Fitness Seller

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
wat een gewichten op die kuiten!
300 ab workout, tell me all about it?

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.822
Oo oke, als het maar geen mentale drempel wordt die 130kg!
Volgende keer al dus 130 gewoon doen :D

Daar gaan we volgende training achterkomen, dat heeft Loo immers beloofd. :thumbs:

Zet me nou niet onder druk, verrekte mongol!
Straks breek ik m'n knie op die 130.

Op een Squat of Deadlift dag is je voeding matig en op een buik/kuiten dag is je voeding goed. :roflol:

M'n voeding is de laatste weken over het algemeen erg goed, ook in het weekend. Soms komt er wat tussen en is het onmogelijk om strakke tijden te handhaven, maar in principe ben 7 dagen in de week constant.
Het is ook onzin om te denken; op benen dag moet ik beter eten.
Ik heb gister benen getraind, maar wat ik vandaag en morgen eet heeft invloed op het herstel van benen...

wat een gewichten op die kuiten!
300 ab workout, tell me all about it?

zie log tiger4evah.

kuiten ga ik om en om doen; ene keer zwaarder met 1sec top holds, en de andere keer high reps low rest. Pompuh je weet zelf!

Zet me nou niet onder druk, verrekte mongol!
Straks breek ik m'n knie op die 130.

Je breekt nu al je woord?
Was jouw idee toch die 130?
Ik wou 125, maar nee Loo grootmoedig 130 roepen!

Beetje flauw dan het op mij af te schuiven en mongol te noemen, terwijl karma meer op zijn plaats is. :p

beetje pushe doet een BBer goed!

Komt omdat ik jouw post als beledigend opvatte, ik weet dat jij er een handje van hebt om nogal eens denigrerend over te komen met je commentaar derhalve schiet iemand al gauw in de verdediging.
Maar desalniettemin gaf ik je wel gelijk.

Terzake; post eens een foto van je fysiek dan? Ben wel benieuwd!

Misschien wat denigrerend maar iig niet zoals al die fake 'ass kissing' posts die ik hier zie. Je wilt gemotiveerd worden in je log toch? Als dat de juiste manier van motiveren is heeft het niet gewerkt bij jou. Ik ben gewoon eerlijk tegen je maar blijkbaar doet de waarheid pijn.

En foto's post ik niet, wil je via pm best uitleg daarover geven.

Wat zijn je stats dan?

En natuurlijk loopt dit log elke dag vol met ass kissers. Maar jouw commentaar is dan weer het tegenovergestelde.

Pumped post geen foto's want hij is ghettoooo!!

Edit

Laatst bewerkt:
- ma 15 jan 2007, 14:53

Voor een 18 jarige met 2 jaar trainingservaring vind ik dit toch een gewaagde uitspraak.

Haha gewoon weer een internetheld. 18 jaar en dan al roepen ''gozer jij gaat NOOIT in de buurt komen van mijn fysiek'' :roflol:

Laatst bewerkt:
Pumped doe niet zo p*ssy! post een gecensureerde foto dan..we gaan hier niet staan bluffen uiteraard! Als je echt zo bodybuilding bent als je zelf zegt kun je makkelijk een foto posten, want op een bb-podium moet je per slot van rekening ook in een poseerslip staan! SShow us some guts!

Wat betreft die squat gewichten zeg ik, **** it! Ik doe soms onder dbb groeps druk ook loodzware squats terwijl ik soms toch echt het idee heb dat lichtere gecontroleerdere squats (maar dit geld IMO voor meer oefeningen) meer zoden aan de dijk zet voor massa, want dat is wat we willen als bodybuilder, MASSA!

Kracht zou me werkelijk een rotzorg zijn...

@Loo, goed dat je naar de gym gaat om wat te doen aan je kuiten...buik heb jij niet echt een specifieke training voor nodig IMO..

Het was weer even geleden dat er iemand kwam haten in Loo's log. Dus ja ... :D

• #8.832
:popcorn:

