SpprSi
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 11
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
9 sets voor quads (sq + leg e.)
4 sets voor hamstrings (leg c.)
Ik zou je hamstrings mss wat meer aandacht geven?
Doe je trouwens mee met de DBB photo contest? Het is een prima manier om gemotiveerd te blijven, je hebt dan een doel voor ogen en je kan er leuke prijzen mee winnen![]()
Ik snap wat je bedoelt ja, maar met als je met squatten goed diep zakt (wat ik doe) dan pak je best veel hamstrings en gluteus mee, wat beginnerbb ook al zei.
Moet je maar eens relatief smal staan en goed doorzakken, dan voel je dat je gluteus en hamstrings goed mee gaan werken.
Goede beentraining. Laat je log maar zo, ik kan dan wel best eens lachen om je weekendsen je op de vingers tikken
. Je gaat stilaan weer de goede weg op
.

Ik snap wat je bedoelt ja, maar met als je met squatten goed diep zakt (wat ik doe) dan pak je best veel hamstrings en gluteus mee, wat beginnerbb ook al zei.
Moet je maar eens relatief smal staan en goed doorzakken, dan voel je dat je gluteus en hamstrings goed mee gaan werken.

Op dit moment voel ik me precies als een jaar geleden, toen ik m'n log startte. Deja vu!Jammer dat je met de laatste alinea alles ontkracht van wat je daarvoor zo mooi neergeschreven hebt. Volgend jaar sukkel je met precies dezelfde problemen, en zal je vol goede moed maar tegen beter weten in, gelijke goede voornemens wederom niet nakomen.
Je houdt alleen jezelf voor de gek, Loo. Ik kan het weten, ik zie mezelf in je terug.
thanks for the support, mother****ers!

suc6 man ,dat je nu eens uit dat dal klimt
hoeveel weeg je nu eigelijk?
Whahahaha, no probs![]()
Succes verder. Drink van de week nog maar een aantal baco's, juist daar ligt de oorzaak toch niet.
Dan ga je op de vrijdag maar meteen wat later trainen rond 19:00 ofzo en er na nog een half uurtje cardio, dan ben je tenminste moe en kan je niet naar de kroeg gaan zuipenSucces met je herstel(mentaal/fysiek) En dat je weer mag knallen!!!

