AndroidHealthClinic

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Jij bezit:
- toewijding
- discipline
- een goed gevoel voor humor
- best een beetje verstand in die bovenkamer van je
- empathie
- zelfkennis

Zeg euh..hou even op jezelf de grond in te boren oké?! Ik ken je niet eens, nog geen foto gezien maar toch..een soort rekensommetje. Heb meerdere malen gelezen op dit forum dat je jezelf onderschat. Ik wacht de foto's af voor ik daadwerkelijk oordeel maar denk dat ik t met de desbetreffende forumleden eens ben

Eens. Je staat er goed bij BB. Twijfel niet aan jezelf, nergens voor nodig man.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.125
Wie zegt dat ik twijfel aan mijzelf. ?

Ik noem enkel verbeterpunten en dingen die niet in verhouding zijn.

Als dat het geval is, dan heb ik niks gezegd. Ben benieuwd naar de resultaten.

Ga je na de contest door met loggen? Lijkt me interessant om te volgen hoe je de verbeterpunten aan gaat pakken.

• #2.130
Nee jij niet.... :p

Mag hopen dat er ook anderen zijn die stemmen. Weet niet waarop zij dat gaan baseren ;)
De meesten stemmen puur op eindfoto's en de buffste, zonder actief een log te hebben gevolgd of de startfoto te bekijken. Ook wordt het bijbehorende verhaaltje volgens mij niet door iedereen gelezen of meegenomen. Althans,.dat is mijn ervaring de voorgaande jaren.

• #2.132
20200829 Shoulders + Triceps

Geen zin compleet te loggen, bijna dezelfde training als vorige keer.

- OHP (4 sets 60 kg)
- DB Side/Lateral Raise
- One-Arm Standing DB Press
(4 sets 28 kg)
- Reverse Cable Flye (Rear Delts)
- Seated DB Front Raise (4 sets 10 kg met dropset 8 kg - 6 kg)
- Verwaarde Bench Dips (BW+75kg-50kg-25kg-0kg, 4 sets met dropsets)
- Cable Rope Triceps Pushdown
- Cardio
(21 minuten crosstrainer)

Daarna door naar de sauna. Was prima. Weinig last van corona, want het was rustig, dus het maximum aantal per sauna was nergens een issue. Er waren op papier enkel geen opgietingen, maar officieus bleken ze er toch wel te zijn. :D Enkel zonder wapperen/zwaaien i.v.m. creëren luchtstroom. Maar dat werd goed gecompenseerd door extra water en de luchtvochtigheid werd snel omhoog gebracht, dus alsnog pittig. :zweet:
Bij de sauna gegeten (toch maar niet IN @Aquaexplo @Onit :P). Geen foto's van het eten, want iets met mobiele telefoons in het saunacomplex enzo. :P
- Curry kokos soep met viskoekjes
- Bruin broodje Indonesische kip - Warme kippendij stukjes, paprika, ui en Indonesische kruidensaus
- Cold Press Juice: een groene met allerlei groenten en fruit
Was erg lekker

Nu, avondeten (afgehaald bij pizzeria):
- Voorgerecht: Vitello tonnato - dungesneden kalfsfricandeau met tonijnsaus en kappertjes
- Pizza Modo mio - tomaat, kaas, ham, salami, champignons, artisjokken en pikante saus
Zelf nog paprika, ui, courgette en wat champignons op gegooid, want lekker en meer volume drool:

• #2.133
20200830 Legs
Legs = weak point #1 (quads, hams, adductors)

Deze week al 2x benen getraind (maandag en donderdag), maar het voelde goed, dus kon weer. :D (3 dagen rust is in pricinpe genoeg voor mij.)

- Leg Press (Linear):
Wide, High Stance, hamstring focus
4 x 20 x 180 kg
1 minuut rust tussen sets
10 kg meer dan vorige training, en had toen al 20 kg geplust. :D Zeer content, volgende keer houd ik 'm nog even op 180 kg, want ik kon niet non-stop de 20 halen

- Incline Squat Machine:
Close Stance, quad focus
4 x 20 x 100 kg
Benen niet strekken, constante spanning
Doorgaan tot de 20, met korte rust wanneer nodig
Wat een astronomische oefening.:grinny:

Lying Leg Curl:
20 x 15 kg/side
20 x 15 kg/side
? x 15-12,5 kg/side (halade maar 9 reps met 15, dus gedropt en doorgegaan tot failure)
? x 12,5 kg/side
Dropset 10 kg/side met hold

- Leg Extension:
4 x 20 x 35 kg
Dropset 25 kg met hold

- Adductor Machine SS Adductor Machine:
3 x 15-20 x 80 kg + band SS 90 kg

- Bulgarian Split Squat (Meadows-style, met 1 DB en vasthouden)
2 sets/been 30 kg
Oef. Vorig jaar deed ik deze zwaarder op meer reps met dropsets, was echt heerlijk. Nu ging het te zwaar, teken dat m'n benen wel op waren. :P

- Seated SS Calf Raise:
4 sets 50-40 kg SS 75-70 kg
Voelt heerlijk :fire:

- Cardio: 16 minuten crosstrainer + fietsen door de regen (telt dubbel toch? :p)

Gym ging dicht, dus morgen maar extra hard abs trainen. :)

100,4 kg ik blijf krimpen

Vanwaar zo'n korte rusttijd? Klinkt als intensiteit weggooien tbh.

• Like
Waarderingen: vntl
  • #2.135
  • #2.136
Druk met werk, maar wel getraind, dus een hele korte log. :)

20200831 Chest + Biceps
Upper Chest focus & Building Big Biceps

- Incline DB Press
- Incline Smith Press
- Incline Machine Press
- Cable Flye
- Rotation Bar Biceps Curl
- Cable Hammer Curl (One-Arm)
- Preacher Curl
- Abs: Cable Crunches
- Cardio: crosstrainer + fietsen
Alles 4 sets. :D

Prima train :cool:, kreeg wel enorme eetlust, niet normaal. :p

100,4 kg (nog steeds na het weekend)
4000 kcal :cool:

Druk met werk, maar wel getraind, dus een hele korte log. :)

20200831 Chest + Biceps
Upper Chest focus & Building Big Biceps

- Incline DB Press
- Incline Smith Press
- Incline Machine Press
- Cable Flye
- Rotation Bar Biceps Curl
- Cable Hammer Curl (One-Arm)
- Preacher Curl
- Abs: Cable Crunches
- Cardio: crosstrainer + fietsen
Alles 4 sets. :D

Prima train :cool:, kreeg wel enorme eetlust, niet normaal. :p

100,4 kg (nog steeds na het weekend)
4000 kcal :cool:
Komt die upgrade naar 4000 dan even goed uit 🙃

• Like
Waarderingen: BB_
  • #2.138
20200901 Back

Gelijk wat tips meegenomen

- Straight-Arm Lat Pull Down (met V-grip) SS Seated Cable Row (rowing handle, small-grip):
4 x 15 x 80 kg SS 15 x 75 kg
Deze voelt weer zo lekker in de Lats.

- One-Arm Lat Pulldown:
4 sets/arm x 35-40 kg
@wesleyb8 : dit is denk ik een beetje in de lijn van wat jij bedoelde. Ik voelde een goeie stretch in ieder geval, bedankt voor de tip (zie filmpje hieronder).
Zoals in de spoiler:

- Wide-Grip Lat Pull Down:
4 sets 75 kg

- Reverse / Underhand Grip BB Row:
1 set 90 kg
3 sets 100 kg

- Sumo DL:
5 x 5 x 160 kg

- Cable Shrugs:
4 x 15-20 x 100 kg/side
Dropset 90 kg/side

- Hyperextensions:
3 x 20 x BW+20 kg
Jaren niet gedaan, easy; vroeger deed ik deze altijd, jaar of 5 geleden, 4 x 20 x BW + 40 kg; voelde zo heerlijk die back pump.
Volgende keer met meer gewicht (maar is irritant, want armsteunen zitten hier in de weg).

