Fitness Seller

Mark VS Gravity! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Laatste pr training:

bor 3x8 70 kg PR!
military press 1x65 kg PR! (fail @ 70)
cgbp 1x6 2x7 70 kg PR!
barbell curl 1x6 50 kg PR!

Na de eerste set bor kreeg ik spontaan spierpijn/kramp in mijn lats, heeft de training dus ook beinvloed. Maar als nog een prima training :).

Vanaf volgende week weer wat omhoog met de reps, heb mijn centraal zenuwstelsel waarschijnlijk compleet gesloopt deze week :D.
 
Nog even de progressie van de 5 weken rippetoe:

Oefening voor > na

Squat 3x5 80 kg > 2x100 kg
Deadlift 5x120 kg > 1x150 kg
Bench 2x5 80 kg > 2x 90 kg
Bor 5x60 kg > 3x8 70 kg
mil. Press 1x5 50 kg > 1 x 65 kg

Bodyweight 89 kg > 92 kg

Overige pr's deze week:

cgbp 2x7 70 kg
dumbbell row 12x42.5 kg
Barbell curl 5x50 kg

Ik ben trots op mezelf :).
 
Laatst bewerkt:
Bij deze mijn voedingsschema voor de cut, vanaf morgen zal ik eraan moeten geloven.
 

Bijlagen

  • cutschema.doc
    51,5 KB · Weergaven: 36
bor 3x8 70 kg PR!
military press 1x65 kg PR! (fail @ 70)
cgbp 1x6 2x7 70 kg PR!
barbell curl 1x6 50 kg PR!


Wut??? op elke oefeningen een PR?!?!?! :D

Top! :thumbs:

Bij deze mijn voedingsschema voor de cut, vanaf morgen zal ik eraan moeten geloven.

/edit: dacht dat je totaal 1900kcals binnen kreeg, maar je krijgt 1900kcals uit kh's en totaal 3750 :D

Ik mis eigenlijk eieren, vis, groente en iets van plantaardige olie (olijfolie bvb) in je schema. Je ontbijt zou ook iets groter mogen, dat is samen met je post workout maaltijd de belangrijkste maaltijd van de dag. Verders ziet het er keurig uit.. lekker basic zoals het hoort :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Wut??? op elke oefeningen een PR?!?!?! :D

Top! :thumbs:

Als je iets doet moet het goed doen he :D.

Ik mis eigenlijk eieren, vis, groente en iets van plantaardige olie (olijfolie bvb) in je schema. Je ontbijt zou ook iets groter mogen, dat is samen met je post workout maaltijd de belangrijkste maaltijd van de dag. Verders ziet het er keurig uit.. lekker basic zoals het hoort :thumbs:

Het schema is meer een gemiddelde dag, dan een precies schema (ik eet niet iedere dag hetzelfde natuurlijk). Zo gaan er bijvoorbeeld iedere week gaan ook nog 12 eieren doorheen.
De maaltijd @ 18.00 is variabel, heb nu een standaard rijst met kip maaltijd genomen, maar het kan bijv. ook zomaar een flink bord spinazie met karbonade zijn.
Het ontbijt tjsa, ik krijg 's morgen helaas echt weinig naar binnen. Als ik 's morgens veel eet krijg ik ook meestal last van mijn darmen ???. Vis lust ik niet :o.

Thanks voor het commentaar :).
 
De maaltijd @ 18.00 is variabel, heb nu een standaard rijst met kip maaltijd genomen, maar het kan bijv. ook zomaar een flink bord spinazie met karbonade zijn.

Ik heb ook niet veel te zeggen over de avondmaaltijd, maar dat maakt niet uit zolang het maar gezond is. Maaruh, meestal wel groente dus?

Het ontbijt tjsa, ik krijg 's morgen helaas echt weinig naar binnen. Als ik 's morgens veel eet krijg ik ook meestal last van mijn darmen ???.

Aj aj aj Markie, ik zal wel niet de eerste zijn die het zegt, maar heb je wel eens geprobeerd je hele ontbijt vloeibaar te maken? Dat werkt erg snel en makkelijk weg. Ook hoeft dat niet zoveel verteerd meer te worden als vaste voeding dus hoeven je darmen minder hard te werken. Je kunt natuurlijk eens een bepaalde hoeveelheid havermout / Brinta met melk in de blender gooien en dat in een paar slokken achterover slaan ;)

Vis lust ik niet :o.

Wel eens verse vis (bvb zalm) van de markt gehaald? of heb je enkel vis uit blik geprobeerd :p

Vis uit blik is erg wennen, maar verse vis is gewoon lekkah :meal:

Thanks voor het commentaar :).

:thumbs:
 
-Qua groente zit het volgens mij wel goed inderdaad.
-Vloeibaar ontbijt gaat inderdaad beter, gebruik nu ook wel eens rice and protein bij het ontbijt. Wat raad je voor ontbijt aan dan? Nu is dat dus: 60 gram brinta, 200 ml melk, 40 gram whey, 300 ml melk (zie dat ik deze vergeten ben in het schema).
- Heb al heel wat verschillende soorten vis geprobeerd, zowel vers als uit blik. Maar vind het helaas echt niet lekker. Houdt gelukkig wel erg veel van vlees :), en mijn vetten haal ik vooral uit noten. Jammer voor de variatie, maar het is niet anders.
 
