AndroidHealthClinic

Mediteren, wie doet het?

Peiling Peiling Mediteer jij wel eens?

• Ja ik mediteer minstens elke dag 1x

Stemmen: 13 15,1%
  • Ik heb het wel eens geprobeerd maar vond het niks

Stemmen: 7 8,1%
  • Nee

Stemmen: 44 51,2%
  • Mediteren..kun je dat eten?

Stemmen: 22 25,6%

• Totaal stemmers
    86
Hebben jullie ook wel eens dat je gewoon een beetje relaxed thuis zit, een beetje aan het chillen bent en niks aan je hoofd hebt en je ineens echt zo'n ongelofelijke straling van liefde en geluk hebt die zo ****ing diep en bizar is? Ik had dat laatst dus een paar keer en ik hoop dat vaker te kunnen ervaren. Volgens mij speelt meditatie daar wel een rol in.

Echt ik liep met een glorieuze smile van hier tot Tokyo rond zonder ook maar enige logische rede. Als ik me vaker zo zou kunnen voelen ben ik echt de gelukkigste man op aarde heb ik het idee:p

Is dat ook wat jullie voelen wanneer jullie mediteren?

Ja, is preceis omschreven wat ik meestal uit het mediteren haal.

Daarbuiten heb ik het eigenlijk nog nooit echt meegemaakt.

Ik heb het vooral altijd als ik mantra's zing.
Tegen het einde aan zit ik met zo'n mega huge smile op men kop mee te zingen.
Nadien houd het wel een poosje aan maar het bouwt welliswaar met het uur af.

Daarom is de landing naar de kant die we als eerste kende in gedeeltelijke zin een bummer, telepathische liefde in stralende vorm maakt uiteindelijk weer plaats voor het grijze deken van de Babylonische spraakverwarring, daar zitten we dan met z'n allen in dat telefooncelletje, niemand echt ruimte om zich maximaal uit te strekken, competitie in elk hoekje en gaatje.

Als je te lazy bent om boeddhistische boeken te lezen heb ik nog wel een audio-boek voor geïnteresseerden, leukste/beste meditatiecursus die ik ooit 'gelezen' heb :)

Shinzen Young, the Science of Enlightenment.

Toch maar 'A new earth' van Eckhart Tolle uitlezen dan. Ik vond het in het begin vet interessant maar het werd me later allemaal wat te wazig en zweverig, maar laat ik het maar eens een kans geven.

Doe het nooit maar ben wel altijd nieuwsgierig geweest naar wat het met je doet.

Iets wat ik me wel afvraag..
Heb even je foto's bekeken, en best een aardige fysiek dat je al opgebouwd hebt.

Dat zou natuurlijk niet gelukt zijn zonder de nodige wilskracht en discipline.

Heeft het inlezen naar het buddisme en het ontwikkelen van deze gedachtegang op jou trainingen negatieve effecten gehad ?

Hoeveelste meer ik er zelf mee bezig ben hoeveelste meer ik mij begin te realiseren hoe onbelangrijk het allemaal wel niet is van goede massa en kracht stats op te bouwen.
Ik ben zeker niet geneigd om te stoppen maar de doelstellingen waar ik mezelf aan vastzetten zijn voor mij allemaal weggevallen.
De dedicatie heb ik nog wel maar de wilskracht om veel te bereiken valt helemaal weg.

Bedankt :) Wel je hebt wel een punt uiteindelijk is het compleet nutteloos wat we proberen te bereiken maar het bouwt wel een dicipline en je leert jezelf erdoor wel kennen. Maar ik denk gewoon dat je niet overboard moet gaan en ook denken dat het niet alles is + je moet proberen er niet aanhankelijk aan te worden want uiteindelijk gaat het toch weer weg en dan voel je je k*t. Suffering dus. Daarom dat ik ook nooit zou beginnen aan AAS of wat dan ook. dan zou ik het gevoel hebben dat ik helemaal de foute richting uit zou gaan.

Attachement = Suffering Dus wat ze in buddhisme zeggen is dat je aan niks mag aanhankelijk geraken. Je moet de middenweg nemen.

Het is allemaal natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan

"Als je kijkt naar somige budhistische shaolin monikken die trainen ook als een gek en voor wat eigenlijk? "

ik smeek elke dag telt dat ook?

smeken om een geile gleuf die met lekker gaat af sucken

Wel eens geprobeerd maar ik kan het niet. Mijn kop kent geen rust en overal schieten irritante gedachtes op. Ik heb het denk ik wel nodig. Als iemand mij wat tips zou kunnen geven...gaarne.

Toch maar 'A new earth' van Eckhart Tolle uitlezen dan. Ik vond het in het begin vet interessant maar het werd me later allemaal wat te wazig en zweverig, maar laat ik het maar eens een kans geven.
Naar mijn idee had je beter "de kracht van het Nu" kunnen lezen van Eckhart. De rest van zijn boeken zijn eigenlijk een beknopte herhaling daarvan. Maar wat vond je te zweverig dan?

Ik heb me ook wel es wat verdiept in het Boeddhisme, maar het blijft uiteindelijk een godsdienst met regels wat me totaal niet aanstaat...

Wat heeft smeken met mediteren te maken :rofl:

Niet veel idd:P

maar ik visualiseer ook wel..:wanker:

Maar ik smeek liever om t echte werk

Ik mediteer ook wel eens. Meestal onbewust als ik aan het autorijden ben. Dan dwaal ik geregeld af met mijn gedachten en beeld ik me in dat er een persoon aan een ketting achter mijn wagen hangt. Meestal iemand waar ik een grondige hekel aan heb, maar het kan ook een random persoon zijn die ik bv net over het zebrapad heb zien oversteken. Ik ga dan over in een bepaalde trance.

De laatste tijd probeer ik wat te minderen met mediteren, want ik krijg best wel veel snelheidsovertredingen op mij conto. Mijn autoritjes lopen ook vaak uit, waardoor ik wel eens een afspraak durf te missen. Het lucht wel enorm op.

Ik heb me ook wel es wat verdiept in het Boeddhisme, maar het blijft uiteindelijk een godsdienst met regels wat me totaal niet aanstaat...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar het is niet van moeten bij buddhisme. niet zoals christen of moslims die als ze wat fout doen de hell in gaan of wat dan ook. Wat ik denk dat ze in buddhisme zeggen is dat je nooit van iemand iets moet geloven alleen als dat voor jouw klopt dan moet je het geloven dus als jij buddhisme uitprobeerd en het klopt niet volgens jouw dan doe je het niet.

Die regels worden bedoeld als trainings regels. dus als je die zou breken dan neem je een stap terug en onderzoek je waarom en hoe je het beter kan doen. Niet zoals andere godsdiensten dat je dan de hell ingaat ofzo. Volgens hun zijn die trainings regels het snelste pad naar enlightenment. Dus er zullen wel meerdere manieren zijn maar het is natuurlijk niet zo makkelijk om je eigen manier uit te vinden.

Van wat ik tot nu toe het meeste zie terug komen zijn deze

je vind alle info trouwens hier http://www.buddhanet.net/e-learning/index.htm

De achtvoudige weg (The eightfold path)

1. Right View - Wisdom
2. Right Intention
3. Right Speech - Ethical Conduct
4. Right Action
5. Right Livelihood
6. Right Effort -Mental Development
7. Right Mindfulness
8. Right Concentration

De vier edele waarheden (The 4 noble truths )

1. Life means suffering.

2. The origin of suffering is attachment.

3. The cessation of suffering is attainable.

4. The way, or path to end the cause of suffering.

De vijf voorschriften ( The five precepts)

1) To undertake the training to avoid taking the life of beings. This precept applies to all living beings not just humans. All beings have a right to their lives and that right should be respected.

2) To undertake the training to avoid taking things not given. This precept goes further than mere stealing. One should avoid taking anything unless one can be sure that is intended that it is for you.

3) To undertake the training to avoid sensual misconduct. This precept is often mistranslated or misinterpreted as relating only to coïtusual misconduct but it covers any overindulgence in any sensual pleasure such as gluttony as well as misconduct of a coïtusual nature.

4) To undertake the training to refrain from false speech. As well as avoiding lying and deceiving, this precept covers slander as well as speech which is not beneficial to the welfare of others.

5) To undertake the training to abstain from substances which cause intoxication and heedlessness. This precept is in a special category as it does not infer any intrinsic evil in, say, alcohol itself but indulgence in such a substance could be the cause of breaking the other four precepts.

En meditatie

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Ik mediteer ook wel eens. Meestal onbewust als ik aan het autorijden ben. Dan dwaal ik geregeld af met mijn gedachten en beeld ik me in dat er een persoon aan een ketting achter mijn wagen hangt. Meestal iemand waar ik een grondige hekel aan heb, maar het kan ook een random persoon zijn die ik bv net over het zebrapad heb zien oversteken. Ik ga dan over in een bepaalde trance.

De laatste tijd probeer ik wat te minderen met mediteren, want ik krijg best wel veel snelheidsovertredingen op mij conto. Mijn autoritjes lopen ook vaak uit, waardoor ik wel eens een afspraak durf te missen. Het lucht wel enorm op.

Ik weet niet of je sarcastisch bedoeld maar dat is echt niet mediteren :D Haat heeft geen plaats in meditatie. sterker nog haat is helemaal overbodig in alles.

Terug
Naar boven