XXL Nutrition

Maximum 1 uur trainen wel realistisch?

Ik hou zelf maximaal 5 kwartier aan voor een training.

Doe HIT! Fullbody in 30min! :D

3XL zei:
Als je pas stopt als de geur te extreem word dan stop je veel te laat.

Is normaal gesproken alleen van toepassing bij de rug training, bij veel herhalingen dumbbell rows en shrugs (dumbbells tot 30 kilo :mad:). Dit zijn dan ook de laatste sets.

Gewoonlijk binnen het uur klaar.

3XL zei:
Als je pas stopt als de geur te extreem word dan stop je veel te laat.

Ik heb dat ook soms maar drink voor en tijdens de traning BCAA-mixje en ik weet bijna zeker dat dat is wat zorgt voor die amoniakgeur. Het zijn 100% niet mijn spieren die ik aan het verbranden ben. :cool:

Smoothmold zei:
Ik heb dat ook soms maar drink voor en tijdens de traning BCAA-mixje en ik weet bijna zeker dat dat is wat zorgt voor die amoniakgeur. Het zijn 100% niet mijn spieren die ik aan het verbranden ben. :cool:

Whey 10 min voor training en 1 uur voor training een grote warme maaltijd met iig tonijn. Dus denk dat ik geen onnodige cellen om zeep help voor energie.

BCAA's zullen snel aan de beurt zijn als brandstof, maar een weishake doet er ca 2 uur over om voldoende hoge bloedwaarden te bereiken om als brandstof te dienen en de warme maaltijd een uur voor het trainen kan je helemaal wel afschrijven als brandstof bij de training.

In het geval van de BCAA's kan ik me dus voorstellen dat je verbranding hiervan verantwoordelijk stelt voor een ammoniaklucht, alhoewel ik m'n twijfels er over heb of een relatief kleine hoeveelheid vrije aminozuren zoveel afval product levert dat dit echt te ruiken is.

Maar de weishake en de maaltijd hebben gewoon te lang vertering nodig om als oorzaak van een amoniaklucht tijdens de training te worden aangewezen

ik train op 50 minuutjes 2 spiergroepen (grote en kleine).
Ik sta dan ook nooit te praten of te bellen met mensen, als ik kom is het puur om te trainen dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Neem max 1 minuut rust tussen sets

edit: gvd per ongeluk topic gebumpt

++++++++++++++

Laatst bewerkt:
ik train meestal 75-90 minuten
ik train ook meestal met 2-3 man en dan duurt het wel langer natuurlijk.
als ik alleen ga , ongeveer 1 uur:D
voor 2 spiergroepen doe ik ongeveer 20 setjes;)
naar mijn mening, is dit genoeg

Ligt echt aan de intensiteit, er zijn wel es dagen dat het doortrainen niet goed lukt. [heb ik iig] Of als je veel socialized, dan duurt het 2 keer zo lang :o

Training zelf ben ik meestal binnen anderhalf uur mee klaar [soms korter, soms iets langer]

ik train gemiddeld 2.5 - 3 uur per keer, hierna heb ik 2 dagen rust en dan train ik weer.

ik train thuis en moet wel op deze manier trainen om alles een keer gedaan te hebben ik doe de volgende oefeningen

8 setjes van 10 reps zo zwaar mogelijk smal drukken met 40 cm ruimte tussen de handen, hierna 6 setjes van 10 reps zo zwaar mogelijk breed drukken

6 setjes 10 reps staande dumbbell curlls en erna 2 setjes Seated concentration dumbbell curls

hierna 5 setjes deadliften waarbij ik er na elk setje steeds 15 kilo bij gooi

zit trouwens tussen elk setje +/- 4 min pauze

en dan 15 min met zo'n buikspierwiel over de grond rollen

om de zoveel tijd smijt ik er een andere oefening bij maar dit is hoe het er meestal uit ziet

ik moet wel zo'n schema hanteren omdat ik 5 dagen per week op school zit HBO en 24 uur per week werk en dan ook nog uit wil gaan en drinken en alles

Laatst bewerkt:
dave1 zei:
ik train gemiddeld 2.5 - 3 uur per keer, hierna heb ik 2 dagen rust en dan train ik weer.

ik train thuis en moet wel op deze manier trainen om alles een keer gedaan te hebben ik doe de volgende oefeningen

8 setjes van 10 reps zo zwaar mogelijk smal drukken met 40 cm ruimte tussen de handen, hierna 6 setjes van 10 reps zo zwaar mogelijk breed drukken

6 setjes 10 reps staande dumbbell curlls en erna 2 setjes Seated concentration dumbbell curls

hierna 5 setjes deadliften waarbij ik er na elk setje steeds 15 kilo gooi

en dan 15 min met zo'n buikspierwiel over de grond rollen

ik moet wel zo'n schema hanteren omdat ik 5 dagen per week op school zit HBO en 24 uur per week werk en dan ook nog uit wil gaan en drinken en alles
omdat je zo weinig tijd hebt ga je maar 2,5-3 uur per keer trainen?:roflol:

als je goed leest vriend mug moet wil ik in die 3 x per week trainen wel al die oefeningen gedaan hebben aangezien ik geen 5 dagen per week kan :thumb:

Net of kun je dan niet korter trainen???.

Intensity!!

ik train altijd pakweg 50 minuutjes, meer heb ik nooit nodig gehad of het leidde naar zware verwaarlozing van latere oefeingen.

die 2.5 - 3 uur is incl. warming up 30 min en dat vormt direct het trainen van me benen met het voluit trappen en knietjes geven op een boxzak.

en de intensity is niet te verhogen, is al op zn hoogst en kortere pauzes geven slechtere prestaties bij mij dus..

knietjes geven op een boxzak:S
het is hier een BB forum

ongeveer anderhalf uur train ik wel alles en er zit ook cardio in en van alles 3 setjes van 12

voor mij is 1 a 1.5 uur trainen realistisch.......

Terug
Naar boven