Tijdje geleden dat hier wat actie gebeurde inderdaad, altijd welkom :D

Verhoudingsgewijs zijn m'n squats wat aan de lage kant inderdaad, en ondanks dat gewichten geen ene **** zeggen bevestigt de massa op m'n benen in dit geval wel de relatie tot kracht. Benen is altijd een zorgekindje geweest. Te laat als serieuze spiergroep beschouwd, te weinig in verdiept. Daar waar ik,al zeg ik het zelf, met de rest van m'n lichaam altijd goed in staat ben geweest om een esthetische fysiek te bouwen, bij te werken, te herbouwen, en zo verder (tot in de eeuwigheid > k*tsport:mad:), heb ik bij benen (nog) niet de gouden weg gevonden.
Smal staan, breed staan, fullsquats, geen fullsquats, high reps, low reps, veel oefeningen, weinig oefeningen, 1x in de week trainen, 2x in de week trainen, ik ben er nog niet helemaal uit. Tijden lang heb ik geprobeerd "bij te blijven" met viespeuk tiger4evah door gewoon zwaar te squatten, maar dat heeft eigenlijk meer kwaad dan goed gedaan; foute techniek > onnatuurlijke stress op de knieën > koste wat het kost doortrainen met pannekoeken,pijnstillers,whatever > langdurige knieblessure.
Godzijdank ben ik daar na een maand jack shit doen vanaf en sindsdien ben ik gewoon helemaal overnieuw begonnen met m'n beentrainingen, ik moet het wiel opnieuw uitvinden. Ik heb de squat als een nieuwe oefening behandeld, me meer verdiept in de techniek en ook de nadruk blijven leggen op techniek. En daarin ga ik helemaal mee in wat Skatermarvin zegt; als je te zwaar gaat dan verlies je de mind-muscle connection en wordt het een soort powerlift set die misschien wel voldoening geeft als je kijkt naar de schijven links en rechts van je maar misschien wel minder efficiënt is met betrekking op quads, glutes en/of hams stimulatie en daarnaast ook nog verhoogd risico op klachten geeft.
Daarbij zeggende dat je benen gewoon op hun fl**ker moet geven met heavy weights, maar het is een dunne lijn tussen zwaar trainen en te zwaar trainen. Daarnaast heb ik leg curls en adductor machines eruit gegooid. Volgens mij veroorzaken leg curls deels m'n knieprobs en een adductor machine....tja.... Ik ga nu weer terug naar basic; squat, leg press, leg extensions, front squat, sldl. Alles rond de 8 herhalingen (op leg extensions na ivm fullstack), geen fancy shit, gewoon basic.

En dat is het mooie van bodybuilding, het is een eeuwige zoektocht naar "de beste methode". Het mooie is dat die beste methode niet bestaat. Iets wat nu werkt, kan over een half jaar niet meer werken. Als je nu voldoende stimulatie haalt uit 4 x 15 herhalingen op squat, dan kan het wel eens zo zijn dat je over een paar maanden op 4 x 6 herhalingen moet zitten om ze weer te stimuleren. Als je nu een paar maanden extra wijd gaat staan om die binnenkant meer te stimuleren, dan kan het zo zijn dat je over een paar maanden besluit alleen maar small te staan om die buitenkant meer bij te laten trekken. En zo gaat het maar door.

Gelukkig is er iets als DBB. Waar zouden we zijn zonder DBB?
Ik weet nog dat ik hier een van de eerste foto's postte. Ik kreeg commentaar dat ik meer rugdikte moest maken. "hoezo ik doe toch al genoeg voor rug"?
( :orly: , ik had nog nooit een deadlift of barbell row gedaan, alleen maar kabeltjes pompen en "hyperextensions" :rolleyes:)
Na commentaar heb ik barbell rows en al zijn varianten standaard in m'n training betrokken, en zeer regelmatig gedeadlift. Benen idem; er wordt hier constant nadruk gelegd op benen, het heeft even geduurd maar benen beschouw ik nu als volwaardige spiergroep. En zo zijn er, buiten DBB, niet zo heel veel van...
Ik was altijd anti low reps, maar er valt toch niet te ontkennen dat wat affiniteit naar de powerlift-side je gains alleen maar ten goede komt. En zo brengt deze community, bijvoorbeeld nu door zo'n opmerking van überbeest "Pumped", je toch naar een hoger plan. De touwtjes blijven aangetrokken.

Nu we het toch over Pumped hebben; kom op bro post eens een foto?
Het was misschien een wat zwakke opmerking van mij om over fysieken te beginnen, maar jouw reactie was des te mooier.
Own mij eens finaal door je fysiek te posten, dat zou prachtig zijn!

Laatst bewerkt:
Yo Loo, benen kan voor een deel genetics zijn, dat weet ik niet. Ik weet wel wat voor mij zelf het beste werkt en wat ik ook een beetje om me heen zie. En dat is toch gewoon heavy ass squatten. Natuurlijk met een goede techniek, maar als je sets maakt van 6 a 10 reps moet dat wel goed zitten. Apparaten als extensions en curls zijn lekker, maar moeten zeker niet de basics zijn.

Misschien moet je eens een tijd wat goede squat varianten gaan gebruiken. Box squats en front squats vind ik zelf echt super. Stiff legged deadlifts, glute/ham raises, lunges, dat zijn imo toch de oefeningen waar je je op wil gaan concentreren. Het hoeft ook geen overkill te zijn. Een goede squat om mee te beginnen (normaal, box), wat front squats er achteraan, eventueel lunges en wat killers voor de hams. Zelf vind ik het wel geschikt om bij je 'hoofdoefening' toch die kracht er bij te pakken en te eindigen met een setje van 4 a 6 reps ofzo.

