Fitness Seller

Macrofitten naar droge 90KG

DL je express in je squat schoenen? Vind dat persoonlijk niet fijn met deadlifts.

Thanks! Heb hier heel veel aan!
Toch maar goed om een ander hiernaar te laten kijken.

Wel weer werk aan de winkel waar ik het liefst door ga met knallen maar voor lange termijn en eig alles veel beter.
Deze tips sla ik op, ga ik toepassen donderdag en dat filmpje ga ik kijken.

Ik zelf werk ook nog elke training aan techniek. Deadlift blijft een lastige oefening vind ik, omdat je zoveel cues moet gebruiken en je hele lichaam onder spanning staat.
Ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat met deze tips en hopelijk ook van anderen!

• Topic Starter Topic Starter
DL je express in je squat schoenen? Vind dat persoonlijk niet fijn met deadlifts.
Vind ik ook kut idd. Wilde vandaag proberen op sokken te deadliften maar ivm rug dus helemaal niet gedeadlift.
Volgende keer wel proberen.
Of neem jij speciaal andere schoenen mee die je dan aan doet?

Ik zelf werk ook nog elke training aan techniek. Deadlift blijft een lastige oefening vind ik, omdat je zoveel cues moet gebruiken en je hele lichaam onder spanning staat.
Ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat met deze tips en hopelijk ook van anderen!
Ben zelf ook benieuwd! Ga er in ieder geval zeker aan blijven werken ;)
af en toe een filmpje hier

Chuck Taylor schoenen worden in het algemeen aangeraden om mee te deadliften. Ik deadlift ook altijd met mijn adidas squatschoenen, ik moet daar ook maar eens mee kappen. Chuck Taylor's zijn vaak in de sale bij Zalando dacht ik zo.

Vind ik ook kut idd. Wilde vandaag proberen op sokken te deadliften maar ivm rug dus helemaal niet gedeadlift.
Volgende keer wel proberen.
Of neem jij speciaal andere schoenen mee die je dan aan doet?
Andersom, voor squatten neem ik speciaal andere schoenen mee.
Ik squat alleen in mijn squatschoenen en na het squatten gaan ze uit en doe ik mijn all stars weer aan. Dus leg extentions, lunges etc... allemaal in all stars.
Voor de rest ook alles (naast squatten) in mijn all stars, ook deadliften.

Chuck Taylor schoenen worden in het algemeen aangeraden om mee te deadliften. Ik deadlift ook altijd met mijn adidas squatschoenen, ik moet daar ook maar eens mee kappen. Chuck Taylor's zijn vaak in de sale bij Zalando dacht ik zo.

Ja daar zat ik laatst pas dus ook aan te denken :’)
Ben dan alleen wel zo dat ik die chuck taylors alleen voor een lage prijs wil hebben want zou ze echt alleen maar voor deadlift gebruiken.
Tot die tijd zo plat mogelijke schoenen maar.

Geloof dat @Jasenko ook met chuck taylors deadlift.
Bevalt dat goed? Veel verschil tov op sokken/ andere schoenen?

Training dinsdag uB
Bench Press 6-8 reps

20kgx10 60kgx10 95kgx8 DIKKE PRR 95x6 90x7 2e 95kg was niet echt tot de borst

Back Row 6-8
80x 8 3x zelfde als vorige week maar langere hold

Military Press 6-8
47,5 x 8 8 7
Kostte echt veel moeite. Misschien omdat ik zo hard ben gegaan op de bench.

Latty Pully PL 8-10
130x8 8 7 haalde target dus niet maar probeerde hem wel echt goed te voelen wat lukte. (Voel hem nu nog )

Triceps rope pulldown 8-10
Eerste keer sinds lange tijd 32,5x8 8 pittig!
(Spier)pijn tricep blijft laatste tijd ook langste aan dus wellicht kleine ob.

Reden van nu even tricep ext vervangen door rope en vrijdag wil ik dippen

Bicep Curl 8-10
24x9 laatste met hulp 22x8 kapot zwaar

Calf raise standing dumbbell 8–10
24x9 9 9 lekker goede hold iets zwaarder dan vorige week

Calf raise seated smith machine 8-10

90x 10 10 10 lekker. Kan hier toch goed holden bovenin en relatief zwaar pakken.. voel alleen wel de wreef van mn voet dan flink.. enig idee hoe dit beter kan?

