XXL Nutrition

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Ik heb tijdens de cut vrij lang geblast tot aan de fotoshoot, dus cruise nu voor waarschijnlijk een week of 12 en wil dan weer blasten op voorwaarde dat mijn bloedwaarden weer acceptabel zijn. Ik wil een beetje lean bulken en m'n VP niet meer zo hoog laten oplopen als afgelopen jaar. Over ca. een jaar wil ik een wedstrijd doen, Classic Physique, op voorwaarde dat ik tegen die tijd voldoende tevreden ben met mijn fysiek.

Komend jaar dus hard trainen en hard werken aan mijn zwakke punten, zodat ik er een paar kg massa bij kan krijgen en m'n zwakke punten kan verbeteren. Over ca. een half jaar kan ik goed beoordelen of ik voldoende progressie heb geboekt en neem ik een coach voor de wedstrijdprep inclusief poseren e.d.
Ik heb er heel erg weinig verstand dus dit zal ongetwijfeld een domme vraag/ opmerking zijn.
Wat voor een resultaten verwacht jij bij Classic?

• Like
Waarderingen: BB_
Ik heb tijdens de cut vrij lang geblast tot aan de fotoshoot, dus cruise nu voor waarschijnlijk een week of 12 en wil dan weer blasten op voorwaarde dat mijn bloedwaarden weer acceptabel zijn. Ik wil een beetje lean bulken en m'n VP niet meer zo hoog laten oplopen als afgelopen jaar. Over ca. een jaar wil ik een wedstrijd doen, Classic Physique, op voorwaarde dat ik tegen die tijd voldoende tevreden ben met mijn fysiek.

Komend jaar dus hard trainen en hard werken aan mijn zwakke punten, zodat ik er een paar kg massa bij kan krijgen en m'n zwakke punten kan verbeteren. Over ca. een half jaar kan ik goed beoordelen of ik voldoende progressie heb geboekt en neem ik een coach voor de wedstrijdprep inclusief poseren e.d.
Cruise je nu of helemaal off?

Zeker geprobeerd en gaat ook prima, maar nog nooit voor 100 reps geprobeerd; is dat een magisch getal dan? Ik vind pull-ups wel fijn, maar vind Lat Pulldown diverse voordelen hebben boven pull-ups. Zo kun je beter de hoek bepalen en het gewicht beter afstemmen op de gewenste rep range. Qua resultaat en effectiviteit zou ik niet weten of het veel verschil maakt en één van de twee superieur is aan de ander. Ik zou ze weer eens kunnen toevoegen, maar heb ik nu even een specifiek schema (voor Lats; waar ik zelf Hyperextensions en Rack Pulls aan heb toegevoegd voor lower back) en wil dit voor een bepaalde periode doen i.p.v. constant aanpassen. (Rear Flye pak ik op schouderdag.)
Heb dat afgekeken van Seth Feroce. Denk dat die 100 aangeeft hoeveel werk-volume rug nodig heeft. Heeft mijn rug wel verbeterd. Kijk anders voor betere uitleg zijn youtube.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.164
Heb dat afgekeken van Seth Feroce. Denk dat die 100 aangeeft hoeveel werk-volume rug nodig heeft. Heeft mijn rug wel verbeterd. Kijk anders voor betere uitleg zijn youtube.
Bedankt, maar ik heb afgelopen zoveel tips en oefeningen en adviezen gekregen dat ik toch keuzes moet maken. Wijdte Lats heeft prio (boven dikte), ook lower lats.

• #2.165
Ik heb er heel erg weinig verstand dus dit zal ongetwijfeld een domme vraag/ opmerking zijn.
Wat voor een resultaten verwacht jij bij Classic?
Het maximale eruit halen zodat ik tevreden kan zijn en wat de concurrentie brengt kan ik niet over oordelen. 2 jaar geleden, toen ik MAP deed, waren er slechts 4 man op de classic en de nr 1 ken ik en ik doe zeker niet voor hem onder, maar voor hetzelfde geld staan er een paar topgasten. Vergeet niet dat het een C-wedstrijd is, dus kan heel divers zijn. Ik ken mensen die na 2 jaar trainen meedoen, maar ook die pas na >10 jaar een eerste wedstrijd doen.

• #2.166
Cruise je nu of helemaal off?
Cruise zoals ik zei. 125 mg Test / week. Ik merk wel dat door m'n lage VP o.a. libido enzo laag is, niet dat dat mij boeit, maar off gaan gaat mij denk ik gains kosten. Nu hoop ik juist goed te kunnen rebounden en massa aanzetten, maar ik blijf afvallen ondanks dat ik alweer boven de 4000 kcal zit. Gelukkig heb ik enorme eetlust.

zou echt niet gelukkig van worden om af te vallen op 4000kcal. pfff

• Like
  • #2.168
zou echt niet gelukkig van worden om af te vallen op 4000kcal. pfff
Ik begrijp m'n lichaam niet. Ik bulkte boven de 5000 (waar ik clean easy aan kom, ik doe beneden de 4000 al IF). maar op 2800 viel ik niet meer af. Voor m'n gevoel heb ik op 4000 nog echt veel eetlust (wat na zo'n cut niet raar is). Vergeet niet dat ik 100 kg weeg en ook gewoon meer nodig heb. Ondanks dat blijft eetlust iets persoonlijks.