Squatten is een erg mentale oefening vind ik zelf, meestal heb je meer kracht dan je denkt, maar in je kop moet het goed zitten anders wordt het een slechte set. Als je niet bewust bezig bent af en toe wat kracht te pakken zal je met squats niet heel snel sterker worden. En de traininsprikkel moet toch groter worden om die massa te kweken.

Dingen als 15 HH is leuk om eens te doen, natuurlijk geeft het goede spierpijn, maar ik heb zelf niet echt het idee dat je daar nou dikke poten van zal krijgen.

Wisselen met de herhalingen is sowieso wel leuk, maar in principe ben je nog steeds bezig met hetzelfde split schema, met dezelfde oefeningen, in dezelfde volgorde. Persoonlijk zou ik er toch voor kiezen wat drastischere aanpassingen in je schema te maken en over periodes van 4 a 6 weken echt iets anders te doen. Ik ben op dit moment misschien een beetje een WSB fanboy, maar het werkt gewoon omdat ik na al die jaren splitten eens écht wat anders doe. 2 keer per week veel compounds etc. Het mooie is dat dit prima kan zonder 1RM's, je kan ook eindigen met een 3x3 en gewoon een goede techniek gebruiken. Sowieso bestaat voor mij nog steeds 75% van de training uit massa werk.

Naja, het zal altijd wat proberen blijven. Maar wat meer experimenteren met oefeningen en echt totaal andere methoden van trainen werkt toch goed imo.

• #8.834
@Caligula;

Uiteraard zijn benen genetisch niet m'n sterkste punt, anders had ik er meer plezier in.
Klopt ik moet meer variëren in verschillende oefeningen, ik heb op de leg press een significante aanpassing gemaakt en front squats en SLDL's deed ik nooit. En over een tijdje weer eens lunges erin gooien inderdaad.
Ik zal eens even kijken hoe het de komende weken gaat, aan de hand daarvan zal ik toch eens wat lager gaan zitten in reps. Het heeft niet mijn voorkeur, maar wat wel werkt voor mij weet ik niet dus het kan geen kwaad om te proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Loo mooie tijden komen je tegemoet,
tijden van euforische been-workouts
ongekende wheel gains
blessure vrij knallende squat sessies

Hoezee! Hoezee!

@Caligula;

Uiteraard zijn benen genetisch niet m'n sterkste punt, anders had ik er meer plezier in.
Klopt ik moet meer variëren in verschillende oefeningen, ik heb op de leg press een significante aanpassing gemaakt en front squats en SLDL's deed ik nooit. En over een tijdje weer eens lunges erin gooien inderdaad.
Ik zal eens even kijken hoe het de komende weken gaat, aan de hand daarvan zal ik toch eens wat lager gaan zitten in reps. Het heeft niet mijn voorkeur, maar wat wel werkt voor mij weet ik niet dus het kan geen kwaad om te proberen.

Benen is gewoon afzien, en helemaal als je 6 oefeningen met 4 sets van 8 tot 10 reps maakt. Man, veel harder dan dat wordt een training echt niet. Trust me, ik maak liever een setje van 2 a 3 reps dan een set van 8 a 10 reps.

Oldskool 'piramide' trainen (of hoe ze dat noemen) werkt ook gewoon goed imo. Setjes van 10-8-6-2a4 reps maken. Toch zorgen dat je elke week een tandje zwaarder squat. Er moet gewoon gewicht bij, klaar. Ik heb in mijn leven nog nooit een gast gezien met dikke poten die niet gewoon zwaar squat. Period. Je ontkomt er niet aan. Goede techniek staat voorop, maar mag geen excuus zijn om niet zwaar te gaan. Persoonlijk vind ik 8 x 120 dikke squats, maar het staat idd niet helemaal in verhouding met de kracht op je bench enzo. Dus gewoon ff door rammen, the pain train is coming, next stop: MONSTER LEGS!

Laatst bewerkt door een moderator:
dat was een flinke kuiten workout Loo - denk je dat die methode werkt? damn...aardig wat sets. pak je ze 1 of 2 x per week?

mooi verhaal over benen - basics rule!

• #8.838
Squatten moet je niet al te hoog in de reps gaan IMO. Gewoon zwaar gaan. Kracht en massa gaan wel degelijk gelijk op. Misschien niet recht evenredig, maar dat kracht geen **** over massa zegt slaat natuurlijk nergens op..
En je geeft toch ook gewoon toe dat je je er te laat in verdiept hebt en niet serieus beschouwd? Dan is de opmerking over je verhoudingsgewijs lage squats natuurlijk terecht ;). En nu van je zwakste je sterkste spiergroep maken!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven