Fitness Seller

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Om beter te worden op GHR moet je meer GHR doen.
20x1 is ook volume en dan kun je lekker bouwen ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.142
Om beter te worden op GHR moet je meer GHR doen.
20x1 is ook volume en dan kun je lekker bouwen ;)
20x0 is nog steeds 0, ik kan niet 1 rep. Maar ik ga proberen steeds verder te komen. Ik snap niet hoe je die GHR gecontroleerd kan doen, zal wel aan m'n zwakke hamstrings liggen. :o

• #2.143
Filmpje hier geeft optie met BB.

Ik kan hem ook alleen maar negatief doen, maar langzaam aan kan ik heel gecontroleerd zakken, horizontaal even blijven hangen en dan weer een fractie omhoog. Met twee middelvingers op een bankje duwen geeft me genoeg momentum om weer helemaal omhoog te komen. Toen ik er mee begon ging ik vrij ongecontroleerde omlaag en moest in heel hard afzetten om weer omhoog te komen.

20200902 Legs
Legs = weak point #1 (quads, hams, adductors)

Eigenlijk Shouders + Triceps op het programma, maar het voelde goed, dus benen gedaan. :D

- Leg Press (Linear):
Wide, High Stance, hamstring focus
4 x 20 x 180 kg
1 minuut rust tussen sets
Lekker.

- Incline Squat Machine:
Close Stance, quad focus
4 x 20 x 100 kg
Benen niet strekken, constante spanning
Doorgaan tot de 20, met korte rust wanneer nodig.

- RDL:
3 sets 120 kg
Ik merk dat ik op dit soort oefeningen beperkt ben door mijn motoriek/mobiliteit en niet zo zeer door kracht in hamstrings. Mijn rug is ook te debiel voor woorden en ik voel het niet in m'n hams.

Poging tot:
- Glute Ham Raise:
E
r is een mooi apparaat hier, maar ik ben dus te zwak om volledige GHRaises te doen. Ik zakte nu zover het lukte gecontroleerd en liet mij daarna min of meer vallen en duwde mezelf weer overeind. Tips zijn welkom. Volgende keer ga ik met een barbell rollen denk ik. Een mogelijkheid om met een elastiek o.i.d. de oefening te verlichten, is er niet echt. @Strive4muscle : jij adviseerde deze. Kun jij deze volledig gecontroleerd doen?
1599071698429.png

- Lying Leg Curl:
4 sets 15 kg/side
Dropset 10 kg/side

- Leg Extension:
4 sets 40 kg
Dropset 30 kg met hold

- Adductor Machine:
3 sets 80 kg + band

- Seated SS Standing Calf Raise:
4 sets 50-40 kg SS 75 kg
Dropset

- Cardio: 22 minuten hometrainer + fietsen supermarkt/huis/gym

100,3 kg
4200 kcal
Is er een mogelijkheid dat je band boven je kunt spannen, gebruik kunt maken van een partner of een stok/lat pulldown stang om de belasting iets wat te verlichting. Je moet al mega sterke hamstrings hebben of een licht gewicht zijn wil je een GHR met hele goeie uitvoering op BW te kunnen doen :p

Wellicht heb je hier iets aan?

• Like
Waarderingen: BB_
  • #2.146
Is er een mogelijkheid dat je band boven je kunt spannen, gebruik kunt maken van een partner of een stok/lat pulldown stang om de belasting iets wat te verlichting. Je moet al mega sterke hamstrings hebben of een licht gewicht zijn wil je een GHR met hele goeie uitvoering op BW te kunnen doen :p

Wellicht heb je hier iets aan?

Ik gaf aan dat er geen mogelijkheid was, anders had ik een elastiek of band om m'n middel gedaan. Train alleen. Apparaat staat boven bij enkel buikspiermachines. Ik ga het met BB proberen.

• #2.147
Ik kan hem ook alleen maar negatief doen, maar langzaam aan kan ik heel gecontroleerd zakken, horizontaal even blijven hangen en dan weer een fractie omhoog. Met twee middelvingers op een bankje duwen geeft me genoeg momentum om weer helemaal omhoog te komen. Toen ik er mee begon ging ik vrij ongecontroleerde omlaag en moest in heel hard afzetten om weer omhoog te komen.
Blijven oefenen dus.

Ja en ik weet niet of het op zo’n glute shaper ook werkt, maar mij helpt het op mijn GHD om niet te denken aan naar voren leunen, maar te focussen op het strekken van mij knieën te duwen tegen de footplate.

Heb de GHR een tijdje in mijn vorige schema gehad. Duurde ook erg lang voordat ik het enigszins gecontroleerd kon.
En ik deed het in de homegym zonder machine. Dus op mijn knieën zitten op de grond en mijn voeten klemmen achter een barbell (met gewicht).

• Like
Waarderingen: BB_
  • #2.150
Bedankt voor de tips.

Voor zij die het hebben gemist trouwens:

Bedankt voor de tips.

Voor zij die het hebben gemist trouwens:

Heb je nog niet genoeg stemmen BB? :p

• #2.152
Heb je nog niet genoeg stemmen BB? :p
Jewel, maar ik zie dat het erg spannend is tussen @Strive4muscle en mij. Het is echter wel apart doordat dat één veel meer stemmen heeft dan de ander. (Met weinig stemmen hebben een paar stemmen extra veel meer impact. Ik weet niet of dit aantal meegenomen wordt, zoals bijvoorbeeld op veel ratingsites gebeurt.)

20200903 Shoulder + Triceps

- OHP:

4 x 10 x 60 kg
Korte rust tussen sets

- DB Side Raise:
4 x 15 x 12 kg

- One-Arm Standing DB Press:
4 sets 28 kg

- Reverse Cable Flye (o.a. rear delts):
4 sets 15-10 kg (ca. 15 reps/set)

- Seated DB Front Raise:
4 sets 10 kg
Dropset (staand) 8 kg - 6 kg

- Bench Dips (verzwaard):
4 sets met iedere set dropsets: BW+75 kg - 50 kg - 25 kg - 0 kg
Tot failure

- Cable Rope Triceps Pushdown (normal SS close-grip):
4 sets 50 kg SS 60-50 kg
Triceps waren al goed leeg door die dips :)

- Cable Rope Abs Crunches:
4 sets 115-100 kg
Dropset 90 kg (set 3 en 4)

- Machine Abs:
4 sets 55 kg

- Cardio: 22 minuten crosstrainer + op de fiets

Prima training:cool:
101.4 kg
4100 kcal

@Strive4muscle het is toch gelukt met een band de GHR te doen, top! :thumbs:

• #2.153
20200904 Chest + Biceps
Upper Chest focus & Building Big Biceps

- Incline DB Press
4 sets 46 kg (of 49)
2 sets 42 kg

- Incline Machine Press
4 sets 90 kg (of 5, ik kan niet tellen)
Dropset 80 kg

- Paused Incline Smith Press
4 sets 70 kg
Gewicht zonder BB

- Cable Flye
4 sets 35 kg

- Rotation Bar Biceps Curl
4 sets 38 kg
Set 3 en 4 met dropset 28 kg

- DB Hammer Curl:
4 sets 20 kg
Dropset 18 kg

- Preacher Curl:
3 sets 45 kg
1 set 40 kg met dropset 30 kg

- Cardio: 25 minuten relaxed crosstrainer (+ naar huist fietsen)

Lekkere training, goeie pomp.

Eén van de weinige nummers waarbij ik de remake beter vind dan het origineel

Heerlijk hoe ie opbouwt vanaf 2:10 bijv., krijg ik goeie pomp van. :rocknana: :pressing:

100,2 kg
4300 kcal

Nu eten, lekker roerbakje op z'n Italiaans met macaroni en kip uit de oven. :eatmeat:

Jewel, maar ik zie dat het erg spannend is tussen @Strive4muscle en mij. Het is echter wel apart doordat dat één veel meer stemmen heeft dan de ander. (Met weinig stemmen hebben een paar stemmen extra veel meer impact. Ik weet niet of dit aantal meegenomen wordt, zoals bijvoorbeeld op veel ratingsites gebeurt.)
Zo herkenbaar dit..heb ik ook weleens willen aanvechten:roflol: Wat dat betreft wel jammer dan niet iedereen even de moeite neemt om op iedereen te stemmen of een berichtje achter te laten. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn/haar manier van stemmen

Zo herkenbaar dit..heb ik ook weleens willen aanvechten:roflol: Wat dat betreft wel jammer dan niet iedereen even de moeite neemt om op iedereen te stemmen of een berichtje achter te laten. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn/haar manier van stemmen
Vind ik ook, gewoon iedereen die hard zijn best heeft gedaan een hartje onder de riem steken :)

• #2.156
20200905 Back
Focus on bigger Lats (width) & lower back

- Hyperextension:
3 x 21 x BW + 20 kg
Back pump. Onderrug voelt alsof ik een Thaise massage heb gehad, enkel de happy ending ontbrak.

- Straight-Arm Lat Pull Down (met V-grip) SS Seated Cable Row (rowing handle, small-grip):
4 x 15 x 80 kg SS 15 x 75 kg
Deze voelt weer zo lekker in de Lats.

- One-Arm Lat Pulldown (schuin):
Ik voel 'm toch niet zo lekker.
2 sets 35 kg, toen overgestapt naar
- Supinated (onderhandse) Lat Pulldown:
2 sets 75 kg

- Wide-Grip Lat Pull Down:
4 sets 70-75 kg
Heb 'm nog zo geprobeerd met één kan omlaag trekken, zoals geadviseerd werd (door @Sparks79), maar vond 't niks. Nog een goed filmpje bekijken.)

