Fitness Seller

Lorenzzzz's Log

En waarom dan, Russian Bear?
Waarom zou een beginner zich niet meteen focussen op bepaalde delen van een spier? Volgens jou moeten beginners dus eerst 1~2 jaar op een minder effectieve manier trainen? Lijkt me toch wel wat beter voor ze als je ze het dan meteen goed leert.
ik zeg toch dat je gewoon de hele borst gebruikt bij oefeningen als beginner, en dan kan jij wel zeggen dat dat bij iedereen het zelfde is, maar het is net zo iets als beginnersgains. Dat is bij iedereen het zelfde en het is er gewoon in het begin.

Waarom weet ik niet meer precies, mischien iets van mind muscle connection maar als beginner train je gewoon je hele borst en later ga je je op delen focussen

ik zeg toch dat je gewoon de hele borst gebruikt bij oefeningen als beginner, en dan kan jij wel zeggen dat dat bij iedereen het zelfde is, maar het is net zo iets als beginnersgains. Dat is bij iedereen het zelfde en het is er gewoon in het begin.

Waarom weet ik niet meer precies, mischien iets van mind muscle connection maar als beginner train je gewoon je hele borst en later ga je je op delen focussen
Ja in principe beweer je dus dat beginners zich gewoon niet druk hoeven te maken over de science erachter en maar gewoon op een (In een later stadium dan) minder effectieve manier moeten trainen omdat ze toch groeien?
Leer ze dan meteen hoe ze het later ook goed kunnen doen als ze toch groeien, sla je toch 2 vliegen in 1 klap of niet dan?

Ja in principe beweer je dus dat beginners zich gewoon niet druk hoeven te maken over de science erachter en maar gewoon op een (In een later stadium dan) minder effectieve manier moeten trainen omdat ze toch groeien?
Leer ze dan meteen hoe ze het later ook goed kunnen doen als ze toch groeien, sla je toch 2 vliegen in 1 klap of niet dan?
Son....

...ik probeer je nu uit te leggen dat je de bovenkant borst of onderkant borst niet zult isoleren, je kan best incline en decline oefeningen doen voor verschillende prikkels, maar je isoleert niets.

Edit: ik geef ook maar door wat ik meerdere keren heb gehoord

Laatst bewerkt:
Son....

...ik probeer je nu uit te leggen dat je de bovenkant borst of onderkant borst niet zult isoleren, je kan best incline en decline oefeningen doen voor verschillende prikkels, maar je isoleert niets.
Son...

Ik probeer je uit te leggen dat je beginners meteen het goede advies mee kan geven ipv te zeggen ''Oh ja je groeit toch wel dus doe maar wat oefeningen voor borst'' Volgens jouw theorie groei je toch wel dus kan je net zo goed gewoon decline, reverse grip oefeningen doen en trainen op een manier waarmee je bepaalde plekken isoleert.
Nogmaals, dan vang je toch 2 vliegen in 1 klap. Ik snap allang wat je bedoeld, ''son''

• Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag:

Borst:

Decline Bench Press
15x20kg
10x40kg
12x55kg
10x60kg
8x60kg

Flat Dumbbell Press
12x20kg
10x20kg
8x20kg
Deed hem nu echt volledig in een lijn met me borst, ging dus wat moeilijker. Probeer alle technieken een beetje te perfectioneren.

Incline Dumbbell Flyes
12x10kg
10x10kg
8x12kg

Nog een setje reverse grip bench press geprobeerd maar toch maar verder gegaan met de pullovers;)

Dumbbell Pullovers
12x24kg
10x26kg
8x26kg

---

Triceps:

EZ-Bar Skullcrushers superset Close Grip Bench Press
12x20kg ss 12x20kg
10x20kg ss 10x20kg
8x25kg ss 8x25kg
kga ervanuit dat zo'n ez-bar 5kg is.

Cable Pressdowns
12x41kg
10x41kg
8x45kg
3x50kg (toch maar ff proberen:p)

Squatrek dips
15xBW+5kg
15xBW+5kg
15xBW+5kg

training ging lekker, zoals altijd weer goeie pump, vergeten pics te maken, sorry bel112 :p

goeie training, heb je dat met die fly's wat ik zij geprobeert?

goeie training, heb je dat met die fly's wat ik zij geprobeert?

