XXL Nutrition

Maximum 1 uur trainen wel realistisch?

tclaesse

Cool Novice
Waardering
0
Op dit forum heb ik gelezen dat velen streven naar een maximum van 1 uur per training? Ik stel me evenwel de vraag of dit wel altijd realistisch overkomt? Piramidetraining (10-8-8-6-6) volgens splitsysteem in combinatie met (slechts) 2 oefeningen/spiergroep en rustpauze van 45 seconden tussen de sets. Volgens mij kan je dan nooit binnen het uur je training afwerken en kom je al snel tegen het anderhalve uur.
Voorbeeld : Armen en rug train ik meestal samen:

Barbell Curl : 10-8-8-6-6
Dumbbell of Hammer Curl : 10-8-8-6-6

French Lying Barbell : 10-8-8-6-6
One Arm dumbbell extensions : 10-8-8-6-6

Barbell Rowing : 10-8-8-6-6
One Arm Rowing : 10-8-8-6-6

Reverse Curl : 12-10-10-8-8
Wrist Curl :12-10-10-8-8

Deze armtraining houdt dus slechts rekening met 2 oef/spiergroep. Het lijkt me dus echt niet realistisch dat je steeds binnen het uur een training kan afwerken. Rust tussen de sets is ook tot het minimum beperkt, zodus... Reacties altijd welkom!

40 sets .. tuurlijk doe je dat niet binnen een uur..

maar ik doe meestal 20-25 sets en dat is zeker wel te doen in een uur/ 5 kwartier..

40 setjes is ook wel erg veel in een training, 3 spiergroepen ook. wat is je dagindeling van je split?

• Topic Starter Topic Starter
Maandag :
Nek, Schouders, Trapezius, delta's

Dinsdag :
Biceps, Triceps, Rug, Voorarmen

Woensdag : Rust

Donderdag : Benen, Borst, Buik

Vrijdag- zie maandag
Zaterdag- zie dinsdag
Zondag - zie donderdag

Op deze manier kan elke spier minimum 48 uur rusten en train ik nooit twee spiergroepen 2 dagen achter elkaar.

schouders de dag na borst.. oei..

het kan wel.. maar voor mij is het in ieder geval 'not done'

Je doet naar mijn mening veel te veel sets. En dan zelfs spiergroepen 2x per week. Mijn advies: probeer eens minder sets te doen, of train een spiergroep maar 1x per week. Mocht je hierdoor harder gaan groeien is dat een teken dat trainen volgens het schema dat je nu hanteert zorgt voor overtraining.

Training van 1 uur haal ik meestal ook niet.
Toch wel 1,5 uur (als er niet teveel van dat jonge grut de toestellen e.d. bezet houdt om te kletsen)......

trainen mag imo best langer duren dan een uur, train zelf meestal 1,5 uur.

Had er al een keer een topic over geopend op Fortifiediron.

Een van de responsen was dit:

i've been training for 2+ hours per session now for 1 year and i've made my best gains off of it. Those studies were they show cortisol increasing were

1) in a fasted, or a state that we would consider food deprived in many cases (we tend to eat a shitload and cortisol release is very low in the fed state)

2) these studies used exercise that was continuous at 70-80% of VO2 max. Weightlifting is not continuous or vigorous in that manner and the metabolic changes to that occur during a weight lifting session are quite different than that of a typical "exercise" session.

-Layne

Mijn ervaringen zijn ook zo. Imo te veel verschillende mensen en te veel verschillende trainingsmethoden om een klok op testosteron en cortisol te zetten.

heh ja de socializing figuren :D hele dag maar zitten en lullen op die apparaten en bankjes :"D .. het zou verboden moeten worden! .

Ontopic: Ik train meestal binnen het uur kracht. Gewoon niet lullen en doorwerken dan blijft het tot een minimale tijd beperkt

zo gaat mijn training

maandag : borst 4 sets 4 oef / biceps 4 sets 3 oef
dinsdag : rug " " / triceps " "
woensdag : schouders 4 sets 3 oef / traps 4 sets 3 oef/ kuiten 1 oef(in superset veel gewicht,laag gewicht)
donderdag : benen 5 oef 4 sets

vrijdag rust

zaterdag cyclus herhalen

zo train je elke spiergroep om de 5 dagen en zal je minder vlug overtrainen ook luklt het perfect om binnen het uur klaar te zijn meestal doe ik er maar 45 tot 50 minuten over...bekijk het eens...

@maurice86:
Punt 1 heb ik ooit gelezen van Adema, punt 2 zag ik zelf in toen men mij ooit iets wou bewijzen ivm cortisol. Dat onderzoek ging over mensen laten fietsen ofzo...
Nu jij met dat stukje tekst aankomt, heb ik weer iets meer bewijs voor m'n eigen ideeën rond cortisol.

Ik train normaal gezien ook +-2 uur. Moet ook wel als je oly lifts doet.

ik zou niet je nek gaan trainen :S wat hebje eraan en is ook nog eens gevaarlijk

maurice86 zei:
trainen mag imo best langer duren dan een uur, train zelf meestal 1,5 uur.

Had er al een keer een topic over geopend op Fortifiediron.

Een van de responsen was dit:

i've been training for 2+ hours per session now for 1 year and i've made my best gains off of it. Those studies were they show cortisol increasing were

1) in a fasted, or a state that we would consider food deprived in many cases (we tend to eat a shitload and cortisol release is very low in the fed state)

2) these studies used exercise that was continuous at 70-80% of VO2 max. Weightlifting is not continuous or vigorous in that manner and the metabolic changes to that occur during a weight lifting session are quite different than that of a typical "exercise" session.

-Layne

Mijn ervaringen zijn ook zo. Imo te veel verschillende mensen en te veel verschillende trainingsmethoden om een klok op testosteron en cortisol te zetten.

true :thumbs:

met 10-15 sets per training hou ik het zeker wel binnen een uur.
Of dat genoeg sets zijn? Als je hard genoeg traint zeker wel:)

wie zegt er eigenlijk dat je maximum 1uur mag trainen? t wordt steeds korter

Mugje zei:
met 10-15 sets per training hou ik het zeker wel binnen een uur.
Of dat genoeg sets zijn? Als je hard genoeg traint zeker wel:)
:stupid:

full-body 15 sets duurt ongeveer 50 min. incl. warming-up.

Ik doe HST: fullbody binnen een uur, alles 2 setjes.

Ik zit ook eerder tegen de anderhalf uur per sessie aan.

Die 45-60 mins ivm cortisol zou ook vooral te maken hebben met de verhouding workload-duratie, wat concreet betekent dat je als je maar zeer kort rust tussen sets je idd niet veel langer dan een uur moet gaan trainen of je cortisolniveaus gaan stijgen maar voor diegenen die 2-3 mins of langer rusten tussen sets (en dus een andere workload-duratie verhouding hebben) kan het zeker geen kwaad om langer te trainen.

Terug
Naar boven