Fitness Seller

Mediteren, wie doet het?

Peiling Peiling Mediteer jij wel eens?

• Ja ik mediteer minstens elke dag 1x

Stemmen: 13 15,1%
  • Ik heb het wel eens geprobeerd maar vond het niks

Stemmen: 7 8,1%
  • Nee

Stemmen: 44 51,2%
  • Mediteren..kun je dat eten?

Stemmen: 22 25,6%

• Totaal stemmers
    86
Sure, maar ik denk toch dat we 't beter via pm kunnen doen.

Okay, but let's bring it on.

Materie zijn deeltjes die een halftallige spin hebben, massa en energie, genaamd de fermioonfamilie. De objecten die wij in ons dagelijkse bestaan kunnen waarnemen zijn opgebouwd uit moleculen, welke opgebouwd zijn uit atomen. De bouwstenen van de atomen zijn in de kern neutronen en protronen, in de schil (of anders genoemd, elektronenwolk) bevinden zich de elektronen.

De materie waar jij het over had, "data teleporteren", is geen materie maar zijn krachtoverbrengende deeltjes. Deze bezitten een heeltallige spin en zijn dus anders opgebouwd. Dit wil dus zeggen dat het compleet iets anders is en totaal verschillende eigenschappen heeft.

Bijvoorbeeld fotonen (= lichtverschijnsel, elektromagnetische straling), ze kunnen massa en energie bezitten, echter is deze massa gigantisch klein, dit is dus geen materie.

Mocht je toch de discussie aan willen gaan, of meer info willen hebben -> pm please.

Excuses voor het offtopic gaan en het was niet mijn bedoeling om te bashen.

Oké, you win. ;)

Verder on-topic nu :D.

Ik heb nog nooit echt gemediteerd maar zou het best eens willen proberen.

Voor de Belgen: www.aandacht.be
Verdiep me al een hele tijd in meditatie en mindfulness.
De cursussen die hier gegeven worden zijn een verrijking voor geest EN LICHAAM, maw een absolute aanrader.
Ben er ook zeker van de het je resultaten op BBgebied ook verhoogt aangezien je je lichaam beter leert aanvoelen, je je beter kan focussen bij het trainen EN je cortisolwaarden kan indijken.

Ik mediteer weleens, maar er is niks "spiritueels" aan, het is goed te verklaren met de huidige wetenschappelijke kennis die we hebben met betrekking tot de werking van het brein.

Het kan erg ontspannend zijn maar ik doe het minder vaak dan ik zou willen.

Optie 4, hoeveel gram eiwitten zitten er in mediteren en waar kun je het kopen ?

Bump

Ik wil me er ook in verdiepen maar ik heb er nog niet echt tijd voor gehad. Wat ik vaak wel doe als ik bijvoorbeeld in de trein zit is ff mn ogen sluiten met muziek aan en dan diep en rustig door mn buik ademen terwijl ik nergens aan denk om lekker te ontspannen, dit is ook een soort van mediteren toch? Ik dacht altijd dat het onzin was, maar er blijken zo veel mensen baat bij te hebben dat ik me er binnenkort ook maar eens ga proberen.

Maar die mensen hebben het over energie in je lichaam voelen etc, maar dit is allemaal nog wat te vaag voor mij.

Bump

Ik wil me er ook in verdiepen maar ik heb er nog niet echt tijd voor gehad. Wat ik vaak wel doe als ik bijvoorbeeld in de trein zit is ff mn ogen sluiten met muziek aan en dan diep en rustig door mn buik ademen terwijl ik nergens aan denk om lekker te ontspannen, dit is ook een soort van mediteren toch? Ik dacht altijd dat het onzin was, maar er blijken zo veel mensen baat bij te hebben dat ik me er binnenkort ook maar eens ga proberen.

Ik mediteer enkele keren per week 30-60 minuten ondertussen.

Je moet inderdaad gewoon gaan zitten, ogen sluiten via de buik ademen en je op je adem concentreren.
Telkens schieten er je dan gedachten te binnen maar die laat je gewoon komen en negeer je en je richt je verder op je ademhaling.
Meestal na een 10-15 minuten begin ik me echt goed te voelen.
Komt er vanzelf een kleine glimlacht op men gezicht en krijg ik echt een verheven gevoel.

Wat voor mij nog iets beter werkt dan gewone meditie, is ondertussen een mantra opzetten en meezingen.
Gebruik deze mantra, maar dan wel de originele versie die 30-40minuten duurd

http://www.youtube.com/watch?v=4noQ0MD1_8s

Haha dat muziekje is mij te cheezy, ik doet het wel met een beetje rustige R&B, lounge of met geluid blokerende oordopjes. Maar het is idd zeker relaxed om te doen moet ik zeggen

Nouja, het is ook niets dat ik heel de dag op de radio afspeel hoor.

Het voordeel van een mantra bij mij is dat ik geen last heb van binnekomende gedachte zoals ik sneller krijg bij het gewoon mediteren.

Maar idd, doe gewoon waar je je lekker bij voelt.
Het gaat telkens beter en beter.

En het heeft best positieve effecten op de rest van je leven.

Bump

Maar die mensen hebben het over energie in je lichaam voelen etc, maar dit is allemaal nog wat te vaag voor mij.

dat zijn dan de r**ards die denken dat ze speciaal zijn:roflol:

Nee, enkel relaxatietherapie een half uur per dag. en dit al gedurende 4 maand. Vind het trouwens maar een marteling eerlijk gezegd. Heb gewoon het geduld niet in mij om 20 minuten tot een half uur te liggen luisteren naar zaken die je tot rust brengen. Maar ergens wil ik het wel kunnen omdat ik zoiezo een hekel heb aan stress enz..

Bump

dat zijn dan de r**ards die denken dat ze speciaal zijn:roflol:

Is zo gek nog niet hoor.
Als ik redelijk slaperig ben en ik begin te mediteren is gaat tijdens het mediteren het slaperig gevoel meestal weg.
Nadien voel ik me ook altijd fitter dan tevoren.

Hangt er ook wel vanaf hoe slaperig ik ben, als het echt te erg is krijg ik het wel niet meer voor elkaar nog te mediteren.

Goed Angilo, je hebt me een PM gestuurd over verdere research en uitleg. Ik leg het hier uit zodat anderen het ook kunnen lezen.

Ten eerste: Materie is de bouwsteen van alles wat wij kunnen waarnemen; Onze wereld zoals wij die kennen.
Materie kan verschillende 'standen' aannemen, en dat hangt weer af van de temperatuur en druk.

- Plasma
- Gasvormig
- Vloeibaar
- Vast

Bij dingen die om je heen gebeuren, stroomt er energie.
Denk hierbij bijv. aan een kokende pan, hierbij ontstaat warme energie..

Ook wel een 'ezelsbruggetje': Materie = Energie = Trillen = Informatie & Waarnemingen.

Waar denk je dat bijv. Geluid vandaan komt? Je praat tegen iemand, maar diegene zal niet doorhebben wat jij zegt zonder 'trillingen', en dus materie dat informatie verzendt.
(Uitgezonderd van liplezen.)

Bij een muziekinstrument, bijv. een keyboard, komen er ook héél veel trillingen, zodat je hoort wat je überhaupt speelt. Materie dus.

Maar goed; Het onderwerp is meditatie.

snipertje toch :roflol:

Dildo mag dan wel pas 19levensjaren hier op de aardbol rond hebben gewandeld maar ik ben zelf tochwel spiritueel aangelegd en mediteer nu bijna een halfjaar en vind het heerlijk, en persoonlijk ben ik van mening dat iedereen het zou moeten.

Anyway, als jullie mediteren, wat voor soort meditatie doen jullie/wat visualiseer je/hoelang en hoevaak/gebruik je muziek op de achtergrond?

Ikzelf mediteer 20min per dag, ik gebruik geen muziek en afhankelijk van wat ik wil bereiken stel ik mijn meditatie daar op in. Soms kan ik in die 20minuten gewoon compleet tot rust komen van weken stress en maak ik mijn gedachten compleet leeg en vaak schiet dan plotseling iets mij te binnen wat me verder helpt , soms heb ik in die 20minuten compleet gevisualiseerd en besloten wat ik wil gaan doen in een bepaalde week/met mn leven etc wat altijd uitkomt:). Ook visualiseer ik vaak dat ik in een bepaalde prettige omgeving zit wat me weer erg vrolijk maakt:).

Wel ik probeer het af en toe te oefenen de laatste 2 weken heb ik het 2 a 3 keer gedaan. ik doe het dan met een guided meditation mp3 en ik zet wat kalme buddhistische muziek op. Ik zou het graag elke dag doen maar het is moeilijk om mezelf die dicipline aan te leren. Ik zoek ook vaak wat op over buddhisme. Daarmee dat ik het ook graag wil kunnen. ik geloof 100% dat het werkt en toch krijg ik mezelf er vaak niet toe om het te doen.

Ik zou eens graag naar een buddhistisch centrum of meditatie centrum te gaan om er vanalles over te leren inplaats van het alleen te lezen.

Is in de trein zitten met je iPod in je oren en naar buiten staren ook mediteren ???

Wel ik probeer het af en toe te oefenen de laatste 2 weken heb ik het 2 a 3 keer gedaan. ik doe het dan met een guided meditation mp3 en ik zet wat kalme buddhistische muziek op. Ik zou het graag elke dag doen maar het is moeilijk om mezelf die dicipline aan te leren. Ik zoek ook vaak wat op over buddhisme. Daarmee dat ik het ook graag wil kunnen. ik geloof 100% dat het werkt en toch krijg ik mezelf er vaak niet toe om het te doen.

Ik zou eens graag naar een buddhistisch centrum of meditatie centrum te gaan om er vanalles over te leren inplaats van het alleen te lezen.

Misschien kan je even zoeken of ze ergens in je buurt Raja-yoga lessen geven.

Dat is yoga dat vooral gebasseerd is op het mediteren.

Echt buddhisten of meditatie centra's heb ik eigenlijk niet veel idee van als die veel in omloop zijn.

Echter om alle dagen te mediteren moet je eerst een goede routine in je dagdagelijks leven krijgen.
Om je chakra's in balans te krijgen is dat ook zeker nodig.
Wanordig leven en buddisme is moeilijk te combineren.
Rust/ontspanning en werk/training/stress moet allemaal schoon met elkaar evenwijdig staan.

Het werkt in ieder geval 100% zeker ja, ben ik ook overtuigd van.
Zowel op lichaam en geest.

Verder zou ik mezelf ook wel graag instuderen over het buddisme, ken ik nu zo goed als niets van.
Momenteel ben ik vooral nog bezig met het lezen van yoga en natuurgeneeswijze.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Is in de trein zitten met je iPod in je oren en naar buiten staren ook mediteren ???

Als je jezelf vrijmaakt van gedachten komt dat wel in de buurt ja :)

mm wel ik heb echt geen zin om yoga te gaan doen. Ja die routine in m'n leven krijgen is nogal moeilijk. ik heb heel snel stress en heb ook nogal een stressvolle hobby waarbij tijdschema's van hier naar daar lopen. Daarom wil ik graag goed mediteren zodat ik daarmee beter kan omgaan.

Moet je zeker doen ik heb vooral de basis principes en ideen gelezen van het buddhisme en ik kan me er echt in thuis vinden. ik heb het gevoel alsof ik nu meer reden heb gevonden van het leven maar ik kan er nog lang niet genoeg over.

mm wel ik heb echt geen zin om yoga te gaan doen. Ja die routine in m'n leven krijgen is nogal moeilijk. ik heb heel snel stress en heb ook nogal een stressvolle hobby waarbij tijdschema's van hier naar daar lopen. Daarom wil ik graag goed mediteren zodat ik daarmee beter kan omgaan.

Moet je zeker doen ik heb vooral de basis principes en ideen gelezen van het buddhisme en ik kan me er echt in thuis vinden. ik heb het gevoel alsof ik nu meer reden heb gevonden van het leven maar ik kan er nog lang niet genoeg over.

Iets wat ik me wel afvraag..
Heb even je foto's bekeken, en best een aardige fysiek dat je al opgebouwd hebt.

Dat zou natuurlijk niet gelukt zijn zonder de nodige wilskracht en discipline.

Heeft het inlezen naar het buddisme en het ontwikkelen van deze gedachtegang op jou trainingen negatieve effecten gehad ?

Hoeveelste meer ik er zelf mee bezig ben hoeveelste meer ik mij begin te realiseren hoe onbelangrijk het allemaal wel niet is van goede massa en kracht stats op te bouwen.
Ik ben zeker niet geneigd om te stoppen maar de doelstellingen waar ik mezelf aan vastzetten zijn voor mij allemaal weggevallen.
De dedicatie heb ik nog wel maar de wilskracht om veel te bereiken valt helemaal weg.

Dit weekend een dagdeel lang op een luchtkussen gedreven en data ingeademd, van begin tot eind stoïcijns.

Hebben jullie ook wel eens dat je gewoon een beetje relaxed thuis zit, een beetje aan het chillen bent en niks aan je hoofd hebt en je ineens echt zo'n ongelofelijke straling van liefde en geluk hebt die zo ****ing diep en bizar is? Ik had dat laatst dus een paar keer en ik hoop dat vaker te kunnen ervaren. Volgens mij speelt meditatie daar wel een rol in.

Echt ik liep met een glorieuze smile van hier tot Tokyo rond zonder ook maar enige logische rede. Als ik me vaker zo zou kunnen voelen ben ik echt de gelukkigste man op aarde heb ik het idee:p

Is dat ook wat jullie voelen wanneer jullie mediteren?

Terug
Naar boven