XXL Nutrition

Lunges: Wie doet ze en wie niet?

binnenkort doek een andere routine, kwestie van afwisseling, en dan steek ik de lunges erin... heerlijke oefening!

Statische lunges in de Smith zijn geen probleem om met gewicht te doen. Het zijn de vrije gewicht lunges die me de das omdoen. Die doe ik nu voorlopig even puur zonder enige vorm van fanatisme enkel en alleen om de techniek/balans te verbeteren.

Wel zo handig om even je ego opzij te zetten voor dit soort dingen.

Wil je gelijk al met gewichten aan de slag dan is een Smith helemaal geen gek idee. Of nog beter, als jouw sportschool die heeft, een apparaat voor shrugs waar je dan de statische lunges in doet.

LVSingleLegSplitSquat.gif

Ik doe ze niet. Vind het een klote oefening.

Eerst squaten, dan lunges..........in het verleden ook wel lunges heuvel op gedaan. Die zijn echt te ziek, de trainer die dat bedacht heeft verdient een nekschot, wat een marteling! Ik ga op geen enkel oefening zo kapot, kan dan echt ziek zijn van de spierpijn. Niet goed misschien, maar wel lekker. :D

Dat is zeker waar.. ik heb vorige week voor het eerst in zeer lange tijd echt aanzienlijke DOMS gehad na het doen van de statische lunges vanaf een bankje evenals de step ups, iets wat me bijna nooit overkomt. En dat zelfs voor een oefening zonder extra gewicht.

ik doe ze eigenlijk nooit, waarschijnlijk doordat ik de oefening niet zo goed ken & omdat ik met mijn andere oefeningen al genoeg doe ( ;) )

;)

Doe ze om de twee weken, in afwisseling met squatten. Voel men benen dan enorm branden omdat je ze zo traag moet doen om je evenwicht te behouden (doe de lunges met bar). Zaliggggggg

Dinsdag eerst wezen squatten, toen lunges en toen de legg-press. D8 dat ik dood ging, nog ff snel mijn kuiten en hamstrings op de fitplate gelegt en 1 minutje laten trillen, heerlijk het jeukt helemaal zoveel bloed als er dan doorheen stroomt en je hebt echt aanzienlijk minder spierpijn als wanneer je het niet doet. Dus heeft je sportschool ze probeer het is uit na je benentraining, echt een must :)

[Flauw-mode aan] Ik doe wel regelmatig lunches.[Flauw-mode uit]:cool:

heb nieuwe schema waar ze wel in staan. ik doe ze nu wel :)
eerste keer dat ik dat deed had ik 2 dagen spierpijn lol.
alleen die side lunges vind ik irri om te doen :(

Ik doe altijd lunges op de dag dat ik mijn benen train. ik doe een halter in me nek en stap met 1 been achteruit en dan herhaal ik (bijvoorbeeld) 10x hetzelfde been. volgens mij is dat beter dan om en om de hele tijd, of heb ik het fout?

Naar mijn mening in iedergeval een goede oefening!

nope, geen lunges.. wel [Link niet meer beschikbaar]

ik doe ook bulgarian squats, dan wel met dumbbells, echt een goede oefening. Ik zou ze wel met barbell willen doen maar als je dan op je bek gaat zonder powerrack lig je echt in de kreukels. Is ook echt functionele oefening die goede overdracht heeft naar andere sporten waar je veel moet rennen, en goed om liesblessures te voorkomen.

ik doe ze met dumbbells , voel hem echt altijd goed , zie bij ons ook weinig mensen die hem doen

Met wedstrijd voorberijding bijna onmisbaar

Je krijgt zo de lijnen.

Fred

ik probeer ze wel eens te doen. maar mun techniek zuigt zwaar volgens mij:S

Lunches vind ik ideaal in een superset met hacksquat.
Heerlijk, trainen tot je sterretjes ziet:angstig:

Terug
Naar boven