MuscleMeat

Madness Bulking Phase

• Topic Starter Topic Starter
Maandag: 23-09-13

Squat: 5x5x130kg
Lunges: 4x8x75kg
Standing calf raises: 3x12(2)x75kg
Stiffed-leg deadlift: 3x8x120kg
Seated calf raises: 3x12(2)x72kg
Leg press: 3x dropset 3-5-7-9xmax(182)+10kg

Deload week heeft me zeer goed gedaan, alles ging een stuk gemakkelijker en we komen bijna bij de prs, kan niet wachten!

Eerste meting
79.7 kg

Vorige week 16-09-13
80.0 kg

Week resultaat: +0,3 kg

Vandaag 24-09-13 derde week
80.2 kg

Week resultaat: +0,2 kg

Clean bulk gaat nog steeds de goeie kant op.

Lekkere rustdag maaltijd: Pompoensoep met zoete aardappel

image.jpg

Woensdag: 25-0-13

Bench press: 1x5x90 2x4x90 2x3x90
close grip press: 2x8x57,5kg & 2x6
Shoulder press: 2x8x24kg 2x7x24
Pull ups: 4x8
20x21kg 15x24 10x32 d-rows

Ss set:
DB curls 4x8x10
Back pull 3x12x26kg

Lateral raises: 2x11kg dropset 3-5-7-9x11/7/5/4
Incline flies: 2x8x16 1x12x10

Deload week heeft geen wonderen gedaan aan upperbody, iemand nog tips om me bench te verhogen? Ik ga deze week dagelijks 100-200 kcals meer eten en zal volgende week 3x5x90kg proberen. Met rug met name Pull ups en rows waren wel duidelijk vooruit gegaan, volgende week zelfs met gewicht pull ups doen. Maar borst... Schouder leed er ook onder.. Need help.

Wel een heerlijke post workout maaltijd genuttigd: high carb/protein low fat

Pancake FUN:350g rijstmeel, 1ei, 0,6l rijstmelk, cacoa poeder, kokos, stevia, kaneel, appel, goji bessen & honing

Vervolgens 400g kip met curry saus

Was genieten maar wel nog steeds misselijk :p

image.jpg

Pancakes!

image.jpg

Fuuuu ik krijg honger van je meals bro :P

Donderdag: 27-09-13
Feeling ****ed up soar

Touwtje springen 3min

100 reps shrugs front and back 50/50
1x12x34kg back & front
80 reps forearm 40 up and down:
1x12x30kg down 1x12x22,5kg up

decline bench up 50reps: 1x12xbw+10kg
Leg raises: 40 reps superset met planking 60 reps up & down

Hiit: 8x1min touwtje springen & 8x30sec rust

Even wat nieuws uitgeprobeerd, touwtje springen moet ik een stuk beter gaan kunnen :p verder prima training! Spierpijn is ook wat minder gelukkig.

Heerlijke post meal: Tuna pancake paradise
Zoete aardappel, tonijn, uitje/sjalotje, knoflook & peper
Topping is van die speciale honing ketchup van heinz, goddelijk!

image.jpg

Holy shit die pancake, pas me het recept :D

Sterke workouts overigens. Kracht gaat goed vooruit, of niet?

Een tijdje incline benchpress doen, ook vooraan je training heeft mijn bench goed gedaan. In combinatie met hoge en lage repdagen. Succes!

---------- Post toegevoegd 26 September 2013 om 19:29 ----------

En dan incline (30 graden) in plaats ban. Niet en.

Samen met wat full ROM skullcrushers ernaast.

Holy shit die pancake, pas me het recept :D

Sterke workouts overigens. Kracht gaat goed vooruit, of niet?
Het recept is als volgt:
Wat ik deed was 600g zoete aardappel in kleine stukken snijden en vervolgens 10 min in de magnetron doen.
Snij de uitjes heel klein, vervolgens stamp je de aardappelen helemaal fijn en voeg je de uien erbij plus specerijen en 1 blik tonijn. Een ei erbij en wat meel (ik had boekweit) dit alles samen mengen en dan vervolgens rondjes uitmaken en op een pan met deksel gooien, ze zijn niet heel stevig maar als je ze niet al te groot maakt werkt het heel goed. Vervolgens topping naar keuze, ketchup die ik had was heel erg lekker maar bijvoorbeeld oosters werkt ook goed zoals ketjap manis.

Ja me kracht gaat zeker vooruit feeling bull strong maar borst en bench is en blijft toch een zwakkere plek. Merk dat me rug flink vooruit gaat. Maybe zijn me aantal reps gewoon niet genoeg voor een goeie borst/bench ontwikkeling (5x5 en 2x4x8 over 1 week genomen) totaal aan borst..

---------- Post toegevoegd 26 September 2013 om 20:10 ----------

Een tijdje incline benchpress doen, ook vooraan je training heeft mijn bench goed gedaan. In combinatie met hoge en lage repdagen. Succes!

---------- Post toegevoegd 26 September 2013 om 19:29 ----------

En dan incline (30 graden) in plaats ban. Niet en.

Samen met wat full ROM skullcrushers ernaast.
Hey man,

Bedankt voor je reactie allereerst!

Incline dumbell rows doe ik op me tweede UB dag, 4x8 misschien is dit wat te laag in reps en ook maar 1x per week. Ik zal een barbel incline toevoegen op UB dag 1 en dan weg met de barbell close grip press en vervangen voor skullcrushers. Dit zal ik dan wel na de 5x5 bench press moeten doen, maar ik zal dan wel me rust nemen tussen die twee oefeningen (neem verder ook 1-2 min rust per set voor die 5x5). Daarnaast maak ik die barbell incline high rep; 3x12/15?

Zaterdag: 28-09-13

Deadlift: 1x8x70 1x6x120 2x5x170grip fail
Front squat: 4x8x70kg
Seated calf raises 2x50: 1x12x27.5 (50)x2
Leg curl: 4x8x77kg
Leg extension: 4x8x59kg
1legged leg press :3x12(2)x93,5kg

Deadlift was zonde, me rug redde het wel maar m'n grip zat er niet goed bij. Grip fail bij de derde rep, volgende week opnieuw proberen. Voor de rest een prima lowerbody day gehad.

Zondag: 29-09-13

Overhead press: 5x5x55kg dacht dus dat ik 57,5kg deed..
Incline 2x8x34 1x7x34 1x6x34 + 6x18
Dips: 4x12xbw+7,5kg
Chin-ups: 4x8 volgende week met gewicht
Shrugs 100reps: 33xfront/back/middle x 60kg
Pendlay row: 4x8x62,5kg
Bb Row: 3x12x35kg

Teleurgesteld in de overhead press.. Na 1 set gedaan te hebben hoor ik dat de barbell geen 20kg weegt maar 17,5.. Weg was me focus en de gedachte dat ik een nieuwe pr zou halen. Volgende week herstellen en die pr halen!

Conclusie van de deload week: deed tot dusver alleen goed aan rug, benen en armen, schouders en borst blijven haken op hetzelfde.

Maandag: 30-09-13

Squat 3x5x135 met assist
Romanian deadlift 50reps: 1x14x70kg
Front squat 50reps: 1x12x60
Dumbell walking 50 reps: 1x12x22,5kg
Leg press 50 reps: 1x12x187kg

Abs 2x75 twists staan en zittend

Max 30sec rest, kelei schema gevolgd.

Ik loop een beetje vast in kracht overal, ik ga wat lager in gewicht gevolgd met hogere rep ranges.

Me cake stond thuis op me te wachten en oh man wat is hij goddelijk, thnx bro!

image.jpg

Vorige week: 80.2

Vandaag: 82

Week resultaat: +1,8kg

Dit zal voornamelijk vocht zijn, maar het gaat de goeie kant op

Hey man,

Bedankt voor je reactie allereerst!

Incline dumbell rows doe ik op me tweede UB dag, 4x8 misschien is dit wat te laag in reps en ook maar 1x per week. Ik zal een barbel incline toevoegen op UB dag 1 en dan weg met de barbell close grip press en vervangen voor skullcrushers. Dit zal ik dan wel na de 5x5 bench press moeten doen, maar ik zal dan wel me rust nemen tussen die twee oefeningen (neem verder ook 1-2 min rust per set voor die 5x5). Daarnaast maak ik die barbell incline high rep; 3x12/15?

Je bedoelt zeker press bij het dikgedrukte?

4x8 vind ik een beetje te simpel. Ik zou het opsplitsen in 2 sets van 3-6 reps; 2 sets van 6-12 reps en eventueel nog ergens hier achter één keer een set van 15-20 reps. Zo doe ik dat trouwens meestal door de week heen met verschillende repranges.

Als je verder nog vragen hebt dan laat je het maar even weten in mijn log of hier ;)

Succes

Je bedoelt zeker press bij het dikgedrukte?

4x8 vind ik een beetje te simpel. Ik zou het opsplitsen in 2 sets van 3-6 reps; 2 sets van 6-12 reps en eventueel nog ergens hier achter één keer een set van 15-20 reps. Zo doe ik dat trouwens meestal door de week heen met verschillende repranges.

Als je verder nog vragen hebt dan laat je het maar even weten in mijn log of hier ;)

Succes
ja klopt, typ foutje.

Ik ga het helemaal omschoppen dit schema wat ik nu doe, en volledig focussen op massa aankomende 3-4 maanden. Ik ga het schema van Kelei is proberen en naar behoefte invullen, heb al een paar oefeningen gedaan op zijn manier en het bevalt me erg goed. Ik ga vandaag D1 doen van het Kelei schema en zo doorgaan.

Ik ga je log volgen staan veel interessante dingen in :)

Succes ook!

Thanks!

Succes met de training van Kelei! Die staat ook nog op mijn to-do lijstje. Maar eerst een een paar cycles HST.

Heb nu twee trainingen van het schema van Kelei gevolg; D1&D2 deze gingen mij goed af op 50 reps per oefening. Ik ben benieuwd naar dit massa schema en zal daarom deze week even wat foto's maken van me huidige shape en dan over een maand of 3 weer nieuwe foto's. Vervolgens zal ik besluiten of ik verder ga of wat ga cutten maar dan niet doormiddel van een echte cut maar een slow recomp waarbij ik mijn gewicht hetzelfde wil houden maar VP langzaam wil doen dalen.

De trainingen zal ik ook posten maar zijn niet heel interessant aangezien ik de standaard oefeningen zal aanhouden in het begin en maar 1 set laat zien, namelijk mijn 10MR. Ik probeer de log leuk te houden!

Terug
Naar boven