Ik kan nu wel in het weekend lekker cheaten en me niet druk maken.:)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp m'n lichaam niet. Ik bukte boven de 5000 (waar ik clean easy aan kom, ik doe beneden de 4000 al IF). maar op 2800 viel ik niet meer af. Voor m'n gevoel heb ik op 4000 nog echt veel eetlust. Vergeet niet dat ik 100 kg weeg en ook gewoon meer nodig heb. Ondanks dat blijft eetlust iets persoonlijks.

Ik kan nu wel in het weekend lekker cheaten en me niet druk maken.:)

Welk tijdschema gebruik jij voor IF? Of stel je eten gewoon uit tot in de middag?

Goh je komt net uit een diepe cut en je hebt op 4k nog steeds honger wat raar toch allemaal zeg.

• #2.172
Goh je komt net uit een diepe cut en je hebt op 4k nog steeds honger wat raar toch allemaal zeg.
(Nee, ik heb geen honger, dat kennen we hier niet.;)

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.
Het is zeker niet raar, het is zeer logisch, geheel in lijn der verwachting (en daarom begon ik met rebounden ,maar moest echt omhoog met m'n kcals), maar meestal is het 'valse' eetlust (ik heb echter dus het gevoel dat het dat bij mij niet is). Wat ik wel raar vind, is dat ik nu afval. Meestal moeten mensen zich juist inhouden (en vandaar dat rebounden goed is) om niet direct te veel aan te komen en op te blazen. Het lijkt alsof mijn lichaam anders reageert. (Eetlust heb ik trouwens altijd wel gehad op 4000 kcal, niet alleen na een diepe cut.)

Vaak wordt geadviseerd te rebounden en langzaam kcals te uppen om te voorkoen dat je veel aankomt. Ik merk dat ik wel wat sneller kan uppen en nog steeds afval, dat vind ik dus raar.

Laatst bewerkt:
  • #2.173
Welk tijdschema gebruik jij voor IF? Of stel je eten gewoon uit tot in de middag?
Geen en ik doe het ook niet strikt, ik eet de ochtend weinig en bij voorkeur geen carbs, maar doe niet strikt IF en vind dat onnodig. Het gaat mij er meer om om mijn eetlust onder controle te houden en meer te kunnen eten de tweede helft van de dag, rondom mijn training en pre-bed.

Bij mij valt de honger allersinds mee nu in de rebound. Ik ben dan ook lang niet zo diep als jullie gegaan maar mijn vorige cut rebounde ik in tien weken zo'n 18kg. Zo erg dat de vriendin van Shadow Project vroeg tijdens een etentje of ik aan de Prednison zat. Die cut hanteerde ik ook PSMF dagen, had uiteraard een pak minder massa dus zat nog veel lager in kcal. Deze cut om die reden niet voor PSMF dagen gekozen en houd het nu met een paar honderd kcal meer opzich wel uit. Moet alsong denken om hoe ik m'n timing/volume aanpak maar lang niet zo erg als toen.

• Like
  • #2.175
Bij mij valt de honger allersinds mee nu in de rebound. Ik ben dan ook lang niet zo diep als jullie gegaan maar mijn vorige cut rebounde ik in tien weken zo'n 18kg. Zo erg dat de vriendin van Shadow Project vroeg tijdens een etentje of ik aan de Prednison zat. Die cut hanteerde ik ook PSMF dagen, had uiteraard een pak minder massa dus zat nog veel lager in kcal. Deze cut om die reden niet voor PSMF dagen gekozen en houd het nu met een paar honderd kcal meer opzich wel uit. Moet alsong denken om hoe ik m'n timing/volume aanpak maar lang niet zo erg als toen.
Ik ging na m'n wedstrijd all-in op vakantie en ben daar niet aangekomen. Ik heb dus het gevoel dat ik gelukkig niet zo bang hoef te zijn om veel (vet) aan te komen. Ik train wel dagelijks met nog wat cardio, dat scheelt wel veel.

t*ring, 18kg. Rond welk vp% zat je toen ongeveer?

t*ring, 18kg. Rond welk vp% zat je toen ongeveer?
Echt geen flauw idee. Was 14kg zie ik zonet, dacht meer. Alsnog een shitload.
1599345447773.png

Terug
Naar boven