XXL Nutrition

Mediteren, wie doet het?

Peiling Peiling Mediteer jij wel eens?

• Ja ik mediteer minstens elke dag 1x

Stemmen: 13 15,1%
  • Ik heb het wel eens geprobeerd maar vond het niks

Stemmen: 7 8,1%
  • Nee

Stemmen: 44 51,2%
  • Mediteren..kun je dat eten?

Stemmen: 22 25,6%

• Totaal stemmers
    86
Hoe lang mediteer je al? En lukt het ook geconcentreerd te blijven?

Zo ja, dan kan je het best eens gaan proberen denk ik, aangezien je d.m.v. goede concentratie al voor 90% de stap hebt gezet. Je moet 'een worden' met het object (bijv. een pen) die je probeert te bewegen.

Do not try to bend the spoon; that's impossible. Instead only try to realize the truth: There is no spoon.

Niet teveel matrix kijken.

lekker veel keuzes, of je doet het elke dag of je doet het niet...... ik onderneem zo af en toe wel is een poging.

Entheogens and deep meditation. Meeting the divine :)

:roflol:

wat een mafkees "mediteren kun je dat eten?"

• Topic Starter Topic Starter
:)

Spoon.jpg

Hoe lang mediteer je al? En lukt het ook geconcentreerd te blijven?

Zo ja, dan kan je het best eens gaan proberen denk ik, aangezien je d.m.v. goede concentratie al voor 90% de stap hebt gezet. Je moet 'een worden' met het object (bijv. een pen) die je probeert te bewegen.

Zo zie je maar weer dat de TV niet goed is voor kinderen.

Is er enig vorm van bewijsmateriaal dat telekinesis bestaat? Ik denk dat 't enkel eigen beeldvorming is. Ik kan ook 2 spijkers zien als ik 2 spijkers wil zien, terwijl er maar 1 is. Raar toch dat 't nooit lukt als er iemand bij is...

Zo zie je maar weer dat de TV niet goed is voor kinderen.

Is er enig vorm van bewijsmateriaal dat telekinesis bestaat? Ik denk dat 't enkel eigen beeldvorming is. Ik kan ook 2 spijkers zien als ik 2 spijkers wil zien, terwijl er maar 1 is. Raar toch dat 't nooit lukt als er iemand bij is...

Ik kijk nóóit naar die neppe shows als Uri Geller. Dus daar komt het ook niet van.

Ik kijk nóóit naar die neppe shows als Uri Geller. Dus daar komt het ook niet van.

Ooh, toch niet? Ik ben trots op je. :o

Echter blijf ik mij erover verbazen dat de mens de eigenschap heeft zich uniek te willen voelen. Dat de mens bepaalde gaven heeft, energie kan doen overspringen naar objecten, niet bestaande levensvormen die zogenaamd in een andere dimensie voorkomen (wat naar mijn mening (en ook vele wetenschappers) niet kan bestaan aangezien de 4e dimensie tijd is en de tweede dimensie een flat object of flat line is). Bijzonder, maar ook erg zorgwekkend. Forget it, je bent niet anders dan de 6miljard ander rondlopende humane wezens. The only limit is your own imagination ;)

• Topic Starter Topic Starter

Echter blijf ik mij erover verbazen dat de mens de eigenschap heeft zich uniek te willen voelen. Dat de mens bepaalde gaven heeft, energie kan doen overspringen naar objecten, niet bestaande levensvormen die zogenaamd in een andere dimensie voorkomen (wat naar mijn mening (en ook vele wetenschappers) niet kan bestaan aangezien de 4e dimensie tijd is en de tweede dimensie een flat object of flat line is). Bijzonder, maar ook erg zorgwekkend. Forget it, je bent niet anders dan de 6miljard ander rondlopende humane wezens. The only limit is your own imagination ;)

En jij beperkt jezelf dus flink. Maar je gaat offtopic en als je wilt bashen ga je maar naar het gare hanenhok of maak je je eigen topic aan.

Overigens ben ik het totaal niet met je eens. De mens is uniek en van die 6miljard zijn er maar een selecte groep die door meditatie etc. dit beseffen, de onmetelijke kracht van de geest en zich daar door kunnen onderscheiden van de massa; door dit te beseffen en letterlijk je eigen werkelijkheid te creeeren. Sommigen doen het onbewust, maar velen bewust, dus door meditatie etc.

Ik denk dat over 50-100 jaar de mensheid zich pas volledig zal realiseren tot in welke mate zij daadwerkelijk hun toekomst creeëren en omstandigheden en gebeurtenissen scheppen.Vanaf dat moment zal de mensheid zich exponentieel ontwikkelen, omdat na al die duizenden jaren men eindelijk zal begrijpen dat er werkelijk geen limits zijn. Ik moet altijd denken aan het verhaal van Columbus. Dit is precies hetzelfde,meditatie/spirituele ontwikkeling en het beseffen van de werkelijke kracht van de geest wordt nu nog door de massa verworpen of belachelijk gemaakt maar over 100jaar lachen zij om de massa van nu.

Laatst bewerkt:

Om het te begrijpen zul je je eerst moeten verdiepen. In zowel Natuurkunde als andere wetenschappelijke fenomen.

Feit is dat we te maken hebben met 'materie'. Op 18 Juni 2004 is het wetenschappers al gelukt om data te teleporteren over een afstand van een meter, via materie. Als je wil dat ik hier dieper op inga, geef maar een kick.

uhm nee, maar stom stil zetten voor je uitstaren en aan niets denken wel :P

ik mediteer vaak in de sauna dan word je al heel rustig door de warmte. en dan kan ik perfect. me uit me lichaam komen.;)

Goed Angilo, je hebt me een PM gestuurd over verdere research en uitleg. Ik leg het hier uit zodat anderen het ook kunnen lezen.

Ten eerste: Materie is de bouwsteen van alles wat wij kunnen waarnemen; Onze wereld zoals wij die kennen.
Materie kan verschillende 'standen' aannemen, en dat hangt weer af van de temperatuur en druk.

- Plasma
- Gasvormig
- Vloeibaar
- Vast

Bij dingen die om je heen gebeuren, stroomt er energie.
Denk hierbij bijv. aan een kokende pan, hierbij ontstaat warme energie..

Ook wel een 'ezelsbruggetje': Materie = Energie = Trillen = Informatie & Waarnemingen.

Waar denk je dat bijv. Geluid vandaan komt? Je praat tegen iemand, maar diegene zal niet doorhebben wat jij zegt zonder 'trillingen', en dus materie dat informatie verzendt.
(Uitgezonderd van liplezen.)

Bij een muziekinstrument, bijv. een keyboard, komen er ook héél veel trillingen, zodat je hoort wat je überhaupt speelt. Materie dus.

Maar goed; Het onderwerp is meditatie.

Laatst bewerkt:
Goed Angilo, je hebt me een PM gestuurd over verdere research en uitleg. Ik leg het hier uit zodat anderen het ook kunnen lezen.

Ten eerste: Materie is de bouwsteen van alles wat wij kunnen waarnemen; Onze wereld zoals wij die kennen.
Materie kan verschillende 'standen' aannemen, en dat hangt weer af van de temperatuur en druk.

- Plasma
- Gasvormig
- Vloeibaar
- Vast

Ook wel een 'ezelsbruggetje': Materie = Energie = Trillen = Informatie & Waarnemingen.

Sure, maar ik denk toch dat we 't beter via pm kunnen doen.

Okay, but let's bring it on.

Materie zijn deeltjes die een halftallige spin hebben, massa en energie, genaamd de fermioonfamilie. De objecten die wij in ons dagelijkse bestaan kunnen waarnemen zijn opgebouwd uit moleculen, welke opgebouwd zijn uit atomen. De bouwstenen van de atomen zijn in de kern neutronen en protronen, in de schil (of anders genoemd, elektronenwolk) bevinden zich de elektronen.

De materie waar jij het over had, "data teleporteren", is geen materie maar zijn krachtoverbrengende deeltjes. Deze bezitten een heeltallige spin en zijn dus anders opgebouwd. Dit wil dus zeggen dat het compleet iets anders is en totaal verschillende eigenschappen heeft.

Bijvoorbeeld fotonen (= lichtverschijnsel, elektromagnetische straling), ze kunnen massa en energie bezitten, echter is deze massa gigantisch klein, dit is dus geen materie.

Mocht je toch de discussie aan willen gaan, of meer info willen hebben -> pm please.

Excuses voor het offtopic gaan en het was niet mijn bedoeling om te bashen.

[EDIT]

Voor de geïnteresseerden:
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/quantum-mechanics/1001004001077755/index.html

Laatst bewerkt:

- Plasma
- Gasvormig
- Vloeibaar
- Vast

Waar denk je dat bijv. Geluid vandaan komt? Je praat tegen iemand, maar diegene zal niet doorhebben wat jij zegt zonder 'trillingen', en dus materie dat informatie verzendt.
(Uitgezonderd van liplezen.)

Bij een muziekinstrument, bijv. een keyboard, komen er ook héél veel trillingen, zodat je hoort wat je überhaupt speelt. Materie dus.
Ooooooh zoooooo! ja nu snap ik het HELEMAAL! thanks sniperx!

Terug
Naar boven