AndroidHealthClinic

Contest Log Met (1,5 meter) afstand de buffste... grapje!

Ze hebben gewoon het squatrack, bench, leg curl, leg extension, bankjes, barbells, dumbbells, cable machine, lat pulldown, chest press, sissy squat, rack buiten gezet en als ik iets anders wil kan ik erom vragen. Ze hebben een grote roldeur en steekwagentje en pallets en spanbanden, dus rijden zo iets naar binnen/buiten. :) Sinds deze week is er een groot zeil gespannen zodat bij regen alles gewoon door kan gaan en buiten kan blijven. 6 personen tegelijk met de nodige desinfectie- en schoonmaakmiddelen.
Lekker man! De gym hier blijft denk ik nog wel een tijdje gesloten en verwacht dit soort praktijken niet. Maar als het zo mag verwacht ik niet dat het tot sep allemaal dicht blijft.

Maar wat is het verschil tussen om binnen een tent te trainen of binnen in de gym ? Achterlijk dat het zo wel mag dan.
Inderdaad. Voor zover ik kan zien is dit een afgesloten tent, niet enkel een overkapping. Het probleem met besmetting met aerosolen lijkt me in zo'n tent nauwelijks kleiner dan in een sportschool. Maar ik ben wel stinkend jaloers. Dit zie ik de grote commerciële sportschool waar ik train nog niet doen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Inderdaad. Voor zover ik kan zien is dit een afgesloten tent, niet enkel een overkapping. Het probleem met besmetting met aerosolen lijkt me in zo'n tent nauwelijks kleiner dan in een sportschool. Maar ik ben wel stinkend jaloers. Dit zie ik de grote commerciële sportschool waar ik train nog niet doen.
Wereld van verschil. De zijkanten zijn open en het waait flink door. Als het stormt moet je je bidon vasthouden..:p

Ziet er nog goed uit ook die buiten gym

Maar wat is het verschil tussen om binnen een tent te trainen of binnen in de gym ? Achterlijk dat het zo wel mag dan.
Natuurlijk niet achterlijk. De ene kant is open tot 2 meter hoogte, de ander kant wat lager. Het waait flink door, dat maakt echt een wereld van verschil v.w.b. aerosoldeeltjes. Slecht geventileerde binnenruimten zijn het probleem of aircosystemen waarbij de vervuilde lucht alleen maar mee wordt verspreid binnen een gesloten ruimte .

Lekker man! De gym hier blijft denk ik nog wel een tijdje gesloten en verwacht dit soort praktijken niet. Maar als het zo mag verwacht ik niet dat het tot sep allemaal dicht blijft.
Ze moeten gewoon maatwerk bieden of sportscholen zelf met een beleid laten komen. Kleinschalige sportscholen kunnen prima passende maatregelen nemen. Max. aantal personen, desinfecteren , goed ventileren. Ik zag dat Fox Gym al een dergelijke opzet had gerealiseerd; moest nog wel goedgekeurd worden.

Hoe beviel de twee uur fasted cardio/wielrennen vanochtend? Geen hongerklop?

Ziet er goed uit die gym, het laat wel zien hoe krom het in elkaar zit dat zoiets dan wel mag:o

Hoe beviel de twee uur fasted cardio/wielrennen vanochtend? Geen hongerklop?
Heb 53 km gefietst. Prima, had (bewust) tegenwind op de heenweg, dus ik kwam easy terug. Heb rustig tempo gereden, ook bewust, dan is het prima te doen. Hongerklopt heb ik nog geen last van gehad. Ik drink wel water / EEA's onderweg. Ik moet zeggen dat ik van te voren 2 rijstwafels met kipfilet en ei-eiwit en cafeïne, dus ik was niet fasted; ik ging namelijk pas na 11 uur weg en een beetje eiwitten leek verstandig. Nu m'n eerste echte meal. :meal:

Ziet er goed uit die gym, het laat wel zien hoe krom het in elkaar zit dat zoiets dan wel mag:o
Daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Aan één zijde is het geheel open (ca. 2 m hoogte, andere zijde 1 m) en er is veel airflow; v.w.b. aerosolverplaatings is het is een wereld van verschil met een geheel gesloten ruimte. Verder boeit het me niet echt, want ik kan trainen.

Bovendien verschilt het beleid per gemeente. Afgelopen weken was er geen tent en was het gewoon geheel buiten en mochten we met z'n 2'en tegelijk trainen onder de noemer PT 1-op-1. Volgens de gemeente Breda mocht PT alleen buiten; volgens de gemeente Rotterdam bijvoorbeeld, mocht PT ook binnen. Sommige gemeenten verboden alles in het geheel.

Maar ja, vanaf deze week mag je ook weer bij je opa/oma in het verzoringstehuis op bezoek. Een omgeving waar iedereen binnen de risicogroep valt en als dan iemand besmet raakt zijn de rapen gaar. Een gym met gezonde, jonge mensen, restricties v.w.b. max. aantal personen, desinfectieprocedures en voldoende afstand, dat is natuurlijk een veel groter risico. Ik ga me er verder niet druk om maken, maar ik ben bang dat er veel omgaan vallen als ze tot 1 september (bijna een half jaar) de deuren dicht moeten houden en geen inkomsten hebben. O ja, in Duitsland zijn de gyms wel weer open; toont maar weer aan hoe willekeurig de uitkomsten en adviezen zijn.

Heb 53 km gefietst. Prima, had (bewust) tegenwind op de heenweg, dus ik kwam easy terug. Heb rustig tempo gereden, ook bewust, dan is het prima te doen. Hongerklopt heb ik nog geen last van gehad. Ik drink wel water / EEA's onderweg. Ik moet zeggen dat ik van te voren 2 rijstwafels met kipfilet en ei-eiwit en cafeïne, dus ik was niet fasted; ik ging namelijk pas na 11 uur weg en een beetje eiwitten leek verstandig. Nu m'n eerste echte meal. :meal:
Zo is dat, als je rustig rijdt verbrand je vooral vet. En dan krijg je geen klop.

En in België is het buiten zelfs verboden... Iedereen wil een Europa tot het effectief op aan komt. Dan doet elk land toch zijn eigen.

Met de billen bloot is altijd relax.

Laatst bewerkt:
Welkom terug bertje!

Ik ben BB_!

Terug
Naar boven