- Reverse / Supinated Grip BB Row:
4 sets 100 kg

- Rack Pull:
5 x 100-140-160 kg
Vanaf hier met straps:
5 x 5 x 180 kg
Erg lang niet gedaan. Prima zo voor weer een eerste keer. Komende weken plussen en strikte uitvoering (rug) in de gaten houden. Gewicht is het issue nog niet, houding rug wel.

- Cable Shrugs:
4 x 20 x 100 kg/side

- Cable Crunches:
3 sets 115-100 kg
Heerlijk tot failure die abs.

- Cardio: 22 minuten crosstrainer + fietsen naar huis/supermarkt

99,7 kg, weer afgevallen
Gisteren op 4350 kcal gezeten. Vandaag niet tracken en lekker eten, maar zal op iets van 4500 uitkomen denk, wel met cheatvoedsel, maar overdag niet al te veel gegeten.

Nu appeltaart.

Wat is nu het plan? Een goede bulk met gear of werk je naar een show toe?

20200905 Back
Focus on bigger Lats (width) & lower back

- Hyperextension:
3 x 21 x BW + 20 kg
Back pump. Onderrug voelt alsof ik een Thaise massage heb gehad, enkel de happy ending ontbrak.

- Straight-Arm Lat Pull Down (met V-grip) SS Seated Cable Row (rowing handle, small-grip):
4 x 15 x 80 kg SS 15 x 75 kg
Deze voelt weer zo lekker in de Lats.

- One-Arm Lat Pulldown (schuin):
Ik voel 'm toch niet zo lekker.
2 sets 35 kg, toen overgestapt naar
- Supinated (onderhandse) Lat Pulldown:
2 sets 75 kg

- Wide-Grip Lat Pull Down:
4 sets 70-75 kg
Heb 'm nog zo geprobeerd met één kan omlaag trekken, zoals geadviseerd werd (door @Sparks79), maar vond 't niks. Nog een goed filmpje bekijken.)

- Reverse / Supinated Grip BB Row:
4 sets 100 kg

- Rack Pull:
5 x 100-140-160 kg
Vanaf hier met straps:
5 x 5 x 180 kg
Erg lang niet gedaan. Prima zo voor weer een eerste keer. Komende weken plussen en strikte uitvoering (rug) in de gaten houden. Gewicht is het issue nog niet, houding rug wel.

- Cable Shrugs:
4 x 20 x 100 kg/side

- Cable Crunches:
3 sets 115-100 kg
Heerlijk tot failure die abs.

- Cardio: 22 minuten crosstrainer + fietsen naar huis/supermarkt

99,7 kg, weer afgevallen
Gisteren op 4350 kcal gezeten. Vandaag niet tracken en lekker eten, maar zal op iets van 4500 uitkomen denk, wel met cheatvoedsel, maar overdag niet al te veel gegeten.

Nu appeltaart.
Al eens pull ups geprobeerd. Begin training. Assisted. Non assisted.100 reps.

• #2.159
Wat is nu het plan? Een goede bulk met gear of werk je naar een show toe?
Ik heb tijdens de cut vrij lang geblast tot aan de fotoshoot, dus cruise nu voor waarschijnlijk een week of 12 en wil dan weer blasten op voorwaarde dat mijn bloedwaarden weer acceptabel zijn. Ik wil een beetje lean bulken en m'n VP niet meer zo hoog laten oplopen als afgelopen jaar. Over ca. een jaar wil ik een wedstrijd doen, Classic Physique, op voorwaarde dat ik tegen die tijd voldoende tevreden ben met mijn fysiek.

Komend jaar dus hard trainen en hard werken aan mijn zwakke punten, zodat ik er een paar kg massa bij kan krijgen en m'n zwakke punten kan verbeteren. Over ca. een half jaar kan ik goed beoordelen of ik voldoende progressie heb geboekt en neem ik een coach voor de wedstrijdprep inclusief poseren e.d.

• #2.160
Al eens pull ups geprobeerd. Begin training. Assisted. Non assisted.100 reps.
Zeker geprobeerd en gaat ook prima, maar nog nooit voor 100 reps geprobeerd; is dat een magisch getal dan? Ik vind pull-ups wel fijn, maar vind Lat Pulldown diverse voordelen hebben boven pull-ups. Zo kun je beter de hoek bepalen en het gewicht beter afstemmen op de gewenste rep range. Qua resultaat en effectiviteit zou ik niet weten of het veel verschil maakt en één van de twee superieur is aan de ander. Ik zou ze weer eens kunnen toevoegen, maar heb ik nu even een specifiek schema (voor Lats; waar ik zelf Hyperextensions en Rack Pulls aan heb toegevoegd voor lower back) en wil dit voor een bepaalde periode doen i.p.v. constant aanpassen. (Rear Flye pak ik op schouderdag.)

Terug
Naar boven