MuscleMeat

Maximum 1 uur trainen wel realistisch?

Ik train meestal 45 minuten of minder.

In die 45 minuten ga ik er altijd vol tegen aan, weinig rust tussen de oefeningen en zo zwaar mogelijk (wel een x-aantal gewicht om de gewenste reps te behalen).

Hoe meer rust ik neem tussen de sets/oefeningen, hoe meer ik terugzak kwa adrenaline/wil/kracht etc, vandaar dat ik altijd kort en explosief train.

Full body: Deadlift, bench, dips, pull downs, barbell rows, military press en squats 2sets van om de 2weken afwisselend 15-10-5 reps = 30 minuten 3x per week. Het is mogelijk, en ik ben er al een paar keer kotsmisselijk van geweest :d zaaaaaalig! (ik volg de hst principes momenteel)

HST 45 min meestal.

Hst 40 min 3x per week kost weinig tijd en groeien als een beest!! Snap niet dat er nog mensen zijn die een split doen :p

normaal split schema +-1uur op het moment 3min rus tussen de setjes want wil in kracht omhoog. met cardio erna 30min extra dus 1,5uur.

luppie zei:
normaal split schema +-1uur op het moment 3min rus tussen de setjes want wil in kracht omhoog. met cardio erna 30min extra dus 1,5uur.

als je in kracht omhoog wilt gaan moet je een PL schema hanteren..

ik doe 3 keer per week sheiko en train ongeveer 1,5 (no nonsense, just big volume!)

De laatste tijd train ik wat lager in reps en dus hoger in voluma. Logischerwijs spendeer ik dan ook wat meer tijd in de gym. Ben daar zo een 5 kwartier zodat ik alles op mijn gemak kan doen en mij niet hoef te jagen.

sjonge jonge, wat ben je voor atleet als je na 1 uur trainen kapot bent?

Ja natuurlijk, met 20 sets isolatieshit per spiergroep en alles tot failure..:rolleyes:

Als je hele cyclus goed is afgesteld kun je makkelijk 1,5 tot 2 uur trainen. En ja, ook intensief. En nee, niet tot failure.

RubenSossa zei:

Ja natuurlijk, met 20 sets isolatieshit per spiergroep en alles tot failure..:rolleyes:

Als je hele cyclus goed is afgesteld kun je makkelijk 1,5 tot 2 uur trainen. En ja, ook intensief. En nee, niet tot failure.

ben ik niet met je eens rubensossa. Als je korter traind, en echt als een beest knald, jezelf afbeult, en dan toch de nodige rust tussen de sets neemt, en de nodige oefeningen ( ook compound, waarom alleen iso ) doet, kun je zeker na een uur kapot zijn. Na hoeveel tijd je kapot bent hangt dus niet zoals jij pleit van je '' atleet-zijn '' af maar voornamelijk van je intensiteit

RubenSossa zei:

Het is maar net hoeveel reps je per set doet en hoeveel rust je tussen de sets doet. En kom niet met die onzin aan van UB/LB bla bla bla, want ik heb zelf ook volgens UB/LB getraint...

Want je kunt echt jezelf helemaal de t*ring in helpen binnen een uur:D.

Mugje zei:
Het is maar net hoeveel reps je per set doet en hoeveel rust je tussen de sets doet. En kom niet met die onzin aan van UB/LB bla bla bla, want ik heb zelf ook volgens UB/LB getraint...

Want je kunt echt jezelf helemaal de t*ring in helpen binnen een uur:D.

!!!!!!!!!!juist!!!!!!!

RubenSossa zei:

Beter lezen heren!

3XL zei:
rug 30-45minuten (incl. traps en achterkant schouders)
benen (boven + onder) 45-60min
same here Als je wilt groeien moet elke set raak zijn imo dus niet tig onzin sets totdat je eindelijk aan het zware werk begint. Ik ben dan ook na een set of 14-16 helemaal leeg en vaak in minder dan 35 min weg van de sportschool. Soms als ik train op of rond mijn 1rm dan ben ik langer bezig omdat ik dan meer rustpauze neem.

dave1 zei:
als je goed leest vriend mug moet wil ik in die 3 x per week trainen wel al die oefeningen gedaan hebben aangezien ik geen 5 dagen per week kan :thumb:
Als je goed hier de searchmachine gebruikt kun je ook is een 3-dagen split maken en spiergroepen 1 keer per week uberintensief aanpakken ipv er een duurtraining van te maken. Kan me niet voorstellen dat je nog zwaar kan deadliften op het einde van zo een training.

houthakker zei:
Als je goed hier de searchmachine gebruikt kun je ook is een 3-dagen split maken en spiergroepen 1 keer per week uberintensief aanpakken ipv er een duurtraining van te maken. Kan me niet voorstellen dat je nog zwaar kan deadliften op het einde van zo een training.

lijkt mij dat je beter groeit als je een oefening 3x in de week doet dan 1x in de week, deadliften is voor mij een van de beste manieren om een training mee af te sluiten, ben je lekker verrot na afloop. en we hebben allemaal een verschillende bouw, ik ben de hele training fit zelfs als ik aan de laatste oefeningen begin

ik krijg het makkelijk gedaan in een uur. Beentraining heb ik in een dik half uur af als ik een beetje door werk.

RubenSossa zei:

Ik ben het hier wel mee eens. Ik train altijd +- 1,5 uur. Ik doe fullbody drie keer per week met vrijwel alleen compounds. Twee werksets per oefening. Ik snap niet hoe sommige mensen een goeie fullbody training binnen 45 minuten kunnnen doen. ??? Doen jullie super- of staggered sets waardoor je sneller klaar bent?

zijn er mensen die eigelijk minder dan half uur trainen?
heb ooit zo is gezien dat mensen 20 minuutjes trainen, (wel geen bb'ers ofzo) maar vroeg me af of er hier zo'n mensen waren.

Marijn zei:
ik krijg het makkelijk gedaan in een uur. Beentraining heb ik in een dik half uur af als ik een beetje door werk.

Haha, die 4 setjes leg curl,4 setjes leg press en 4 setjes leg extension zijn vast vreselijk zwaar.

Terug
Naar boven