AndroidHealthClinic

Luuk's Log

Ja dat kan maar daar is ook vocht bij.

Als je dan een halve kilo afgevallen bent is eigenlijk zeer goed want dit wil zeggen dat je spiermassa aan het toenemen is terwijl je vet zakt.... Dat is net waar ik naartoe ben aan het werken ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hoe minder vet en hoe meer spier hoe beter!!

Ik heb altijd gezegd ik wel best op mijn huidige gewicht blijven maar dan VP van rond de 6% ;-)

Zo training weer gehad.
Maaltijd kan worden genuttigd en tis CL voetbal op tv.

Borst en buik vandaag:
Benchpress: Wu 30x30
werkset: 3x12x50kg

Incline dumbelll chest press:
3x12x18kg (per hand)

Dummbell Flyes:
12x10 12x10 15x10 (per hand)

Peckdeck:
12x54 12x61 18x61 (tot failure keer gedaan) ingewicht omhoog gegaan vergeleken bij vorige week.

Crunches: 6x12

Knee Raise: 3x12

Cardio zoals besproken ging weer stukken beter dan zondagochtend. Schijnbaar zit ik na een werkdag beter in mijn energie.

Qua eten geen rare dingen. Had vandaag kookles met de klas. We maakten chocolade koekjes en bruine bonen soep
(lekkere combi ;-) ) de koekjes heb ik kunnen afslaan maar ik kwam er niet onderuit om een klein bord bruine bonen soep te nuttigen die de leerlingen gemaakt hadden.
Dus ik heb lichtelijk gezondigd met een klein bordje bruine bonen soep.

Qua kracht merk ik dat t al beter ging dan vorige week. Benchpress en incline dumbellpress had ik vorige week met de laatste set moeite en moest ik na 8 reps even stoppen. Nu kon ik doorgaan tot 12. Misschien heb ik ook wel wat meer rust genomen tussen de sets in dat ik daardoor beter presteerde tijdens de set!!

Smorgens cardio is altijd kut :D

De training ging gewoon beter door de bonensoep! :p

Als je je lichaam voorziet van de juiste voeding (wat je nu doet) dan gaan de trainingen altijd vlotter gaan.
Hoe harder je traint hoe beter!

Rug en schouders getraind vandaag.

Deadlift: Wu 20x40kg
werksets: 12x60 12x70 12x80 ( weer wat omhoog gegaan qua gewicht)

Backrow: Wu 20x8kg
Werksets: 3x12x14kg

Seated cable row:
3x12x13 kg (gewicht iets omhoog)

Hyper extension:
Geskipt ik vind het een kutoefening en t heeft mijn inziens weinig zin deze ook te doen.

Milatary Pres:
Werksets: 3x12x30

Dumbel Side raise:
Werksets: 3x12x8

Upright Row:
Werksets: 3x12 x30 (geiwcht wat hoger dan vorige keer)

Rear Deltiod:
12x40kg 12x47kg 12x47 kg (ook wat omhoog)

Volgorde van de oefeningen moest wat anders vandaag ivm bezette oefeningen.

Met deadlift even hulp gevraagd om mijn rug holller te krijgen.
Dit was achteraf vrij makkelijk op te lossen. Mijn kont was te hoog. Die wat laten zakken en t ruggetje stond mooi stukje holler. Of t wat uitmaakte qua mogelijkheden van gewicht weet ik niet maar iig heb ik laatste set weer stukje hoger kunnen doen dan vorige week!!

Cardio ging prima.
Eten ook!!

Vandaag vroeg vrij ivm laatste dagje voor de vakantie (leve t onderwijs)
Dus vanmiddag naar de sportschool gegaan.
Benen gedaan omdat me dat op zondag slecht beviel.

Squats: WU 20x30 kg
werksets: 3x12x60kg

Calfraises:
3x12x90kg

Leg Curls: WU 20x6kg
Werksets: 3x12x11kg

Legpress 1 leg:
3x12x35kg per been

Legpress calfraise 1 leg:
3x12x65kg

Weer wat gewicht toegevoegd bij de oefeningen.
Ging een stuk beter dan de zondagochtendtraining!!

Cardio same old same old

Net de zondagochtend training gehad.
Armen gedaan en uiteraard cardio

Was korte training ivm tijd. (gym sluit 12 uur en mijn bed lag lekker)

Biceps bar: WU 20x15kg
werksets: 3x12x25

Biceps Dumbell: Wu 20x7kg
Werksets: 12x12 7x12 12x10
Was wat te enthousiast met de dumbells. 1e set ging nog wel daarna ging de verzuring hard!! (had wat meer gepakt dan vorige keer)

Triceps Rope: Wu 30x20
Werksets: 12x50 12x55 12x60 dat ging erg lekker
Benchpress small gripp:
3x12x40kg

Verder nog even de benchpress op max gewicht gedaan 10 reps voor de benen en 10 voor de calfs. En that was it!!

Verder vanmorgen weer gewogen. Kwam op 123.5. Das 200 gram lichter dan vorige week.
Echter zie ik in de spiegel wel dat mijn buik vermindert dus ik ga er vanuit dat er spiergroei plaatsvind waardoor mijn gewicht niet zakt!!

IIG heb ik t idee dat er goede progressie plaatsvind en daar gaat t om!!

Weeg je dinsdagmorgen nog eens en post het gewicht hier dan even.

Ik wil eigenlijk nog niet direct gaan schrappen/verminderen in je dieet want dan gaat het zwaar worden na een tijdje. Als je zelf al wat verbetering ziet in de spiegel is dit goed. Met dit voedingsschema ga je in het begin echt wal makkelijk spiermassa kunnen opbouwen. Zeker omdat dit eigenlijk je eerste keer is dat je een degelijk voedingsschema volgt en dan kan het snel gaan.

Je merkt ook dat je sterker word in de gym dus dat is ook al goed!

Ik zal mij morgenochtend nog een keer wegen.
Tevens ga ik dan even met een buiklint het centimeter omgang meten.
Lijkt mij toch ook een goede manier om te kijken of er centimeters afgaan?

Zeker ja!

Zojuist de meeting gedaan:

Gewicht: 123.5 (gelijk aan zondag)
Buikomvang: 114 centimeter
Borstomvang: 124 centimeter

En weet je hoeveel centimeter je vorige week had op de buik en borst?

Waarom eigenlijk een split schema en geen upper/lower velen zweren daarbij?

Nee geen idee hoeveel t vorige week was. Kwam eigenlijk gister pas op t idee om t te gaan meten.
Had dit beter 2 weken geleden kunnen doen maar helaas niet aangedacht!!

Je voelt dat ook aan je broeken als er centimeters afgaan ;)

Ik zie het vooral aan mijn buik.
De Blubberrand/2e buik die onder mijn shirt uitkwam word minder. Mijn buik word meer 1.
Dit klinkt misschien wat gek maar mensen met overgewicht en een dikke pens zullen wss wel weten wat ik bedoel.
Het is zeg maar het verschil dat je broek over je buik kan of er onder moet hangen.

Dan ben je inderdaad vet aan het verliezen terwijl er ook een toename is van spiermassa. Dus je voeding zit nu zeker goed. Ik verwacht dat binnenkort het hongergevoel wel zal toenemen.

Dat hongergevoel is er wel regelmatig hoor.

'sochtends en s middags gaat t wel maar na 1600 uur word t hongergevoel wel erg merkbaar.
Meestal komt dat nadat ik mijn rijst tonijn sla maaltijd op heb rond 15.30 dan eet ik om 18.00 weer
dan is er nog steeds hongergevoel. Dan trainen dan is t even weg maar vooral tijdens de cardio komt t dan weer.
Zodra ik dan thuis ben de after training maaltijd en dan kan ik er weer even tegenaan tot de ochtend!!
Gelukkig helpt het drinken van water wel tegen dit gevoel!!

Ligt ook beetje aan de indeling van mijn dag. Nu heb ik vakantie dus is mijn activiteit overdag een stuk lager omdat ik bezig ben met het maken van verslagen voor mijn opleiding die ik doe naast mijn werk.

Gister was mijn verstandskies eruit heb ik de hele dag wat lamlendig op de bank gehangen dan is t hongergevoel ook een stuk minder.

Dat hongergevoel is er wel regelmatig hoor.

'sochtends en s middags gaat t wel maar na 1600 uur word t hongergevoel wel erg merkbaar.
Meestal komt dat nadat ik mijn rijst tonijn sla maaltijd op heb rond 15.30 dan eet ik om 18.00 weer
dan is er nog steeds hongergevoel. Dan trainen dan is t even weg maar vooral tijdens de cardio komt t dan weer.
Zodra ik dan thuis ben de after training maaltijd en dan kan ik er weer even tegenaan tot de ochtend!!
Gelukkig helpt het drinken van water wel tegen dit gevoel!!

Dit hoor ik graag :D

Terug
Naar boven