- Cardio: 25 minuten crosstrainer (tijd vliegt als je het nieuws leest)+ fietsen naar huis

Gisteren 4100 gegeten (had nachtelijk trek, dus vannacht 30 gram caseine whey genomen, papje drool:)
Vanochtend 100,3 kg
M'n lichaam vraagt om eten en ik heb het gevoel dat ik niet zo last heb van het snel vet aanzetten na de cut/contest/prep, maar dat ik best wat minder strikt mag zijn met rebounden. Dat is mooi, want ik wil eten. Ik hanteer nog wel een beetje IF, want zodra ik ga eten krijg ik enorme eetlust; nu eet ik veel rondom mijn training en pre-bed. :)

20200901 Back

Gelijk wat tips meegenomen

- Straight-Arm Lat Pull Down (met V-grip) SS Seated Cable Row (rowing handle, small-grip):
4 x 15 x 80 kg SS 15 x 75 kg
Deze voelt weer zo lekker in de Lats.

- One-Arm Lat Pulldown:
4 sets/arm x 35-40 kg
@wesleyb8 : dit is denk ik een beetje in de lijn van wat jij bedoelde. Ik voelde een goeie stretch in ieder geval, bedankt voor de tip (zie filmpje hieronder).
Zoals in de spoiler:

- Wide-Grip Lat Pull Down:
4 sets 75 kg

- Reverse / Underhand Grip BB Row:
1 set 90 kg
3 sets 100 kg

- Sumo DL:
5 x 5 x 160 kg

- Cable Shrugs:
4 x 15-20 x 100 kg/side
Dropset 90 kg/side

- Hyperextensions:
3 x 20 x BW+20 kg
Jaren niet gedaan, easy; vroeger deed ik deze altijd, jaar of 5 geleden, 4 x 20 x BW + 40 kg; voelde zo heerlijk die back pump.
Volgende keer met meer gewicht (maar is irritant, want armsteunen zitten hier in de weg).

- Cardio: 25 minuten crosstrainer (tijd vliegt als je het nieuws leest)+ fietsen naar huis

Gisteren 4100 gegeten (had nachtelijk trek, dus vannacht 30 gram caseine whey genomen, papje drool:)
Vanochtend 100,3 kg
M'n lichaam vraagt om eten en ik heb het gevoel dat ik niet zo last heb van het snel vet aanzetten na de cut/contest/prep, maar dat ik best wat minder strikt mag zijn met rebounden. Dat is mooi, want ik wil eten. Ik hanteer nog wel een beetje IF, want zodra ik ga eten krijg ik enorme eetlust; nu eet ik veel rondom mijn training en pre-bed. :)

Zou inderdaad gewoon ff lekker genieten van je rebound, bijsturen waar nodig is super makkelijk als je zo droog staat als jij dus kan alleen maar hele succesvolle massa fase worden met dit vp als start punt :D dat filmpje is inderdaad precies wat ik bedoelde gister !

• Like
Waarderingen: BB_
  • #2.140
20200902 Legs
Legs = weak point #1 (quads, hams, adductors)

Eigenlijk Shouders + Triceps op het programma, maar het voelde goed, dus benen gedaan. :D

- Leg Press (Linear):
Wide, High Stance, hamstring focus
4 x 20 x 180 kg
Lekker.

- Incline Squat Machine:
Close Stance, quad focus
4 x 20 x 100 kg
Benen niet strekken, constante spanning
Doorgaan tot de 20, met korte rust wanneer nodig.

- RDL:
3 sets 120 kg
Ik merk dat ik op dit soort oefeningen beperkt ben door mijn motoriek/mobiliteit en niet zo zeer door kracht in hamstrings. Mijn rug is ook te debiel voor woorden en ik voel het niet in m'n hams.

Poging tot:
- Glute Ham Raise:
E
r is een mooi apparaat hier, maar ik ben dus te zwak om volledige GHRaises te doen. Ik zakte nu zover het lukte gecontroleerd en liet mij daarna min of meer vallen en duwde mezelf weer overeind. Tips zijn welkom. Volgende keer ga ik met een barbell rollen denk ik. Een mogelijkheid om met een elastiek o.i.d. de oefening te verlichten, is er niet echt. @Strive4muscle : jij adviseerde deze. Kun jij deze volledig gecontroleerd doen?
1599071698429.png

- Lying Leg Curl:

4 sets 15 kg/side
Dropset 10 kg/side

- Leg Extension:

4 sets 40 kg
Dropset 30 kg met hold

- Adductor Machine:

3 sets 80 kg + band

- Seated SS Standing Calf Raise:

4 sets 50-40 kg SS 75 kg
Dropset