thanks for the support, mother****ers!
Maakt niet uit ik trainde al toen jullie nog niet konden klaarkomen, ik ben al een paar jaar bekend met deze pieken en dalen.
En ik heb sterk het gevoel dat het er nu weer een piek gaat komen die zijn weerga niet kent
Morgenochtend meteen een uur in de keuken staan om pasta en rijst te maken. En vitargo halen. Ik ben compleet depleted, ben een cupmaat gezakt met borst. Hardcore smartcore!![]()
En net als je denkt dat je niet dieper kan zakken, komt er een weekend als afgelopen weekend.
Vrijdagavond de kroeg in en zuipen. Zaterdag overdag Awakenings festival, nog brak van vrijdag en nauwelijks gegeten. Maar het werd wel een grote cocktail van alcohol en verdovende middelen. Het is nu woensdag en ik ben nog steeds gaar van dat weekend.
Nauwelijks in staat om te kunnen eten.
Gelukkig heb ik een weekje vrij, dat geeft me eindelijk de ruimte om alles even goed op een rijtje te zetten. Even goed evalueren.
What the **** is going onOp dit moment voel ik me precies als een jaar geleden, toen ik m'n log startte. Deja vu!
Als ik m'n eigen log teruglees dan zie ik dat het vanaf mei langzaam fout is gegaan. Elke week vanaf mei zie ik een verzwakking in trainingen, motivatie, en steeds bontere weekenden.
Ik weet de factoren die hieraan ten grondslag liggen eigenlijk vrij precies aan te geven, in volgorde van belangrijkheid;
* een toegenomen contact met een ex-vriendin.
Vanaf mei heb ik een poging gewaagd om de relatie met m'n ex weer op te bouwen, tot misschien een nieuwe relatie. Eigenlijk had ik er nooit aan moeten beginnen, want oude liefdes zijn zeer risicovol, zeker die desbetreffende ex. Maar ik had ergens hoop dat het goed zou komen. Als ik nu even herevalueer dan besef ik dat het niks anders is geweest dan teleurstellingen, negatieve gevoelens, frustraties, ruzie's, etc. noem het maar op.
En helaas werkt dat door op je mental state, het is de voornaamste trigger geweest tot overmatig alcoholgebruik
(aangezien het contact vooral in het weekend plaats vond).
* een nieuwe stage
Ik kan me m'n introductiegesprek nog goed herrineren. "ik vind alles best, ik wil best eerder beginnen of langer doorwerken, als ik maar met regelmaat even kan eten want ik hou me aan een dieet ivm met m'n sport". Geen probleem zeiden ze nog tegen me. Je hebt om 10.00 en om 12.30 pauze. Prima dacht ik, dan zorg ik dat ik rond 15.00 wel een shake met een banaan neem en dan blijft de schade beperkt. In de praktijk werkte het echter heel anders. Aangezien ik vaak mee loop met m'n begeleider, heb ik me aan zijn tijden te houden. Dat betekent, als hij besluit om 10 min pauze te houden (immers tijd zat voor een bak koffie) dan heb ik geen keus. Dit houdt dus in dat ik geen tijd heb om te eten. En aangezien m'n stage niet echt goed gaat, ben ik niet in de positie om eisen te stellen....Dus ik heb het maar te pikken. Daarnaast is mijn stage niks anders dan rennen en stress de hele dag, hetgeen ook een slechte invloed heeft op m'n mental state en fysiek.
* een tranendal van blessures.
Tot dit jaar was ik vrijwel volledig bespaard gebleven van blessures. Nooit had ik ergens last van. Tuurlijk heb je weleens een pijntje, maar zoiets verdwijnt na een week of enkele weken weer.
Dit jaar is dat heel anders. Een pijnlijke schouder, daar begon het mee. Gewoon genegeerd en doorgetraind. Tot vandaag heb ik er nog last van.
Een scheur in m'n hamstrings. Ik deed niks verkeerd, trainde zoals ik al jaren trainde. En ineens is ie daar, de scheur, totaal onverwacht. Aantal weken niet fatsoenlijk kunnen trainen. Een polsblessure, misschien wel de ergste van allemaal. Wederom deed ik niks onverantwoords, ik was gewoon side raises aan het doen. Pats, ik hoorde wat knappen in m'n pols. Ik schrok me kapot. Weken lang heb ik met een ingetapte pols getraind, en sommige oefeningen overgeslagen. Tot op de dag van vandaag heb ik pijn in m'n pols, nog net zo erg als twee maanden geleden. Sterker nog, het wordt erger.
Een pijnlijke knie. De hamstringsblessure is weg, maar de knie is nu pijnlijk. Ik kan niet meer op m'n hurken zitten. Ik heb er tijdens trainen niet veel last van, maar k*t is het wel. Efin, allemaal stoorzenders die je trainingen belemmeren. Ik heb me vaak afgevraagd waarom ik dit jaar zo te grazen wordt genomen. Ik kan niks anders dan stress bedenken. Door stress ben je onbewust minder gefocussed, en is je lichaam vatbaarder voor blessures.
Dan is het de vraag, hoe diep moet je zakken tot je jezelf weer herpakt.
Ik probeer mezelf al tijden te herpakken, en weer terug te keren naar een gebalanceerd leven van gezonde voeding, goede trainingen, voldoende rust.
Maar telkens verlies ik toch weer de grip op m'n eigen leven.
Vandaag denk ik dat ik rock bottom bereikt heb. M'n fysiek is serieus achteruit gegaan, ik kan mezelf nauwelijks meer aankijken in de spiegel. Net zoals toe ik dit log startte.
Ik heb nu sterk het gevoel dat ik het echt meer dan zat ben om zo te leven.
Ik voel me schuldig tegen over tiger4evah, vanwege de p*ssy ass b*ch trainingen en de keren dat ik heb afgezegd. Ik zou zwaar over de zeik gaan als mijn trainingspartner zo'n instelling had, en nu ben ik het zelf....
Vanaf morgen ga ik draad weer oppakken.
- Ik heb het contact met m'n ex verbroken, ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik voorlopig niks van haar wil zien of horen (zoals ik al zo vaak tegen haar gezegd heb). Ik hoop dat het nu tot haar door dringt. Ik ga de negatieve gevoelens gebruiken voor m'n trainingen als brandstof. Zoals ik altijd al gedaan heb. Bedankt vieze teringhoer, ben je toch ergens goed voor!
- Ik ga maandag strikt m'n pauzes nemen op m'n stage. Ik neem gewoon m'n eigen bakjes met eten mee, en ongetwijfeld zal ik scheve blikken krijgen. Maar ik doe dit voor mezelf, schijt aan wat anderen ervan denken.
Als de sfeer daardoor minder wordt, het zij zo.
- Ik ga nog meer tijd nemen voor opwarmen, niks meer foceren, beter luisteren naar m'n lichaam, meer uur slapen. Zo hoop ik dat de bestaande blessures langzaam af zullen zwakken. Minder stress = beter herstellend vermogen.
En zo zie ik deze dag als weer een nieuwe periode. Uiteraard zal ik nog wel een baco'tje drinken in het weekend, en dat is ook niet erg. Maar geen half dieet meer, geen halve trainingen meer, geen schandalige weekenden zonder eten of slaap meer. Het is genoeg geweest.