Side raise 8-10
10x10kg 9x10 8x10kg

Al met al lekkere training!

Overdag tentamen daarom lui met voeding en als een gek bij moeten eten om aan mn kcals te komen.
Daarom mac maar eig had 10 oliebollen ook wel gekund :)

hwUd8hp_d.jpg

Zo wat ik lees moet je wel voor de all stars classic gaan en niet de 2.0 variant. (die is schijnbaar niet zo plat/hard als de classic variant). Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuw paar. Als ik een aanbieding spot, roep ik wel even :D
Op converse.nl krijg je sowieso 15% korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief en dan kom je op ~55 euro uit voor een paar.

Laatst bewerkt:
Zo wat ik lees moet je wel voor de all stars classic gaan en niet de 2.0 variant. (die is schijnbaar niet zo plat/hard als de classic variant). Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuw paar. Als ik een aanbieding spot, roep ik wel even :D
Op converse.nl krijg je sowieso 15% korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief en dan kom je op ~55 euro uit voor een paar.

Hmm good to know!
Ja laat maar weten.

Ik ben best gierig wat dit betreft want geef liever geld uit aan schoenen die ik casual draag. Dan deadlift ik tot die tijd nog liever op sokken. Volgensmij doet @Basma dit ook?

Vandaag lower body training gehad.
Had weinig tijd want er kwam een aantal persoonlijke dingen tussen. Daarom laag volume.

Al met al wel pr gezet met squats.

Squat zonder belt
20x15 60x10 107,5x7 107,5x6 102,5x8

Deadlift
20x10 100x6 100x6 100x6

Deadlift op sokken. Voelde lekker! Blijvertje. Wel rode vlekken op mn sokken. Barbell schaaft iedere week langs hetzelfde wondje :o

Merk wel dat mn hielen loskomen.. moet dus gecontroleerder next time!

Kan je geen voetbalsokken of andere hoge sokken dragen?

Trek jij je schenen ook al open? :roflol: Ik Squat zelf nu bijna altijd op skisokken, dan kan dat wondje eindelijk eens helen.

Lekkere squat man!

Training van gisteren

Upper VR:

Incline 3-4 x 6-8
20kgx15 wup
80x7 zwaar? Wtf vorige week 80 8x
80x7 iets sneller omhoog niet helemaal clean
80x5,5 maar matige uitvoering

Misschien volgende keer betere warming up pakken?

Pull-up 3-4 x 6-8 grip wel iets smaller
10x12kg pr
6x12kg+2xbw iets breder
5x12+3xbw
Ging echt lekker maar volgende keer weer bredere grip pakken. Bredere grip voelde beter op mn lats. Helaas bezet deze x..

DB Bench 2-3 x 8-10
40x9 pr 40x6 laatste had ik moeten droppen in weight.. maar die pr was zo lekker om te pakken:D

Dumbbell row 8-10 2X
34x10 pr 34x9
Weer een pr lekker hoorr

Tricep dips 10-12 lekker smal
12xbw 12xbw vanaf volgende week extra gewicht erbij pakken

Barbell Curl 2-3 x 10-12
skipped 45x8+2 swing45x 6+2 swing

45 degree incline row
10x6 kg 4 setjes eerste keer proberen.
Voelde hem enorm goed in mijn posterior deltoid en minder in mijn lateral deltoid. Had gehoopt hem meer in mijn lateral deltoid te voelen. Kan ook zijn dat posterior detoid achterloopt gezien ik die 2/3 jaar niet geisoleerd heb.

Hierna nog dropsetje gedaan cable rope pull voor bicep. Vandaag even thuis met bodyweight kuiten trainen

Hebben jullie ervaring met 45 degree incline row? Tips uitvoering? Ben hier benieuwd naar!

Totaal geen opwarming gedaan behalve die 20 kg? :P

Retorische vraag :o

Terug
Naar boven