Jup, ging lekker. 10kg gewoon gedaan en perfecte uitvoering, helaas niet helemaal perfect met de 12kg maja je kan niet alles hebben :P

Nog leuke actie gezien bij zo'n groep r**ards. Gaan die dudes op een kuiten apparaat zitten, hoor je alleen je voeten te bewegen en dan doen ze daar squats op :roflol:

al bijna een jaar, maar daar hebbe we MIJN log voor ;)

Okeey nog één keer:
als een beginner hoef/kan je niet helemaal een deel van je borst isoleren, met een incline oefening zal je bovenkant wel wat meer doen maar dat valt zat mee, is ook helemaal niet nodig ;)

Dit komt van de jongen die zelf als beginner quadricep onderdelen probeert te isoleren doormiddel van teenplaatsing op de leg extension. Niet teveel naar het beertje luisteren dus, aangezien hij er zelf allemaal nog niet zoveel van begrijpt. (Voor bewijs, check zijn log maar eens).

Dit komt van de jongen die zelf als beginner quadricep onderdelen probeert te isoleren doormiddel van teenplaatsing op de leg extension. Niet teveel naar het beertje luisteren dus, aangezien hij er zelf allemaal nog niet zoveel van begrijpt. (Voor bewijs, check zijn log maar eens).

gaat moeilijk met al die pagina's :p

Au au toch Russian Bear want pullovers is ook een perfecte vervanger voor Reverse grip.

---------- Toegevoegd om 16:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:36 ----------

Zolang hij zichzelf gelooft is het goed, toch?

Au au toch Russian Bear want pullovers is ook een perfecte vervanger voor Reverse grip.

---------- Toegevoegd om 16:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:36 ----------

Zolang hij zichzelf gelooft is het goed, toch?

Ja, dat klopt, maar wat hier gebeurt is erg jammer. Iemand die eigenlijk geen idee heeft van hoe er goed getraind kan worden, probeert hier foutieve adviezen te geven die ook nog eens tegen zijn eigen acties en methoden ingaan. Daarom waarschuw ik Lorenzzz toch nadrukkelijk om 3 x na te denken voordat hij van zo'n persoon iets als waarheid aanneemt.

Ja, dat klopt, maar wat hier gebeurt is erg jammer. Iemand die eigenlijk geen idee heeft van hoe er goed getraind kan worden, probeert hier foutieve adviezen te geven die ook nog eens tegen zijn eigen acties en methoden ingaan. Daarom waarschuw ik Lorenzzz toch nadrukkelijk om 3 x na te denken voordat hij van zo'n persoon iets als waarheid aanneemt.
ik geef alleen maar door wat ik zelf gelezen heb, en dat is dat je borst delen moeilijk isoleert, in tegenstelling tot bijv. quadriceps en schouders, bron helaas niet meer kenne vinden.

Sowieso, het begrip isoleren is lastig te hanteren. Ik spreek persoonlijk liever over het nadruk leggen op een bepaald onderdeel van een spiergroep: zo leg je met incline presses wel degelijk meer NADRUK op de bovenkant van de borst, wat niet betekent dat de rest van je borst niks doet. Hetzelfde geldt voor quadriceps, daarin kun je ook niet aparte spieren "isoleren", maar kun je nadrukken verleggen zodat een deel wat meer doet dan een ander deel, wat niet wegneemt dat de hele spiergroep meewerkt.

Sowieso, het begrip isoleren is lastig te hanteren. Ik spreek persoonlijk liever over het nadruk leggen op een bepaald onderdeel van een spiergroep: zo leg je met incline presses wel degelijk meer NADRUK op de bovenkant van de borst, wat niet betekent dat de rest van je borst niks doet. Hetzelfde geldt voor quadriceps, daarin kun je ook niet aparte spieren "isoleren", maar kun je nadrukken verleggen zodat een deel wat meer doet dan een ander deel, wat niet wegneemt dat de hele spiergroep meewerkt.
dus dan zijn we het eens :D
topic kan op slot ;)

Edit: gaan verder met je volgende training

Nee, we zijn het niet eens, want je zegt dat onderdelen van de quadricep groep makkelijker te isoleren zijn dan delen van de pectoralis groep. Dat is dus niet zo; zie mijn uitleg.

Lol nee topic gaat niet op slot, hehehe.
Beetje nutteloze discussie dit.

Terug
Naar boven