AndroidHealthClinic

Luuc's log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
hoe wil je gaan overloaden trouwens?

progressive overload, steeds wat zwaarder?

progressive overload, steeds wat zwaarder?

mijn vraag is dus of hij daar inderdaad een gedacht heeft en niet blijft steken bij de oefeningen setjes en herhalingen bij het maken van een schema maar hem ook zo in elkaar zet dat hij goed blijft overloaden :)

Vat je punt niet echt, als sets en herhalingen hetzelfde blijven kan je toch nog steeds gewicht verhogen? Dan is er toch ook progressive overload?

• Topic Starter Topic Starter
Voorlopig dus 10*10 of 8*10 voor grote spiergroepen, voor kleinere: 3*10 of 3*8, volgens mij kan ik hier (zoals erca zegt) het gewicht best verhogen.

Omdat ik met een UB/LB schema train, denk ik dat ik 1 training gebruik met die 10*10, etc...
De andere training ga ik eens wat strikter een piramide-training doen; om te kijken hoe dat bevalt.

Vat je punt niet echt, als sets en herhalingen hetzelfde blijven kan je toch nog steeds gewicht verhogen? Dan is er toch ook progressive overload?

okee op bankdrukken kun je steeds per 5 kilo verhogen [2x2,5 aan elke kant]

jij gaat mij niet verellen dat als je de eerste training gelijk tot of bijna tot failure gaat jij 6 weken lang 5 kilo op je bench kan leggen

dan kan iedereen powerlifter worden.

mijn vraag is hoe hij hier dus mee om gaat.

okee op bankdrukken kun je steeds per 5 kilo verhogen [2x2,5 aan elke kant]

jij gaat mij niet verellen dat als je de eerste training gelijk tot of bijna tot failure gaat jij 6 weken lang 5 kilo op je bench kan leggen

dan kan iedereen powerlifter worden.

mijn vraag is hoe hij hier dus mee om gaat.
ahja nu vat ik em :D

Idd, hoe zal je dit aanpakken luuc?

Voorlopig dus 10*10 of 8*10 voor grote spiergroepen, voor kleinere: 3*10 of 3*8, volgens mij kan ik hier (zoals erca zegt) het gewicht best verhogen.

Omdat ik met een UB/LB schema train, denk ik dat ik 1 training gebruik met die 10*10, etc...
De andere training ga ik eens wat strikter een piramide-training doen; om te kijken hoe dat bevalt.

:)

rnbflavour.. had jij niet hetzelfde? dat je na een tijdje bleef hanken op het gewicht en echt niet hoger kon? Je moet gewoon aardig laag beginnen..

rnbflavour.. had jij niet hetzelfde? dat je na een tijdje bleef hanken op het gewicht en echt niet hoger kon? Je moet gewoon aardig laag beginnen..

Een plateau dus; als ik op zo'n plateau zou komen zal ik afwisselen met reps/sets; maar voorlopig gebeurd dat niet. (Verwacht ik)

then you're ****ed

neej mijn probleem was dat ik een waveload schema gemaakt had maar het gevolg was dat de eerste training van de week te ligt was de yweede redelijk en de derde gewoon TE zwaar

ik begon ook lichter en ging steeds zwaarder dus de eerste 2 week ging et wel de 3de week ging het na 2 oefeningen niet meer doordat het gewoon teveel was

sindsdien ben ik zwaar tegen waveloading en zie ik meer iets in de DC style van overloaden

UB 1

Opwarmen.

Bench
1*9 (50) Wil dus 10*10 dus gewicht wat omlaag.
3*10 (45)
2*9 (45) 't wordt minder...
3*8 (45)
1*7 (45)

BOR (pronated)
10*10 (40)

Behind the neck press
1*10 (26) peanuts
1*8 (30) :o Iets te hoog gepakt
4*8 (28) Nog geprobeerd om er een paar uit te knijpen; niet gelukt.
1*7 (28) redelijk op (vooral triceps)
1*8 (26)
1*7 (26)

Barbell curl
3*10 (20) Eitje

Lying tricep extension
3*10 (15)

Fly's
1*10 (7 per dumbb.)

Ik nam op het begin vrij weinig tijd tussen m'n sets zodat ik redelijk snel moe werd; had effect op de rest van m'n training.
Ik voelde de pomp in m'n lats goed van het benchen bij BOR; dus volgende keer eerts BOR; kijken of er verschil is.

Is het (door die vermoeing) aan te raden om m'n training in 2en te splitsen; dus Bench, BOR en Press voor het eten en de rest erna?
En wat zou beter zijn?

Verder wel een goede training.:)

Net nog even towel chins voor het eerst geprobeerd; 1*11, 1*8 en 1*6.

M'n vingers erna even stijf; maar is me meegevallen.

nu elastiekjes uithalen en de vingerstrekkers ook trainen :thumbs:

ik zou de trainingen niet opsplitsen hoor.

als je te vermoeid bent zou ik er gewoon wat setjes van tss laten

Oké; laat die kleine k*t spieren maar zitten; ik ga over op 3 keer fullbody in de week; basic compounds worden de hoofdlijnen van m'n training met een hoog volume.
Massa en kracht zijn de doelen; 2 keer in de week kracht, ik keer massa.

Dan kijk ik wel of ik doorga met kracht of massa; maar het plan is de komende tijd veel kracht voor een leuke basis voor de latere massa.:)

Going to the dark side!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven