AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Bruut weekend Loo.
Nu eindelijk weer eens getraind, zou es tijd worden ook. Waarom ben je eigenlijk van normaal bench naar db bench gegaan?

Ik kom wel eens langs om je te spotten:D.

irritante spotters altijd, bij ons ook zo'n instructeur, ik zeg ja pak m gewoon als ik zeg dat ik het niet meer red, maar bij m'n laatste rep heb ik altijd zo'n dood punt waar ik dan ff doorheen moet drukken, dus ik druk die stang milimeter voor milimeter omhoog, pakt die pik m :S

sommige gasten zijn echt mongooltjes.

wel nette trainingen verder!

• Topic Starter Topic Starter
WOENSDAG

Geen spotter, geen riem, geen veiligheid in squatrek, dus ik durfde niet zo gek zwaar. Wel lekkere training verder, brute pomp.

Benen

Squatten (full)
12 * 60
12 * 80
10 * 100
8 * 110

Leg Press
12 * 100
12 * 200
10 * 230
12 * 260

Leg extensions (zware apparaat bezet :()
3 * 15 * 75

Seated Leg curls
12 * 45
8 * 65
8 * 65
10 * 45

Standing calve raises
15 * 200
30 * 225
25 * 225
20 * 225
15 * 225

DONDERDAG

Weinig kracht in rug, lijkt net of ik iedere keer m'n schouder uit de kom trek tijdens pull downs achterlangs ofzo, er komt enorm veel druk op m'n schouder. Pomp is wel bruut maar dat is geen maatstaf voor groei.
Valt me tegen van mezelf de laatste tijd :( Tijd voor maatregelen, voortaan laat ik m'n trainingsmaat (als hij weer eens een keer komt opdagen) me eerst helemaal verrot schelden,, spugen, slaan (wel met platte hand:o) etc. vlak voor en tijdens de oefening. Misschien helpt het.

Buik

crunches recht
4 * 25hh

hanging leg raises
4 * 15hh

Rug

Deadlift
12 * 60
10 * 80
10 * 100
10 * 120
8 * 140

Lat pulldown behind the neck
12 * 50
12 * 60
10 * 70
9 * 80
10 * 70

Front pulldown (breed)
12 * 50
12 * 50
10 * 60
10 * 60

dumbbell rows
10 * 32
10 * 38
10 * 42
14 * 30

Small grip cable rows
3 * 12 * 52,5

waaron doe je geen bor?

Omdat ik nog steeds :mad: geen riem heb, en die BORS voel ik pas goed als ik goed voorover hang maar zonder riem ga ik hem gigantisch in m'n onderrug voelen. Ik zie de meeste gasten een BOR doen terwijl ze praktisch recht op staan maar dat is imo niet de bedoeling...

riem heb je zo toch ? die lat pull down behind the neck daar had ik ook problemen mee tijdens mijn schouderblessure - die heb ik er gewoon uitgegooid ( nu ben ik hem weer voorzichtig aan het opbouwen

neck pulldown eruit gooien, brengt geen meerwaarde, enkel eventuele blessures (tov front pulldown of pull ups)
riem lekker laten voor wat het is en aan je core werken. Ik doe BOR's ook horizontaal en voel echt niets. Licht beginnen en maken dat je rug goed recht is, daarna gewicht opdrijven en techniek in de gaten houden, na een tijdje kan je dan echt zwaar gaan terwijl je rug netjes recht blijft.

Vind je het gek dat je geen kracht hebt. hele weekend lopen zuipen en dan nog afvragen waarom die week daarna je kracht verminderd is???.
C'mon bro, dat kan beter!!

Omdat ik nog steeds :mad: geen riem heb, en die BORS voel ik pas goed als ik goed voorover hang maar zonder riem ga ik hem gigantisch in m'n onderrug voelen. Ik zie de meeste gasten een BOR doen terwijl ze praktisch recht op staan maar dat is imo niet de bedoeling...

je bovenlichaam horizontaal is juist killing voor je rug bro..probeer rond de 45 gr. te staan..
Als je hem niet goed voelt ligt m.i. meer aan je beweging dan je houding..heb je dorian yates weleens zien roeien?..staat bijna rechtop, maar heeft een rug :eek:

klopt idd..als ik erg zwaar ga 140+ voel ik hem minder dus doe de laatste setjes altijd rond de 120kg..

je bovenlichaam horizontaal is juist killing voor je rug bro..probeer rond de 45 gr. te staan..
Als je hem niet goed voelt ligt m.i. meer aan je beweging dan je houding..heb je dorian yates weleens zien roeien?..staat bijna rechtop, maar heeft een rug :eek:

Of pendlays. Omdat je de bar na elke rep op de grond laat rusten en opnieuw je core aan kan spannen heb je minimale spanning op de erector tov normale rows. Normale rows krijg ik ook altijd enorme last, met pendlays 0,0. Zelfs met 140kg stricte pendlay rows gebruik ik geen riem.

YouTube - Pendlay Rows 230 x 6

hmm..nog nooit gedaan...zal die ook maar eens proberen..thanks kale

Die pendlays heb ik ook wel eens geprobeerd maar vaak komt de bar dan net tegen mn knieën.... niet prettig! Ben ik de enige die daar last van heeft?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven