MuscleMeat

Losse huid partner, geen motivatie meer.

Hallo. Mijn vriend is veel afgevallen. Gister hadden we een gesprek waarbij hij nogal geïrriteerd kan raken over trainen. Hij zit erg met zijn uiterlijk. Ik vind dat als HIJ hier mee zit, hier iets aan moet doen.

5 jaar geleden heeft hij een half haar lang 5 a 6 dagen in de week getraind en hiermee totaal heen verandering geboekt. Ik vraag me af waar het fout is gegaan? Hij zegt dat hij geen motivatie meer heeft omdat het voor hem toch geen verschil maakt. Hij is niet gemaakt om spierballen te hebben zegt hij. Ik vind dit onzin en vind dat hij niet zo snel de moed op moet geven. Begeleiding had hij wel zei hij. Hoe kan het dat je na een half jaar trainen totaal geen verschil ziet? Hij had den voedingsschema. Eiwitrijk enz.

Ook zei ik dat hij niet moet verwachtn na een paar maanden afgetraind te zijn. Maar iets verandering zou er moeten zijn toch? Iemand tips? Of zou hij er gewoon geen zin in hebben? Aangezien hij zo heftig kan reageren?

Groetjes ilse

- Hij geeft aan dat hij niet gemaakt is spierballen te hebben, maar een mens is ook niet gemaakt om op de bank te hangen 24/7.
- Als hij met begeleiding geen resultaten boekt zijn er twee mogelijkheden: een kutbegeleider, of hij deed niet wat de begeleider hem vertelde.
- Hij reageert heftig omdat hij zich aangevallen voelt.
- Als HIJ ergens mee zit, is het aan HEM om hier iets aan te doen. Technisch gezien heb jij hier niets over te zeggen.
- Als je onzeker ben over je uiterlijk moet je er iets aan doen, en als je dat niet wilt doen moet je gewoon niet huilen. Hij wilt het niet graag genoeg. Punt.

Aan jou de keus of je samen wilt zijn met iemand die er zelf voor kiest om ongelukkig te zijn.

Als je werk binnen de 5 km ligt te voet gaan. Binnen de 20km met de fiets.
Zeer mediterend om dit elke dag te doen en je zal na 6 maanden een duidelijk verschil zien.
Het is iets dat je voor het leven kan volhouden en als je ernaast dan ook naar de gym wil gaan (wat slechts een zeer klein % volhoud voor meer dan een jaar), kan je nog sneller progressie maken.
Maar een uur of 2 per dag wandelen betekend enorm veel voor de rest van je leven.

Zelf heb ik een jaar minstens 2.5 uur per dag gewandeld, vaak zelfs 4 uur.
Nu doe ik krachtsport, maar wandel nog steeds 1 uur/dag.
Groot gelijk. Buiten mijn trainingen probeer ik ook zoveel mogelijk per fiets en te voet te doen. Elke mens zou sowieso minstens een uur per dag moeten stappen. Echt stappen, niet slenteren.

Hallo. Mijn vriend is veel afgevallen. Gister hadden we een gesprek waarbij hij nogal geïrriteerd kan raken over trainen. Hij zit erg met zijn uiterlijk. Ik vind dat als HIJ hier mee zit, hier iets aan moet doen.

5 jaar geleden heeft hij een half haar lang 5 a 6 dagen in de week getraind en hiermee totaal heen verandering geboekt. Ik vraag me af waar het fout is gegaan? Hij zegt dat hij geen motivatie meer heeft omdat het voor hem toch geen verschil maakt. Hij is niet gemaakt om spierballen te hebben zegt hij. Ik vind dit onzin en vind dat hij niet zo snel de moed op moet geven. Begeleiding had hij wel zei hij. Hoe kan het dat je na een half jaar trainen totaal geen verschil ziet? Hij had den voedingsschema. Eiwitrijk enz.

Ook zei ik dat hij niet moet verwachtn na een paar maanden afgetraind te zijn. Maar iets verandering zou er moeten zijn toch? Iemand tips? Of zou hij er gewoon geen zin in hebben? Aangezien hij zo heftig kan reageren?

Groetjes ilse

Hoi Ilse,

Iedereen heeft vaak wel even een anti-fit-periode. Dat hoort erbij. Als ik dit lees wilt hij wel, maar weet hij inmiddels niet meer hoe, en heeft hij misschien niet eens meer een duidelijk doel voor ogen. Dit laatste is 1 van de belangrijkste dingen. Als je een doel kunt vast stellen kun je ergens naartoe werken. Heb je dat niet, dan doe je in feite maar wat. Mocht hij ervoor willen gaan zou ik het volgende doen:

1. Kies een concreet doel. (wel: van vetpercentage ..% naar vetpercentage ...%) (niet: ik wil afvallen/gespierder worden. Dit is niet concreet genoeg)
2. Bereken je dageljkse voedselinname
3. Kies een sport/oefening waar hij zich goed bij voelt. (zelfs met krachttraining kan de ene oefening de ander niet zijn.)
4. Geef minimaal (!!) een half jaar voor het proces
5. Maak before & after foto's
6. Geloof in jezelf en wees eerlijk tegen jezelf (heeft iets een week niet gewerkt, kun je opschrijven waarom niet en hoe je dat kan verbeteren)
7. Misschien kunnen jullie samen sporten en vindt hij daardoor ook meer zelfvertrouwen en meer plezier

Gelijk heeft ie, je kan beter onzekerheid van binnen aanpakken dan op uiterlijk vlak.

Gespierd zijn en/of veel met je uiterlijk bezig zijn heeft vaak met onzekerheid te maken, waar veel of bijna alle mensen op de sportschool last van hebben.

Ik ben ook onzeker over mijn uiterlijk :(

Elke keer als ik douche sta ik met me armen wijd omdat ik anders bang ben door het douche putje te zakken.

Terug
Naar boven