Fitness Seller

Lorenzzzz's Log

je hoeft het niet perse te testen.
Als je het test en je komt erachter dat je een slowgainer bent, dan weetje dat maar heb je voor de rest ook vrij weinig aan. Je weet trouwens toch wel uit je hoofd je max op een oefening en 80% daarvan en dan kun je wel ongeveer schatten hoeveel herhalingen je daarmee kan.

je hoeft het niet perse te testen.
Als je het test en je komt erachter dat je een slowgainer bent, dan weetje dat maar heb je voor de rest ook vrij weinig aan. Je weet trouwens toch wel uit je hoofd je max op een oefening en 80% daarvan en dan kun je wel ongeveer schatten hoeveel herhalingen je daarmee kan.

Je hebt er juist enorm veel aan, je moet compleet anders trainen.
Lees die link eens door enkele posts terug.

Die % schatten werkt totaal niet als je echt slow-twitch dominant bent.

@Lorenz, ik zou proberen het schema aan te houden voor 2/3 maanden.
Neem ook even pics en vergelijk ze nadien.

En nogmaals, als het te veel is, pas het dan gerust aan hoor, het is geen 'heilig' schema ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.183
Training van vandaag:

Nieuwe schema.

MP
10x20kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
nog redelijk veel moeite

BOR
10x20kg
5x52,5kg
5x52,5kg
5x52,5kg
5x52,5kg
Makkie

Squat
10x20kg
5x72,5kg
5x72,5kg
5x72,5kg
5x72,5kg
5x72,5kg
Ook redelijk veel moeite, knietjes tot de borst:D

Lying Hamstring Curls
8x68kg net te moeilijk
8x63kg
8x63kg
Nice

Concentration Curls
10x12kg
10x12kg

Skullcrushers (EZ-Bar)
8x20kg
8x20kg

---

Tja apart zo'n nieuw schema. :p

Laatst bewerkt:
Als de MP echt vrij zwaar was, zou ik iets lager beginnen.
Je hebt wel 'n rare DB shoulder press - MP verhouding.

• #1.187
Zou kunnen dat de Shoulder Press niet laag genoeg is, want hier ga je met MP natuurlijk een stuk lager, ik eindig altijd bij de oren. Kan me wel nog herinneren dat ik in mijn Rippetoe tijd ook altijd heen en weer schommelde met 30 en 35 kilo.. Weet ook niet hoe het komt.

• #1.188
Ik heb en vraagje: Als ik Chin-ups wil gaan doen moet ik dan met een hele wijde grip gaan zoals bij Lat pulldowns of gewoon schouderbreedte, en met je vingers naar je toe of van je af?

Je hebt wide grip chin ups en normale chin ups.. Ik zou zelf als het voor een V op te bouwen is goed breed gaan , zo breed mogelijk maar houdt rekening dat het enorm lastig is dus best heb je een spotter die als het nietmeer gaat uw benen wat omhoog drukt.. Explosief optrekken en langzaam laten zakken.. dus niet gewoon bam laten zakken als je boven bent geweest, ik kon zelf in het begin geen twee keer optrekken.. Na tijd doe ik nu 3 x 10 solo.. Maar vraagt zeker tijd ;)

Voor de lats (V-vorm dus), maakt het niet uit welke variant je doet.
Chinup = handpalmen naar je toe
Pullup = handpalmen van je weg

Chins zijn makkelijker omdat je meer biceps gebruikt. (je gebruikt wel evenveel je lats als bij pullups)
Breder = zwaarder.

Voor de lats (V-vorm dus), maakt het niet uit welke variant je doet.
Chinup = handpalmen naar je toe
Pullup = handpalmen van je weg

Chins zijn makkelijker omdat je meer biceps gebruikt. (je gebruikt wel evenveel je lats als bij pullups)
Breder = zwaarder.
Het is omgekeerd wat je zegt , zoek maar op op google..
Chinups = Handpalmen van je weg..
Pullup = Halpen naar je toe..

• #1.192
Als ik het opzoek op google krijg ik beide, vandaar de vraag. Maar thanks! Ik ga morgen lekker beginnen met Wide Chin-ups, kan ik alle energie er in gooien!:) Ik wil zeker naar die V toe werken. De bodyweight oefeningen vind ik ook echt gaaf, explosiviteit is ook een doel voor mij.

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

EDIT: Als ik het niet red, zou ik dan over kunnen gaan op assisted chinups op zo'n machine die met tegengewicht je omhoog duwt? Of is een spotter echt een must?

Het is omgekeerd wat je zegt , zoek maar op op google..
Chinups = Handpalmen van je weg..
Pullup = Halpen naar je toe..

Ehm, ik zal een pic plaatsen, is iets duidelijker.

Chinup: (toch duidelijk handpalmen naar je toe?)
usmc_marine_corps_pull_up.jpg

Pullup:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ik het opzoek op google krijg ik beide, vandaar de vraag. Maar thanks! Ik ga morgen lekker beginnen met Wide Chin-ups, kan ik alle energie er in gooien!:) Ik wil zeker naar die V toe werken. De bodyweight oefeningen vind ik ook echt gaaf, explosiviteit is ook een doel voor mij.

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

EDIT: Als ik het niet red, zou ik dan over kunnen gaan op assisted chinups op zo'n machine die met tegengewicht je omhoog duwt? Of is een spotter echt een must?

In volgorde van 'zwaarheid'
wide grip pullup > small grip pullup > chinup

Als chinups te zwaar zijn, begin dan met negatieven.
Assisted pullups en lat pulldown hebben geen overdracht naar chin/pullups, omgekeerd wel.

• #1.194
Ja ik zou wel graag wide-grip pullups kunnen... Zit er waarschijnlijk niet in maar misschien dat ik dat later kan opvoeren.. Dan begin ik gewoon met wat mogelijk is. Maar hoe doe je die negatieven dan? Naja ik kan een spotter krijgen maar dan moet ik wel een uurtje wachten voordat ik ga trainen na school :p

omhoog gaan met een sprongetje of vanaf een bankje en dan bovenin vasthouden en langzaam zakken=negatief

Als je geen wide grip kan maar wel small grip, dan kan je beter gewoon met small grip beginnen.
Nogmaals, voor de lats is er geen verschil.

Ik moet zeggen dat wide grips zeker niet simpel zijn in het begin :)..

• #1.198
Training van vandaag:

Training C

Pull/Chin ups
1e set met vingers naar me toe daarna van me af
8xBW
8xBW
8xBW
8xBW
Is met spotter, hij zegt niet zoveel gedaan te hebben:p
Op schouderbreedte gedaan.

Incline Bench Press
25x20kg
5x50kg
5x45kg
5x45kg
Was ff vergeten dat ik nu ik begin niet gelijk op max moet gaan zitten :p

Dumbbell Overhead Extension
10x8kg
10x10kg
Had eigenlijk al spierpijn maar dit kon geen kwaad

Standing EZ-Curls
10x15kg
10x20kg
Lekker

Dumbbell Shoulder Press
8x18kg
8x18kg
Poeh

Seated Calf Raise Machine
Hele vage machine waar je jezelf schuin omhoog duwt op een stoel
10x79kg
10x83kg

---

Tevreden:)
Vind die chin/pullups wel echt een chille oefening, kan niet wachten tot ik wide pullups kan. Daar redde ik er 3 van, maar niet strict.

• #1.199
Het is toch goed trouwens dat ik nu gewoon wel volop ga op de gerichtere oefeningen? Dat ik alleen wat lichter begin met de compounds?

Het is toch goed trouwens dat ik nu gewoon wel volop ga op de gerichtere oefeningen? Dat ik alleen wat lichter begin met de compounds?

Jep, doe ik ook trouwens. (3de week nu, 5de week is over PR)
Nu de gewichten lichter zijn bij de compounds kan je trouwens best zo explosief mogelijk proberen te liften.

Terug
Naar boven