Ik ga zo je antwooed uitgebreid lezen dankjewel!!!
Had alleen nog 1 vraag.
Zou het kunnen zijn dat ik in general te ontspannen squat?
Als in zou ik me bewust moeten zijn van spanning houden op bepaalde spieren.
Zoals ik Taylor Atwood hoorde zeggen:
Hou traps engaged . Betekent dit puur correct de low bar aannemen en hierdoor wat spanning bereiken of echt bewust spanning op traps bijzetten.
Zelfs geld voor wat hij verder zegt: core gespannen, glutes gespannen. Moet ik hier dan bewust "tension" op houde. En keep your feet grounded. Dit is waarschijnlijk wat jij zegt mer de hiel. Had er inderdaad nog is over nagedacht en het klopt denk ik wel dat ik een bewtje "zweef". Oftewel mijn hiel niet echt plant.
Misschien beweeg ik wat te ontspannen door mijn squat (ik span weinig behalve core). Sure er is wat basis spanning omdat je omhoog wil maar that's it
Zelfde vraag is voor de deadlift. Waar hooet altijd spanning op, of in welk deel van de beweging (bottom, mid, top, descend).
En bench. Al weet ik bij deze dat je traps "engagen" heel belangrijk is. Al snap ik leg drive ook niet en of je brace hier wat bijdraagt.
Hoe zou jij de spierspanning beschrijven hier.
Wil je niet teveel vragen kijk maar waar je zin in hebt!

hoe dan ook bedankt voor alles waar je tijd voor wil nemen ik ben je zeer dankbaar.
Mochten je dingen al beantwoord hebben, kom er zo op terug!

enorm bedankt
Edit met reactie:
Ja bij drukken vanuit je heupen visualiseer ik altijd je kont aanspannen en dan een soort van "afzetten" / omhoog drukken ermee.