AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dan gooi ik er toch 130 op vorige keer, wat jij wilt :D

disclamer; onder voorwaarde dat ik geen spierpijn heb natuurlijk :rolleyes:

Ze zitten wel kort op je squats he!:p

Je had nog geen werk he? wat doe je dan zoal op een dag?

voor de rest nette training..

Mooie training Loo. Doe jij zo eigenlijk ooit 1RM's op je 'grote drie' oefeningen?

Goed dat je blijft front squatten !

Mooie b-training, maarre 3 oefeningen voor de kuiten ook, heb je zulke stokjes daar dan of lopen je kuiten aardig bij?

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.785
Ze zitten wel kort op je squats he!:p

Je had nog geen werk he? wat doe je dan zoal op een dag?

voor de rest nette training..

ik heb inmiddels wel werk maar ik moet nog beginnen.

Mooie training Loo. Doe jij zo eigenlijk ooit 1RM's op je 'grote drie' oefeningen?

nee eigenlijk nooit, vind ik niet nodig.

Goed dat je blijft front squatten !

hij blijft k*t

Mooie b-training, maarre 3 oefeningen voor de kuiten ook, heb je zulke stokjes daar dan of lopen je kuiten aardig bij?

Kuiten zijn te klein, daarom is operation monster calves van start gegaan; 2x per week 3 oefeningen per keer. Ik geef kuiten maar weer eens een kans.

Als je kuiten niet als een volwaardige spiergroep behandeld zullen ze het ook nooit worden, tenzij je aanleg hebt. Je traint je borst toch ook zeker 3 oefeningen?

Ik heb 4 jaar geklaagd over te kleine kuiten, maar het laatste jaar zijn ze 4 centimeter gegroeid puur omdat ik ze eindelijk is een keer serieus ging aanpakken :)

2x3 per week is wel behoorlijk dat heb ik volgens mij in geen 1 logje teruggezien, ben benieuwd of het werkt want monsterkuiten zijn natuurlijk erg tof (ik heb ze :D).
1 oef pw vind ik voor mezelf dus genoeg ook.

Hahaha, laat je niet gek maken Loo! ;)
Doe gewoon 140 that'll shut 'm up! :D
Goed bezig dude.

nee eigenlijk nooit, vind ik niet nodig.

Hoe kijk jij als fysio tegen dat soort lifts aan? Denk je dat het een hoog blessure risico heeft? Ik ben zelf op dit moment best enthousiast over het maken van 1RM lifts op deadlift en squat, maar van de andere kant zou een blessure je progressie ook zo lang stil zetten. Dus het heeft voor mij een beetje 2 kanten.

Je bent iig wel ****it krachtig met je 8RM lifts, ik denk dat je zeer mooie 1RM's neer zou kunnen zetten. Natuurlijk is dat als BB'er niet super interresant, maar voor het ego is het wel leuk :)

• #8.791
Hoe kijk jij als fysio tegen dat soort lifts aan? Denk je dat het een hoog blessure risico heeft? Ik ben zelf op dit moment best enthousiast over het maken van 1RM lifts op deadlift en squat, maar van de andere kant zou een blessure je progressie ook zo lang stil zetten. Dus het heeft voor mij een beetje 2 kanten.

Je bent iig wel ****it krachtig met je 8RM lifts, ik denk dat je zeer mooie 1RM's neer zou kunnen zetten. Natuurlijk is dat als BB'er niet super interresant, maar voor het ego is het wel leuk :)

Ten eerste het is blessuregevoeliger, zeker als je nooit laag in reps traint en dan "cold turkey" 1rm's gaat testen...
Maargoed dat risico is eigenlijk klein als je verstandig traint en geen kamikaze-1rm's wilt proberen. Een goede spotter is wel verstandig.

Maar wil je echt 1rm's trainen en testen, dan moet je je training daar wel (een tijdje) op toesplitsen. Dat betekent eigenlijk dat je een aantal low rep warm up sets doen onder failure en dan een of enkele 1 rm setjes draaien.
En dat soort trainingen zijn voor de bodybuilder niet interessant.
Het is goed om af en toe een tijdje lager in reps te zitten om je kracht wat te "uppen", en ongetwijfeld geef je daar weer een tijdje een groeiprikkel mee, maar lager dan een rep of 6 vind ik niet interessant en nog potentieel gevaarlijk ook. Het is wel interessant, maar wil je echt resultaten in die repranges behalen dan moet je toch wel lange blokken van periodisering doen en dat druist een beetje tegen m'n bb-roots in.

Maar misschien ga ik het wel een tijdje doen, na de zomer ofzo.
Ben nu nog druk zat met "in shape" komen.

Jaja Loo, nog over ongeveer 4.5 maand is het weer zwembroekentijd...(nog altijd dezelfde btw?;))

Verdomme Loo, wat beestachig weer, vooral die t**ten training van Maandag, damn man, volgens mij heb je echt beestachtige pecs man! Doe ik je niet na, chapeau!

(Alleen je vreten slaat weer eens als een lul op een drumstel) kom op man, vreten zal je!
Wat zijn je bodystats nu? Erg benieuwd naar...

Ga zo door man, je bent lekker in "the zone" de laatste tijd, beest!

Helemaal gelijk in baas!

Als je kuiten niet als een volwaardige spiergroep behandeld zullen ze het ook nooit worden, tenzij je aanleg hebt. Je traint je borst toch ook zeker 3 oefeningen?

Ik heb 4 jaar geklaagd over te kleine kuiten, maar het laatste jaar zijn ze 4 centimeter gegroeid puur omdat ik ze eindelijk is een keer serieus ging aanpakken :)

Dat is nog een beetje hoopgevend :D

Ik heb ook van die ethïopiër kuiten. Ik train ze 3x per week met 2 oefeningen (staand in smith op een verhoogje + op de legg press) Bij beentraining pak ik ze nog extra zittend mee in de smith machine.

Ik ben jaloers op de kuiten van wielrenners, die knallen eruit (in tegenstelling tot hun asperge armpjes). En ze kuitheffen nooit of wat dan ook. Maar ik zie mezelf nooit van ze lang zal ze leven op een wielrennersfiets zitten om dikke kuiten te krijgen.

Ik heb ook van die ethïopiër kuiten. Ik train ze 3x per week met 2 oefeningen (staand in smith op een verhoogje + op de legg press) Bij beentraining pak ik ze nog extra zittend mee in de smith machine.

Ik ben jaloers op de kuiten van wielrenners, die knallen eruit (in tegenstelling tot hun asperge armpjes). En ze kuitheffen nooit of wat dan ook. Maar ik zie mezelf nooit van ze lang zal ze leven op een wielrennersfiets zitten om dikke kuiten te krijgen.

Maar wat jij nu aankaart verklaart waarschijnlijk wel waarom het zo'n lastige groep is (voor velen) om te trainen. Blijkbaar moet je kuiten op geheel andere manier trainen dan de rest.

Ik heb/had ook van die sukkelige ecto kuitjes. Maar sinds ik ze echt tot verzuren toe train (heel veel reps) gaat het een stuk beter, en kan ik eindelijk spreken van fatsoenlijke kuitjes. Nog steeds geen wielrenner kuiten, maar ze zijn exorbitant gegroeid. En toch train ik ze maar 1x per week. Maar wel helemaal leeg!!

Vraag me af of low reps en 1rm's niet interessant zijn voor bodybuilders. Ronnie werkte er ook mee (zelfs weken voor zijn mr. O). Volgens mij moet je gewoon spieren blijven shockeren en kan een tijdje low reps of het rouleren van reps in een korte periode wonderen verrichten.

• #8.799
Vraag me af of low reps en 1rm's niet interessant zijn voor bodybuilders. Ronnie werkte er ook mee (zelfs weken voor zijn mr. O). Volgens mij moet je gewoon spieren blijven shockeren en kan een tijdje low reps of het rouleren van reps in een korte periode wonderen verrichten.

Iedereen kent wel die filmpjes van Ronnie van z'n low reps squats en deadlifts, maar dit is ook meer "show"-werk voor de dvd hoor, ik heb al Ronnie's dvd's gezien en over het algemeen draait ie toch aardig wat reps.
Zo ook alle andere pro-bodybuilders (op Johnnie Jackson na).
Ik heb al talloze bodybuilding dvd's en filmpjes gezien, en eigenlijk ken ik er zeer weinig die aan low reps doen. Ik kan zo gauw geen voorbeeld noemen.

Daarbij zeggend dat low reps zeker een goede "shock methode" is om een aantal weken een andere groeiprikkel te geven. Maar nogmaals; wil je je 1rm's echt omhoog knallen dan moet je toch aan een wat langere periodisering doen en dat is weer niet zo interessant.

Je zou eigenlijk 1 grote mengelmoes moeten maken zodat je in je training en die low reps verwerkt om je spiervezels + CNS goed op z'n fl**ker te geven EN high reps erin om goed op bloedvolume te trainen en die fascia uit elkaar te laten knallen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven