst knieschijf-klachten (mits de techniek van je squat goed is natuurlijk ;) )

part 1;
http://www.youtube.com/watch?v=qkxt6r1Q8ls&feature=related

part 2;
http://www.youtube.com/watch?v=fZYIMSpZNZo&feature=related

part 3;
http://www.youtube.com/watch?v=G6is1stGcP0&feature=related

part 4;
http://www.youtube.com/watch?v=bXpBXxzLxmY&feature=related

Laatst bewerkt:
thanks voor je comment.

thnx kerel, heb VMO en VL eens opgezocht op google, gaf goeie info en geeft ook goed weer waar ik last van heb. Filmpjes heb ik al eens een keer gezien, gaat hy van woede op zn eigen poten slaan ofniet;)

anyhow, thnx voor info. succes met je knie, rustig aan eah;)

Ik heb vandaag weer crack gebruikt. 1 schepje neem van mij aan dat dat spul retegoed is zonder bullshit..........

Ik ga een pot kopen dat is echt topspul!

Haha! Jij ook al? Vette shit he? Is alleen vet duur... Heb jij dat ook dat na een minuut of 5 je huid gaat tintelen? Maffe zooi man, maar het werkt echt master idd!

3,5 schep:P:P heerlijk spul. heb het gevoel dat er iets in zit wat niet mag, word gewoon echt licht euforisch.

• #5.047
DONDERDAG

Hardcore smartcore, goede training. Goede schouderroutine. Die no-xplode is goeie shit man ik merk zeker dat psyched up ben voor en tijdens de training. Goede focus en ik kan het tempo er goed houden. Lichtelijk zenuwachtig of agressief. Ik had vandaag anderhalve schep genomen, 20 min voor de training stond ik al te schaduwboksen bij mij thuis voor de spiegel en kreeg ik heel veel zin om te kickboksen. Ho bro, bewaar je energie voor het trainen dacht ik. En nu heb ik nog energie. Lekker man, ik ga een keer 3 scheppen voor het uitgaan nemen, dat is weer eens wat anders dan een dikke lijn sos. Placebo-effect? Zal best, i don't care zolang het maar werkt.

Schouders

Front press in smith
10 * 60
10 * 80
10 * 90
10 * 90 + 1 negatief

Front raise rechte stang kabel
10 * 20
10 * 27,5
10 * 32,5

Bent over side raise met kabel
12 * 5
12 * 7,5
10 * 10
12 * 7,5

Standing side raises
12 * 10
12 * 14

Traps

Barbell shrugs
12 * 70
12 * 100
12 * 130
12 * 150
15 * 100

haha, mooi om te lezen hoe je m spaced op NO! front press smith is hard en die shrugs springen er ook uit 12x150 pff

3 scheppen voort uitgaan klinkt lachen, maar het kan ook zijn dat je ineens fiks moet schijten heh...en met 3 scheppen wil ik niet weten wat er allemaal uitkomt :P

Bruute schoudertraining.. Te gek dat die No Explode aanslaat.. Mij lijkt het helemaal nix.. Miss voor in de cut als je je k*t voelt XD

NO-X is in ieder geval goedkoper dan sosa. :D

krijg van Sp altijd het gevoel alsof ik voor 10000 mensen een niet voorbereide speech moet houden, strontnerveus.. maar t*ring.... knallen als een mofo!

lekkere training ouwe, en nu voor de 100kg op de front presses

Goed bezig Loo, ook met die negatieve. ;)

Probeer eens een dikke lijn sos voor de training

Ik denk persoonlijk dat je er wel knallers van trainingen op kan neerzetten. Die inca's konden dagen lang onafgebroken werken terwijl ze wat cocabladeren aan het kauwen waren, dus een uurtje knallen in de gym met een dikke lijn in je neus moeten zeker kunnen.

zit er efedra in ofzo?

Ik denk persoonlijk dat je er wel knallers van trainingen op kan neerzetten. Die inca's konden dagen lang onafgebroken werken terwijl ze wat cocabladeren aan het kauwen waren, dus een uurtje knallen in de gym met een dikke lijn in je neus moeten zeker kunnen.

Moet je doen Loo, en dan niet meer aanvoelen waar de grens ligt, max squat doen en je kniepezen eraf blazen;)

• #5.059
Probeer eens een dikke lijn sos voor de training

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat dat met je trainingen gaat doen.
Denk alleen wel dathet voor weinig spierwinst zorgt.

Moet je doen Loo, en dan niet meer aanvoelen waar de grens ligt, max squat doen en je kniepezen eraf blazen;)

sos snuiven om betere trainingen neer te zetten lijkt me niet echt gezond, je drive zal ongetwijfeld beter zijn maar echt sterker wordt je er niet van denk ik.
daarnaast worden het wel dure trainingen dan....

ik weet niet precies wat er in zit maar het doet wel wat, je krijgt zin om wat te doen. Toch een beetje zo'n gevoel;

http://www.youtube.com/watch?v=HZ3FVMhvuV0

brute training Loo, dan maar beter die 3 scheppen jah toch? Als er iets verneukeratief is, is ut wel die sos... (Save Our Souls :D)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven