Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Linkje naar YT-account oid?Ik plaats wel een nieuw filmpje haha. Reden dat ik het niet doe is omdat het een gedoe is filmpjes zijn vaak te grootonzin natuurlijk
![]()
Het heeft mij onder andere geholpen om (proportioneel) te leren bracen, en andere spieren goed te gebruiken. Ik heb nu geen elastiek meer nodig, maar gebruik ze nog geregeld. Redenen hiervoor zijn dat ik de weerstand lekker vind trainen, ik wel fan ben van accomoderende weerstand en graag wat afwissel. Voor de elastieken die je toe voegt kan je plates verwijderen. Koop wel goede exemplaren om verschil in weerstand te voorkomen.Hoe pas je zoiets toe in starting strength dan bijvoorbeeld? Betekent dit dat jij dit altijd gebruikt of wen je eraan oo een gegeven moment en kan je het zonder?
De meeste mensen gaan automatisch op de bal van hun voet staan, en weightlifting schoenen promoten dit. Gezien je sticking point denk ik dat dit ook voor jou geldt, maar dat kan je gewoon zelf voelen. Probeer ook maar eens wat het doet als de druk op de contactpunten van je voet verandert. Over het algemeen zou ik in ieder geval beginnen met leren om de druk goed te spreiden en dan pas weightlifting schoenen gaan gebruiken.Ik draag weightlifting schoenen romaleos dus neem aan dat dat voeten hak, bal enz dan misscjien automatisch gaat?
Ja. Er is hier genoeg info over te vinden op YouTube, waaronder van Rippetoe.Ja. De deadlift is een soort been push. Maar merk dat ik deze dagen eerst met me benen push en dan halverwege met me armen meetrek. Anders gaat hij vrij traag omhoog. Is dit verkeerd?
Volgens mij staat dat er al; de spanning van het elastiek zorgt voor (een ander soort) spierspanning. Dat helpt om de brace te leren en bijvoorbeeld de glutes onderin een high bar squat te leren gebruiken. Ik "snapte" de squat ineens, waar ik eerder jaren van alles heb geprobeerd en het nog steeds niet klopte voor m'n gevoel.Ik weet hier niets van hoor, heb ze nooit echt gebruikt zeker niet voor squats, maar ben wel nieuwsgierig hoe dit heeft geholpen? Wat voor wonderen precies?
Ik miste of het je gewone squat hielp of alleen met bands beter voelde. Maar ok dat deed het dan, apart.Volgens mij staat dat er al; de spanning van het elastiek zorgt voor (een ander soort) spierspanning. Dat helpt om de brace te leren en bijvoorbeeld de glutes onderin een high bar squat te leren gebruiken. Ik "snapte" de squat ineens, waar ik eerder jaren van alles heb geprobeerd en het nog steeds niet klopte voor m'n gevoel.
Je training duurt waarschijnlijk te lang.Sorry voor wat meer tijd tussen deadlift reps, best afgepeigerd na twee uur.
Ja maar ... Ik zie gewoon niet hoe het sneller te doen. Het is niet alsof ik het lang wil maken.Je training duurt waarschijnlijk te lang.
Na 1 uur (zeker na 1,5 uur) is het beste er wel af.
Doe je iedere training BP en OHP?Ja maar ... Ik zie gewoon niet hoe het sneller te doen. Het is niet alsof ik het lang wil maken.
Starting strength doet
Warmingups bijv squat
3x5x
1x3
1x2
En dan 3x5 work sets
Zelfde voor bench en ohp
Deadlift is
3x5
1x3
1x2
En dan 1x5 work sets
En dan daarvoor je warmingup. Misschien doe ik iets fout.
Weet ik eigenlijk niet echt over nagedacht. Is dat beter?Warmup sets hoeven inderdaad geen 3-5 minuten rust.
Maar bij je deadlift filmpje doe je 3 losse reps met heel lang wachten ertussen waardoor 3 reps 3+ minuten duren. Is dat voor het filmpje of doe je al je deadlift sets zo?
Waarom trouwens bench press de eerste rep vanaf de pins starten en niet bovenin uit de hooks nemen?
In het kader van openheid en eerlijkheid;Ik miste of het je gewone squat hielp of alleen met bands beter voelde. Maar ok dat deed het dan, apart.
Pin presses kunnen worden gebruikt om te resetten inderdaad.Nee dit is de top set. Ik dacht dat het bij de top set wel slim zou zijn.
Al moet ik zeggen. Dat ik wel in starting strength las dat een reset word aangeraden. Maar ik doe nu iig de workset zo en misschien die daarvoor
Gewoon de grond aantikken(even dead leggen) en weer de volgende rep !Nee dit is de top set. Ik dacht dat het bij de top set wel slim zou zijn.
Al moet ik zeggen. Dat ik wel in starting strength las dat een reset word aangeraden. Maar ik doe nu iig de workset zo en misschien die daarvoor
Misschien hadden jullie hier nog ideeën over .Een vraagje trouwens. De power cleans komen eraan in het schema. Nou heb ik nog niet linea recta bumperplates, laat staan een speciale stang. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
En vloer bescherming? Al helemaal in een houten huis.
Puur interesse aangezien ik die dingen moet gaan aanschaffen misschien hebben jullie nog tips.