-Qua groente zit het volgens mij wel goed inderdaad.

:thumbs:

-Vloeibaar ontbijt gaat inderdaad beter, gebruik nu ook wel eens rice and protein bij het ontbijt. Wat raad je voor ontbijt aan dan? Nu is dat dus: 60 gram brinta, 200 ml melk, 40 gram whey, 300 ml melk (zie dat ik deze vergeten ben in het schema).

Brinta zuigt snel vol en word dan vrij dik, wat je ook kunt doen is 100gr havermout met een halve liter melk en eventueel wat fruit in de blender gooien. Gewoon lekker een minuutje laten draaien en het is zo vloeibaar als water.. heb je in 1 minuut 650 kcals weg gedronken :thumbup:

Rice en protein is ook goed hoor, maakt geen wezenlijk verschil zolang je maar kh's en eiwitten binnen krijgt!


- Heb al heel wat verschillende soorten vis geprobeerd, zowel vers als uit blik. Maar vind het helaas echt niet lekker. Houdt gelukkig wel erg veel van vlees :), en mijn vetten haal ik vooral uit noten. Jammer voor de variatie, maar het is niet anders.

Veel biefstuk voor Mark dus :D
 
Zal binnenkort eens wat havermout kopen, thanks for the tip :). Rice and protein is ook een aanrader trouwens, als je dat nog niet geprobeerd had.
 
Havermout FTW :D
 
Zal binnenkort eens wat havermout kopen, thanks for the tip :). Rice and protein is ook een aanrader trouwens, als je dat nog niet geprobeerd had.

+1 R&P is echt de bom!!
 
:hedbang:

Voor de verandering nog maar eens een nieuw schema, was niet zo kapot van ub/lb.
 

Bijlagen

  • splitschema.doc
    12 KB · Weergaven: 34
:hedbang:

Voor de verandering nog maar eens een nieuw schema, was niet zo kapot van ub/lb. Bekijk bijlage 13238

Ziet er goed uit Markie, alleen zou ik DB flys en incline DB press omdraaien. Isolatie oefeningen zijn meer uitputting en finetuning van je spier, voor de meeste massa moet je voor compounds gaan. Als je deze omdraait zul je zwaar kunnen DB pressen, en dat is imo functioneler voor massa :thumbs:

Goodmornings ben ik ook niet zo'n fan van, maar dat is persoonlijk, als jij die lekker uit kan voeren zou ik zeggen: doen!
 
De oefeningen voor borst zal ik dan eens een keer andersom proberen, mijn gedachte hier achter was dat triceps en schouders even rust krijgen tussen de presses door.Maar jouw redenatie maakt ook wel sense. Thanks voor de bijdrage :kiss:

Met goodmornings heb ik persoonlijk totaal geen problemen, heerlijke "isolatie" (hoewel dat natuurlijk niet echt klopt) voor onderrug. Wat voor onderrug oefeningen pak jij nog meer dan?
 
Laatst bewerkt:
Met goodmornings heb ik persoonlijk totaal geen problemen, heerlijke "isolatie" (hoewel dat natuurlijk niet echt klopt) voor onderrug. Wat voor onderrug oefeningen pak jij nog meer dan?

Je pakt nu 2 oefeningen voor je bovenrug, en 2 voor je onderrug terwijl je bovenrug (musculus latissimus dorsi) een veel grotere spiergroep is (grootste spier in je lichaam zelfs). Als je zwaar deadlift hoef je naar mijn mening niet nog een onderrug oefening te doen, persoonlijk zou ik er een bovenrug oefening bij nemen :thumbs:
 
Mmm dan denk ik dat ik eindelijk eens seated row in mijn schema ga verwerken, die kan je heerlijk doen met het pully systeem dat henk voor me in elkaar gelast heeft.
 
Net borst getraind:

bench 2x6 80 kg
incline dumbbell press 2x6 32.5 kg
fly's 2x10 17.5 kg 1x6 22.5 kg (2 sets super strict, laatste helaas een stuk minder)

Moest eigenlijk nog een military press doen, maar dat zat er echt niet meer in (had al moeite met de opwarming @ 40kg :o).
Mijn uithoudingsvermogen is echt dramatisch op het moment, de eerste 4 reps gaan soepel en daarna is het echt afzien. Het feit dat ik net ben begonnen met cutten helpt ook niet mee natuurlijk.

Verstelbare dumbbells zijn ook een stuk lastiger in positie te brengen dan de vaste dumbbells uit de sportschool. Door de uitstekende delen kun je ze wat moeilijker omhoog gooien met je benen.

Wel weer lekker om split te trainen trouwens, eindelijk weer eens mijn borst volledig kunnen uitputten. Dat wordt morgen afzien :rocker:!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven