XXL Nutrition

Lunges: Wie doet ze en wie niet?

Ja, ik doe ze ook, vind ze t*ring zwaar en de dag nadat ik ze de eerste keer deed had ik me toch even mijn aan mijn reet, alsof ik door een paard was genomen ( zo stel ik em dat voor, niet gebaseerd op ervaringen voor alle geilige geinerds hier hier :p :p :p )

anyhow, great excercise

Doe ze regelmatig, maar niet altijd. Kan goed branden en flinke spierpijn geven. :D

Ik doe ze met plezier. Tenminste als ik nog eens ga trainen :D .

Voordelen :

- Je luie glutes aanspreken.
- Je spreekt ook je vastus medialis meer aan ('teardrop'). Eigenlijk niet zozeer belangrijk voor esthetische redenen, het is meer een erg belangrijke kop van je quads voor stabilisatie van je knieschijf.

Belangrijk is vooral dat je je afzet met je hiel, niet met je tippen. Want dan kan je knieproblemen net weer verergeren, en voor je stabiliteit is het ook niet echt een aanrader.

Ik ga ze voor het eerst in mijn trainingsschema inplannen nu ik wat meer voor functionele kracht ga.

Heb er wel 's eerder mee door de gym gewaggeld, het komt best op coordinatie aan met deze oefening, lijkt me daarom wel een goede compound.

De lunge rules man. Een hele goede oefening. Ik doe ze meestal met een halter, maar ik wil ze voor de afwisseling ook wel eens met dumbbells doen. Heerlijk om de benen mee af te maken. En er gaat geen lunge-sessie voorbij zonder een verschrikkelijke spierpijn in je ass de volgende dag. Je merkt ook dat je aan je conditie werkt met deze oefening.

Heb ze nog nooit gedaan, zijn ze zo goed dan? Houd het wel bij mijn squats!

Hoezo je houd het wel bij squats? dat komt een beetje over als: ik doe alleen squats en voor de rest hoefen er geen andere oefeningen bij....

Vaak is het beenschema van mensen dit:Squats-leggpress-leg curl-leg extension

Imo is het beter om na de leggpress (een leggpress die meer de nadruk legt op de quads) gewoon harde oefeningen zoals lunges en romanian deadlifts en dan eventueel nog met de leg curl/extension eroverheen.:)

Hebben jullie het dan over walking lunges of over statische.
walking lunges doe ik nooit, mijn partner wel (beter evenwicht).
Heb veel statische lunges ofwel split squat in de smith gedaan maar doe nu Bulgarian split squat en dat is met 1 voet op een bankje.
Momenteel ook net als Purple, aan step ups begonnen, wat feitelijk ook een soort lunge is als je het zo bekijkt.

Voel je echt wel in je billen!

Dat is dan vast ook de reden dat de lunge ondergewaardeerd is: het is een vrouwenoefening en dan 'lijkt' het makkelijk in de ogen van menige onwetende man. FORGETABOUTIT!

Vind het een overbodige oefening.
Meeste van jullie ook merk ik, want jullie doen hem bijna allemaal als afmaker (om de volgende dag lekker spierpijn te krijgen:().
Ik zelf zou dan een extra set squaten doen.

Ik heb btw een dag of 5 spierpijn, maar dat zegt allemaal niks imo.

ik heb ze wel eens gedaan, maar het levert me geen gevoel op in me knieen.

Goede oefening. Ik stop die ook altijd in m'n schema.

deze oefening zit standaard in mijn beenschema ik vind het een van de beste oefeningen die meerdere spieren samen aanpakken. niets is natuurlijk te vergelijken me squaten.maar na het squaten zijn de lunges mijn favoriete oefeningen.

Ik vind het een geweldige oefening, staat ook heel erg dicht bij de uitvallende beweging die ik moet doen bij het badmintonnen. In het begin is het evenwicht zoeken het lastigst, als badminton gebruik ik mijn linkse arm om evenwicht te bewaren maar tijdens het trainen met gewichten gaat dat niet.

Ik wissel deze steeds af met sqautten. vind persoonlijk wel dat je met lunges meer het achterbovenbeen + billen pakt als met squat. Sqaut vind ik meer een wat allround bovenbeen oefening.

juist!

als je specifiek je gluteus (met name je gluteus) en hamstrings wil pakken zijn lunges imo de beste massa-oefening.

ik heb ze een tijd lang gedaan en m'n reet is echt aanzienlijk gegroeigd door deze oefening.

allround is squat zeker superieur aan lunges

Deze 'breezerboy' doet ze ook; één keer per week, de andere dag gewoon squat. Met lunges heb je de boel wat meer in de hand als bij squats, kan je dieper gaan en train je ook meteen op je stabilisatie.

Absoluut zeker in combi met fullsquat is het een killer bv 2 x 88/88/88.

Eh, deze snap ik even niet helemaal..???

Ik doe lunges nu via de piramide training; (2x)10-8-6-8-10 keer met max twee dumbbells van 22 kg.

zou ik ook wel eens willen doen,hoeveel sets en herhaligen dan?

Nog maal een maal uitgevoert. De eerst keer is idd moeilijk om je evenwicht te vinden.

met hoeveel gewicht doen jullie ze dan

ben ze veel te laat gaan doen.

Terug
Naar boven